![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
als alle atomen in mijn lichamen gesplitst worden zijn we ook allemaal dood signature ![]() |
|
Snel meer kerncentrales bouwen dus en het radioactieve afval in zee dumpen. Zit toch al vol met plastic. ![]() |
|
Wát een ellende. ![]() ![]() ![]() En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
![]() ![]() |
|
Als jullie even wat tijd over hebben is dit wel een leuk stukje leesvoer: http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/11/12/fukushima-het-tijd-dat-de-wereld-wakker-wordt Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
en ik stop met roken waarom? signature ![]() |
|
Wát een naarheid. ![]() ![]() ![]() Al nooit een voorstander geweest van kernenergie en enzo. Daar ga je met je klote zooi. Nou ja, het ligt ook gewoon aan de mens zelf. [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 17-11-2013 19:38] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
![]() ![]() |
|
Nucleaire brandstofstaven Fukushima opgeruimd TOKIO - Werknemers van het Japanse energiebedrijf Tepco zijn maandag begonnen met een gevaarlijke klus in de deels verwoeste kerncentrale van Fukushima. Met een op afstand bestuurbare kraan worden alle nucleaire brandstofstaven uit een beschadigd gebouw gehaald. De klus gaat waarschijnlijk ruim een jaar duren. Foto: afp In de eerste twee dagen hoopt het bedrijf 22 staven uit een speciaal bad te takelen. Die worden in een waterdichte kist gelegd en overgebracht naar een veiliger opslagbad. In totaal liggen in het beschadigde gebouw 1500 van zulke radioactieve staven. Bij het ruimen moet onder meer worden opgepast dat de staven niet beschadigd raken. Ook mogen ze niet in contact komen met de lucht, omdat dit risico's geeft op oververhitting en besmetting met radioactieve deeltjes. De kerncentrale van Fukushima werd in 2011 getroffen door een aardbeving en een tsunami. Een nucleaire ramp was het gevolg toen meerdere reactoren een gedeeltelijke meltdown kregen doordat de koelingssystemen waren verwoest. Het opruimen van de staven geldt als een belangrijke stap in het ontmantelen van de kerncentrale. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... ![]() |
|
Wát een baan... En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
laten we hopen dat de jongens en meisjes van TEPCO geen brokken maken want anders ![]() ![]() |
|
Het begin van de apocalyps ofzo. ![]() ![]() |
|
Van mij mag die Apocalyps eerder vandaag komen dan morgen, t***s t***ng zooi hier. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Nee man, ik wil de Hobbit nog zien, mijn neefjes en nichtjes op zien groeien en als PinkFloyd ooit nog eens en afscheid mocht doen wil ik daar ook nog graag heen en......... ![]() Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... ![]() |
|
Oh ik kan voor mezelf ook genoeg leuke dingen verzinnen hoor ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Staat wat terechte kritiek in, maar is ook wel wat sensationalistisch/overdreven of wat ongelukkig opgeschreven (bvb. voor wat betreft de contaminatie van vis). Niet zo gek als ze Wasserman aanhalen. Maar goed, de 'global response' lijkt mij ook nodig/beter, ja. Met de Engelse versie zijn de bronnen wat makkelijker te vinden: http://www.truth-out.org/news/item/19547-fukushima-a-global-threat-that-requires-a-global-response No dogs, no masters. ![]() |
|
Nou ja. Die 3 reactorkernen. Kwijt is kwijt. Is al sensatie genoeg, me dunkt. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: Thx brah IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: Er zijn inderdaad terecht zorgen over weglekkende zooi. Dat al het materiaal uit/van de kernen kwijt is moet ik nog een duidelijk verhaal over vinden. Die bron zelf schetst vooral mogelijkheden en speculatieve verbanden, maar geen zekerheden. En dat eerste is op zich ook prima, want dat geeft wel de risico's aan. Maar als ik de verschillende bronnen nalees is het vooralsnog erg veel "persoon X aan de andere kant van de wereld zegt dit" en erg weinig (/niet) "persoon Y die daadwerkelijk bij de reactoren bezig is met metingen zegt dit". Dus, het is duidelijk dat er daar wat moet gebeuren wat betreft de gesmolten kernen (wat al vanaf dag 1 van een meltdown bekend is, maar ook hier zeker een rol speelt), maar dat ze verdwenen zijn ben ik nog skeptisch over. Ik mis ook erg de 'nieuwsfactor' in dat stuk over de kernen, want het linkt allemaal naar berichten van een maand tot 3 maanden oud. Oh, ik zie het al, dat bericht van de Belgische site is wel recent maar de Engelse bron zelf is ook al bijna een maand oud. Dit stond er in de Engelstalige bron over: Since the accident at Fukushima on March 11, 2011, three reactor cores have gone missing. There was an unprecedented three reactor ‘melt-down.’ These melted cores, called corium lavas, are thought to have passed through the basements of reactor buildings 1, 2 and 3, and to be somewhere in the ground underneath. Harvey Wasserman, who has been working on nuclear energy issues for over 40 years, tells us that during those four decades no one ever talked about the possibility of a multiple meltdown, but that is what occurred at Fukushima. It is an unprecedented situation to not know where these cores are. TEPCO is pouring water where they think the cores are, but they are not sure. There are occasional steam eruptions coming from the grounds of the reactors, so the cores are thought to still be hot. The concern is that the corium lavas will enter or may have already entered the aquifer below the plant. That would contaminate a much larger area with radioactive elements. Some suggest that it would require the area surrounding Tokyo, 40 million people, to be evacuated. Another concern is that if the corium lavas enter the aquifer, they could create a "super-heated pressurized steam reaction beneath a layer of caprock causing a major 'hydrovolcanic' explosion." A further concern is that a large reserve of groundwater which is coming in contact with the corium lavas is migrating towards the ocean at the rate of four meters per month. This could release greater amounts of radiation than were released in the early days of the disaster. quote: Hier nog wat plaatjes en wat meer uitleg voor hen die geïnteresseerd zijn: http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-24958048 Voor de volledigheid, dit is helaas nog maar het begin van het begin van het opruimwerk. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 18-11-2013 15:46] No dogs, no masters. ![]() |
|
Kop in het AD (ad.nl): "Na morgen meer en meer winters". Het is maar even dat jullie het weten. Die ene winter per jaar kan spoedig verleden tijd zijn. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Nucleaire winter! ![]() |
|
Vrouw rijdt eend dood die geen snoep wil In Tarpon Springs, Florida is dit weekend een vrouw gearresteerd omdat ze naar verluidt opzettelijk een eend dood reed die weigerde een snoepje van haar aan te nemen. Dat meldt een woordvoerder van de lokale politie. Volgens een ooggetuige probeerde de 36-jarige Karie de eend zaterdagmiddag te lokken met een snoepje. Toen Kwek daar niet in geïnteresseerd leek werd de vrouw naar verluidt zo bloedlink, dat ze in haar auto stapte en met een flinke vaart over het beestje heen reed. Volgens het politierapport ‘stalkte’ ze de eend, voor ze er uiteindelijk overheen ging. Even later werd ze gearresteerd met een aanklacht voor dierenmishandeling aan haar broek. Vooralsnog heeft nog niemand haar borgtocht van 5000 dollar betaald. Bron: Spitsnieuws.nl ![]() |
|
'Kwek' ![]() ![]() |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |