IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Burzum III Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-03-2011 14:37 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2011 14:33 schreef altx het volgende:
Nee, niet bij mij.

Het boekje is niet zo dik, maar een paar bladzijden, maar hij zat er wel in.
Bedankt. Ik vond het al zo raar, Burzum heeft altijd de teksten erbij. Nog wat langer wachten dus.

edit: contact met het label gehad en ze sturen een boekje op.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 24-03-2011 16:10]


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-03-2011 20:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

In gedachten wals ik me een slag in de rondte met een nummer als jeg faller. DUM dum dum DUM dum dum.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 03-04-2011 22:58 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

toch wel lekkere cd na eerste keer luisteren... mag wat meer emotie/power in... maar ach...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-04-2011 12:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Meer emotie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 04-04-2011 18:57 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht





I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-04-2011 20:07 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Je weet, thermosokken zijn verplicht bij ijskoude noorse blackmetal.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-04-2011 9:17 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2011 12:51 schreef kwelgeest het volgende:
Meer emotie.

vind het behoorlijk vlak


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 05-04-2011 10:58 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 4 april 2011 20:07 schreef De Tegenpartij het volgende:
Je weet, thermosokken zijn verplicht bij ijskoude noorse blackmetal.

Ben blij dat ie het niet in zijn blote reet doet ( voor het kille gevoel).


wouter023


Northward
Usericon van Northward
Posted 20-04-2011 21:39 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Die nieuwe man man man, dit doet niet veel onder voor het machtige Belus. Goede schijf weer dit.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-04-2011 12:09 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Nog steeds niet gehoord, maar eens downloaden.


You have time. You are doing fine.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 21-04-2011 16:07 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Mijn eerste plaats op de komende jaarlijst staat alweer vast of er moeten hele rare dingen gebeuren.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-04-2011 16:10 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Yo, waar zijn die photo's van de opnames te checken?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 21-04-2011 16:11]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2011 16:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik las dat hij de gitaren op Filosofem met een simpele hifi set heeft opgenomen (hoe?). Kan iemand dat bevestigen?

Raar dat je dan bovenstaand doet en exact hetzelfde geluid weet te creëren


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-04-2011 16:34 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2011 16:31 schreef spectre het volgende:
Ik las dat hij de gitaren op Filosofem met een simpele hifi set heeft opgenomen (hoe?). Kan iemand dat bevestigen?

"On "Filosofem" I didn't use a guitar amplifier at all, but instead used only the amplifier on my brother's stereo (that of course was not intended for that use) and some old fuzz pedals.

For "singing" I used whatever microphone the sound technician handed me, or - when I recorded "Filosofem" - I asked for the worst microphone he had, and ended up using the microphone in a headset."

http://www.burzum.org/eng/library/a_burzum_story06.shtml


You have time. You are doing fine.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-04-2011 16:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Kindamuzik schreef het volgende:

Burzum - Filosofem (opgenomen 1993, uitgebracht 1996)
Metal en lofi zijn twee schier onverenigbare begrippen, maar er is één essentiële uitzondering: echte-echte black metal, een genre dat - al dan niet toevallig - op hetzelfde moment ontstaat als de lofihausse in de indierock. Begin jaren negentig verwordt de ooit zo smerig begonnen Amerikaanse death metal steeds meer tot overgeproduceerde 'muzikantenmuziek'. In reactie hierop besluit een groep jonge Noorse bands als Mayhem en Darkthrone terug te keren naar de rauwe, primitieve stijl van Venom en Hellhammer. De meest beruchte exponent van deze tweede blackmetalgolf is Burzum, de eenmansband van Varg Vikernes: brandstichter, moordenaar, neonazi én muzikale vernieuwer. Hij stelt zich in 1993 ten doel om van zijn vierde album Filosofem de slechtst klinkende metalplaat aller tijden te maken. Als gitaarversterker gebruikt hij de stereoset van zijn broer en de meest verrotte koptelefoon die hij kan vinden doet dienst als zangmicrofoon. Het resultaat, naar verluidt opgenomen in slechts zeventien uur, is even schokkend als invloedrijk. Repetitief, hypnotiserend, en schraal als de poolwind vormt Filosofem, als culminatie van de oorspronkelijke Noorse scene, nog steeds het ultieme voorbeeld van de bees in a bucket 'true' black metalsound. Ook een veel minder rechtlijnige, vooral in de VS populaire trend als 'slaapkamerblackgaze' vindt hier zijn oorsprong. En geloof het of niet, maar de muzikale 'misdaden' van Filosofem hebben het zelfs geschopt tot in de voetbalstadions. (TG)



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-04-2011 16:40 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
En geloof het of niet, maar de muzikale 'misdaden' van Filosofem hebben het zelfs geschopt tot in de voetbalstadions.

Wat wordt hier mee bedoeld? Is er een voetbalclub die een liedje van Burzum draait na een doelpunt of zo?


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-04-2011 17:00 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2011 16:40 schreef bokaj het volgende:
Wat wordt hier mee bedoeld? Is er een voetbalclub die een liedje van Burzum draait na een doelpunt of zo?

http://www.youtube.com/watch?v=VoAcyvMxt2E


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-07-2011 23:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nadat ik het album een tijdje niet had geluisterd, heb ik Fallen zojuist weer eens uit de kast geplukt.
En tot mijn vreugde vind ik hem nog steeds goed. Ik was een beetje bang dat de "shine" er na een tijdje wel af zou gaan, maar dat is duidelijk niet het geval. De sfeer weet me bij de eerste noten onmiddellijk weer te grijpen. Het is en blijft een geweldig album.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-07-2011 1:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik luister niet zo heel veel muziek per week, naast radio op het werk en wat op de pc. Maar qua zo goed als hele albums luister ik alleen fallen zeker twee keer in de week. Sinds de release. Voor de rest geen andere plaat twee keer. Of één keer.

Ik blijf zo blij worden van die plaat.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-07-2011 10:28 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Hier draaien zowel Belus als Fallen nog steeds opvallend vaak rondjes (vaak op de Ipod tijdens fietsen of sporten).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 17-07-2011 23:53 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ben ik dan de enige die vindt dat Fallen totaal niet kan tippen aan Filosofem ?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 17-07-2011 23:55 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2011 23:53 schreef DaVinz het volgende:
ben ik dan de enige die vindt dat Fallen totaal niet kan tippen aan Filosofem ?


Ongetwijfeld ben je niet de enige. Voor mij zijn de drie eerste nummers van Filosofem sowieso al interessanter dan Fallen in z'n geheel. Fallen is lang geen slechte plaat echter, in het begin vond ik hem zelfs beter dan Belus, maar ik merk dat ik hem amper nog luister. Belus daarentegen draai ik nog regelmatig, vooral dan voor Kaimadalthas Nedstigning en Glemselens Elv.


Faustian Spirit of the Earth


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 18-07-2011 11:14 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 17 juli 2011 23:53 schreef DaVinz het volgende:
ben ik dan de enige die vindt dat Fallen totaal niet kan tippen aan Filosofem ?
Ik ben nooit zo'n groots Filosofem-fan geweest. Staan een paar nummers op die goed slaapverwekkend zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 18-07-2011 12:30]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 18-07-2011 12:28 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ah vandaar !
ben namelijk wel groot fan van Filosofem


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 19-07-2011 9:06 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Wanneer komt de nieuwe uit?


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen