![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Martyrs al gezien dan? signature ![]() |
|
het zal vast een nog gruwelijker/realistischere prent zijn? wat denk je zelf? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote:Ik hou ook niet van dat gemartel en realistische of zelf nouveau violence geweld. Pussy When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: ja, maar het is zinvol geweld. signature ![]() |
|
quote: dat is bekend en vrij goed gedocumenteerd Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: lol, functioneel geweld.. maakt mijn oogjes niks uit Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
zonder gemartel geen martelaar toch? Check daarom Martyrs. signature ![]() |
|
Nou ja, het is niet echt, daarom kan ik er wel naar kijken. Echte beelden zijn een duidelijke nee voor mij. Maar vervelend dat je het niet trekt, a clockwork orange is echt een geweldige gewelddadige film. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" ![]() |
|
ja dat geloof ik direct, moet gewoon nog een paar keer proberen te loeren denk ik ![]() Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
2 komedies achter de kiezen dit weekend. Een familiereunie die lekker uit de hand loopt, door opborrelende conflicten a volonté. Overdreven dramatisch (echt op z'n Italiaans), waardoor het (bedoelt) grappig wordt. Maar onder die slapstick-laag zit wel een mooie tragedie, met enkele mooie levensgedachten. ![]() Een zwarte flik die telefonisch infiltreert in de KKK, gefundes fressen voor een dolle komedie, maar de nogal belegen grappen raken snel hun effect kwijt. Er blijft wel een onderhoudende film over. Alleen spijtig dat Spike Lee per se z'n luchtige film wil afsluiten met hedendaagse beelden van waargebeurde, recente aanslagen van blanke racisten. Onsubtiel de vieze realiteit in het gezicht van de kijker wrijven, werkt toch niet zo efficiënt. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Gisteren Mandy gezien. Waanzinnig ![]() ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm ![]() |
|
Gisteren naar The House That Jack Built gaan zien. Mijn eerste kennismaking met Lars Von Trier. En de kennismaking was aangenaam ![]() De film heeft alles wat je kan verwachten van een film over een seriemoordenaar; grof, goor, ziek en voor normale mensen deprimerend. Gelukkig behoor ik niet tot de "normale" mensen :p Heb heel de film door met een grote grijns op m'n gezicht gezeten. Een grijns van goedkeuring. Want alhoewel de film zeer hard is zitten er toch tamelijk wat komische elementen in. Besluit: deze film is niet voor iedereen. Hou je van blockbusters met veel CGI, ga dan zeker deze film niet zien, hij doet namelijk volledig het omgekeerde van die blockbusters ![]() ![]() |
|
quote: Waanzinnig matig inderdaad. Oef, wat een lange en oninteressante zit. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Ik zag ook The House That Jack Built. Von Trier doet het opnieuw. Geniale film, vele lagen. Knappe beelden, zeer boeiend hoofdpersonage. inderdaad niet voor iedereen, maar het zou pas een verrassing zijn moest Von Trier plots zo'n film maken. ![]() |
|
Dus òf je houdt van blockbusters òf van Lars von Trier films? When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Cool dat de nieuwe Von Trier al te zien is. Hier komt hij pas in januari uit geloof ik. Milde SPOILERS: Mandy vond ik vanaf de opening met King Crimson tot aan de verbranding subliem. Wat een heerlijke hallicunante sfeer! Helaas besloot Cosmatos toen om het roer om te gooien en er een over the top b-film van te maken. De ludieke stukken braken iets te vaak met de zorgvuldig opgebouwde sfeer. En hoeveel ik ook van een films als Hobo With a Shotgun houd, hier deed het afbreuk aan de trip. Maar verder echt super: ijzersterke soundtrack, psychedelische Argentokleuren, een snufje Frank Booth, de cheddar goblin, een hoop gore, Cooke van Commando, en een stel hele fijne villains. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Was een avant-première woensdag, speelt vanaf 17 oktober in België. Natuurlijk is het geen of-of, maar het kan toch geen kwaad een realistisch beeld te hebben van wat je kunt verwachten? Achter mij zat er een persoon die op zeer ongepaste momenten zat te lachen. Ook al had ik ook af en toe wel een grijns ofzo, was het bij die persoon overduidelijk dat die niets met een Von Trier film had. ![]() |
|
quote: Wat ik bedoelde was dat veel mensen tegenwoordig zware fan zijn van films vol cgi, en niet meer kunnen genieten van films zonder. En laat ons eerlijk zijn, de gemiddelde persoon die af en toe eens naar een blockbuster gaat zien... Die moet je toch geen films van het kaliber Von Trier voorschotelen, niet? ![]() |
|
Waarom niet? Genoeg mensen (ook hier geloof ik) die kunnen genieten van beide en nog meer stijlen hoor. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Hold the Dark. Kut film. Netflix. ![]() |
|
quote: Zo'n hoog kaliber is Lars von Trier nou ook weer niet, zeker in vergelijking met een Tarkovsky, Dovzhenko, Sokurov, Bresson of bijvoorbeeld Béla Tarr. I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
Die moet je inderdaad dan al helemaal niet voorschotelen aan dat publiek. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ ![]() |
|
Mandy: ik heb zelden zoiets gaafs gezien als de eerste helft van de film. Súpertrippy. De tweede helft daarentegen...complete troep. Spijt dat ik de film heb afgekeken. Veel beter vond ik Leave No Trace. Nieuwe film van Debra Granik (Winter's Bone). ![]() |
|
Gisteren Pompei aangeslingerd. Ik dacht, misschien wel leuk om te kijken, aangezien ik er vorige week nog op vakantie was, maar wat een draak van een film zeg. Soort van Titanic; eerst een slap verhaaltje en dan de climax. Nee, dit was niet best. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |