|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
Hmmm ik had dit topic nog niet eerder gezien, en nu heeft TNightmare hem ff omhooggeschopt. Mooi! Ik vind Aardschok namelijk goed klote! Nou ja... NU kan ik er geen uitspraak over doen, maar ik heb hem van ca. 1995 tot begin 2000 behoorlijk regelmatig (lees: bijna allemaal) gehad. De interviews vond ik nog het beste, op een gegeven moment zijn de recensies snel bergafwaarts gegaan. Wim Baelus had wel een mooie schrijfstijl en veel kennis van zaken, maar een vrij merkwaardige smaak. Ik vond z'n recensies (achteraf; toen in 1995 vond ik het allemaal erg stoer) niet echt objectief, zeker niet als ik ze teruglees. Zo zie je maar weer: als je goed kan schrijven, geloven de meeste mensen je toch wel. Alleen Erik Westerveld heeft mijn respect gekregen; op zijn recensies durfde ik wel af te gaan (redelijk objectief, geen stomme boycots, enz.). Jammer dat hij weggegaan is, doch wel begrijpelijk, want de Aardschok is een behoorlijk kutblad geworden. Recensenten die een 'mening' geven in plaats van gewoon vertellen wat voor muziek er op de CD staat. Natuurlijk zal er altijd voor een deel een mening in een recensie verwerkt zitten, maar dat moet je zoveel mogelijk vermijden. Meningen bepaal je zelf wel, recensies zijn ter informatie. |
|
Huh, ik lees hem dus nog wel en vraag me af waarom ik hem nog niet heb? Maar het wordt wel steeds minder met Aardschok(nog steeds; dat schreef ik hier ooit al eens). De recencies gaan nog wel vind ik, de interviews daarentegen worden gewoon te voorspelbaar en er worden teveel slappe bands geïnterviewd naar mijn smaak. |
|
quote: volgens mij werden die ook uitgedeeld bij Rammstein.. ehm... je kunt hem als onderzetter gebruiken If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
ik heb em 1 jaar gehad. Vond het niet interessant genoeg. Dus de balle ermee "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ach, het is een prima blad voor de mainstream.. Als je daar van houd is het een goed blad, de rest heeft er niet zo veel aan. |
|
quote: Precies..daar erger ik me ook aan, al die kleine interviews met best wel interessante bands door ruimtegebrek. Laat dan wat van die paginavullende foto's in de grote interviews weg, wat boeit mij het nou hoe het nieuwe kapsel van Jason Newsted of de nieuwe figuurtjes in de corpsepaint van Dork Funeral eruitzien. Ik vind het trouwens nog steeds best wel een okee blad..al is het alleen maar voor de recensies. Het beste blad vond ik altijd de Terrorizer, erg enthousiast geschreven, leuke interviews met bands voordat ze echt doorgebroken zijn. En niet zoals de Aardschok vaak doet pas een band interviewen als ze al een miljoen cds hebben verkocht. Helaas kan ik de Terrorizer niet meer krijgen hier i feel like a hoochiemumma |
|
deze topic is wellicht interessant voor een aantal van jullie : http://www.within-temptation.com/phpBB/viewtopic.php?topic=198&forum=1&14 |
|
quote: Kortom: prima blad voor mensen als jij en het grootste deel van deze hersenloze kudde op zware metalen. Maar voor de mensen die werkelijk begrijpen waar de muziek voor staat een hoop ergerlijke onzin en een waslijst aan misconcepties en bekrompen interpretaties door mensen zonder ook maar enig verstand van zaken. SCUM FUCK |
|
quote: Argumenten graag! Zonder blijven jouw meninkjes gebakken lucht! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-12-2001 1:21] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ikzelf lees de aardschok wel, staat niet altijd even veel leuks in ... maar aangezien ik van meerdere soorten metal hou, is het handig... wel veel punk nu metal de laatste tijd.. Ik, Wil Schuurman |
|
Als je een abbonnement (zo schrijf je het toch??? het is al laat) nam mocht je toch een CD uitzoeken van compact mail? Is dat nog steeds zo? |
|
quote: Jep... |
|
/me doet ook niet aan kranten & andere media. Voor de zekerheid geef ik even de volgende redenen: 1) I don't give a fuck (is dat gemakzuchtig of niet ) 2) Ik kies inderdaad ook zelf wel uit wat ik wil lezen (hulde aan de desbetreffende poster ). |
|
quote: mag ik je er even aan herinneren dat bij de aardschok mensen schrijven die de al met underground metal bezig waren toen het grootste deel van ons ZMertjes nog luiers aan het vullen waren! ik noem: - Stephan Gebedi - René Veerkamp toegegeven, de aarschok is niet meer wat het ooit geweest is, en ook de reviews van bovengenoemde heren zijn bijna nooit meer van enig niveau; maar om te zeggen dat het "misconcepties en bekrompen interpretaties door mensen zonder ook maar enig verstand van zaken" gaat mij, al helemaal gezien de leeftijd van de poster, veel te ver |
|
Gehghe...Rene Veerkamp... Ik kan me nog een recensie herinneren van de nieuwe CD van Krisiun. Wordt door hem helemaal de hemel ingeprezen terwijl het drumgeluid klinkt als een stuk nat karton...laat ik het er maar bij houden dat zijn recensies niet meer zijn wat ze waren. |
|
Ik vind de Aardschok vrij glossy en ongeloofwaardig. Voorbeeld: "de keyboardriffs van As It Burns passen niet bij de gitaarriffs": Woehahahaha!!! Nog eentje: "Destroyer666 speelde erg strk op Stonehenge": Woehahahahahaha!!!! again. Nog nooit zo'n rommelpot gezien. De zanger zei het notabene zelf ook nog eens. Toch lijkt de Aardschok nog steeds een invloedrijke graadmeter te zijn in metal-nederland. Tja... Sporty Touché, pussycat! |
|
Aardschok geeft nu ook modetips blijkbaar... In een livereview van Ashmolean zetten ze het volgende: "Enig minpunt vind ik de blauwe spijkerbroeken, gedragen door twee van de bandleden. Black metal en blauw dat gaat mijns inziens niet echt samen." Djiezes... En vorige maand stond er een al even idiote opmerking: "Grappig om te zien hoe het ritmische materiaal van de Belgische deelnemers ook zonder paint prima overkomt." Niet dat ik de true/niet-true discussie weer wil doen oplaaien, maar dit is toch een serieus potje zever... Het gaat hem toch over de muziek, niet over wie wat draagt... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
Lees dan de recensie van God Dethroned op Eurorock in Aardschok 10: Daarin vindt men de nieuwe drummer wat onwennig (laat me niet lachen) en windt men zich op over het kapsel van Sattler (who gives a fuck?)! Waarvoor recenseren die lui eigenlijk? Touché, pussycat! |
|
ik vind dat de aardschok vaak weinig over black metal bands heeft en af en toe staan er wel leuke stukjes in maar in het algemeen vind ik de aardschok niet zo'n geweldig blad geef mij maar de Ablaze defende nos in proelio |
|
KVind de aardschok nog wel ookeejer dan zo'n metalglossy als de Kerrang, maar de laatste tijd zijn ze erg duur, trendgevoelig en het feit dat het een maandblad is maakt het er ook niet actueler op. Chuck ligt al een maand onder de groene zoden, komt de AS een keer met een memorian....bijvoorbeeld. |
|
quote: Is mooi dat ut al ouwe lullen zijn in het vak, maar van black metal hebben ze gewoon geen verstand. Ieder BM bandje wordt omschreven als "primitiefe black mettul in de stijl van Darkthrone/Burzum". Wat kan je daar nou mee?? |
|
aardschok |
|
Ik ben het wel met het feit eens dat ze zich soms hard met trends meelopen... maar toch lees ik 'em altijd met plezier... Voor de black metal fan valt er inderdaad niet zo heel veel te beleven. Ik denk ook eerder dat het blad de grootste bands uit de genre's naar voren brengt. Het is onmogelijk om alle underground bands uit alle genre's uitvoerig te bespreken. Dusch.... Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Daar moet je hem sowieso niet voor lezen. Mijn kritiek op de aardschok is dan ook dat die recensies echt zo slecht zijn. Ook van ouwe lullen die al lang meelopen. Vooral met de black/death metal recensies is het echt bar en boos. 'Deze CD heerst, want ze gebruiken van die lekkere gitaarloopjes, en de drummer beukt iedereen naar de hel en weer terug!! 85/100' jaaa-ja. 'Tjonge jonge, ik hoop niet dat er meer bandjes op het idee komen om een oefentape op te nemen. Wat een overbodige kut-CD is dit zeg. 30/100' jaaa-ja. Zo weet je nog niks. En dan te bedenken dat die lui er nog voor betaald krijgen ook... amateurs. |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |