|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
beter om carnaval in je cultuur te hebben dan de kelderfeestjes in belgië .. |
|
Wat is een België? signature |
|
quote: In (de omgeving van) Zitterd? Doe iedereen maar de groeten van me en drink er 1 op mij |
|
quote: Snob Cultuur is niet iets wat je vast kan leggen en van kan 'eisen' dat het hetzelfde blijft, dan gaat het dood. En anders is alles wat er na de eerste 'Nederlandse' cultuur ontstaan is, verloedering van de 'Nederlandse' cultuur. En is alles wat überhaupt veranderd is een verloedering van wat er was. Uiteraard kun je prima stellen dat men vergeten is wat de oorsprong is van het feest. Maar ja, dat geldt voor zo'n beetje alles en iedereen op de wereld. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Vreemd begrip ook, 'Nederlandse' cultuur. Alsof er zoiets bestaat. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ja, dat zou dan Hollandse cultuur moeten zijn natuurlijk. Met een joods-christelijke achtergrond. Boeiender |
|
quote:Olde Saks. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-03-2011 15:14] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Precies quote: Daarom ook 'Nederlandse' De suggestie van een eenduidige monolithische Nederlandse cultuur gaat mij ook net wat te ver. Nou ja, soms ben ik wel zo'n individualist dat ik elke definitie van een cultuur belachelijk vind omdat iedereen anders is Maar goed, dat geldt voor overal op de wereld. En zo kom ik er toch weer op dat je best kan spreken van een Nederlandse cultuur, een Duitse cultuur, een Hollandse cultuur, een Europese cultuur, whatever; er zijn altijd wel overeenkomsten of in ieder geval wijd gedeelde waarden te vinden. Als je maar niet vergeet dat die cultuur uiteindelijk toch een stuk diverser is dan het gebruik van de term doet vermoeden Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: <3 Het ontbijt hier: de overgebleven stukken pizza van de nacht ervoor. Waar heb je de optocht gelopen? quote: In Echt en Sittard waar het t allerleukst is, weet ik niet,want de planning is te vol om een dag in een andere stad te vieren. Tot nu toe ben k geweest als egyptische, piraat en varken in een XL bontpak waar jackass trots op zou zijn geweest. [/zachteG] |
|
quote: Ach je weet niet eens waarvoor je leeft, je moet niet zo zeuren. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Elk excuus om biertjes te drinken op straat is welkom! Gisteren met een ijsbeertje en een brandweermannetje in Mestreech de optocht bekeken. De rest van de carnaval mag ik gewoon werken dit jaar. Straatcarnaval zoals in Maastricht en Sittard vind ik meestal wel het leukst. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Verandering van de planning: 3 uur geleden te horen gekregen dat ik morgenmiddag (straat)carnaval in maastricht ga vieren. Eerste keer, ben benieuwd [/zachteG] |
|
quote: Hehe, ik ben net weer wakker en moet zo alweer aantreden, ik heb wallen die nog lager hangen dan mijn neusgaten, mijn hele pak staat stijf van het opgedroogde bier en mayonaise, dadelijk schnitzel met gebakken aardappelen eten, cola rum erbij en weer gaan met die banaan. Against God and Government |
|
Gisteren compleet naar de tering gegaan met de Metworst. Helft van mijn rambooutfit is gesloopt en/of verloren, evenals mijn geheugen . Vandaag naar de kroegentocht in Cuijk, dan maar weer als spandexfrèns KUUK! |
|
Ziet er naar uit dat ik veel ZM'ers ben misgelopen door een jaartje geen carnaval... Black seeds of bunny! |
|
Wat een azijnpisserij door sommigen hier.. Was weer een prima feestje! Dit jaar ook veel op straat carnaval gevierd, beetje bier drinken en slap ouwehoeren met de meest uiteenlopende figuren www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
@ Valfar en Bright Eyes: ik vier carnaval in Guttecoven, bij Sittard ja. Broertje is prins hier. Gaas d'r op! You have time. You are doing fine. |
|
quote: 't kelderke? |
|
quote:Slotje! |
|
Zo, vanavond nog eventjes haring happen en het feest zit er weer op, en dat is maar goed ook, anders ga ik echt de pijp aan Maarten geven vrees ik. Against God and Government |
|
Mwah zal wel meevallen. Je hebt hier in beschonken toestand wel eens beroerder getypt. |
|
Klopt, binnenkort maar weer eens doen, heb ik gelijk weer een ban aan mijn broek hangen denk ik. Against God and Government |
|
quote: Auch. Zie erg op tegen die laatste biertjes van vanavond, buik en keel zijn echt goed naar de bloemen. Gisteren alles wel mooi afgesloten, lach, traan, etc. Carnaval in de kleine dorpen blijft toch fantastisch, veel mooie tradities die in ere worden gehouden. You have time. You are doing fine. |
|
quote: en met een plaatsje als Guttecoven is de kans dat je volgend jaar zelf prins wordt ook niet geheel afwezig Gisteren ook fijn afgesloten. Wel stom dat alles om half 3 al dicht ging . Heb t dr voor vandaag maar bij gelaten. Geen haring voor mij [/zachteG] |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |