IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar het imperium van de Hells Angels langzaam afbrokkelt [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-01-2012 14:29 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 17 januari 2012 14:12 schreef bastianus het volgende:
Dat niet, maar ik deed op bijna dagelijkse basis wel wat ergers dan een beetje wiet meenemen op schoolreis.


Zoals? Leraren keihard met passers in hun nek steken totdat ze hartstikke dood waren?


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-01-2012 14:43 by faalhaas Profiel van faalhaas

Meer mensen vermist in cruiseschip Italië

Reddingswerkers zoeken niet naar 15, maar naar 29 mensen in het wrak van het Italiaanse cruiseschip Costa Concordia. Het gaat om 25 passagiers en 4 bemanningsleden. Dat heeft de Italiaanse kustwacht maandagavond laat bekendgemaakt.

ANP

Onder de vermiste toeristen zijn zeker tien Duitsers. Eerder was nog sprake van ongeveer 15 vermisten.

Duikers zetten dinsdag de zoektocht naar de 29 voort. Volgens een woordvoerder van de brandweer zijn nog niet alle onder water staande ruimtes van het cruiseschip doorzocht. De kans dat de vermisten nog leven, wordt
echter steeds kleiner. Toch zegt het hoofd van de kustwacht, Marco Brusco, "een sprankje hoop” te houden.

Volgens de krant La Stampa is dinsdag een zevende dode gevonden in het schip. Het lichaam zou nog niet zijn geborgen. Woordvoerders van de kustwacht en de brandweer hebben het bericht tegengesproken. "Het aantal
doden is zes”, zei de zegsman van de Italiaanse kustwacht.

De 290 meter lange Costa Concordia voer vrijdagavond vlakbij het eiland Isola del Giglio voor de kust van Toscane en raakte daar een rots. Door de aanvaring ontstond een scheur van tientallen meters lang in de romp. Het schip maakte water en kapseisde.

Kapitein Francesco Schettino heeft volgens de eigenaar van het cruiseschip "inschattingsfouten met ernstige gevolgen” gemaakt. Na de aanvaring zou hij bovendien de procedures niet hebben gevolgd. Schettino is
aangehouden. Justitie stelt dat hij het schip verliet, voordat de reddingsactie voor de opvarenden was geregeld.

In Italiaanse media dook maandag een geluidsopname op van een gesprek tussen Schettino en een kustwachtfunctionaris na de ramp. Daarop is te horen hoe de kapitein de opdracht krijgt terug aan boord te klimmen om de hulpdiensten over de situatie te vertellen. Als de functionaris hem vertelt dat er al lichamen in zee liggen, vraagt Schettino om hoeveel mensen het gaat. "Dat moet jij me dus vertellen, wat ben je aan het doen? Wil je naar huis gaan?”, reageert de functionaris.

Ook zou er aan boord sprake zijn geweest van ‘muiterij', nadat de Costa Concordia in de problemen was gekomen. Personeel besloot mensen te gaan evacueren, voordat de kapitein daartoe opdracht had gegeven. Eerder werd al gemeld dat het een uur duurde voordat het officiële bevel kwam.


... hoe de hazen lopen ...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-01-2012 19:23 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Onderzoek: kleine borsten gezonder

Vrouwen die rond hun 20e een D-cup - of meer - hebben, lopen drie keer meer kans op diabetes dan vrouwen met twee erwtjes op een plank - ook wel A-cup. Dat blijkt uit studie van de universiteit van Harvard en de universiteit van Toronto.

De twee vermaarde onderzoeksinstituten onderzochten meer dan 92.000 vrouwen en concludeerden dat kleine borsten veel gezonder zijn dan flinke jetsers.

Volgens professor Joel Ray komt dat door de ontwikkeling van borsten tijdens de tienerjaren. "Tijdens de puberteit is er sprake van een verhoogde insulineresistentie waardoor het lichaam glucose niet zal absorberen zoals het hoort."

Het gevolg is dat de suikerlevels in het bloed toenemen, volgens Ray een voorbode van diabetes type 2.

"Ondanks het feit dat dit bij de meeste gezonde tieners wel verdwijnt naarmate de puberteit op een einde komt, zijn er toch aanwijzingen dat meisjes (en vrouwen) met grotere borsten meer kans maken op het ontwikkelen van diabetes later in het leven."


"More than a handful is a waste" -Zappa-


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 18-01-2012 23:24 by KHPLF Profiel van KHPLF

Initiator SOPA schuldig aan copyright misbruik

Door Redactie Customer Talk
Woensdag 18 januari 2012 om 15:42

Meerdere Amerikaanse websites zijn vandaag op zwart gegaan of hebben hun website aangepast om te protesteren tegen de Amerikaanse copyrightwetten SOPA en PIPA. Onder andere Wikipedia en Reddit zijn op zwart gegaan, Google en 9gag willen hun bezoekers informeren over de wetten. Opvallend is dat de initiator van deze wet, Lamar Smith, zelf ook schuldig is aan het copyright misbruik.

Hoewel de makers van de SOPA en PIPA-wetten, ook wel bekend onder H.R. 3261, zeggen dat hun intenties goed zijn, stellen meerdere partijen hier vraagtekens bij. Vooral de uitvoer laat volgens de protesterende partijen te wensen over. Business Insider schrijft over een “erg agressieve en innovatie bedreigende manier”. Een hoge mate van censuur zal een gevolg kunnen zijn van de wet.

De zorgen over censuur zijn niet ten onrechte: de wetten geven de macht aan de entertainmentindustrie en de Amerikaanse overheid. Deze organisaties krijgen de volmacht om websites te blokkeren die inbreuk maken op auteursrecht. De geblokkeerde website zal vervolgens zelf moeten aantonen als de blokkering ten onrechte is.

Protesten

In november protesteerden al een groot aantal internetbedrijven tegen deze wet, namelijk AOL, Twitter, Google, LinkedIn, Zynga en Facebook. Nu het stemmen over het wetsvoorstel is uitgesteld tot februari gaan de internetbedrijven verder met protesteren. Zo zijn een aantal andere partijen, zoals Wikipedia en Reddit, vandaag op zwart gegaan.

Andere partijen zoeken manieren om aandacht te vragen voor het protest tegen SOPA. Zo laat zoekmachine Google weten: “Zoals zoveel bedrijven, entrepreneurs en webgebruikers, zijn we tegen deze wetten, omdat het slimme manieren zijn om buitenlandse piratenwebsites neer te halen zonder toestemming te vragen aan Amerikaanse bedrijven om het internet te censureren.” Ook de entertainmentwebsite 9gag vraagt aandacht voor het protest door hun website in het zwart uit te voeren.

Ook president Obama is tegen de wetten, omdat hij een voorstander is van vrij internet. Door vrij internet te bevorderen en censuur tegen te gaan, moet innovatie gestimuleerd worden.

Lamar Smith, initiator SOPA, zelf de fout in

Meest opvallend is nog dat de initiator van deze wet, Lamar Smith, zelf ook aan auteursrechtschending heeft gedaan, zo meldt de website Vice. Op de website www.texansforlamarsmith.com heeft het congreslid een afbeelding gebruikt die valt onder ‘creative commons’. Dit betekent dat de afbeelding alleen voor niet-commerciële doeleinden gebruikt mag worden en enkel als er verwijst wordt naar de bron.

Lamar Smith heeft echter niet verwezen naar de bron, DJ Schultz. De fotograaf schrijft: “Ik zie nergens op de schermafbeelding die jij (de auteur van het stuk op Vice – red.) me hebt gestuurd dat de afbeelding is geleverd door de bron (ik). Dus mijn conclusie is dat Lamar Smith’s organisatie mijn afbeelding onrechtmatig heeft gebruikt. Volgens de SOPA wet, als het er doorheen komt, kan ik een petitie tekenen bij de rechtbank om actie te ondernemen tegen www.texansforlamarsmith.com.”

De tekst van de wet vindt u hier. En de partijen, waaronder het Nederlandse Wolters Kluwer en Elsevier, die deze wet ondersteunen, vindt u hier.

Bron: Customer Talk


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 19-01-2012 9:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Haha, even gezocht op Elsevier.nl op SOPA, 0 hits. Die zitten goed vast aan hun corporate overlords :').

EDIT: staat er wel op, hun zoekfunctie is gewoon verschrikkelijk belabberd (ZM-waardig ).

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 19-01-2012 10:37]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-01-2012 14:39 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

'Studiefinanciering voor masterstudenten vervalt'
Laatste update: 19 januari 2012 14:13 info
AMSTERDAM - De studiefinanciering voor studenten die een master volgen wordt vervangen door een sociaal leenstelsel.

Dat betekent per jaar 3200 euro extra kosten voor uitwonende studenten en 1200 euro voor mensen die nog thuis wonen.
Dit blijkt volgens de Volkskrant uit een wetsvoorstel dat staatssecratris Halbe Zijlstra van Onderwijs donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. De nieuwe wet zou op 1 september van dit jaar moeten ingaan.

Volgens Zijlstra stimuleert deze maatregel studenten om sneller af te studeren en een betere keuze te maken, zo schrijft de krant donderdag.



Kunnen we die randdebiel van een Zijlstra niet eens keihard Nederland uittrappen? Wat komt die man me de strot uit met zijn belachelijke kutmaatregelen om de Nederlandse kenniseconomie om zeep te helpen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-01-2012 14:43 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 18 januari 2012 23:24 schreef KHPLF het volgende:
"... en enkel als er verwijst wordt naar de bron."



faal


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2012 14:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

Studeren wordt echt weer iets voor de elite. Ben blij dat ik er op tijd bij was.

Ik volg nu wel een jaaropleiding multimedia vormgeving, maar die wordt mooi vergoed door het uwv omdat ik vorig jaar niet zo lekker in mijn velletje zat

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 19-01-2012 14:45]


... hoe de hazen lopen ...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-01-2012 15:37 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik ben gelukkig ook net op tijd klaar, en wat mij betreft mag dat corpulente tuig in Den Haag de moord stikken natuurlijk.


Against God and Government


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 19-01-2012 15:57 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Waarom pakken ze de studenten met het hoogste niveau eigenlijk aan, en niet die kinderen op het veel te dure mbo?



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-01-2012 16:01 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 19 januari 2012 14:44 schreef faalhaas het volgende:
Studeren wordt echt weer iets voor de elite. Ben blij dat ik er op tijd bij was.

Ik volg nu wel een jaaropleiding multimedia vormgeving, maar die wordt mooi vergoed door het uwv omdat ik vorig jaar niet zo lekker in mijn velletje zat


Valt daar wat voor te regelen dan? Ik ben doormiddel van een sterfte geval van een naaste van mij een half jaar uit de running geweest wat betreft studie. Ik heb wel gelezen dat er voor mensen zoals ik een uitzondering wordt gemaakt wat betreft de langstudeerboete? Niet dat ik al onder die catagorie val maar het is altijd handig te weten natuurlijk.


Against God and Government


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-01-2012 16:07 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 19 januari 2012 16:01 schreef Rotzak het volgende:
Valt daar wat voor te regelen dan? Ik ben doormiddel van een sterfte geval van een naaste van mij een half jaar uit de running geweest wat betreft studie. Ik heb wel gelezen dat er voor mensen zoals ik een uitzondering wordt gemaakt wat betreft de langstudeerboete? Niet dat ik al onder die categorie val maar het is altijd handig te weten natuurlijk.
Ja, dat kan. Even bij je decaan/studiebegeleider, of hoe dat ook maar heet tegenwoordig, informeren.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 19-01-2012 17:20 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 19 januari 2012 14:39 schreef SQT het volgende:

'Studiefinanciering voor masterstudenten vervalt'
Laatste update: 19 januari 2012 14:13 info
AMSTERDAM - De studiefinanciering voor studenten die een master volgen wordt vervangen door een sociaal leenstelsel.

Dat betekent per jaar 3200 euro extra kosten voor uitwonende studenten en 1200 euro voor mensen die nog thuis wonen.
Dit blijkt volgens de Volkskrant uit een wetsvoorstel dat staatssecratris Halbe Zijlstra van Onderwijs donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. De nieuwe wet zou op 1 september van dit jaar moeten ingaan.

Volgens Zijlstra stimuleert deze maatregel studenten om sneller af te studeren en een betere keuze te maken, zo schrijft de krant donderdag.

Geldt dit ook voor mensen die op dit moment al/nog met een master bezig zijn (zoals ik)?


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-01-2012 17:53 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat hebben ze met de langstudeerboete ook geflikt, dus het zou me niet verbazen. Het is trouwens nog een voorstel, het is voor zover ik weet nog niet door de kamer.


Edit:
Ik lees net toevallig dat studenten die voor 1 september met hun master zijn gestart hier niet onder vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 19-01-2012 17:58]


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 19-01-2012 18:35 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 19 januari 2012 15:57 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Waarom pakken ze de studenten met het hoogste niveau eigenlijk aan, en niet die kinderen op het veel te dure mbo?


Over MBO gesproken, ik heb weleens begrepen dat de studiefinanciering die MBO'ers ontvangen sowieso een gift is, ongeacht of de opleiding nu wel of niet met succes wordt doorlopen. Weet iemand of dat zo is?

EDIT: Deels.

Studiefinanciering: Gift of lening?

Doe je een mbo-opleiding op niveau 1 of 2, dan is je studiefinanciering een gift. Na je opleiding betaal je alleen een eventuele lening terug.

Volg je een mbo-opleiding op niveau 3 of 4? Dan is je studiefinanciering een prestatiebeurs. Haal je je diploma, dan wordt het een gift. Als je je diploma niet haalt, moet je alles (behalve de eerste 12 maanden aanvullende beurs) terugbetalen. Ook je studentenreisproduct valt onder de regels van de prestatiebeurs.


[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 19-01-2012 18:36]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-01-2012 18:51 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 19 januari 2012 14:39 schreef SQT het volgende:
Dat betekent per jaar 3200 euro extra kosten voor uitwonende studenten en 1200 euro voor mensen die nog thuis wonen.
Dat betekent het helemaal niet.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-01-2012 22:10 by bokkie666 Profiel van bokkie666



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2012 22:16 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 19 januari 2012 16:01 schreef Rotzak het volgende:
Valt daar wat voor te regelen dan? Ik ben doormiddel van een sterfte geval van een naaste van mij een half jaar uit de running geweest wat betreft studie. Ik heb wel gelezen dat er voor mensen zoals ik een uitzondering wordt gemaakt wat betreft de langstudeerboete? Niet dat ik al onder die catagorie val maar het is altijd handig te weten natuurlijk.


Moet je wel via de decaan regelen en ook onder psychische begeleiding staan, geldt alleen voor de zwaardere gevallen dus

Lag bij mij iets anders trouwens, ik had mijn hbo in 2008 al afgerond. Maar ik liep sindsdien steeds vast op de werkvloer, waar ik ook ging werken. Altijd aanvaringen met collega's, etc Eigenlijk mijn hele leven al, dus door psych en uwv besloten dat ik niet constant mensen om me heen moet hebben. Iets wat ik zelf niet in wilde zien. Maar goed om een lang verhaal kort te maken, bij een carriereswitch hoort ook een andere opl. en die is het uwv nu mooi aan het dokken wel op voorwaarde dat ik er een passende baan bij zou vinden en die heb ik


... hoe de hazen lopen ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2012 22:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Pff alsof psychische begeleiding zo moeilijk is, af en toe een afspraak met zo'n gast en opeens is alles mogelijk.

Zelfs met eigen bijdrage voor gesprek is het al snel goedkoper dan de langstudeerboete.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2012 22:37 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 19 januari 2012 22:34 schreef ElitE het volgende:
Pff alsof psychische begeleiding zo moeilijk is, af en toe een afspraak met zo'n gast en opeens is alles mogelijk.

Zelfs met eigen bijdrage voor gesprek is het al snel goedkoper dan de langstudeerboete.


Ja klopt. Misschien een ideetje voor Helvete?


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2012 22:50 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 januari 2012 15:57 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Waarom pakken ze de studenten met het hoogste niveau eigenlijk aan, en niet die kinderen op het veel te dure mbo?
Motiveer? Ons MBO kost zowat niks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-01-2012 22:54 by faalhaas Profiel van faalhaas

Mbo'ers moeten er ook zijn en hebben bovendien veel meer moeite met het afbetalen van zo'n torenhoge schuld.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2012 23:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 januari 2012 18:35 schreef Sonic Titan het volgende:
Over MBO gesproken, ik heb weleens begrepen dat de studiefinanciering die MBO'ers ontvangen sowieso een gift is, ongeacht of de opleiding nu wel of niet met succes wordt doorlopen. Weet iemand of dat zo is?

EDIT: Deels.

Studiefinanciering: Gift of lening?

Doe je een mbo-opleiding op niveau 1 of 2, dan is je studiefinanciering een gift. Na je opleiding betaal je alleen een eventuele lening terug.

Volg je een mbo-opleiding op niveau 3 of 4? Dan is je studiefinanciering een prestatiebeurs. Haal je je diploma, dan wordt het een gift. Als je je diploma niet haalt, moet je alles (behalve de eerste 12 maanden aanvullende beurs) terugbetalen. Ook je studentenreisproduct valt onder de regels van de prestatiebeurs.

Ik denk dat hier toch wel een bepaalde logica achter zit. Met MBO niveau 2 valt namelijk amper een fatsoenlijke baan te krijgen. En je gaat sowieso belachelijk weinig verdienen. Om die mensen dan ook nog eens terug te laten betalen, het lijkt me dan dat ze in de problemen komen met hun basisuitgaven.
Serieus, ik leidt heel veel leerlingen op niveau 2 op. Ten eerste kost die opleiding best weinig geld, omdat leerlingen heel veel stages in het bedrijfsleven lopen. Verder is de duur van de opleiding kort, één of twee jaar. Tot slot werken de leerlingen op dit niveau amper met materiaal, computers of andere dure hulpmiddelen, omdat al het onderwijs zoveel mogelijk in de beroepspraktijk plaatsvindt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-01-2012 0:25 by faalhaas Profiel van faalhaas

De Verenigde Staten heeft megaupload.com, één van de grootste filehosters, uit de lucht gehaald. De medewerkers van het bedrijf zullen door de autoriteiten worden vervolgd wegens inbreuk op auteursrecht.

Volgens de officiële aanklacht zouden onder andere de muziek- en filmindustrie ongeveer vijfhonderd miljoen dollar hebben misgelopen door de illegale verspreiding van bestanden.

Onder de arrestanten is ook de 29-jarige Nederlander Bram van der Kolk. Dat is overigens niet dezelfde Bram van der Kolk die in PowNed-ledenraad zit.

Reactie

Voordat de website offline ging, was er nog een reactie van de makers op de aanklacht te lezen. De beschuldigingen zouden 'enorm opgeblazen' en overdreven zijn. Het bedrijf zegt er zoveel mogelijk voor te zorgen dat er geen illegaal materiaal via de site wordt verspreid.

SOPA

Het nieuws komt een dag nadat diverse bekende websites, waaronder Wikipedia, vrijwillig op zwart gingen om te protesteren tegen SOPA, een omstreden Amerikaanse wet tegen het verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal via internet.


wat een heisa om niks, ook al kunnen we straks helemaal niks meer downloaden het interesseert me geen hol

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 20-01-2012 0:30]


... hoe de hazen lopen ...


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-01-2012 0:50 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 19 januari 2012 22:50 schreef bastianus het volgende:
Motiveer? Ons MBO kost zowat niks.




http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/onderwijs/publicaties/artikelen/archief/2008/2008-2634-wm.htm



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen