IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kledinglijn Lola Brood krijgt geen vervolg [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-10-2013 19:17 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 24 oktober 2013 18:40 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je kan het ook zo zien: Zwarte Piet leidt tot discussie, en de discussie leidt overduidelijk tot racistische uitingen (niet zozeer tot racisme, want dat racisme was er blijkbaar al).

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/3e9041ff-6bd7-281f-1cbf-5e0ea56dc865
Dat heeft niets met de onderliggende kwestie te maken.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-10-2013 19:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 oktober 2013 18:40 schreef Gemene Lepel het volgende:
Je kan het ook zo zien: Zwarte Piet leidt tot discussie, en de discussie leidt overduidelijk tot racistische uitingen (niet zozeer tot racisme, want dat racisme was er blijkbaar al).

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/3e9041ff-6bd7-281f-1cbf-5e0ea56dc865

Dat klopt, ja.


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-10-2013 21:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

UNICEF schminkt tijdens de intocht van Sinterklaas in Utrecht Zwarte Pietjes

Zaterdag 17 november komt Sinterklaas met zijn Pieten aan in Utrecht. Om hem te ontmoeten moet je om 12.00 uur bij de Weerdsluis staan.

Op de Bemuurde Weerd O.Z. vind je ook een UNICEF-stand. Vrijwilligers maken daar voor € 3,00 van peuters en kleuters een Zwarte Piet in miniformaat. Met het verdiende geld steunt UNICEF wereldwijd kinderen. Schminken en een pietenmuts voor het goede doel!

http://www.hollandsekids.nl/utrechtse/leuke-dingen-doen/unicef-schminkt-zwarte-pietjes




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-10-2013 22:00 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 24 oktober 2013 21:48 schreef De Tegenpartij het volgende:
UNICEF schminkt tijdens de intocht van Sinterklaas in Utrecht Zwarte Pietjes
Moeten we hier nu over gaan discussiëren omdat Zwarte Piet in verband wordt gebracht met een goed doel, of zit je in het verkeerde topic?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 24-10-2013 22:05 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik ben wel benieuwd, ja. Zelf hou ik er niet zo van, maar er zijn hier tig mensen die graag hun mening etaleren en dat vind ik dan wel weer geinig om te lezen.

Maar het hoeft natuurlijk niet.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-10-2013 22:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik vind dat UNICEF zich met hun eigen land moet bemoeien en van onze kinderen af moet blijven.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-10-2013 12:09 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 oktober 2013 22:00 schreef Helvete het volgende:
Moeten we hier nu over gaan discussiëren omdat Zwarte Piet in verband wordt gebracht met een goed doel, of zit je in het verkeerde topic?


Waarschijnlijk omdat de VN (waar UNICEF onderdeel van uitmaakt) zogenaamd momenteel 'onderzoekt' of zwarte piet aanleiding is om Nederland op de vingers te tikken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-10-2013 12:32 by nark Profiel van nark



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-10-2013 12:59 by XXL Profiel van XXL

Heerlijk weer, die Fluitsma & Van Tijn mentaliteit.

Aan alle kanten worden de Nederlanders financieel leeggezogen en dan gaat bijna niemand de straat op.

Maar kom niet aan zwarte Piet want dan breekt de pleuris uit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


GruntSmurf
Usericon van GruntSmurf
Posted 27-10-2013 13:11 by GruntSmurf Profiel van GruntSmurf

'De kleine vrouw wordt ingesloten als een prooi door een groep Hyena’s. In de blauwe ogen van de zwart geschminkte gezichten lijkt de haat zichtbaar. De ogen van de vrouw verraden niets anders dan angst.'


Wat schrijft die fotograaf mooi zeg.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 28-10-2013 0:39 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Zo laten ze wel heel duidelijk zien dat zwarte piet niet racistisch is....



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-10-2013 11:10 by bazzio Profiel van bazzio

Ja triest...


Bazzio Attacks!!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-10-2013 11:53 by XXL Profiel van XXL

Vanochtend ook even gezien op Hart van Nederland en man, wat ben ik blijk dat het volk wat daar rondliep geen representatief deel van de Nederlandse bevolking is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 28-10-2013 12:03 by Herrie Records Inc. Profiel van Herrie Records Inc.http://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 27 oktober 2013 12:59 schreef XXL het volgende:
Heerlijk weer, die Fluitsma & Van Tijn mentaliteit.

Aan alle kanten worden de Nederlanders financieel leeggezogen en dan gaat bijna niemand de straat op.

Maar kom niet aan zwarte Piet want dan breekt de pleuris uit.


dat was precies wat ik dacht toen ik die ontzettend sneue figuren zag!


I am mine own redeemer...!


GruntSmurf
Usericon van GruntSmurf
Posted 28-10-2013 23:46 by GruntSmurf Profiel van GruntSmurf

Studenten opgepakt om moordcomplot

In Zweden zijn drie studenten opgepakt na een aantal bizarre voorvallen op hun school, waaronder een mogelijke vergiftiging. Dat meldt The Local.

In nog geen vier weken gebeurden er op de Hogeschool voor Industriële Vormgeving in Västeras enkele ongelukken, waarbij gewonden vielen. Zo moesten twee leraren naar de Eerste Hulp na het drinken van een vergiftigd kopje koffie en viel een student drie meter naar beneden door een gesaboteerde trap. Ook werd een student betrapt toen hij probeerde de school in de brand te steken.

Er zijn drie mogelijke verdachten opgepakt. Het groepje had al meer kattekwaad op hun naam, maar na de recente incidenten besloot de schoolleiding pas de politie in te schakelen. Die zijn nu een onderzoek gestart.

Bron: Spitsnieuws.nl


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-10-2013 9:17 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

(van de VRT-site)

"Vermijd dat we naar rechter moeten stappen"

In niet mis te verstane bewoordingen heeft de Britse premier David Cameron de krant The Guardian gewaarschuwd publicaties op basis van informatie aangeleverd door klokkenluider Edward Snowden te staken. "Ik wil vermijden dat we rechtszaken moeten starten om de lekken te stoppen", zei hij.

Het aantal onthullingen op basis van de documenten die door klokkenluider Edward Snowden aan The Guardian zijn gelekt, zijn al lang niet meer op de vingers van één hand te tellen.

Cameron wil nu dat de krant stopt met het bekendmaken van gevoelige informatie. "Ik wil liefst praten met de kranten, maar ik wil vermijden dat we rechtszaken moeten starten om de lekken te stoppen", zegt hij. Hij roept de kranten op tot "sociale verantwoordelijkheid", maar dreigt dus met een proces wegens het schenden van het staatsgeheim.

Wellicht vreest Cameron tegelijk dat geheime informatie over de activiteiten van de Britse geheime dienst GCHQ vroeg of laat het daglicht zullen zien als de publicaties onverminderd worden voortgezet.

Nou, nou, persvrijheid < sociale verantwoordelijkheid?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-10-2013 14:35 by Nimbus Profiel van Nimbus

Landsbelang, staatsveiligheid , etc.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-10-2013 14:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Landsbelang, of belang van de huidige leiders?

Zijn er voorbeelden te noemen waarbij door een lek, het landsbelang erg in het geding kwam?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 14:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nee, is er niet echt. Gelul dit.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-10-2013 15:07 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 oktober 2013 14:45 schreef ElitE het volgende:
Landsbelang, of belang van de huidige leiders?


Even los ervan of ik dat vind. Dat zullen zij wel aandragen en zo wordt dat vaak wel gezien, ook in het midden latende of dat zo is.
Kan natuurlijk echt zo zijn, vaak om dit soort media-aandacht te voorkomen, mochten er geen mensen of operaties in gevaar komen door dit soort acties, relaties/verhoudingen op spanning zetten is ook geen wenselijke situatie voor hun, "imagoschade", geen beste reclame.

quote:

Zijn er voorbeelden te noemen waarbij door een lek, het landsbelang erg in het geding kwam?


Ik ken ze zo niet, wellicht dat ook dat uit het publieke zicht wordt gehouden, begrijpelijk.
Maar ook door het bekendmaken kan dat internationale verhoudingen op scherp zetten, zoals ik net schreef, zal ook niet al te wenselijk zijn.

Tal van voorbeelden uit de geschiedenis natuurlijk, waarbij lekken een gevaar was.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 15:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 oktober 2013 15:07 schreef Nimbus het volgende:
Kan natuurlijk echt zo zijn, vaak om dit soort media-aandacht te voorkomen, mochten er geen mensen of operaties in gevaar komen door dit soort acties,

Dit schijnt door de verscheidene lekken (nog) niet gebeurd te zijn. Is inderdaad wel een nadeel.
quote:
relaties/verhoudingen op spanning zetten is ook geen wenselijke situatie voor hun, "imagoschade", geen beste reclame.

Weet je wat pas niet wenselijk is? Dat je bondgenoten om niet-legitieme redenen in de gaten houdt. Dat je zelfs je vijanden om niet-legitieme redenen in de gaten houdt. Weet je wat ook goed is voor je imago? Niet dit soort dingen flikken

Ik ben niet tegen spionage hoor, maar wat betreft deze lekken kan ik grosso modo weinig verkeerds zien


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 29-10-2013 15:25 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 29 oktober 2013 9:17 schreef PandroidJack het volgende:
Nou, nou, persvrijheid < sociale verantwoordelijkheid?

Ik kan me voorstellen dat dat in bepaalde gevallen minder belangrijk is ja. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een grote voorstander van vrije meningsuiting en persvrijheid, maar de pers moet zich ook bewust zijn van zijn uiterst belangrijke rol in de beeldvorming bij het publiek. De mensen hebben het recht geïnformeerd te worden, maar: wanneer kranten bijvoorbeeld verhalen naar voren brengen waarbij een onderzoek nog lopende is, kan dat het verdere verloop van het onderzoek in gevaar brengen.

Om nu een voorbeeld uit mijn eigen omgeving te nemen: mijn zus werkt bij de nucleaire controle. Ze wordt vaak opgebeld door journalisten met vragen betreffende lopende onderzoeken, maar er mag niks lekken vooraleer de inspecteurs in alle rust hun onderzoek hebben kunnen beëindigen. Soms is er een reden om bepaalde informatie pas op een bepaald moment aan het publiek te communiceren, en kan het voor grote (onnodige) onrust en belemmering van het onderzoek zorgen er toch al over te gaan publiceren.


Willekeur en dictatuur!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-10-2013 15:29 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 oktober 2013 15:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Weet je wat pas niet wenselijk is? Dat je bondgenoten om niet-legitieme redenen in de gaten houdt. Dat je zelfs je vijanden om niet-legitieme redenen in de gaten houdt. Weet je wat ook goed is voor je imago? Niet dit soort dingen flikken



Niet-legitiem, niet-legitiem... ik heb het idee dat dit soort termen niet echt van toepassing zijn op of weinig waarde hebben in de wereld van spionage, black-ops, etc.
Je weet dat dat gebeurd, althans dat kun je verwachten, als het goed is weet je het niet. Maar iedereen doet het (waarschijnlijk) maar nu wordt er weer met het vingertje gewezen.
Ik heb niet het hele verhaal vanaf het begin meegekregen, maar ik kan er niet echt wakker van liggen dat de NSA schijnbaar alles in de gaten houdt. "Alles" zal ook wel opgeklopt zijn door de media. Had verwacht dat die Snowden inmiddels wel ergens vast zou zitten, of een hartaanval had gehad of een ander "ongeluk". Of is dat teveel Tom Clancy.
Wat me wel interesseert is de techniek en infrastructuur erachter. Knap werk denk ik, beste operatie.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-10-2013 15:33 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 23 oktober 2013 1:43 schreef GruntSmurf het volgende:
http://www.digitalattackmap.com


Best interessant. Zeker ook in verband met bovenstaande.
Veel aanvallen de laatste tijd, schijnt in opmars te zijn. Kunt mooi zien op die kaart dat halverwege oktober veel activiteit is, vooral in Frankrijk. Een site die ik veel gebruik was ook offline. Hosting was aangevallen, site een week offline, data kwijt.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 15:51 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 29 oktober 2013 15:29 schreef Nimbus het volgende:
Niet-legitiem, niet-legitiem... ik heb het idee dat dit soort termen niet echt van toepassing zijn op of weinig waarde hebben in de wereld van spionage, black-ops, etc.

Als een overheid zo over spionage denkt is het een foute overheid. Je moet toch in ieder geval voor jezelf legitieme redenen kunnen formuleren.
quote:
Je weet dat dat gebeurd, althans dat kun je verwachten, als het goed is weet je het niet. Maar iedereen doet het (waarschijnlijk) maar nu wordt er weer met het vingertje gewezen.

Tuurlijk doet iedereen het. Maar niet op deze schaal.
quote:
Ik heb niet het hele verhaal vanaf het begin meegekregen, maar ik kan er niet echt wakker van liggen dat de NSA schijnbaar alles in de gaten houdt. "Alles" zal ook wel opgeklopt zijn door de media. Had verwacht dat die Snowden inmiddels wel ergens vast zou zitten, of een hartaanval had gehad of een ander "ongeluk".

Wat is opgeklopt door de media? Denk niet zoveel. Daarbij is er juist heel veel nog niet bekend, heel wat documenten zijn nog niet vrijgegeven

En waarom is spionage door de NSA geen probleem? Denk je dat de VS dat laat doen voor de lol ofzo? Denk je niet dat ze daarmee economische beslissingen nemen die ten kostte gaan van ons? Hoeveel terrorisme wordt er bestreden door Angela Merkel af te luisteren?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen