IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Het Barbecue Topic (Barbecue, Barbeque, BBQ, Grill) Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2021 12:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 11:21 schreef spectre het volgende:
is dat een goed idee, een kamado kopen als je nu nog niks hebt? Ik vraag het voor mezelf

Ja, want je kan er ook gewoon op grillen, top ding


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 14-07-2021 12:12 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 14 juli 2021 11:21 schreef spectre het volgende:
is dat een goed idee, een kamado kopen als je nu nog niks hebt? Ik vraag het voor mezelf


Ik vind ze duur. Heb er een gekregen als jubileum kado op het werk, en moet wel zeggen dat het echt een verrijking is. Heel nerdproof. Sinds ik hem heb (paar maanden nu) heb ik alleen afgelopen weekend er niet mee gekookt.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 14-07-2021 12:20 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 juli 2021 11:21 schreef spectre het volgende:
is dat een goed idee, een kamado kopen als je nu nog niks hebt? Ik vraag het voor mezelf


Keihard ja, mits je ook een héél klein beetje een kook/bbq-hobby hebt. Wil je gewoon een unit om bij lekker weer wat vleespakketjes van de supermarkt te cremeren dan voldoet eigenlijk elke bbq wel. Nadeel nu is (imho) dat die dingen dit jaar echt bokkeduur en niet aan te slepen zijn.

Ter vergelijking, ik kocht vorig jaar een 18" kamado met heat deflector en compleet accessoirepakket voor 399, dat gaat je nu echt niet lukken.

Wil je echter redelijk foolproof, supersappig vlees dan is een kamado echt te gek. Nodigt ook echt uit om te experimenteren met verschillende vleessoorten, marinades, etc., omdat het bijna altijd goed gaat. Makkelijk onder controle te houden qua temperatuur.

Ik heb in elk geval sinds het kopen van de kamado de gewone bbq niet meer aangeraakt. Staat er nu mooi naast, en kan ik prima groenten op bereiden als er eens meer eters komen. Vind het dan ook zeker het geld waard.

Edit omdat dikke tip: verdiep je wel effe goed in de merken. Dure jongens als Bastard, Kamado Joe en Big Green Egg zijn wel echt op zichzelf staande merken, evenals nog wat anderen, maar van de weinigzeggende merken (Patton, Takumi, Gardenline, huismerken van bouwmarkten en nog vééél meer): het zijn allemaal kamado's van Auplex met een eigen merkje erop. Prima dingen (heb zelf ook een Auplex) maar laat je niet oplichten door een merkje erop. Massaal inkopen in China, eigen label erop en tadaah, zo de bouwmarkt in. Ik had hem overigens bij Buitenkado.nl vandaan, maar daar hebben ze die niet meer op voorraad. Mijn pa heeft een Bastard en was krap aan 3x zoveel geld kwijt als ik. Zit er allemaal net iets chiquer uit en wellicht is alles nét iets netter afgewerkt, maar voor die 700 euro verschil draai ik zelf wel een schroefje aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 14-07-2021 12:38]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2021 12:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het werkt twee kanten op, ik heb soms van die primitieve kolenbakken gehad, maar dat is zo kut dat het plezier er niet is bij mij en dus het nooit doe.

Ik heb me in het afgelopen jaar aangeleerd goede sushi te maken, iets heel anders maar dus wel een kookliefhebber


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-07-2021 14:21 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik word net, tegen beter weten in, weer eens uitgenodigd voor de jaarlijkse BBQ van het werk. In de laatste 22 jaar niet één keer geweest.

Dit jaar was de reden dat ik te licht ontvlambaar ben. WOEF!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-07-2021 14:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 10:53 schreef M. het volgende:
Je kunt ook nog wat meer tussen de kolen doen, bv hele rode ui. Wordt van binnen heerlijk zoet/gecarameliseerd en een mooie rooksmaak erin. Lekker in een goede salsa bv.

Met knolselderij moet ook wel veel te beginnen denk ik zo, evt ook direct tussen de kolen. En met pompoen. Sowieso allerhande knollen!


Goede tips, dank je.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-07-2021 14:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 10:58 schreef Sater het volgende:
Rode kool deels uithollen en over een blikje gemberbier tussen de kolen zetten. Als hij helemaal zacht gestoomd is op een pita met geraspte wortel en harissaveganaise opknagen.


Ook, bedankt voor de tip!! Ga dat zeker proberen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-07-2021 14:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 11:23 schreef XXL het volgende:
Een camaro kopen is altijd een leuk idee.


Ik meende heel de tijd kimono te lezen en ik begreep al niet hoe ik daar mee kon BBQ-en, maar dat kan in de kofferbak begrijp ik nu.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-07-2021 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 10:53 schreef M. het volgende:
Je kunt ook nog wat meer tussen de kolen doen, bv hele rode ui. Wordt van binnen heerlijk zoet/gecarameliseerd en een mooie rooksmaak erin. Lekker in een goede salsa bv.

Met knolselderij moet ook wel veel te beginnen denk ik zo, evt ook direct tussen de kolen. En met pompoen. Sowieso allerhande knollen!

Knolselderij een keer bij J op de IBB gehad, dat werkte zéér goed. Naar ik meen in aluminiumfolie tussen de kolen die niet meer al te hard gingen, beetje olie, knoflook, peper, zout?



I wish I was a butterfly


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-07-2021 14:53 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 14:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Knolselderij een keer bij J op de IBB gehad, dat werkte zéér goed. Naar ik meen in aluminiumfolie tussen de kolen die niet meer al te hard gingen, beetje olie, knoflook, peper, zout?




Pesto van walnoot/basilicum/knoflook/zeezout maken en erop smeren!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-07-2021 14:56 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb onlangs lavash (platbrood) belegd met mengsel van suluguni (Georgische kaas, maar vegan halloumi werkt denk ik ook) peterselie en koriander. Dichtvouwen, in aluminiumfolie en even grillen op de bbq.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-07-2021 15:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 14:53 schreef Sater het volgende:
Pesto van walnoot/basilicum/knoflook/zeezout maken en erop smeren!

Klinkt goed!


I wish I was a butterfly


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2021 10:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2021 9:42 schreef Snaack het volgende:
Pulled jackfruit. Hetzelfde kruiden als pulled pork maar dat hoeft er natuurlijk niet zo lang op. Ik ben wel benieuwd hoe het smaakt als je dat urenlang rookt. Verder gaat het daarbij toch vooral om de BBQ-saus. Ik wil dat serveren in zelfgemaakte arepa's.



Dit moet geprobeerd worden: https://meatwave.com/recipes/smoked-and-pulled-barbecue-jackfruit-recipe

Hetzelfde bereiden als pulled pork, dus. Alleen minder lang roken. Ik ben benieuwd!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-07-2021 10:58 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 14 juli 2021 14:41 schreef Snaack het volgende:
Ik meende heel de tijd kimono te lezen en ik begreep al niet hoe ik daar mee kon BBQ-en, maar dat kan in de kofferbak begrijp ik nu.


De kimono vervangt de BBQ-schort?

Verder toen ik de 1e keer iets te snel "tussen de kolen" las dacht ik dat het over de groente ging.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2022 9:00 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik had niet verwacht dat ik het op mijn oude dag nog eens onder de knie zou krijgen maar ik heb eindelijk geslaagde niet voorgegaarde spareribs van de BBQ gegeten.

Bij het aanmaken van de BBQ als hij nog flink rookt eest de ribs dichtgegrild met het rooster vrij hoog omdat de temperatuur dan wat lager is en de boel niet gelijk zwart wordt.

Vervolgens ingepakt in alufolie en aan de rand van de BBQ nog iets van 1,5 uur laten garen. Ondertussen eerst het andere vlees onder het genot van een koede beugel grolsch naar binnen gewerkt.

Het resultaat: Heerlijk mals vlees wat bijna vanzelf van het bot viel en meer leek op stoofvlees dan die droge hap die je doorgaans al snel krijgt.

Volgende keer de spareribs ook eens zelf marineren. Wat er in de winkel al opzit is toch allemaal een beetje standaard wat betreft smaak.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-08-2022 9:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik at ze ooit wel eens vn de AH, daar zit echt een enorme bak zoete, maizena-achtige rommel op. Vies


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2022 9:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2022 9:02 schreef Fusion het volgende:
Ik at ze ooit wel eens vn de AH, daar zit echt een enorme bak zoete, maizena-achtige rommel op. Vies


Ik vind dat ze al lang genoeg in de marinade hebben gezwommen voor ze boven mijn kolen terecht komen.

De ergste drab dep ik er dus voor ze op de bbq gaan al af.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 14-08-2022 9:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-08-2022 9:20 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 14 augustus 2022 9:00 schreef XXL het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik het op mijn oude dag nog eens onder de knie zou krijgen maar ik heb eindelijk geslaagde niet voorgegaarde spareribs van de BBQ gegeten.

Bij het aanmaken van de BBQ als hij nog flink rookt eest de ribs dichtgegrild met het rooster vrij hoog omdat de temperatuur dan wat lager is en de boel niet gelijk zwart wordt.

Vervolgens ingepakt in alufolie en aan de rand van de BBQ nog iets van 1,5 uur laten garen. Ondertussen eerst het andere vlees onder het genot van een koede beugel grolsch naar binnen gewerkt.

Het resultaat: Heerlijk mals vlees wat bijna vanzelf van het bot viel en meer leek op stoofvlees dan die droge hap die je doorgaans al snel krijgt.

Volgende keer de spareribs ook eens zelf marineren. Wat er in de winkel al opzit is toch allemaal een beetje standaard wat betreft smaak.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-08-2022 10:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

BBQ-en, op het balkon komt er niet veel van terecht.

Ik heb de kamado van de huidige bewoners van mijn nieuwe huis overgenomen. Ga dit seizoen net missen maar volgend jaar ga ik helemaaaaaal los met dat ding. In mijn fucking tuin. Zin an!

Er hangt ook nog zo'n ding in de tuin maar ik denk dat ik de vleessappen en vetten daar niet meer uit ga krijgen.

https://www.ofyr.nl/


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2022 13:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2022 10:13 schreef Snaack het volgende:
https://www.ofyr.nl/



Pff. Ik heb gewoon een oldskool driepoot zwenkgril met een bak kolen eronder.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2022 13:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ze matchen trouwens wel met de hippe badkamermeubels die je wellicht in je nieuwe woning gaat plaatsen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-08-2022 13:36 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Kijk nou uit, straks gaan ze chronisch tegen jou liggen/zitten/hangen/whatever zeuren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-08-2022 14:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Story of my life.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-08-2022 15:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2022 13:31 schreef XXL het volgende:
Ze matchen trouwens wel met de hippe badkamermeubels die je wellicht in je nieuwe woning gaat plaatsen.


Ik ga in mijn nieuwe huis alleen een paar muren verven, hoef geen reet te doen, heerlijk!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-08-2022 16:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Voor wie is die gouden jacuzzi dan?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen