![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Zelf overigens recentelijk Get Out (Jordan Peele) en Split (M Night Shamalamalamalamlamalbla) gekeken. Split wordt volledig gedragen door een fantastisch optreden van James Macavoy, verder redelijk doorsnee al is de wending op het eind wel erg interessant. Get Out is gewoon top, wat mij betreft had die wel de Oscar voor beste film mogen winnen vorig jaar in plaats van The Shape of Water. Echt een aanrader voor liefhebbers van horror met een knipoog. Er zijn sowieso veel te weinig 'horror' films die meedoen om de hoofdprijzen. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 14-01-2019 16:16] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Over Lynch, ik vind bijna alles tof. Het quasi-neppe suburbia wat hij kan neerzetten is echt geweldig. (Blue Velvet). Hij weet echt goed op die manier (en daarnaast legio andere manieren) een surrealistische nachtmerriesfeer/logica op te bouwen. Ik denk af en toe dat ik 'm zat ben omdat zoveel mensen lyrisch over 'm zijn, maar dan zie ik weer een film van 'm en dan weet ik waarom. Misschien komt die reactie doordat ik een soort maffe hipster ben, of omdat dingen als Tarantino me de neusgaten uitkomen wegens doodgequote. Twin Peaks is voor mij een beetje net als Dune (maar dan beter): volop kaas, maar volledig uniek en doordrenkt met de typische Lynchsfeer: iets is niet in de haak. Twin Peaks 3 is hele andere koek. Hoog what the hell gehalte. En wat mij betreft daardoor briljant. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ ![]() |
|
Ik blijf nog even enthousiast doen over Suspiria (1977) hoor. Lynch heeft volgens mij héél goed gekeken naar die film. Meerdere aha-erlebnissen. Er werd hardop "dude, Lynch..." gezegd. ![]() |
|
quote: Laat dat maar aan Lynch over ![]() Nu op Veronica: Léon. BLijft een prachtfilm. ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
quote: Heb enkele weken geleden de originele Suspiria nog eens opnieuw gezien. Vond hem een pak minder dan de eerste keer dat ik hem zag. Tuurlijk, visueel een pareltje. Maar het houterig acteren en de irritante dubbing zorgen voor mij dat het toch niet die topfilm is die ik er ooit in zag. Ik ben overigens eind vorig jaar naar de remake gaan zien in de cinema. Die vind ik dan eigenlijk een pak beter. Is wel in de verste verte niet te vergelijken met het origineel. De remake is een heel donkere, duistere en angstaanjagende film geworden. Ook de sfeer in de remake is top. Al is hij dus compleet anders dan het origineel. Zeker een aanrader en één van de beste films die ik vorig jaar zag (al kijk ik wel niet zoveel nieuwe films moet ik eerlijk bekennen). Hij is trouwens al te vinden op verschillende torrentsites ![]() ![]() |
|
quote: Ja. Niet al te best, ook al vind ik Dakota Johnson een leuke verschijning. De soundtrack van Thom Yorke is gaaf, doch te spaarzaam in de film verwerkt. De film is in ieder geval compleet anders dan het origineel en heeft twee absurde/goede scenes. Wat het meest stoort is een offensief slappe doorvoering van indirecte thema's waar niks mee gedaan wordt. Of in de gevatte woorden van de New Yorker: "Luca Guadagnino’s remake of “Suspiria” embodies a familiar trope of the art-house consensus: the application of political themes to movies like items on a checklist. “Suspiria” is full of disconnected, static, but attention-getting, details of vast historical import, and these adornments’ function is far more insidious than mere virtue-signalling or pride. They are bait for critical vanity, handing critics toys to play with, toys that can be defended as educational while offering little substance and less thought. (...) The Wikipedic superficiality and political frivolity with which these grand historical and psychological themes are applied to the gory drama are matched by the appropriation of a few jingling baubles of feminist dialogue meant to get viewers hungry for “substance” to salivate. They’re the product and the fruit of lazy filmmaking. The movie has nothing to say about women’s history, feminist politics, civil violence, the Holocaust, the Cold War, or German culture. Instead, Guadagnino thrusts some thusly labelled trinkets at viewers and suggests that they try to assemble them. The result is sordid, flimsy Holocaust kitsch, fanatical chic, with all the actual political substance of a designer Che T-shirt. (...) Guadagnino is so busy directing a movie about women in the abstract, witchcraft in the abstract, dance in the abstract, terrorism in the abstract, the Holocaust in the abstract, Berlin and Germany in the abstract, that he doesn’t see the people, the places, the characters that he’s filming. His camera sees nothing." En dat terwijl ik jankend zat te kijken naar Call Me By Your Name. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 14-01-2019 23:40] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd. ![]() Ik zal hier wel iets laten weten als ik hem gezien heb. ![]() |
|
Net Inland Empire van Lynch gezien. Drie uur lang zonder grip naar een psychose met nonmonotone tijdsbeleving gekeken. Met afstand de meest ongerijpbare film van Lynch, maar ik zweer toch bij Eraserhead. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 15-01-2019 23:18] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Zag "Anon" hier genoemd worden verhaal klonk leuk echter na 10 min uitgezet. Nu "Red Sparrow" minder slecht dan verwacht. Best oke eigenlijk When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Gisteren dan toch overstag gegaan voor Netflix. En al direct twee achter de kiezen: Ik sluit me volledig aan bij de mening van Ethereal. Het einde vond ik, ondanks de stroperigheid, best mooi ingebed in het verhaal. quote: En ook Interessante mix van een groot deel Blair Witch-achtig gedoe, om dan uiteindelijk over te gaan in een soort van donker Tolkien-sprookje, met een knap uitgewerkt 'beest'. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 18-01-2019 8:31] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: Ik viel in slaap bij Anon. Ooit kijk ik 'm nog wel af. ![]() |
|
quote: Die laatste ook net gezien, erg tof. Lekker duister sfeertje, prima! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
quote: The Ritual was best ok voor een moderne horror ja. Ik had wel vrij weinig met de hoofdpersonen, waren te vlakke karakters. ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
Moderne horror. Dat klinkt op de één of andere manier gruwelijk, maar niet op een goede manier. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
Ik ben hem in eerste instantie gaan kijken vanwege de setting, is geschoten in de bossen van Noorwegen en dat levert mooie beelden op. Het verhaal doet wat denken aan Blair Witch (stel hikers raakt verdwaalt) en dat vond ik ook een toffe "moderne" horrorfilm. Maar meestal begin ik er niet eens aan. Nog een uitzondering: Goeie mindfuck film over een hotelkamer waar je, eenmaal ingecheckt, niet meer uit komt. ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
King verfilming, gaat vaak fout, maar van deze film heb ik wel genoten. Blair witch vond ik niet zo gaaf, die hype, dat geneuzel. Romero heeft ook een keer zoiets gedaan in zijn "the dead" films. Vond ik uiteindelijk ook niet zo. Het was dat hij de film gemaakt heeft. ![]() Je hád natuurlijk die franse films van een jaar of 10 terug. Martyrs, interieur of hoe heet die film. Dat was een gave terugkomst van de horror. Dat human centipede was even grappig en a serbian film, dat was echt niet mijn ding. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 19-01-2019 0:18] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
10 jaar gelden, dat is natuurlijk ook niet echt modern te noemen, sorry. ![]() "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Nee daar kon ik ook niks mee. A l’intérieur en Martyrs nog nooit gezien, misschien eens proberen. ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
quote: Alles na, pak hem beet 1990, is voor mij modern qua horror. ![]() ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
O, dat zijn echt aanraders! Echt goede films en ik kan het weten, want ik vond het goede films. ![]() Er was iets met haute tension en frontier(s). Ja, ik zoek het nu even op, maar ook die films. Dacht ik, geheugen blabla. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: LOL! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
quote: Maar eens zien op te snorren.. Staan (uiteraard weer) niet op Videoland en Netflix. En ik doe niet meer aan torrent. Wat een gedoe tegenwoordig als je niet aan doorsnee rommel kijken doet.. ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |