IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar het imperium van de Hells Angels langzaam afbrokkelt [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-02-2012 23:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 februari 2012 23:37 schreef Schaep het volgende:
Zijn bivakmutsen niet al tijden verboden?

Mn broer is er vroeger meermaals voor aangesproken idd, ruim voordat Pim Meteenredelijkgeldbedrag om het hoekje kwam kijken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 12:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

http://www.engineersonline.nl/nieuws/id19245-afschaffing-masterbeurs-raakt-technische-studenten-onevenredig-hard.html

Afschaffing masterbeurs raakt technische studenten onevenredig hard

De colleges van bestuur van de drie TU’s (TU Delft, TU Eindhoven en Universiteit Twente) vinden dat bèta-technische studenten door het wetsvoorstel ‘Studeren is investeren’ van staatssecretaris Zijlstra teveel worden benadeeld. Het afschaffen van de masterbeurs vormt een extra hobbel voor studenten om te kiezen voor een technische master. En dat terwijl het bedrijfsleven juist behoefte heeft aan meer technisch afgestudeerden. Het is dan ook aan te bevelen om juist in deze doelgroep te investeren.

Als de plannen van Zijlstra doorgaan moeten masterstudenten per september 2012 via een sociaal leenstelsel hun opleiding financieren. De opbrengst van deze maatregel wil Zijlstra investeren in de kwaliteit van het onderwijs. Daar werken de drie TU's al actief aan met programma's voor excellente studenten, maar ook met maatregelen om de instroom te vergroten, de uitval te beperken en het studietempo te verhogen. Deze plannen zijn op uitnodiging van staatssecretaris Zijlstra in 2011 opgenomen in het Sectorplan Technologie.


Extra hobbel

"De maatregelen van Zijlstra vormen een extra hobbel voor studenten om te kiezen voor een bèta-technische masteropleiding", aldus Paul Rullmann, Collegelid aan de TU Delft en voorzitter bestuurscommissie 3TU.Onderwijs. "Studenten zouden nu eerder kunnen gaan kiezen voor een éénjarige masteropleiding. Dan halen ze met een beduidend kleinere studieschuld toch een Masterdiploma." Deze maatregel schrikt studenten af om een volledige tweejarige Master of Science te kiezen, terwijl de maatschappelijke vraag juist naar zulke afgestudeerde ingenieurs uitgaat.


Groei aantal technici nodig

Volgens Anne Flierman, voorzitter van de 3TU.Federatie, is deze maatregel opmerkelijk. "In de human capital agenda van de topsectoren is duidelijk aangegeven dat een significante groei van het aantal technisch opgeleiden nodig is. Je zou daarom verwachten dat de overheid maatregelen bedenkt waardoor de instroom van technische studenten toeneemt."

"Ondanks deze maatregelen adviseren wij aankomende studenten om te kiezen voor een bèta-technische masteropleiding en die extra € 6000,- in zichzelf te investeren", aldus Hans van Duijn, Rector Magnificus in Eindhoven en voorzitter 3TU.Onderzoek. "Het bedrijfsleven staat immers te springen om meer bèta-technisch afgestudeerden."




Yup. Mooi verhaal van dat 'investeren in jezelf' blabla, maar er gaan daadrdoor per saldo echt wel minder mensen iets technisch doen.

Overigens las ik eerst "Afschaffing masturberen raakt technische studenten onevenredig hard" --> ook waar :')


Quis moderabat ipsos moderatores?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-02-2012 13:00 by XXL Profiel van XXL

NS komt met speciaal Elfstedentocht-kaartje
Redactie − 08/02/12, 12:30

Mocht De Elfstedentocht binnenkort doorgaan, dan zal de NS een speciaal Elfstedentocht-treinkaartje uitbrengen.
Het speciale Elfstedentocht-treinkaartje blijft drie dagen geldig, en geldt als een retour naar en van Leeuwarden dus je kan ruimschoots heen en weer naar Friesland om de tocht mee te maken. Het speciale treinkaartje zal, als de tocht doorgaat, via NS.nl te koop zijn.

Deelnemers en toeschouwers zullen aankomen op station Leeuwarden. Vanaf station Leeuwarden kunnen de schaatsers en toeschouwers verder met ander openbaar vervoer. Om iedereen naar station Leeuwarden te vervoeren zal NS zet langere en extra treinen inzetten.



Misschien eerst eens proberen de treinen überhaubt normaal te laten rijden voor je zulke beloftes gaat doen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-02-2012 13:02 by bastianus Profiel van bastianus

Even het imago weer opkrikken, denk ik. Hard nodig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-02-2012 13:53 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 8 februari 2012 12:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Overigens las ik eerst "Afschaffing masturberen raakt technische studenten onevenredig hard" --> ook waar :')


Fieuw, ik was niet de enige dus


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-02-2012 14:01 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 8 februari 2012 12:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Yup. Mooi verhaal van dat 'investeren in jezelf' blabla, maar er gaan daadrdoor per saldo echt wel minder mensen iets technisch doen.


Als je TG doet, mag je zelfs drie jaar extra in jezelf investeren. Er is ook redelijk wat kritiek op de UT de laatste tijd vanwege dat hele Route 14+ gebeuren. Ook met het oog op studenten activisme.

quote:

Overigens las ik eerst "Afschaffing masturberen raakt technische studenten onevenredig hard" --> ook waar :')


Treurig ja, wel waar.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-02-2012 14:31 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 februari 2012 12:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
http://www.engineersonline.nl/nieuws/id19245-afschaffing-masterbeurs-raakt-technische-studenten-onevenredig-hard.html
Ik lees hier nergens terug waardom technische studenten hier zo benadeeld door worden, behalve dat technische masters twee jaar duren (zoals bij nog veel meer soorten opleidingen).


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 14:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 14:31 schreef Helvete het volgende:
Ik lees hier nergens terug waardom technische studenten hier zo benadeeld door worden, behalve dat technische masters twee jaar duren (zoals bij nog veel meer soorten opleidingen).

Bij nominaal studeren loop je al 3000 euro extra schuld op, ten opzichte van iemand die een niettechnische eenjarige master doet. (Dit staat ook in het artikel, zonder het bedrag.)

Daarnaast is de kans op een overschrijding van de studieduur hoger.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-02-2012 14:47 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 februari 2012 14:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Bij nominaal studeren loop je al 3000 euro extra schuld op, ten opzichte van iemand die een niettechnische eenjarige master doet. (Dit staat ook in het artikel, zonder het bedrag.)
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. En ten opzichte van een niet-technische tweejarige master?
quote:
Op 8 februari 2012 14:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daarnaast is de kans op een overschrijding van de studieduur hoger.
Ok.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-02-2012 14:48]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 15:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 14:47 schreef Helvete het volgende:
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. En ten opzichte van een niet-technische tweejarige master?

Ten opzichte van zo'n master maakt het niet uit, inderdaad. Maar technische masters duren voor zover ik weet altijd 2 jaar, en niettechnische masters voor het overgrote deel 1 jaar. Daarom zal de terugval in masterstudenten groter zijn bij technische opleidingen.

Mocht er iets aan aangepast worden is het uiteraard wel goed dat ze ook rekening houden met de niettechnische tweejarge masters
quote:
Ok.

:D


Quis moderabat ipsos moderatores?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2012 15:16 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ach 3000 euro voor een master van een jaar is nog te overzien toch.. Maar 2 jaar is al weer een ander verhaal, beetje uitloop heb je zo en dan wordt het wel een duur geintje.

Hoe staat het eigenlijk met jouw studie Helvete? Ga je nog afstuderen dit jaar?


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 15:20 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 15:16 schreef faalhaas het volgende:
Ach 3000 euro voor een master van een jaar is nog te overzien toch.. Maar 2 jaar is al weer een ander verhaal, beetje uitloop heb je zo en dan wordt het wel een duur geintje.

Dit is nog buiten het collegegeld, hè! Het gaat erom dat ze van de basisbeurs (die je in principe niet terugbetaalt), een 'gewone' beurs willen maken (die je dus wel terugbetaalt). Per jaar bouw je dus 3000 euro schuld op, wat extra 'kosten' zijn ten opzichte van de huidige situatie.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-02-2012 15:21 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 februari 2012 15:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ten opzichte van zo'n master maakt het niet uit, inderdaad. Maar technische masters duren voor zover ik weet altijd 2 jaar, en niettechnische masters voor het overgrote deel 1 jaar. Daarom zal de terugval in masterstudenten groter zijn bij technische opleidingen.
Oh, dan begreep ik het wel, maar dan kunnen ze beter over MSc's of meerjarige masters praten dan over iets onduidelijks als 'bèta-technische' masters.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-02-2012 15:23 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 februari 2012 15:16 schreef faalhaas het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met jouw studie Helvete? Ga je nog afstuderen dit jaar?
Was het maar zo; ik ben net begonnen aan een bachelor.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-02-2012 15:24]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 15:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 15:21 schreef Helvete het volgende:
Oh, dan begreep ik het wel, maar dan kunnen ze beter over MSc's of meerjarige masters praten dan over iets onduidelijks als 'bèta-technische' masters.

Nou, vanuit de technische universiteiten gezien vind ik het vrij logisch dat ze hun eigen studenten noemen

Er zijn MSc's van 1 jaar, dus dat is sowieso niet duidelijk.

Nogmaals, zoveel niettechnische tweejarige of meerjarige masters zijn er niet. Eigenlijk kan ik überhaupt alleen geneeskunde bedenken, en voor zover ik weet ga je daar tijdens je master al knaken mee verdienen. En daarna ga je ook beduidend meer knaken verdienen dan met veel technische beroepen Oh, ik heb er (in ieder geval) een gevonden: Social Sciences in Wageningen

Daarbij is er een veel nijpender huidig en toekomstig tekort aan technisch afgestudeerden, bij een overschot had het sowieso weinig geboeid.

Allemaal goede redenen om het juíst over technische masters te hebben.

edit: ik zie sowieso totaal niet in waarom "'bèta-technische' masters" een onduidelijke term zou zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 08-02-2012 15:34]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-02-2012 15:57 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 februari 2012 15:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nogmaals, zoveel niettechnische tweejarige of meerjarige masters zijn er niet. Eigenlijk kan ik überhaupt alleen geneeskunde bedenken ...
Ik dacht dat ze met 'technische' opleidingen de opleidingen bedoelden die meer op ontwikkeling/productie gericht zijn, in tegenstelling tot de meer fundamentele bètastudies op de niet-TU's. Maar je kan inderdaad ook alles waar 'toepassing' bij komt kijken technisch noemen. Als zelfs een studie geneeskunde (die ik niet eens bèta zou noemen) al onder technisch valt, kan je wel heel ver gaan met studies technisch noemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-02-2012 16:10]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2012 16:10 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 8 februari 2012 15:20 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dit is nog buiten het collegegeld, hè! Het gaat erom dat ze van de basisbeurs (die je in principe niet terugbetaalt), een 'gewone' beurs willen maken (die je dus wel terugbetaalt). Per jaar bouw je dus 3000 euro schuld op, wat extra 'kosten' zijn ten opzichte van de huidige situatie.


weet ik


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-02-2012 16:12 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 8 februari 2012 15:23 schreef Helvete het volgende:
Was het maar zo; ik ben net begonnen aan een bachelor.


oh dan ben ik in de war met iemand anders zeker

was hier iemand die kon maar niet afstuderen..


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 16:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 15:57 schreef Helvete het volgende:
Ik dacht dat ze met 'technische' opleidingen de opleidingen bedoelden die meer op ontwikkeling/productie gericht zijn, in tegenstelling tot de meer fundamentele bètastudies op de niet-TU's.

De bètastudies op de niet-TU's fundamenteler dan op de wel-TU's? Moeilijk in te schatten, maar ik gok van niet. Doet er ook niet zoveel toe
quote:
Maar je kan inderdaad ook alles waar 'toepassing' bij komt kijken technisch noemen. Als zelfs een studie geneeskunde (die ik niet eens bèta zou noemen) al onder technisch valt, kan je wel heel ver gaan met studies technisch noemen.

Ik zei juist dat geneeskunde niet onder technisch valt


Quis moderabat ipsos moderatores?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-02-2012 16:29 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 februari 2012 16:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik zei juist dat geneeskunde niet onder technisch valt
Sorry, ik kan niet lezen.

Komende weken post ik wel weer gewoon "Hoi." in het lultopic.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-02-2012 16:51]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 08-02-2012 19:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 8 februari 2012 16:29 schreef Helvete het volgende:
Sorry, ik kan niet lezen.

Maakt niet uit Dit frustreerde mij minder dan een tentamen nakijken waarvan de helft van de studenten bij een (technische ) vraag precies datgene doet waarvan je expliciet hebt gezegd dat het a) niet handig is en b) niet gebruikt MAG worden in die situatie, ugh...

Anyway... Ik vind er wel wat voor te zeggen om van geneeskunde een HBO-opleiding te maken eigenlijk
quote:
Komende weken post ik wel weer gewoon "Hoi." in het lultopic.

Haha


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-02-2012 22:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Een beetje korten op studenten terwijl je een kennis economie wilt opbouwen is al niet zo snugger maargoed als je het dan doet doe het niet op zo'n botte manier als nu.

De grootste vraag is er naar technische en juist de die meerjarige master opleidingen. Terwijl de regel is dat je maar 1 uitloopjaar mag hebben voor een eenjarige master is dat 100% uitloop, voor een 2 jarige master zoals meeste betavakken maar 50% uitloop. En voor studenten geneeskunde mag je maar 33% uitloop hebben in je studieperiode.

Beetje jammer dat de politici vrijwel allemaal uit de social sciences komen en dat probleem niet zo snel willen zien en het idee hebben dat ze dezelfde moeilijkheidsgraad hebben als beta opleidingen. Nu is het niet helemaal te vergelijken, maar naast het kortere leertraject is het vaak ook met veel minder contacturen. Zo heeft een student geschiedenis, rechten of psychologie meestal maar 10 tot 15 contact uren. Terwijl beta vaak tussen de 25 a 35 contacturen zit. Uiteindelijk moet je er ook dingen voor lezen enzo. Maar je kan gemakkelijk een baantje ernaast hebben wat bij betastudies echt wel lastiger is.

Maargoed betastudenten hebben natuurlijk wel meer tijd omdat ze geen sociale behoeften hebben


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-02-2012 22:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 februari 2012 16:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Ik zei juist dat geneeskunde niet onder technisch valt


Maar zou je biologie wel technisch willen noemen? Wel duidelijk MSc, wel erg wetenschappelijk wat geneeskunde toch minder heeft.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-02-2012 18:33 by faalhaas Profiel van faalhaas

Rotterdam verjaagt Satudarah

Motorclub Satudarah moet zijn clubhuis in Rotterdam verlaten. De club hoeft ook niet op medewerking van de gemeente te rekenen bij het zoeken naar een nieuw pand.

Dat blijkt uit een brief van burgemeester Ahmed Aboutaleb aan de gemeenteraad. Satudarah had een bruikleenovereenkomst met de gemeente. Die wordt verbroken omdat de gemeente een nieuwe huurder voor het pand heeft gevonden. Naast Satudarah hebben ook de Hells Angels moeite met onderdak vinden.


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-02-2012 20:28 by bastianus Profiel van bastianus

De ene minderheidsgroepering treitert de andere..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen