IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Burzum III Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2011 14:13 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Prima muziek, maar het blijft een erg simpel figuur die Varg.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-12-2011 14:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2011 14:13 schreef Mark het volgende:
Prima muziek, maar het blijft een erg simpel figuur die Varg.


Een revisionist eerste klas, maar ook een luis in de pels van de hele scene van pakweg 90-94. Net als Fenriz overigens. Dat vind ik dan weer wel tof.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2011 14:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Fenriz geeft dan tenminste nog enige blijk van intelligentie en rationaliteit, in plaats van dit hersenloze racistische gepapagaai (zit ongetwijfeld geen originele gedachte bij) van Varg.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-12-2011 15:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2011 14:58 schreef Mark het volgende:
(zit ongetwijfeld geen originele gedachte bij) van


Los van het feit of dit correct is of niet: waar leidt jij dat uit af?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-12-2011 16:08 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 1 december 2011 9:08 schreef Count Usher het volgende:
All is well now.


pat pat


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 01-12-2011 16:13 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ik heb heel sterk het gevoel dat Varg VIkernes een beetje de Eric Cartman van het Noorden is. Mijn god, wat een debiel.


Ja hoor...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2011 17:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2011 15:41 schreef Count Usher het volgende:
Los van het feit of dit correct is of niet: waar leidt jij dat uit af?


Wat vind jij er origineel aan dan? Zelfde geblaat als de gemiddelde neonazi bij Jerry Springer of welke andere talkshow dan ook. 'Wij waren hier eerst', 'Christendom en Islam zijn importreligies', en dan wat besprenkelen met wat Atlantis-mythologie en Lovecrafterij.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 01-12-2011 17:17 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Holy shit Mark, jij bent veels te oud om je over dit soort dingen op te winden.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2011 17:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ach, ik wind me er niet over op hoor. Ik constateer slechts. Leuke muziek verder, da's waar het uiteindelijk om draait. Ik verzucht alleen om die zwermen puberende Twilightdwepers die zich al masturberend op 'My journey to the stars' (gaaf nummer trouwens) aan dit soort zwart-wit wereldbeeld laven.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-12-2011 17:24]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-12-2011 17:23 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 1 december 2011 14:58 schreef Mark het volgende:
Fenriz geeft dan tenminste nog enige blijk van intelligentie en rationaliteit, in plaats van dit hersenloze racistische gepapagaai (zit ongetwijfeld geen originele gedachte bij) van Varg.
Nou heb ik van Fenriz volgens mij nooit een interview gelezen of gezien, maar vab de rest van de Noorse kliej heb ik geen hoge pet op.
En dan schijnt Varg nog de meest pientere te zijn.
:')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2011 17:23 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Heb wel eens een Fenriz interview gelezen in Terrorizer, en die kwam heel wat volwassener en zelf-reflectief over op zijn 'jeugdzonden'. Bij Varg heb ik altijd de indruk dat hij echt is gaan geloven in de hele mythos die er om hem heen opgebloeid is en de zogenaamde 'black metal' filosofie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 01-12-2011 17:26]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 01-12-2011 17:59 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

fenriz heeft humor, varg heeft.....nou ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 01-12-2011 18:00]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 02-12-2011 8:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Wat Varg heeft, is dat ie zo is blijven steken in het hele idee van Burzum 20 jaar geleden dat ie nu nog steeds te gekke platen maakt. Darkthrone anno 2011 vind ik ook te gek, maar ik betwijfel of ze nog goeie muziek in de oude stijl zouden kunnen maken.

Maakt verder ook weinig uit. Die nieuwe Burzum is inmiddels een paar keer gedraaid en veel passages komen echt veel beter tot hun recht nu. Geen al te gladde productie, maar je hoort nu tenminste alles netjes.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-12-2011 9:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Prachtig, die openingsriff van Ea, Lord of the Depths.

La la la la la la la la la la lalala la la la

*haalt adem*

La la la la la la la la la la lalala la la la

Erg leuk om eens te vergelijken met de oude opnames, deze neanderthaler is fan.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 02-12-2011 10:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Rondje twee: Bevalt direct al beter. HHmmzz..


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 09-12-2011 18:24 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Lol, de nieuwe is misschien wel de beste Burzum plaat.

Verslavend Snel deel 2 gaarne!

Nog meeslepender, op het album Det Som Engang Var staan nog wel wat kandidaat nmrs, of wat te denken van het openings nummer van het album ''Hvis Lyset Tar Oss,,?

De mogelijkheden zijn eindeloos

[Dit bericht is gewijzigd door hellhun op 09-12-2011 18:25]


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-12-2011 10:55 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 27 september 2011 17:03 schreef intothevoid het volgende:
BURZUM - FROM THE DEPTHS OF DARKNESS
*New Release* - available 28/11/2011

Varg’s favorite tracks from his two first albums "Burzum" and "Det Som Engang Var" recorded in 2010 the way he orignally intended!!
1. The Coming (introduction)
2. Feeble Screams from Forests unknown
3. Sassu Wunnu (introduction)
4. Ea. Lord of the Depths
5. Spell of Destruction
6. A lost forgotten sad Spirit
7. My Journey to the Stars
8. Call of the Siren (introduction)
9. Key to the Gate
10. Turn the Sign of the Microcosm (Snu Mikrokosmos' Tegn)
11. Channeling the Power of Minds into a new God

:')

Blijkbaar vindt Varg 'Det Som Engang Var' dan niet een al te boeiende plaat, met één nummer.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-12-2011 23:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Twee!


quote:
Op 1 december 2011 17:23 schreef Mark het volgende:
Heb wel eens een Fenriz interview gelezen in Terrorizer, en die kwam heel wat volwassener en zelf-reflectief over op zijn 'jeugdzonden'.
Fenriz heeft toch nooit wat ergs uitgespookt vroeger? Ik kan mij vergissen hoor.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 13-12-2011 0:01 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Ik vind er maar weinig aan, die heropnames.


Mictian
Usericon van Mictian
Posted 13-12-2011 14:57 by Mictian Wijzig reactieProfiel van MictianQuote dit bericht

De torrent draait.

Het schijnt enorm tegen te vallen. Burzum zoals het niet hoort te klinken. Ik ben benieuwd.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 13-12-2011 15:27 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2011 23:37 schreef bokkie666 het volgende:
Twee!


Fenriz heeft toch nooit wat ergs uitgespookt vroeger? Ik kan mij vergissen hoor.


In de Until the Light Takes us documentaire stelt hij nooit iets gedaan te hebben, maar wel op het punt stond (op zekere momenten) om mee te doen aan brandstichting.

Interessant ook in deze documentaire (en zeker het bonusmateriaal dat bij de 'international edition' zit) is dat Varg daar heel vastberaden, standvastig en vrolijk overkomt (en goed en vlot Engels spreekt) terwijl Fenriz daar juist zwaarmoedig en ronduit negatief en depressief overkomt. In het bonusinterview met Fenriz praat hij ook over zijn depressies en meld zelfs lachend 'dat zelfmoord in de familie zit'.

Wat dat betreft had ik Fenriz toch iets opgewekter verwacht.

Leuk overigens dat beide kritiek leveren op Euronymous en op de (hedendaagse) black metal scene.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 13-12-2011 15:28]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mictian
Usericon van Mictian
Posted 13-12-2011 15:36 by Mictian Wijzig reactieProfiel van MictianQuote dit bericht

Ik denk dat "de" black metal scene niet bestaat. Varg en Fenriz, die beiden toch tot de oude garde behoren, zijn het er al niet over eens, en dan komen daar de enorm diverse definities en opvattingen die de bands en het publiek van nu er op na houden nog eens bij.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 13-12-2011 15:50 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 15:36 schreef Mictian het volgende:
Ik denk dat "de" black metal scene niet bestaat. Varg en Fenriz, die beiden toch tot de oude garde behoren, zijn het er al niet over eens, en dan komen daar de enorm diverse definities en opvattingen die de bands en het publiek van nu er op na houden nog eens bij.


Klopt, was een beetje een domme generalisatie, maar ik doelde enerzijds op de vroegere Noorse scene (rondom Helvete zich maar) en anderzijds praat Fenriz in de documentaire meermaals over 'de hedendaagse black metal'. Varg en Fenriz hebben beide hun kritiek op de vroege Noorse scene (rondom Helvete en Euronymous dus) en Fenriz later ook nog over hedendaagse black metal (in zijn algemeenheid schijnbaar).

Excuses voor de onduidelijkheid.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mictian
Usericon van Mictian
Posted 13-12-2011 15:54 by Mictian Wijzig reactieProfiel van MictianQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 15:50 schreef Mythics het volgende:
Klopt, was een beetje een domme generalisatie, maar ik doelde enerzijds op de vroegere Noorse scene (rondom Helvete zich maar) en anderzijds praat Fenriz in de documentaire meermaals over 'de hedendaagse black metal'. Varg en Fenriz hebben beide hun kritiek op de vroege Noorse scene (rondom Helvete en Euronymous dus) en Fenriz later ook nog over hedendaagse black metal (in zijn algemeenheid schijnbaar).

Excuses voor de onduidelijkheid.
Oh, excuses hoeft niet hoor.

Ik vond die uitspraak van Burzum wel typerend voor zijn arrogantie: "It was never about Satan". Nou, dat was het dus wel. Geen idee wat er anders bedoeld werd met Misteriis dom Sathanas en meneer Burzum speelde daar gewoon op mee.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-12-2011 16:22 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 13 december 2011 15:54 schreef Mictian het volgende:

Ik vond die uitspraak van Burzum wel typerend voor zijn arrogantie: "It was never about Satan". Nou, dat was het dus wel. Geen idee wat er anders bedoeld werd met Misteriis dom Sathanas en meneer Burzum speelde daar gewoon op mee.

Bedoelt hij niet gewoon dat het geen serieuze satansverering was, maar meer 'image building' c.q. aandachttrekkerij?


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen