quote:
Op 8 september 2025 19:51 schreef Ravnajuv het volgende:
Vandaag weer eens Lorna Shore geprobeerd, ik kom niet langs die KUT BREAKDOWNS. Ik haat ze! Sun//Eater begint zo goed, en dan kan ik het halverwege de prullenbak in gooien. De Pain Remains trilogie is tot het laatste stuk ook fantastisch, dat vind ik echt een goed nummer/goede nummers. En dan toch weer een onnodige breakdown erin. Oblivion red ik ook nog wel tot het einde.
Ik hou niet van breakdowns dus.
Grappig, ik zit precies aan de andere kant van het spectrum - ik houd niet van black metal. Bij gebrek aan een betere manier om dat te omschrijven ligt dat aan de klankkleur van de riffs, en wat ik maar het 'muzikale vocabulaire' van die stijl noem - dat spreekt me gewoon niet aan. In die zin vind ik Lorna Shore ook altijd wat lastig; ik denk bij vlagen dat ik goddomme naar Dimmu Borgir of zo zit te luisteren. Meer 'licht symfonische blackcore' dan archetypische deathcore. Gelukkig is er dan af en toe een breakdown die weer even orde op zaken stelt.
Maar, ik ben het met je eens: die Pain Remains trilogie vind ik een goede compositie. Niet helemaal mijn smaak, maar ik kan het wel waarderen.