IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : de Aardschok Vorige pagina | Volgende pagina
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 28-06-2003 23:48 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

weet ik niet, maar gewoon met geweld dreigen

I can't shoot straight unless I've had a pint!

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 21-10-2003 10:20 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2001 20:24 schreef Def het volgende:
Beste Mike,

De Aardschok van deze maand viel weer in de bus, en hoewel we allemaal zo nu en dan lopen te zeuren over de kwaliteit blijft het toch natuurlijk een waar metaalfeest.

Even doorgebladerd, bands gecheckt en daarna goed gaan zitten om hem met een kop koffie eens goed te lezen. Te beginnen bij het voorwoord.

Jongejonge. Wat een hoop frustratie. Nu weet ik dat er bij metalminnend Nederland altijd wat frustratie is over het ontbreken van metalaandacht, het negeren van goede platen en het stelselmatig afkraken door de 'normale' media van deze muziekstijl, maar wat je hier in je voorwoord gooide vond ik een ongelofelijk staaltje bitterheid, ongefundeerde meningen en boude uitspraken.

Je hebt het over een nieuw programma van de VPRO wat je afkeurt. Op dinsdagavond (als ik me niet vergis) zijn er inderdaad een paar jongens bezig met harde muziek draaien. Die hebben flink geknokt voor wat zendtijd en tegen alle verwachtingen in heeft 3FM ze die gegeven. Maar wat nu? Je vind het programma een aanfluiting, en sommeert de lezer om snel naar 'Heavy Alternative' van Peter en Frank van Kink FM te gaan luisteren, of naar het Aardschok-programma zelf, want op de VPRO wordt er toch alleen maar nu-metal gedraaid met sporadisch een hard liedje.
Getverdemme.
Is dit de man die in de bres sprong voor Dimension Seven? Is dit de man die terugkwam van Amerika met een partij nu-metalbands die zelfs ik nog niet kende? Ill Nino, Chimaira, noem maar op. Als je een beetje verstand hebt van metal weet je dat nu-metal een stroming is die zo divers is de ritmes van de drummer van Nile. Van Slipknot tot KoRn, van Chimaira naar Limp Bizkit, en van Static X naar Linkin' Park. En ga je in het voorwoord van het grootste metalblad van Nederland (hoewel de Rock Tribune aardig op begint te komen) vertellen dat de luisteraars daar niet naar moeten luisteren. Een paar gasten die op dinsdagavond proberen om harde muziek dichter bij de liefhebber te brengen, die moeite doen om de luisteraar te voorzien van de nodige grunts en grooves, beats en blastbeats, screams en ritmes.
Dat doe je toch niet? Niet in een metalblad wat pretendeert open te staan voor alles wat met metal te maken heeft?

Wat ons brengt bij het volgende punt. Je stoort je aan het gehalte 'negermuziek' wat er op de clipkanalen en radiostations uitgezonden wordt.
'Negermuziek'?
Ongetwijfeld een cynische kwinkslag, een sarcastische grol, maar in het voorwoord van een blad hoef je niet te vervallen in het proberen te bevestigen van rolpatronen die het liefst op fora als deze worden gebezigd. 'Negermuziek'? Volgens mij is de grootste doelgroep van TMF blanke meisjes van 13 en 14 die lekker aan het wegzappen zijn op Usher. En ja, dat vinden ze oprecht leuk. Het is misschien een schok voor je, maar niet iedereen heeft het metallicht gezien. Leven en laten leven, lijkt me. Of bedoel je de 'negers' die het uitvoeren? Nou ja, dat moet je me nog maar een keer uitleggen (def.educ@lycos.nl).

De Aardschok bestaat nu een flink aantal jaar, en heeft metal geprobeerd onder de ogen van een groot publiek te brengen en heeft geageerd tegen stereotypen. En dan vallen dit soort opmerkingen me verdomde tegen.

Bah.

Met Metalen Groet,
Def

Zo wel zo netjes het hier even te plaatsen

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 21-10-2003 10:38 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Mike is right
Def ga weg

zo, statement made

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Def
Nu? Ja, NU!!
Usericon van Def
Posted 21-10-2003 11:03 by Def Wijzig reactieProfiel van DefQuote dit bericht

Hmja, laat ik dat inderdaad maar doen, aangezien je persoonlijk het statement 'Metalliefhebbers zijn domme mongolen die argumenten maar stomme moeilijke dingetjes vinden' bevestigt.

God, u stupid.

[Dit bericht is gewijzigd door Def op 21-10-2003 11:04]

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-10-2003 11:36 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Wat de nu-metal betreft heb je gedeeltelijk gelijk. Elke vorm van "hardere" muziek is natuurlijk welkom. Alleen waarom niet meteen goed doen met een goed metalprogramma??

Wat die "negermuziek" betreft ben ik het wel met Mike eens. En jij weet heus wel wat er mee bedoeld wordt: slecht rappende/zingende negers met gouden kettingen, dikke auto's en zwebaden met mooie vrouwen.
Daar is een muziekzender niet voor nmm. Goeie muziek hoort voorop te staan, met hier en daar eens een R&B programma voor de liefhebber. Maar ja, dat is nou eenmaal niet wat de "meeste mensen" (oftewel kids tussen de 12 en de 16 jaar) willen.
Het draait toch altijd om de kijkcijfers en op de radio om de luistercijfers. Logisch lijkt het, maar toch is het jammer dat muzikale kwaliteit niet meer voorop staat. En dan heb ik het niet alleen over metal, want wat pop-/rockmuziek betreft zijn er ook veel betere bands op de wereld dan wordt getoond op TMF en MTV.
Wij metalliefhebbers zullen het eeuwig moeten doen met alleen cd's vrees ik.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 21-10-2003 11:41 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Zolang KinkFM niet op de kabel is vind ik het best leuk om wat metal op 3FM te luisteren. Mooi duidelijk stukje verder.

Def
Nu? Ja, NU!!
Usericon van Def
Posted 21-10-2003 12:07 by Def Wijzig reactieProfiel van DefQuote dit bericht

Wat die "negermuziek" betreft ben ik het wel met Mike eens. En jij weet heus wel wat er mee bedoeld wordt: slecht rappende/zingende negers met gouden kettingen, dikke auto's en zwebaden met mooie vrouwen.
---Tuurlijk weet ik denk ik wel wat hij daarmee bedoelt, maar ik stoor me toch aan zijn populistische uitdrukkingen. Ik denk dat je als gedrukte media daarmee moet uitkijken, vooral omdat onze nieuwe blekkies van een jaartje of 14 al gauw 'negermuziek' als term gaan overnemen. En op fora: whatever. Maar om nu te gaan vertellen dat we het allemaal negermuziek moeten gaan noemen vind ik voor een blad vrij amateuristisch en klinkt nogal jaloers.

Daar is een muziekzender niet voor nmm.
---Nee, maar je vergeet dat een muziekzender draait wat de mensen willen horen, en niet andersom. Als iedereen naar metal zou luisteren stonden ze vol met metal, want daar zouden de kijkcijfers van overeind schieten. Maar bijvoorbeeld die box-avond op woensdag is de slechtstbekeken avond op de box, en daar heb je het al. Mensen die van metal houden zetten gewoon liever een cdtje op, en dat is (onbedoeld) funest voor de exposure van metal, denk ik.

Goeie muziek hoort voorop te staan, met hier en daar eens een R&B programma voor de liefhebber. Maar ja, dat is nou eenmaal niet wat de "meeste mensen" (oftewel kids tussen de 12 en de 16 jaar) willen.
---Precies.

Het draait toch altijd om de kijkcijfers en op de radio om de luistercijfers. Logisch lijkt het, maar toch is het jammer dat muzikale kwaliteit niet meer voorop staat.
---Omdat mensen muzikale kwaliteit te moeilijk vinden. Breezah, pilletje en een makkelijke dancehall nummer met catchy hook, en klaar. Wij kunnen ons nog verheugen om ons door de nieuwe Opeth heen te bijten, maar als het niet catchy is valt 90% van de luisteraars af.

En dan heb ik het niet alleen over metal, want wat pop-/rockmuziek betreft zijn er ook veel betere bands op de wereld dan wordt getoond op TMF en MTV.
Wij metalliefhebbers zullen het eeuwig moeten doen met alleen cd's vrees ik.
---Ach, zo erg is dat niet, als je je erop instelt. Maar Mike wil graag meer exposure, en dan vind ik het zo, zo makkelijk om dan de VPRO af te gaan zeiken.

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 21-10-2003 12:08 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

De aarsschot zuigt boekdelen, ik heb een hekel aan meneer verhuysen met zijn ballenrecenties...

In de Aardschok is het vooral belangrijk dat het label waar de te bespreken plaat vandaan komt geld in de aarsschot pompt, cq. adverteerd, Roadrunner releases hebben geloof ik nog nooit een slechte recentie gehad!

De Asrdschok dfoet ook aan heilige koeien, metakllica, Slayer of machine head kunnen de grootst mogeljike bagger uitbrengen en nog met 85 punten weglopen!

Alled wat niet artistiek verantwoord is, experimenteel, technisch...etc wordt gelijk in het verdomhoekje gestopt...en echte metal bands die al 20 jaar bezig zijn worden afgedaan als irrelevant!

Platen van dergelijke bands worden soms niet eens beproken, en krijgen al helemaal nooit een redelijke beoordeling!

Bovendien staat er en enorme hoop lulverhalen in over niet metal gerelateerde BULLSHIT!

Ik HAAT deze instelling...en hoop dat de aarsschot snel verleden tijd zal zijn, ik ben voor een nederlandse uitgave van de ROCK HARD!

ik lees zelf exclusief nog Duitse bladen...daar valt tenminste nog eens een interessant artikel in te lezen met wat meer diepgang en achtergronden!

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 21-10-2003 12:09 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 12:08 schreef enforcer het volgende:
Ik HAAT deze instelling...en hoop dat de aarsschot snel verleden tijd zal zijn, ik ben voor een nederlandse uitgave van de ROCK HARD!

Mee eens! Veel strakker blad, betere, objectievere info IMHO. Trouwens is de Headache ook wel beter dan de Aarsschok, maar dat gaat snel op zich.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 21-10-2003 12:11 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

ik lees de Aardschok niet meer, ik was het steeds minder vaak eens met de recensies en de toenemende aandacht voor "nu-metal" vind ik ook niet bijster verheffend... Als ik info over metal wil, dan kijk ik wel op het internet (Relapse forum, Zware Metalen, Lords of Metal)...

no text supplied

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-10-2003 12:12 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

heb 1 jaar aardschok gehad en dat was wel weer genoeg.

"This one is older than shit, heavier than time!"

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 21-10-2003 12:17 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

ik heb mijn abonnement allang opgezegd uit pure fristratie!

Ik ben al een jaar of 6 gelukkig geabonneerd op de ROCK HARD en heb ook een tijdje de Headache gehad maar dat vind ik nog wat te amateuristisch dus dat is ook opgezegd, heb verder ook CLASSIC ROCK magazine uit engeland!

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 21-10-2003 12:18 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hm, ja, maar ik denk dat Headache Magazine in de loop der jaren best groot kan worden, het zit nog niet helemaal professioneel in elkaar...oke, dat kan, ze zijn ook nog niet zo lang bezig!

Maar ik moet je gelijk geven: De Duitse bladen zijn (over het algemeen) stukken beter.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-10-2003 12:21 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hmm ja, mijn duits is nogal kut. Dus ik kijk wel online voor info

"This one is older than shit, heavier than time!"

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-10-2003 13:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:

[stukje van Def]

Ik ben het wel met je eens. Om in de zoektocht naar acceptatie op zo'n manier met modder te gaan smijten is gewoon een teken van zwakte, een metalhead onwaardig.
Als ze voorin de VPRO-gids een dergelijk stukje over metal zouden schrijven, zouden wij ook op onze achterste benen staan...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-10-2003 13:26 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Een raar verschijnsel vind ik het: je eigen voorkeuren aanprijzen door die van een ander af te kraken.

Touché, pussycat!

Sater
Usericon van Sater
Posted 21-10-2003 13:37 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 12:09 schreef Elfensteen het volgende:
Mee eens! Veel strakker blad, betere, objectievere info IMHO. Trouwens is de Headache ook wel beter dan de Aarsschok, maar dat gaat snel op zich.

Nou de Headache vond ik dus echt huilen met de pet op.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2003 15:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb laatst de aardschok gekocht, gewoon vanwege de interesse in hoe zij de nieuwtjes brengen e.d.

Wat mij opvalt is dat ze volgens mij gewoon in de zak van een aantal labels en promokantoren zitten, ze durven geen afwijkene mening te vertonen en ze praten het reclamepraatje precies na.

Ook kijken ze absoluut niet naar ontwikkelingen in metalnederland, ze kijken alleen naar de bands die door de labels aangeschoven worden.

Oftewel, de Aardschok is één grote poppenkast.

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 21-10-2003 16:01 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

De CD van de maand is volgens mij ook doorgestoken kaart, nooit zal er eens een onbekende band van een klein label die titel behalen, terwijl die toch echt per definitie slechter zijn...

no text supplied

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2003 16:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Niet per definitie, maar het valt wel ERG op ja ...

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 21-10-2003 16:05 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 16:01 schreef lykle_wolfheart het volgende:
een onbekende band van een klein label
In de Aardschok? Kan je denk ik lang wachten.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 21-10-2003 16:08 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 15:11 schreef Jenje het volgende:
Ik heb laatst de aardschok gekocht, gewoon vanwege de interesse in hoe zij de nieuwtjes brengen e.d.

Wat mij opvalt is dat ze volgens mij gewoon in de zak van een aantal labels en promokantoren zitten, ze durven geen afwijkene mening te vertonen en ze praten het reclamepraatje precies na.

Ook kijken ze absoluut niet naar ontwikkelingen in metalnederland, ze kijken alleen naar de bands die door de labels aangeschoven worden.

Oftewel, de Aardschok is één grote poppenkast.

Ben ik het in bepaalde mate wel mee eens, vooral dat laatste gedeelte, er worden bijna alleen bands geïnterviewd van grote labels, die toch al bekendheid genieten doordat dit label daar het geld voor heeft...
Toch heb ik al jaren een abonnement op de Aardschok, gewoon omdat ik het leuk vind om interviews en concert/festivalverslagen te lezen... Ook kijk ik altijd naar de nieuwe releases en de recensies daarvan (nu kan dit ook wel op internet, maargoed), wel vind ik dat ze een behoorlijk breed straatje aan muziek voorschotelen, van alle genres staat er meestal wel wat in, al zijn dit zoals gezegd, vaak alleen maar de 'bekendere' bands...
Zelf koop en lees ik ook vaak het Duitse 'Ablaze', ik weet niet of deze hier al eens genoemd is, maar dit blad behandelt niet alleen grote namen, maar duikt meer (dan de Aardschok i.i.g.) de underground in..

Edit: typfoutje

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 21-10-2003 16:09]

..."Hate can only create more hate"...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-10-2003 16:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Recensies van de aardschok zijn vaak ook van een laaggehalte, met name eene gast die zich steve smegma ofzoiets noemt.

Als ze ook eens wat over de muziek zouden zeggen ...

Maar ja, alle info die ik in de aardschok lees had ik al eerder gehoord ..
Aardschok loopt dus ook nog eens achter de feiten aan

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-10-2003 16:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik lees die dingen nooit omdat er veel te veel bands in staan die ik niet ken, en niet wil kennen. Loont dus ook niet de moeite om te weten waar ze hun nieuwste creatie hebben opgenomen en onder welk label...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-10-2003 16:28 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik ben ook al 8 jaar lid van Aardschok en ik vind het nog steeds een prima blad.
De recensies zijn helaas wel wat in kwaliteit achteruit gegaan. Jammer dat Rene Veerkamp niet meer recenseerd. (of heeft ie vakantie???)
Vooral binnen de black metal worden er tegenwoordig nogal wat belangrijke releases gemist. Bijv. van de laatste Windir-plaat had ik wel een recensie verwacht.
Een ander nadeel is de toch vrij subjectieve benadering in deze recensies. Dit komt doordat af en toe de verkeerde persoon de verkeerde cd recenseerd (geef Onno Cro-Mag een moderne metalcore cd ) Dit leidt tot een onduidelijke beschrijving van de muziek en dus tot een waardeloze recensie.

Ablaze koop ik ook regelmatig, maar dan vooral om de cd die erbij zit en de recensies. De interviews vind ik nogal saai om te lezen, maar dat komt vooral door de lay-out denk ik (en natuurlijk omdat het in het Duits is). Ik lees dan ook alleen de interviews met de voor mij écht interessante bands.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com