![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nergens. Zoals de "als" al zegt. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Te vroeg gelekte, nog niet alle buddies van Trump waren klaar met de inkoop... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
De Amerikanen zijn weer in het nieuws. Negatief natuurlijk. Onder leiding van de grootheld wordt op vanalles bezuinigd en zo ook op hulp voor Aids-patienten in Afrika. Het NOS journaal is er duidelijk over: dit is harteloos. Ruim 150000 doden dit jaar nog, door het beleid van de USA. Maar wacht eens even: niks weerhoudt ons er toch van om het stokje van de USA over te nemen? Het is toch gewoon puur een kwestie van de portomonnee trekken? Ik durf te wedden dat als we die medicijnen fabrikanten een puist geld geven, dat ze dan gewoon medicijnen gaan leveren. Het gaat me erom dat de teneur geschetst wordt dat alleen de USA deze mensen kan helpen. En dat als ze dat niet doen, dat dan het enige gevolg kan zijn dat daar veel mensen gaan sterven. Misschien moeten we eens naar onszelf kijken, en nadat de Amerikanen er zo op de kop af 50 jaar geld in gepompt hebben, dat stokje overnemen. Maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Liever wijzen we naar boeman Trump en zijn laaghartig Amerikaans gevolg. Money in the pocket. Winter is coming ![]() |
|
quote: Terecht. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Ik zie oprecht niet in waarom VS, of wij, voor Afrika's aidspatiënten zou moeten betalen. Het is een keer leuk geweest. Zeker nu meer en meer Afrikaanse landen kiezen voor warme banden met Rusland en/of China en ons de deur wijzen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ergens om te voorkomen dat die landen volledig naar Rusland en China bewegen? Soft power heeft echt wel voordelen. En Afrika kan over niet al te lang misschien ook belangrijke productielanden worden. Waar China inmiddels overheen is en waar zuid oost azie nu mee bezig is. Moet natuurlijk een breder pakket zijn, je moet meer interactie hebben dan wat medicijntjes. en Ze moeten ook niet al te ver in de pocket van China en Rusland zitten. Edit: en even los van alle onderlingen banden, Je wilt ook niet dat die AIDS epidemie weer om zich heen grijpt, dat komt snel genoeg op het Europese continent. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-04-2025 23:15] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:De tijd van het softpower-experiment ligt achter ons en heeft gefaald. Dat zie je met Rusland, dat zie je door geheel Afrika. We hebben het niet over semi-rationele democratieën waarin het mandaat van de bevolking valt te winnen. Voorkomen dat die landen naar Rusland en/of China overlopen doe je door middel van handelsafsrpaken, militaire samenwerking en gunstige voorwaarden. En dan nog lukt het niet wanneer je het over mensenrechten wil blijven kunnen hebben. Kijk naar Mali en andere landen waar Frankrijk onlangs haar militairen terughaalde. Nee, dit is puur een deugproject en heeft niets met geopolitiek van doen. En dat mag; maar als de wind vanuit een andere hoek waait, mag het ook worden stopgezet. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Tja ik bedoel ook niet de zuiver (over)moralistisch gedreven soft power en ontwikkelingshulp zoals we afgelopen decennia hebben gekend, maar landen helpen die het nodig hebben maar wel een strategische wederkerigheid in zit. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ik begin toch zo langzaamaan te vinden dat Donald J Trump zich wat normaler begint te dragen in de pers de laatste tijd. Niet meer zulk uitspattingen als over Groenland confisqueren en aan komplotdenken gelieerde uitspraken. Zo enkele maanden geleden werd duidelijk dat Elon Musk een stapje terug moest doen uit de politiek, waarop hij volledig verdween. Ik zie wel een verband. Ziet u het ook? Winter is coming ![]() |
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |