![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Oh, kwam hij een keer goed uit zijn woorden? Trump is een warrige, onvoorspelbare en vooral gevaarlijke mafklapper. Ik durf niets meer te voorspellen in dat opzicht. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Oom Donald beweert ondertussen dat er morgen 10 grote olietankers door de straat van Hormuz mogen passeren, na onderhandelingen met Iran. Maar Trump claimt de laatste tijd wel heel erg veel. Ik denk dat het bluf is. Winter is coming |
|||||||||
|
Het lijkt me nu wel duidelijk dat hij niet goed weet waar hij mee begonnen is (duhu) en zich koortsachtig een weg probeert te zoeken uit het door hem gecreëerde wespennest. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
quote: Trump is een ongeleid projectiel, dat is niet nieuw. Het gevaarlijke is vooral dat het systeem van checks and balances dat de USA heeft opgetuigd om zo'n ongeleid projectiel in het Witte Huis in toom te houden toch relatief gemakkelijk afgebroken lijkt te kunnen worden. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Ik heb nog even gezocht maar vind niet dat de 10 schepen van Trump zijn doorgegaan. Wel is er een artikel dat Maleisië het voor elkaar heeft gekregen doorgang te regelen voor wat schepen: https://archive.is/NmtEL Winter is coming |
|||||||||
|
De blokkade van de straat van Hormuz is nog steeds daar. Iran laat wel wat schepen door, maar enkel van hun eigen schaduwvloot en er zijn ook wat zoethoudertjes voor CN en Maleisie. https://www.cbsnews.com/news/trump-iran-war-strait-of-hormuz-oil-tankers-ships-present/ Als ander nieuws heeft Trump zojuist Pam Bondi ontslagen. Ik was even wat beduusd daardoor, want is dat niet dat lekkere persvoorlichterswijfie? Nee dus. Het is 'slechts' de minister van Justitie. Reden voor ontslag is dat ze hem niet afdoende heeft afgeschermd inzake Epstein, en dat te weinig politieke vijanden van Trump vervolgd zijn. https://nos.nl/artikel/2608836-president-trump-ontslaat-amerikaanse-minister-van-justitie-bondi Winter is coming |
|||||||||
|
Poging 3 tot het uitschakelen van Donald J Trump: https://nos.nl/artikel/2612057-wereldleiders-na-mislukte-aanslag-op-regering-trump-geweld-nooit-de-oplossing Winter is coming |
|||||||||
|
Daarstraks was een boeiende aflevering van Nieuwsuur te zien. Laat het maar aan Jeroen Wollaars over om al het nieuws van een uiterst linkse connotatie te voorzien, maar deze keer was Mariëlle Tweebeke de presentator, en ik keek wel uit naar iets objectiever nieuws op de NPO. Het ging over de door mij voorheen de grootheld genoemde Donald J Trump. En dan vooral over zijn verdiensten met crypto, daar klopt dus ook vanalles niet aan. Zoals bekend was Trump in de eerste instantie helemaal niet enthousiast over crypto, en probeerde het zelfs aan banden te leggen in zijn eerste termijn, maar omarmde crypto later. Het ging zelfs zo ver dat hij zijn eigen crypto lanceerde en daar wringt hem de schoen. Een jurk uit Abu Dhabi ging niet zo heel lang geleden bij Trump langs en kocht daar voor 500 mln van zijn crypto. Opeens werd de levering van geavanceerde AI chips vrijgegeven aan Abu Dhabi, terwijl dat voorheen echt een no go was. Hetzelfde geldt voor Saudi-Arabië. Een hoge jurk uit dat land ging bij Trump langs en kocht voor een aanzienlijk bedrag van zijn crypto. Niet veel later werd de levering van geavanceerde gevechtsvliegtuigen aan S-A beklonken, terwijl dat voorheen ook een no go was. Nu ben ik gevoelig voor complotgedachten en denk dan dat Trump gewoon omgekocht is. Hij is in ieder geval omkoopbaar door die crypto, en dat is ook wat het programma van Nieuwsuur poneerde. Dit alles meenemende kijken we misschien wel naar de meest corrupte Amerikaanse regering ooit, misschien op Nixon na dan. [Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 23-05-2026 1:09] Winter is coming |
|||||||||
|
De meest entertainende president van de Verenigde Staten van Amerika ooit, Donald J Trump geeft weer een schitterend interview af bij ABC. https://youtu.be/HaZ7kqaHV8A?si=-mq9X__oaCqgZuvC (het filmpje duurt maar 2 minuten, de rest is de mening van eoa nobody die ik ook niet bekeken heb). Winter is coming |
|||||||||
|
Toch wel interessant, ik heb het gehele interview ondertussen gekeken, en deze excerpt hierboven gelinkt komt in na een claim van Trump en waarom hij ook zo boos is: hij claimt dat er tijdens de bestorming van het kapitool enorm veel romeo's aanwezig waren die het vuile werk deden en de grote groep mensen vervolgens het capitool in stuwden. Een paar maanden geleden had ik nog niet geloofd dat romeos bestonden in Nederland, maar ondertussen weten we zeker dat dat wel zo is. Interessant allemaal. Winter is coming |
|||||||||
|
(6) |
|||||||||
|
quote: Daar valt toch niets aan te geloven? Die worden al tijden ingezet bij demonstraties. Niemand die dat ontkent. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Tijdens de corona pandemie was dat gewoon nog een broodje aap verhaal hoor. Mensen zagen bij vreedzame verlopende demonstraties mensen uit politiebusjes komen die zich onder het publiek mengden en in no-time de boel deden escaleren. Het bestaan van dit soort mensen (romeo's) werd destijds veelal weggewuifd en zelf geloofde ik er ook niet in. Winter is coming |
|||||||||
|
quote: Het agenten in burger mee laten lopen zeker. Het ‘doen escaleren’ daar mag je met wat bewijs komen. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|||||||||
|
quote:Onzin. Het broodjeaapverhaal (één woord) was niet het bestaan van die romeo, wat ik overigens een zeer dubieuze inzet van politie vind, maar dat het door hen kwam dat die demonstraties uit de hand liepen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "Five heavy dinosaurs looking in wonder and bewilderment at the stars." |
|||||||||
|
Eerste hit op google. Een artikel uit januari 2021. https://www.rtl.nl/editienl/artikel/5210708/romeos-rellen-amsterdam-eindhoven-politie-complottheorien one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote: Maar dat het door romeo's komt dat demonstraties uit de hand lopen is juist geen broodjeaapverhaal. Ik heb videobeelden op X gezien waarop bij een demonstratie juist helemaal niks aan de hand was tot een paar romeo's iemand uit het publiek begonnen te slepen richting de politie. De rest van die demonstratie pikte dat niet en ging er achteraan, waarop ze zo dicht bij de politie kwamen dat die er weer op in ging te meppen en het één grote chaos werd. Ik twijfel er heel sterk aan of het even hard uit de hand was gelopen als die romeo's er niet waren geweest, dat is dan wel puur speculatie maar toch. Naar mijn inzicht is het zeker geen broodjeaapverhaal dat romeo's de boel dus (soms) laten escaleren. Je kan er wel een leuk complot van maken dat ze dit met opzet doen natuurlijk. Ik ben altijd geneigd dat soort richtingen in te denken en dol op complotten. Winter is coming |
|||||||||
|
Je hebt al een keer aangegeven soms dingen te posten enkel om te kijken of er reactie's op komen. Dus probeer het later opnieuw. |
|||||||||
|
Vervang soms maar gerust door altijd. De reacties is waarom ik post, echt niet omdat er iets van mijn hart moet ofzo, ik heb ook nooit een dagboek of iets dergelijks bijgehouden. Nee. Kijken hoe er gereageerd wordt en natuurlijk het forum een beetje draaiend houden, daarom post ik hier. Winter is coming |
|||||||||
| Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |