IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : So say we all! (Televisie serie topic 4) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-07-2011 15:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Zo, net de laatste aflevering van het eerste seizoen Game of Thrones gekeken. Al met al een gave serie, even wennen dat het allemaal wat sneller gaat dan het boek, maar het verhaal blijft zeker overeind. De kleine en grotere aanpassingen die daarvoor gedaan moeten worden aan het verhaal zijn wat mij betreft dan ook prima. En het is natuurlijk een sterk verhaal, Martin weet wel hoe het moet

Echter, hoewel de scène met de hoer die haar vagijn nog even toont aan Theon en Littlefinger die twee hoeren traint best leuk zijn, zijn sommige van de toevoegingen een beetje stom. Het drinkspel van Tyrion, Bronn en de hoer Shae is gewoon een rip off van Lost. Het verdelen van de troepenmacht van Robb (waarna er 2000 zinloos afgeslacht worden) wordt niet voldoende uitgelegd en kwam volgens mij niet zo voor in het boek. De vertraging zal vast tactisch ut gehad hebben, maar daar mag best even bij stil gestaan worden. Nu was het qua verhaal en karaktertuitdieping een loos stukje. Cerseis verhaal bij Brans bed was dan wel weer sterk, sowieso heb ik het idee dat zij en Jaime wat sneller menselijk worden neergezet dan in het boek. En volgens mij gebeurt dat wel bij meer karakters, dat ze even zo'n gesprek krijgen waarbij in kortere tijd dan in het boek wat ontwikkeling plaats vindt

Ik vind de meeste acteurs erg sterk, echt goed gecast. Alleen heb ik nog wat moeite met Catelyn, die vind ik nog wat te zwakjes overkomen. Dat zal later, met wat er nog staat te gebeuren, hopelijk wel veranderen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-07-2011 18:54 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 6 juli 2011 12:58 schreef Sgeiterdt het volgende:
Ik ben gek op politie en crime series inderdaad, sci-fi vind ik dan weer niks

Zet The Wire gewoon op je lijstje, puur ter info



Doe mij dan maar liever 'Live on Mars', dijk van een serie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-07-2011 19:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hoe lang woon je nou al in Engeland?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-07-2011 19:05 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 juli 2011 15:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het verdelen van de troepenmacht van Robb (waarna er 2000 zinloos afgeslacht worden) wordt niet voldoende uitgelegd en kwam volgens mij niet zo voor in het boek.


Wel hoor. Roose Bolton leidde de kleine afleidingsmacht en weet uiteindelijk te vluchten, maar het merendeel van die troepenmacht werd verpletterd en diverse Freys en leden van andere vooraanstaande families werden gevangen genomen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-07-2011 19:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 juli 2011 19:05 schreef Mark het volgende:
Wel hoor. Roose Bolton leidde de kleine afleidingsmacht en weet uiteindelijk te vluchten, maar het merendeel van die troepenmacht werd verpletterd en diverse Freys en leden van andere vooraanstaande families werden gevangen genomen.

Ah, OK, dan is me dat toch ontglipt

Hadden ze het alsnog wat beter mogen toelichten, vond dat het nu toch behoorlijk makkelijk werd afgedaan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-07-2011 19:07 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 10 juli 2011 19:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hoe lang woon je nou al in Engeland?


5 jaar en wat maanden


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-07-2011 19:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 juli 2011 19:07 schreef Mark het volgende:
5 jaar en wat maanden

Zou je toch het verschil tussen live en life moeten weten


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 10-07-2011 19:17 by Mark Profiel van Mark

Ah. Ho. Erm. Ik zie het probleem al: jij dacht dat ik het over de TV serie had, terwijl ik het uiteraard over de nieuwe DVD van U2 had.





(I think we got away with it)


[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 10-07-2011 19:19]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-07-2011 19:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

hehehe


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-07-2011 10:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

en wat vinden we van Falling skies? ik vind het wel een enorme teleurstelling. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een echte duistere Alien invasion serie te maken??


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 13-07-2011 10:44 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 13 juli 2011 10:41 schreef attila_de_hun het volgende:
en wat vinden we van Falling skies? ik vind het wel een enorme teleurstelling. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een echte duistere Alien invasion serie te maken??


Helft van de pilot gekeken...

Volgens mij is het nog vrij lastig in dit soort series karakters neer te zetten en deze in relatie naar elkaar te profileren. Ik vond dat hier, zoals wel vaker, nogal overdreven en overduidelijk gedaan.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-07-2011 11:08 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 juli 2011 15:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Echter, hoewel de scène met de hoer die haar vagijn nog even toont aan Theon en Littlefinger die twee hoeren traint best leuk zijn, zijn sommige van de toevoegingen een beetje stom.


Hoewel ik natuurlijk geen idee had of het al dan niet in het boek heeft gezeten vond ik die laatste scene te lang duren. Niets tegen seks hoor (integendeel), maar het kwam bij mij meer over als beeldvulling dan een echt zinnige toevoeging qua plot. Verder niets dan lof over die serie.

Gisteren verder ook eindelijk maar eens aan Torchwood begonnen. Eerste aflevering belooft veel goeds en het "Doctor Who voor volwassenen" komt vooralsnog heel aardig uit de verf.

Edit: oh ja, en aan het geweldige Jonathan Creek.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 13-07-2011 12:08]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-07-2011 21:44 by bastianus Profiel van bastianus

Levy, geweldige journalistieke serie. Nu over de bonuscultuur. Eindelijk iemand die Wouter Bos durft aan te pakken op zijn flutmaatregelen ten tijde van de crisis, waardoor er nu nog niks gebeurt in de bankensector. Helaas weet Wouter het ook, hij durft zich niet te laten interviewen, de lafaard.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-07-2011 0:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 13 juli 2011 11:08 schreef Ralph het volgende:
Hoewel ik natuurlijk geen idee had of het al dan niet in het boek heeft gezeten vond ik die laatste scene te lang duren. Niets tegen seks hoor (integendeel), maar het kwam bij mij meer over als beeldvulling dan een echt zinnige toevoeging qua plot. Verder niets dan lof over die serie.

Staat niet in het boek, volgens mij. Sowieso is het boek een nog wel een stuk grimmer, wordt wel geneukt enzo, maar dat wordt niet zo uitgebreid uitgelicht als in de serie
quote:
Gisteren verder ook eindelijk maar eens aan Torchwood begonnen. Eerste aflevering belooft veel goeds en het "Doctor Who voor volwassenen" komt vooralsnog heel aardig uit de verf.

Is Doctor Who niet voor volwassen, dan?




Toevallig vandaag gelezen dat Neverwhere juist éérst als serie geschreven was en daarna pas als roman, hehe, al die jaren niet geweten.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-07-2011 7:46 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 14 juli 2011 0:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is Doctor Who niet voor volwassen, dan?


Nee, meer een 'meekijken gewenst' familieprogramma, al zitten er meer en meer dingen in die of behoorlijk aan de naargeestige kant zijn voor kleine kinderen of behoorlijk ingewikkeld en hardcore sci-fi, maar goed. Heb wel het idee dat er meer volwassenen naar kijken dan kinderen (in ieder geval buiten de UK).


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-07-2011 8:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 juli 2011 7:46 schreef Ralph het volgende:
Nee, meer een 'meekijken gewenst' familieprogramma, al zitten er meer en meer dingen in die of behoorlijk aan de naargeestige kant zijn voor kleine kinderen of behoorlijk ingewikkeld en hardcore sci-fi, maar goed. Heb wel het idee dat er meer volwassenen naar kijken dan kinderen (in ieder geval buiten de UK).

Duidelijk


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-07-2011 8:35 by bastianus Profiel van bastianus

Gisteren weer eens een aflevering van the Wire gekeken. Denk er toch sterk over om die helemaal op dvd aan te gaan schaffen, geweldige serie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2011 7:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 13 juli 2011 11:08 schreef Ralph het volgende:
Gisteren verder ook eindelijk maar eens aan Torchwood begonnen. Eerste aflevering belooft veel goeds en het "Doctor Who voor volwassenen" komt vooralsnog heel aardig uit de verf.


moet je per se Doctor Who kennen om die serie te kunnen volgen?
En waar kun je als leek in stappen bij Doctor Who. Heb die serie nog nooit gezien, ken de naam natuurlijk wel, en ben er wel benieuwd naar.


watery black
Usericon van watery black
Posted 15-07-2011 7:43 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 10 juli 2011 19:07 schreef Mark het volgende:
5 jaar en wat maanden


damn... is dat al zo lang geleden?!?

hehe, elke keer als ik big fish zie denk ik aan jou en paul.

ennieweej, nog steeds niet aan falling skies toegekomen...

kijk wel al weer uit naar seizoen 2 van the walking dead.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-07-2011 9:32 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com


quote:
Op 15 juli 2011 7:34 schreef attila_de_hun het volgende:
moet je per se Doctor Who kennen om die serie te kunnen volgen?


Op zich niet. Sporadisch wordt er hier en daar wel zijdelings aan gebeurtenissen in Doctor Who gerefereerd, maar ik geloof niet dat het heel storend is zonder voorkennis.

quote:
En waar kun je als leek in stappen bij Doctor Who. Heb die serie nog nooit gezien, ken de naam natuurlijk wel, en ben er wel benieuwd naar.


Handigste is denk ik als je instapt bij de eerste aflevering van de reboot in 2005, met Christopher Eccleston als de Doctor, maar seizoen 2 (het eerste seizoen van David Tennant) of seizoen 5 met de huidige Doctor Matt Smith kan denk ik ook prima.

Enige wat je in principe hoeft te weten is dat het om een alien Time Lord gaat die samen met één of meerdere metgezellen in een police box door de tijd en ruimte kan reizen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2011 9:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 juli 2011 9:32 schreef Ralph het volgende:
Op zich niet. Sporadisch wordt er hier en daar wel zijdelings aan gebeurtenissen in Doctor Who gerefereerd, maar ik geloof niet dat het heel storend is zonder voorkennis.



Handigste is denk ik als je instapt bij de eerste aflevering van de reboot in 2005, met Christopher Eccleston als de Doctor, maar seizoen 2 (het eerste seizoen van David Tennant) of seizoen 5 met de huidige Doctor Matt Smith kan denk ik ook prima.

Enige wat je in principe hoeft te weten is dat het om een alien Time Lord gaat die samen met één of meerdere metgezellen in een police box door de tijd en ruimte kan reizen.


nuttige info, bedankt!
Zal eens een poging wagen en beginnen met de Reboot van 2005.Ben zeker wel benieuwd.
En Stargate Atlantis was ten slotte ook uitstekend te volgen zonder dat men alle details van de originele stargate serie kende. Dat zal voor Torchwood ook wel gelden dus!


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 21-07-2011 21:52 by MetalJan Profiel van MetalJan

The Killing (Forbrydelsen) van de week weer eens opgezet


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 21-07-2011 21:57 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Carice van Houten gaat (met een behoorlijke rol; Melisandre) meedoen aan Games of Thrones.

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Society/306653/Carice-van-Houten-speelt-in-populaire-Amerikaanse-serie.htm



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-07-2011 22:08 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Ben benieuwd!
Eerste seizoen was geweldig! Voor de liefhebber heeft Engeland ook nog een serie gemaakt, maar dit naar historisch roman ipv fantasy: Pillars of the Earth. Ook erg goed uitgwerkte serie, aanrader!


Dear dirty delightful old drunken old days


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-07-2011 22:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 juli 2011 21:57 schreef chriz het volgende:
Carice van Houten gaat (met een behoorlijke rol; Melisandre) meedoen aan Games of Thrones.

http://www.elsevier.nl/web/Stijl/Society/306653/Carice-van-Houten-speelt-in-populaire-Amerikaanse-serie.htm

Kwam het net zeggen

Vet wel, voor haar (en ons ).


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen