IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Het Barbecue Topic (Barbecue, Barbeque, BBQ, Grill) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-05-2012 7:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2012 22:24 schreef XXL het volgende:
Probeer de griekse ook eens. Bijkomend voordeel voor jou is dat die naar eigen zeggen ook nog glutenvrij zou moeten zijn. Hebben de kids er ook nog wat aan.
Of dat bij de turkse zo is weet ik niet zeker.
De Turkse mochen de kinderen ook hebben. Ik geloof dat de kleinste de halve fles naar binnen gewerkt heeft met zijn vlees en groente.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-05-2012 8:47 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Gisteren ook weer goed gevreten. Nog steeds blij dat ik mijn gasbbq vorig jaar heb omgebouwd tot houtskoolgeval. Hij doet het stukken beter!


spelfout weggehaald...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-05-2012 10:06 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Zo'n electrisch- of gasding is toch ook nep. Gewoon een uitvergrote buitenpan cq bakplaat.

BBQ-en doe je op houtskool.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2012 10:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als je niet te lang wilt wachten en snel wil eten is houtskool prima, ja.
Toch geef ik de voorkeur aan briketten omdat ze langer en gelijkmatiger.

Ik steek ook meestal eerst de bbq aan en ga dan mijn vlees snijden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-05-2012 10:52 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ook goed. Al lukt het je op smeulend karton. Zolang het maar geen gas of electra is. Rook hoort erbij.



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2012 10:55 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2012 8:47 schreef varanus het volgende:
Gisteren ook weer goed gevreten. Nog steeds blij dat ik mijn gasbbq vorig jaar heb omgebouwd tot houtskoolgeval. Hij doet het stukken beter!


Vertel hier eens wat meer over.
Ik ben al lang op zoek naar een degelijke RVS bbq maar dan kom je toch al snel uit op die gasdingen.

Ik neem aan dat je zoiets hebt (Lees: zoiets zou ik willen hebben) en de gaselementen er uit hebt gesloopt, rooster eronderin om de kolen op te leggen en klaar?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2012 11:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2012 10:52 schreef Forever After het volgende:
Ook goed. Al lukt het je op smeulend karton. Zolang het maar geen gas of electra is. Rook hoort erbij.




Ik gooi ook wel eens gewoon een rooster op mijn vuurkorf waar hout uit de tuin in ligt te fikken.

Op die manier heb je gelijk een mogelijkheid je tuinafval legaal te verbranden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-05-2012 11:08 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Een oud overbuurman van me stookte nogal graag in oude wasmachinetrommel. Daar flikkerde ie dan ook zijn vlees op.

Zal op zich ook prima werken alleen keek hij nooit wat ie stookte. Spaanplaat, geverfd hout...


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-05-2012 11:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

een gasbbq gebruiken voor houtskool is natuurlijk wel ideaal met aansteken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-05-2012 11:11 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

@XXL

Is dit iets?



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2012 11:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Ook handig om mee te nemen naar Wacken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 28-05-2012 12:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 mei 2012 22:18 schreef XXL het volgende:
Met uitzondering van de Amerikaanse Knoflooksaus vind ik sauzen van Yil'driz sowieso erg goed te doen.

Handige flesjes ook.


Vanochtend wat van die flesjes bij de Plus gehaald. Die Hongaarse rode uien is iig zeer smakelijk. Ben benieuwd naar de andere. Vanavond komen ze iig op tafel.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-05-2012 17:24 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 mei 2012 10:52 schreef Forever After het volgende:
Ook goed. Al lukt het je op smeulend karton. Zolang het maar geen gas of electra is. Rook hoort erbij.




quote:
Op 26 maart 2012 22:57 schreef De Tegenpartij het volgende:
http://www.timbercreekgrilling.com/index.html

Zeg maar een aluminium bakje met daarin stukjes mesquite hout en daarover weer een alu laag met gaatjes erin. Paar van deze gekregen vanuit de usa. Geen idee of ze hier ook te koop zijn, maar het werkt als een tierelier. Rauwe, gemarineerde spareribs er in gedaan. Nog wat alufolie er overheen en op de gasbbq. 45 minuten en BAM! Heerlijk!

Zelf makkelijk na te maken, lijkt me.




Ze zijn hier trouwens ook wel te koop, vernam ik.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 28-05-2012 17:34 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Hoe is bij jullie de verhouding vlees - salades/brood/sidecrap?

Wij hebben over het algemeen áltijd vlees over, en altijd gaat de sidecrap op binnen het eerste uur. Ditmaal misschien eens zelf de boodschappen doen. Wordt wel mijn eerste BBQ ever zonder bier. =[


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2012 17:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik reken ongeveer een pond vlees PP.

Salades heb ik meestal diverse soorten zoals huzaren en rundvleessalade + voor de liefhebber zalm, indien mogelijk in meerdere kleine bakjes van 150 of 200 gram waarvan ik dan op het moment dat ik het nodig heb er weer 1 ophaal uit de koelkast. Een deel van het vlees laat ik trouwens ook in de koelkast en vul indien nodig aan.
Verder wat paprika gedoe erbij om aan de spiesjes te prikken.

Stokbrood heb ik er zelden bij. Soms afbakbroodjes. Die kunnen prima (Eventueel in wat folie) op de bbq.



En bier natuurlijk.

Edit: Sausjes = net wat ik in huis heb (Doorgaans meer dan voldoende keus hier)


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 28-05-2012 18:00]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-05-2012 18:04 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Vlees over kan trouwens nooit een probleem zijn. Desnoods de dag erop de bbq maar weer aan.
Liever dat dan vlees tekort komen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 29-05-2012 22:17 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2012 17:34 schreef G.I.R.L. het volgende:
Hoe is bij jullie de verhouding vlees - salades/brood/sidecrap?

Wij hebben over het algemeen áltijd vlees over, en altijd gaat de sidecrap op binnen het eerste uur. Ditmaal misschien eens zelf de boodschappen doen. Wordt wel mijn eerste BBQ ever zonder bier. =[

Hehe, de salades is om de amateurs te verleiden.

De ervaren liefhebber weet zich zodanig in te houden dat hij pas begint als die karbo's erop liggen!


Dear dirty delightful old drunken old days


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 29-05-2012 23:38 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Dit weekend twee keer gebarbeknoeid bij mijn schoonmoeder, die heeft zo'n loeizwaar stenen geval compleet met schoorsteen.
Word echt goed warm dat ding omdat het van 3 kanten gewoon van steen is.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 30-05-2012 0:31 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Goede dingen die ovens.

Ik ben al weer toe aan een prakkie.


Bazzio Attacks!!!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 10-06-2012 16:20 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Dit jaar al 2 BBQ's gehad. Wel van die BBQ's waar personeel het vlees voor je bereiden en je dus zelf alleen van hoeft af te pakken. Eéntje van m'n werk en gisteren op een familiedag


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 11-06-2012 13:43 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2012 0:31 schreef bazzio het volgende:
Goede dingen die ovens.

Ik ben al weer toe aan een prakkie.


uh huh


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-08-2012 17:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Volle wegen rond de stranden, ja??

Geen last van. BBQ wordt al aardig warm, bier is goed koud. Zo maar eens wat gaan eten.

Leve je eigen achtertuin.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 12-08-2012 23:07 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Waarom niet leve je voortuin?


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-08-2012 17:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Zomaar een hersenspinsel:

Best veel mensen hier houden wel van een stuk vlees van de bbq.
Misschien heeft iemand thuis ruimte genoeg voor een ZM bbq-meeting?

American style, dat iedereen gewoon zijn eigen zooi meeneemt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-08-2012 17:41 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

En dan bestellen bij www.barbecue.nl?

Wel makkelijk, alleen geen echte bbq... zo'n gasding.


 


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen