|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Mag ik hier de hele essentie van deze discussie weten? |
|
quote:Begin maar met C++ en lees deze discussie over een jaar of 2 maar weer eens terug.. |
|
quote:void main???? Niet vloeken! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Je gaat toch geen methode een int laten returnen als ie dat helemaal niet doet. this user is dead |
|
quote:Les 1: main is ALTIJD een int. Gewoon lekker niets of nul laten retourneren. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: In Java niet. Daar is ie public, static en void. En das lekker veel logischer this user is dead |
|
quote: maar static in C betekent iets heel anders dan in java "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Oh weut ik veul. Maar void lijkt me toch logischer this user is dead |
|
quote: Voor de oplossing hoef je ook niet hyperintelligent te zijn: Haal een beter C++ boek! In een beetje bibliotheek heb je zat C++ boeken voor echte beginners, zodat je zelf van je eerste "Hello World" programmaatje tot Doom 5 leert programmeren... Zenial |
|
quote: In 1 boek? Dat moet ik zien this user is dead |
|
quote:Tuurlijk, met het huidige spellenklimaat is het meer een kwestie van aansturing van nieuwe hardware geworden dan van software-oplossingen. De principes van een 3D-engine blijven gelijk en kunnen makkelijk in een boek omvat worden. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Kwestie van een hoofstukje OpenGL Zenial |
|
quote: lol, ik denk dat je je aardig vergist in de omvattendheid van het geheel. Er komt wel meer bij kijken dan wat hardware aansturen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Ik heb hier een boek van 800 pagina's met een CD-ROM vol met code en voorbeelden waarna je een simpel 3d spelletje moet kunnen maken. Maar ze gaan er al wel vanuit dat je vloeiend C++ kent en er komen heus wel meer dingen bij kijken. Een boek over Object Oriented Software Design zou in ieder geval ook zeker niet misstaan. In 1 boekje een 3D engine schrijven is stoere nerd -talk. this user is dead |
|
quote:Zoals ik al zei, tegenwoordig is de code niet echt de bottleneck. Het is gewoon pure wiskunde, niets meer en niets minder. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:Wiskunde Dat geven ze niet meer op school hoor... |
|
quote:Huh? Hoe moet de komende generatie programmeurs dan weten hoe ze een vlak (muur, texture, relief, 50% reflectie, 20 eenheden afstand) onder een hoek van 35 graden waar twee lichtbronnen op schijnen, een op 10 eenheden afstand en een, via getint glas met 20% reflectering, op 13 eenheden afstand, waarvan het licht deels geblokkeerd wordt door een wapperend gordijn op 5 eenheden afstand, moeten weergeven? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Compleet overbodig, in OpenGL zit een complete 3d library die je kan gebruiken. En er zijn er zat gratis op internet te krijgen. Hoeveel spelletjesfabrikanten denk je dat tegenwoordig nog hun eigen 3d engine schrijven? Er worden bijna altijd standaard libraries aangekocht. Zenial |
|
quote:Een lesje natuurkunde volgen |
|
Weet iemand hoe je een plaatje weergeeft in java? Ik snap er echt geen reet van |
|
quote: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~akkerh/ImageTest.java Daar moet je wel wat aan hebben. Ik geloof dat het compiled mits in de juist dir, etc... Het gaat vooral om:
En dan heb je een JPanel waar je hem aan kan toevoegen:
INTERFACES IN JAVA ZIJN KUT! (dat moet wel even gezegd worden) [Dit bericht is gewijzigd door JFrost op 15-09-2003 17:22] this user is dead |
|
Ok bedankt!!! Ik ga weer wat lopen kutten |
|
Een goed boek voor C++ is gemiddeld 58,50. |
|
quote:C/C++ leer je vanaf je scherm, niet uit een boek (Toegegeven, boeken zijn handig) I'm not being rude. You're just insignificant. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |