|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Mooie, maar overdreven geromantiseerde (een beetje, of nog meer ziek in het zelfde bedje als 'Into the Wild') film over de kille clash tussen een 'alternatieve' levensvisie (waar ik het, in theorie, bijna alleen maar grondig mee eens kan zijn) en de boze kapitalistische buitenwereld. Af en toe tragisch, maar algemeen heeft het meer weg van een sprookje, met een eenzijdig beeld. Ik miste nuance en wrijving, maar hield er wel een goed gevoel aan over. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Iemand hier The Wailing gezien? When your people matter, menstrual health matters |
|
Ja. That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in. |
|
Isdawa? Lovende kritieken terecht? When your people matter, menstrual health matters |
|
Immens lange film, ik geef toe dat ik af en toe eens wegdommelde, maar elke keer dat ik weer recht ging zitten, werden er mensen gemarteld. Fascinerend hoe inventief die Japanners waren (en hoe ijzig wreed) bij het martelen van christenen. Dat maakte de lange zit, op een bijna snuff-film-achtige manier, toch nog dragelijk. Ook nog deze, niet on-aardige komedie. En deze. Ook zo veel te lang om constant interessant te zijn. Grappig, het niet al te vlotte Vlaams dat in de film gesproken worden (in het dorpje Veld ). Allemaal goed wel, dat feministisch gedoe, maar Wonder Woman ziet er wel onrealistisch knap uit. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Gisteren The Visit gezien, niet slecht en fermat room La habitación de Fermat (2007). kon beter signature |
|
Of dat het nu de beste films van het jaar is, durf ik nu nog niet zeggen. Maar wat een verzameling absolute klassebakken-acteurs, en een aaneenschakeling van hilariteiten. Het communistisch regime is natuurlijk perfect bruikbaar om te karikatureren. Topfilm! The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Ben benieuwd, die wil ik zeker zien! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wat een prachtige film. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Ja, die is mooi. Iets andere categorie: House of 1000 Corpses en The Devil's Rejects herkeken. |
|
Eindelijk weer een beetje films aan het kijken. De afgelopen tijd: Henry Fool Veelzeggende film die me raakte. Maar het is nogal impliciet allemaal. Ik moet 'm nog even processen. Caligula Bizar dat dit ooit gemaakt is. Helaas ook niet bepaald goed. Ergens had ik verwacht dat het alleen schokkend zou zijn voor conservatieve Amerikanen, maar de film overschrijdt daadwerkelijk alle grenzen van de smaak. The Cell Pluspunten voor (denk ik althans) opening met Master Musicians of Jajouka en een stukje Fantastic Planet op de tv van J-Lo's slaapkamer. Minpunten voor het achterlijk generieke serial-killer plot. Pluspunten voor surrealistische dreamlogic scenes. The Cook, the Thief, his Wife and her Lover Feest! Per shot gebeurt er bizar veel. Genoeg om de film nog eens te bekijken. [Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 03-05-2018 17:02] "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Die lijkt me niet niks! "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Heel grappige film, sterke aanrader! The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: mee eens.ik heb volop genoten. ben erg benieuwd naar het vervolg. maar eerst de nieuwe deadpool maar eens gaan bekijken! “If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson |
|
Onlangs gezien: - Dead Man: mooie Jarmusch (3/5) - Mulholland Dr.: toch iets te gehaast op het einde (4/5) - Hostiles: onderhoudend (3/5) - God's Own Country: Brokeback Mountain meets Call Me By Your Name meets Engelse platteland (3.5/5) - Fear And Loathing In Las Vegas: mooie visualisatie van een weinig visueel geschreven boek (4/5) - A Quiet Place: lachwekkend slecht (2/5) - Au Revoir Là-Haut: high-budget Frans, her en der een beetje cliché (3.5/5) - Kick-Ass: begint leuk, maar dwaalt steeds verder af (2.5/5) - 2001: A Space Odyssey: wellicht mijn favoriete film aller tijden - Ready Player One: pijnlijk standaard, maar video/game-gimmick is leuk en groots doorgevoerd (2.5/5) - Buurman & Buurman: jeugdsentiment (3/5) - Unsane: beetje geschoten als Raw, vermakelijke pseudo-horror (3/5) [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 04-05-2018 22:22] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Dit voorspelt niet veel goeds. Kijk ik nochtans erg naar uit, afgaande op de trailer. |
|
quote: Ik zou hem ook zeker gaan kijken. De mensen met wie ik naar de bioscoop ging vonden hem wel goed! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Die 'Quiet place' zou ik ook graag gaan zien, hopelijk valt het mij beter mee Verrassend aangename prent, deze, ondanks de soms platte humor. Vooral de link met 'Back to the future' vond ik redelijk briljant verwerkt. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 07-05-2018 11:04] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Afgelopen weekend die laatste Ghostbusters gezien uit 2016. Viel me nog alles mee, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Een van de hand van Gus Van Sant-biografie over een in een rolstoel gekluisterde cartoonist. Goeie acteurs, tof dat af en toe er een cartoon in de film verwerkt werd, maar té lang om constant boeiend te zijn. Had ik meer van verwacht. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Zeer content dat ik deze eens heb kunnen zien. Erg eng bij momenten , maar zo hebben we het graag natuurlijk. Net als bij 'Stranger Things' hier ook, vooral muzikaal, een duidelijke 80' stempel. Erg geslaagd Ik had de trilogie gelezen, en ik vind de film beter. In het boek zit je met een 'Lost'-principe (= Lost de plot maar zelf op), maar in de film wordt er toch een mooie theorie gegeven. Fijne film The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Alhoewel een paar effecten wel heeeeeel erg gedateerd zijn (de effecten op de box lijken er letterlijk met Paint op getekend) ziet het meeste er nog prima uit en heeft deze film de tand des tijds prima doorstaan imho. Klassieker. Had hem al een jaar of 20 niet meer gezien. Komende dagen deel 2 en 3 ook nog maar eens zien. Geloof dat alle daaropvolgende delen behoorlijk skip-baar zijn. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Welke film is dat? Bij mij toont ie het plaatje niet. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |