IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : It's not a tumor! [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Sater
Usericon van Sater
Posted 07-09-2018 23:34 by Sater Profiel van Sater

Shotcaller was leuk, maar vond Brawl in Cell Block 99 wel een tandje beter in datzelfde genre. Net iets meer pulp dan het serieus gebrachte Shotcaller, maar past beter.

Deze week Revenge gezien. De stilering en het sounddesign tillen hem boven het b-plot uit. Aanrader!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


PanzerGeit
Roffa South Side
Usericon van PanzerGeit
Posted 07-09-2018 23:42 by PanzerGeit Profiel van PanzerGeit

Ik neem aan dat dit ook een jail movie is? thanks voor de tip!!!


Patser Divisie Barkruk


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 07-09-2018 23:53 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl



Oké, ik ben een keiharde fanboy, soms is de film nog wat verder gezocht dan de andere delen, links en rechts is er wel een plothole en je hoort de JP-theme pas voor het eerst tijdens de credits, maar wat is dit weer fijn

Gewoon volume op standje Frank Visser, verstand op 0,5 en keihard genieten. Heerlijk.

Als je overigens niks met de vorige delen had: keihard skippen. Of alle andere delen nog eens kijken en je de mond spoelen, want klassiekers. Maargoed, ik ben dan ook iemand die de eerste JP 11 keer in de bioscoop heeft gezien, bij 50 keer thuis kijken ben gestopt met tellen en die film van voor tot achter mee kan praten.

Beter dan het eerste deel? Nooit. Gewoon een heerlijke popcornfilm met dinosaurussen die mensen opeten, en de beste CGI tot zover.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 08-09-2018 4:03 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 7 september 2018 22:51 schreef F.Jacobse het volgende:
Leaving las vegas viel ik ooit in het begin van de film in en ik heb haast ademloos gekeken. Helemaal vergeten dat het Nicolas Cage was, hehe.





Totaal ongeoofwaardige film was dat. Juist door het casten van Cage als alcoholist.

[Dit bericht is gewijzigd door Buiksmurf op 08-09-2018 4:04]


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 08-09-2018 9:06 by ex-filosofem Profiel van ex-filosofem

Want films moeten geloofwaardig zijn.


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2018 10:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Adaptation vond ik ook een vreselijke film - wellicht door Nicolas Cage



signature


Buiksmurf
Usericon van Buiksmurf
Posted 08-09-2018 11:58 by Buiksmurf Profiel van Buiksmurf

quote:
Op 8 september 2018 9:06 schreef ex-filosofem het volgende:
Want films moeten geloofwaardig zijn.


Op zich niet, maar LLV was er eentje die deed voorkomen geloofwaardig te zijn op het gebied van alcoholisme.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-09-2018 12:26 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Nou ja, dan heb ik de ballen verstand van alcoholisme. Mooi zo.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 08-09-2018 13:59 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 10 augustus 2018 9:26 schreef Ethereal het volgende:
Even kleine crosspost met het horrortopique, maar hij viel mij vanwege de enorme plotholes ook tegen. Even kopiëren en plakken:


SPOILER ALERT



- Er heeft de afgelopen 400 dagen nog nooit iemand een flinke hoestbui gehad? Of gesnurkt? Of een stevige scheet gelaten? Als die beesten zo'n extreem gehoor hebben moet dat ook problemen opleveren.

- Wie in their right mind leek het een goed idee om in deze situatie een kind te krijgen? Misschien een goed moment voor condooms, of desnoods een morningafterpil (medicijnen waren tenslotte ook overal verkrijgbaar) en in het ergste geval een stoot in de buik? Je dacht echt dat een bevalling geruisloos was, en dat een koter de eerste 2 jaar stil is? Wil je die jarenlang in dezelfde kist laten liggen?

- Als je een plek weet waar je lekker van je af kunt schreeuwen (de waterval) waarom ga je daar dan goddomme niet wonen!??!

- De wezens hadden het zoontje in het begin (met de spaceshuttle) zó snel afgeslacht dat ze over onmenselijke snelheden leken te beschikken, echter als ze de hoofdpersonen aan willen vallen zijn ze ineens zo traag als wat...

- Met het grootste gemak bateren die beesten een enorm gat in de maissilo, maar een autodak komen ze niet doorheen?

- Hoe kun je volkomen geruisloos mais planten en oogsten (de silo zat knap vol en ze waren al ruim 400 dagen onderweg, en het mais stond keurig in rijen opgesteld)?

- Als je weet dat die beesten je niet kunnen horen als er een sterker tegengeluid is, waarom heb je dan niet een enorme luidspreker o.i.d. op je dak staan, of ergens verscholen in het bos? Papa had immers technologie genoeg...

- Papa werd na één schreeuw binnen no-time afgeslacht, maar een terugrollende auto is volkomen stil?


Ik vond het concept erg sterk, en er zaten zeker wel toffe elementen in de film. Best vermakelijk ook wel. Echter zijn dit soort plotholes zo ongelooflijk obvious dat ik er niet echt van kon genieten... Misschien inderdaad op een enorm scherm, zonder afleiding en je verstand op 0, maar na alle hype rond de film had ik een iets intelligentere film verwacht.


Je 'geklaag' doet me hier aan denken:





HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-09-2018 21:37 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Ik heb 2001: a Space Odyssey voor 1 euro op DVD gekocht bij de lokale kringloper en hem vandaag voor de eerste keer gezien.

Dat was de beste film die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien. De combinatie van beeld en geluid (György Ligeti!) is gewoon perfect, de flow van de sfeer is meesterlijk en de sfeer is ongelofelijk. Het is de traagste film die ik ooit heb gezien, maar het hield me van begin tot eind ontzettend in zijn greep. Je besef van tijd is compleet weg tijdens het kijken, waardoor ik er volledig ingezogen werd. Vooral de laatste passage (Jupiter and Beyond the Infinite) vond ik echt magistraal en betoverend, een trip van jewelste, aan het eind had ik gewoon kippenvel. Dit was echt een beleving, een meesterwerk. Ontzettend blij hem nu te hebben gezien.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-09-2018 22:29]



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 08-09-2018 21:41 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 september 2018 21:37 schreef HierIsMike het volgende:
Ik heb 2001: a Space Odyssey voor 1 euro op DVD gekocht bij de lokale kringloper en hem vandaag voor de eerste keer gezien.

Dat was de beste film die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien. De combinatie van beeld en geluid (György Ligeti!) is gewoon perfect, de flow van de sfeer is meesterlijk en de sfeer is ongelofelijk. Het is de traagste film die ik ooit heb gezien, maar het hield me van begin tot eind ontzettend in zijn greep. Je besef van tijd is compleet weg tijdens het kijken, waardoor ik er volledig ingezogen werd Vooral de laatste passage (Jupiter and Beyond the Infinite) vond ik echt magistraal en betoverend, een trip van jewelste, aan het eind had ik gewoon kippenvel. Dit was echt een beleving, een meesterwerk. Ontzettend blij hem nu te hebben gezien.


Zoek Tarkovsky, Bela Tarr en Bresson op!


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-09-2018 21:52 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 8 september 2018 21:37 schreef HierIsMike het volgende:
Ik heb 2001: a Space Odyssey voor 1 euro op DVD gekocht bij de lokale kringloper en hem vandaag voor de eerste keer gezien.

Dat was de beste film die ik tot nu toe in mijn leven heb gezien. De combinatie van beeld en geluid (György Ligeti!) is gewoon perfect, de flow van de sfeer is meesterlijk en de sfeer is ongelofelijk. Het is de traagste film die ik ooit heb gezien, maar het hield me van begin tot eind ontzettend in zijn greep. Je besef van tijd is compleet weg tijdens het kijken, waardoor ik er volledig ingezogen werd Vooral de laatste passage (Jupiter and Beyond the Infinite) vond ik echt magistraal en betoverend, een trip van jewelste, aan het eind had ik gewoon kippenvel. Dit was echt een beleving, een meesterwerk. Ontzettend blij hem nu te hebben gezien.


Ik had verwacht dat de film te traag voor je zou zijn, omdat tegenwoordig alles maar snel snel snel moet en deze ondertussen alweer 50 jaar oude film is echt traag, maar gelukkig heb jij daar als jong persoon geen hinder van ondervonden.

Heb je van Kubrick ook al a clockwork orange gezien? Minder traag, erg bruut maar o zo goed geschoten. Die zag ik toen ik een jaar of 18 was met wat vrienden. De meeste haakten af, maar ik heb ademloos zitten kijken. Wat een meesterwerk!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-09-2018 22:28 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 8 september 2018 21:52 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik had verwacht dat de film te traag voor je zou zijn, omdat tegenwoordig alles maar snel snel snel moet en deze ondertussen alweer 50 jaar oude film is echt traag, maar gelukkig heb jij daar als jong persoon geen hinder van ondervonden.

Heb je van Kubrick ook al a clockwork orange gezien? Minder traag, erg bruut maar o zo goed geschoten. Die zag ik toen ik een jaar of 18 was met wat vrienden. De meeste haakten af, maar ik heb ademloos zitten kijken. Wat een meesterwerk!



Nog niet gezien, maar A Clockwork Orange wil ik zeker gaan checken. Ik had hem jammer genoeg op Netflix net gemist, maar hopelijk verschijnt hij weer snel. Bij de kringlopers kijk ik ook altijd of hij er toevallig staat.

Bij muziek had ik dat al veel eerder, maar ik merk de laatste tijd dat ik bij films steeds meer ervan hou dat de boel gewoon traag gaat met geduld en oog voor sfeerzetting. Gewoon helemaal erin duiken. Dat is wel eens anders geweest en zat ik al te zuchten als ik zag dat een film langer dan twee uur duurde.

quote:
Op 8 september 2018 21:41 schreef Mythics het volgende:
Zoek Tarkovsky, Bela Tarr en Bresson op!


Stalker heb ik ook op de lijst staan om te gaan kijken. Ik zie dat hij vanaf 4 oktober weer in een aantal Nederlandse bioscopen gaat draaien. Wat zijn nog meer aanraders van deze regisseurs?

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-09-2018 22:39]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-09-2018 23:49 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

2001: A Space Odyssey is mijn favoriete film aller tijden. Nu hij 50 jaar oud is, draait hij her en der weer in bioscopen en is er zelfs een rondtoerende 70mm-versie (een project opgezet door Tarantino geloof ik).

A Clockwork Orange is ook geweldig, alleen al die openingsscene! In tien kaar tijd die twee films en Dr. Strangelove maken... dan ben je gewoon één van de beste regisseurs aller tijden.

Wat betreft trage films: zeker eens Jim Jarmusch checken.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 08-09-2018 23:50]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-09-2018 14:10 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 8 september 2018 13:59 schreef MetalJan het volgende:
Je 'geklaag' doet me hier aan denken:






Hehe, het rare is dat plotholes etc me nooit heel erg opvallen. Ik zit meestal echt helemaal “in de film”, vergeet bijna alles om me heen en een filmfoutje links of rechts boeit me dan niet. Op de een of andere manier lukte me dat bij die film niet, misschien te hoge verwachtingen ofzo. Ik bedoel, ik postte hiervoor over Jurassic World 2, keihard van genoten al is de geloofwaardigheid natuurlijk 0,0. Ik verwachte een intelligente horrorfilm, teleurstellend dus.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-09-2018 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Gisteren voor de eerste keer Dogville gezien.

SHAME ON ME!

veel te veel laten afschrikken.

170 minuten heel degelijke cinema.


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 09-09-2018 19:31 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 8 september 2018 22:28 schreef HierIsMike het volgende:

Stalker heb ik ook op de lijst staan om te gaan kijken. Ik zie dat hij vanaf 4 oktober weer in een aantal Nederlandse bioscopen gaat draaien. Wat zijn nog meer aanraders van deze regisseurs?


Vanaf 4 oktober draait sowieso de gerestaureerde versie van Stalker (uit sinds vorig jaar op dvd) in het EYE Filmmuseum, waar je ook prima kunt eten en een leuke winkel hebt.

Betreffende Tarkovsky zou ik feitelijk alle zeven films aanraden, met Ivan's Youth (zijn eerste film) op de laatste plaats en Offret, Stalker en Nostalgia op een gedeelte eerste.

Betreffende Bela Tarr Werckmeister harmóniák, gevolgd door A torinói ló. Uiteindelijk moet je jezelf dan eens wagen aan zijn 7.5 uur lange meesterwerk Sátántangó.

Betreffende Bresson, Mouchette en Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut.


Aanraders van andere regisseurs:

Dersu Uzala van Akira Kurosawa.
Nattvardsgästerna en Persona van Ingmar Bergman.
Mat i syn van Sokurov.
Vozvrashchenie van Zvyagintsev.
Oslo, 31. august van Joachim Trier
Distance van Koreeda.
Playtime van Tati.


[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 10-09-2018 11:36]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 09-09-2018 21:39 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Thanks voor de aanraders! Grote kans dat Stalker de eerste wordt die ik ga zien, ik denk dat ik hem in Rotterdam ga kijken, dat is wat dichterbij voor mij.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 10-09-2018 10:23 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 9 september 2018 21:39 schreef HierIsMike het volgende:
Thanks voor de aanraders! Grote kans dat Stalker de eerste wordt die ik ga zien, ik denk dat ik hem in Rotterdam ga kijken, dat is wat dichterbij voor mij.


Stalker is sowieso een prachtig beginpunt


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Sater
Usericon van Sater
Posted 11-09-2018 9:27 by Sater Profiel van Sater



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 11-09-2018 11:22 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Tof! Jammer genoeg net in de vakantie. Gelukkig eerder dit jaar in de gerestaureerde versie al in de bioscoop gezien, dus dat scheelt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-09-2018 11:53 by Silence Profiel van Silence

Ik ben gisteren ook geweest. Wilde een van mijn coachjongeren voor haar verjaardag graag doen. Wij hebben genoten, de rest van het gezelschap wist zich niet zo goed raad.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-09-2018 10:56 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Gisteren in de bios gezien. Traag meanderende film, eerder een aaneenschakeling van poëtische, schilderachtige tableaus (zitten echt wel knappe beelden tussen) dan een coherent verhaal. Moet je voor zijn.



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2018 11:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 september 2018 23:49 schreef iPim het volgende:
2001: A Space Odyssey is mijn favoriete film aller tijden. Nu hij 50 jaar oud is, draait hij her en der weer in bioscopen en is er zelfs een rondtoerende 70mm-versie (een project opgezet door Tarantino geloof ik).



Grappig dat hij nu pas bijna actueel begint de worden met de opkomst van AI.

Vroegah had je cartoonnetwork afgewisseld met het oude filmkanaal: TVM Daar heb ik toch een aantal gave oude films gezien, meestal maar stukjes want oude films zijn al snel een ruime 3 uur. de sfeer van 2001 was toen al erg aangrijpend.

A clockwork orange is ook echt geweldig, op zoveel manieren, qua filmwerk, opbouw met muziek, bizarre inrichting, bizarre verhaallijn.


quote:
Dr. Strangelove ...


Deze moet ik dus nog checken.
Dan moet ik deze zeker checken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-09-2018 13:05 by spectre Profiel van spectre

ik trek Clockwork dus niet he, ik heb hem zelfs in twee formaten in de kast staan maar ik kom niet voorbij die eerste martelscenes. Pussy


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen