IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Pedofilie Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

@skarmoon: goed argument...

@rest: ik ga nu weg, heb een afspraak voor een opdracht voor mijn vak Ethiek gelukkig gaat het niet over dit onderwerp


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-05-2006 13:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:25 schreef ZelThoR het volgende:

Voor wat betreft een kind; binnen een pedofiele relatie hoeft geen sex voor te komen. Vind je dan ook dat kinderen de gevolgen van een zoentje of een knuffel niet kunnen overzien? En of die handelingen schadelijk zijn?



dan is de discussie, wat is een pedofiel??? ik ben het (met alle resepct verder natuurlijk) niet met jou definitie eens want dan zouden vele familieden van een kind plosteling een pedofiel zijn. Of een welmenend schouderklopje van een leraar (of lerares) zou dan kunnen leiden tot het labelen van een pedofiele daad.(ik ben het dan ook wel eesn dat een zoen, schouderklop, omhelsing totaal geen kwaad kunnen als het kind er tegen kan en als het niet van een vreemd persoon afkomstig is).
Maar onder pedofielen beschouw ik verder mesen die sexueel opgewonden raken van kinderen. (en in dus in principe harde sex met zo een kind willen hebben)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:34 schreef attila_de_hun het volgende:
dan is de discussie, wat is een pedofiel??? ik ben het (met alle resepct verder natuurlijk) niet met jou definitie eens want dan zouden vele familieden van een kind plosteling een pedofiel zijn. Of een welmenend schouderklopje van een leraar (of lerares) zou dan kunnen leiden tot het labelen van een pedofiele daad.(ik ben het dan ook wel eesn dat een zoen, schouderklop, omhelsing totaal geen kwaad kunnen als het kind er tegen kan en als het niet van een vreemd persoon afkomstig is).
Maar onder pedofielen beschouw ik verder mesen die sexueel opgewonden raken van kinderen. (en in dus in principe harde sex met zo een kind willen hebben)


Ik versta dat er niet onder.

Voor mij is pedofilie het verschijnsel dat een volwassene liefde voelt voor een kind zoals iemand liefde voelt voor een partner. Sex kán daar onder vallen, maar het hoeft niet, en als het voor die volwassen wél zo is, sluit ik niet uit dat die daarmee kan wachten tot het kind er klaar voor is.

En nu ga ik echt weg.

edit: toch niet weg, over 30 min pas

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 30-05-2006 13:37]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:39 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:25 schreef ZelThoR het volgende:

Ik denk niet dat je het kiest en in die zin er niks aan kan doen, maar wel dat het per pedofiel verschilt of het een ziekelijke vorm of "neutrale" vorm aanneemt.


en hoe maak je hier onderscheid tussen? precies.

Ik vind dat de afweging of een kind voor de rest van zijn/haar leven beschadigd is, of een een aantal kinderen die een paar jaartjes moeten wachten tot ze volwassen zijn, nogal een no-brainer.

quote:
Ja, die volwassene moet het inzien, dat is een conditio sine qua non in deze.

Voor wat betreft een kind; binnen een pedofiele relatie hoeft geen sex voor te komen. Vind je dan ook dat kinderen de gevolgen van een zoentje of een knuffel niet kunnen overzien? En of die handelingen schadelijk zijn?
Ben ik het niet mee eens, heeft weinig zin om over te discussiëren.


het hele punt is dat mensen onder de 16 over het algemeen nog niet voldoende ontwikkeld zijn op mentaal vlak om zich uberhaupt ergens zorgen over te maken. voeg daar een ouder persoon aan toe (waar ze tot dan toe altijd naar moeten luisteren van hun ouders) en dan KAN het flink misgaan en dat vind ik een onacceptabel risico

quote:
Het kan óók buiten een relatie om, en dat kan omkopen met sex óók. Kinderen zijn niet per se machteloos, binnen een relatie of erbuiten. Nu nam ik een extreem voorbeeld (manipulatie), maar het kan vast ook op een evenwichtigere/gezondere manier.


niet per se nee, maar grotendeels wel omdat het nou eenmaal kinderen zijn. verder zie boven



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:41 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:31 schreef ZelThoR het volgende:
Logisch gezien geef ik je gelijk, maar je kunt dit met iets anders logica zo de andere kant op lullen: de volwassene heeft meer ervaring en kan dus het kind waardevolle dingen leren, etc. En zoals ik al zei hoeft die macht niet misbruikt te worden.

Dat allemaal maakt het moeilijk te zeggen of het nou goed of slecht is. Daarom zou ik graag onderzoeken over dit onderwerp willen zien.


in mijn ogen zijn daar zat volwassenen voor die zich niet aangetrokken voelen tot kinderen



chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:44 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:36 schreef ZelThoR het volgende:
Ik versta dat er niet onder.

Voor mij is pedofilie het verschijnsel dat een volwassene liefde voelt voor een kind zoals iemand liefde voelt voor een partner. Sex kán daar onder vallen, maar het hoeft niet, en als het voor die volwassen wél zo is, sluit ik niet uit dat die daarmee kan wachten tot het kind er klaar voor is.

En nu ga ik echt weg.

edit: toch niet weg, over 30 min pas


als we het over voelen van liefde hebben is het helemaal absurd in mijn ogen, want een kind is tot die gevoelens nog helemaal niet in staat (uitzonderingen daargelaten) en een enigzins zinvolle relatie moet van 2 kanten komen, anders wordt het enkel frustrerend voor de andere partij



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:41 schreef chriz het volgende:
in mijn ogen zijn daar zat volwassenen voor die zich niet aangetrokken voelen tot kinderen
Ouders, familie, buren/vrienden en leraren idd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-05-2006 13:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:36 schreef ZelThoR het volgende:
Ik versta dat er niet onder.

Voor mij is pedofilie het verschijnsel dat een volwassene liefde voelt voor een kind zoals iemand liefde voelt voor een partner. Sex kán daar onder vallen, maar het hoeft niet, en als het voor die volwassen wél zo is, sluit ik niet uit dat die daarmee kan wachten tot het kind er klaar voor is.

En nu ga ik echt weg.

edit: toch niet weg, over 30 min pas


dan verschillen wij essentieel van mening. maar goed, dat kan gebeuren. Maar besef goed dat een kind nog niet de gevolgen van evt ondergane acties kan inzien he. een 10-12 jarig meisje kan best "verliefd" worden op een oudere maar als ze het eenmaal "gedaan" hebben kan zoiets nooit meer ongedaan worden gemaakt.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 13:52 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

in het kort mijn mening:

relaties tussen kinderen en pedofielen (niet per se sexueel) zijn te risicovol vanwege het simpele feit dat kinderen mentaal nog niet volgroeit zijn, of ze nou al cup d hebben of niet. En als er 1 kind beschadigd wordt door zo'n relatie is dat al veel te veel, zeker gesteld tegen geduld bij anderen.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:36 schreef ZelThoR het volgende:
Ik versta dat er niet onder.

Voor mij is pedofilie het verschijnsel dat een volwassene liefde voelt voor een kind zoals iemand liefde voelt voor een partner. Sex kán daar onder vallen, maar het hoeft niet, en als het voor die volwassen wél zo is, sluit ik niet uit dat die daarmee kan wachten tot het kind er klaar voor is.


Maar denk jij niet dat zo'n soort relatie zonder seks heel erg frustrerend is? Denk jij dat dat echt stand houdt? Wat het is toch, o.a., juist de bedoelling van zo'n soort relatie dat je seks met elkaar hebt?
Is de pure essentiele primitive bedoelling van verliefd worden niet voortplanten?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:39 schreef chriz het volgende:
en hoe maak je hier onderscheid tussen? precies.

Geen idee! Het kan denk ik wel. En we hebben toch te veel psychologen...
quote:
Ik vind dat de afweging of een kind voor de rest van zijn/haar leven beschadigd is, of een een aantal kinderen die een paar jaartjes moeten wachten tot ze volwassen zijn, nogal een no-brainer.

Dat is ook een no-brainer. Ik vind ook niet dat ALS het niet meer verboden is, dat het dan altijd mag, maar alleen onder strikte voorwaarden.
quote:
het hele punt is dat mensen onder de 16 over het algemeen nog niet voldoende ontwikkeld zijn op mentaal vlak om zich uberhaupt ergens zorgen over te maken. voeg daar een ouder persoon aan toe (waar ze tot dan toe altijd naar moeten luisteren van hun ouders) en dan KAN het flink misgaan en dat vind ik een onacceptabel risico

Klopt, maar het blijft "over het algemeen", ik denk nog steeds dat het kan. Maar, desondanks wel de eerder genoemde strikte voorwaarden. Er zijn wel meer dingen over het algemeen gevaarlijk, daarom hebben we ook vele tonnen regels in Nederland. Dat vind ik dan ook geen grond om het op te verbieden.

Blijft dus staan of 1) het goed kán zijn 2) goede regels kúnnen komen 3) die regels goed uitgevoerd kúnnen worden.

Vooral over punt 3) heb ik mijn twijfels.
quote:
niet per se nee, maar grotendeels wel omdat het nou eenmaal kinderen zijn. verder zie boven

Weer "over het algemeen", zie boven

quote:
Op 30 mei 2006 13:41 schreef chriz het volgende:
in mijn ogen zijn daar zat volwassenen voor die zich niet aangetrokken voelen tot kinderen

Klopt, maar je leert altijd meer als je het daadwerkelijk meemaakt.

quote:
Op 30 mei 2006 13:46 schreef attila_de_hun het volgende:
dan verschillen wij essentieel van mening. maar goed, dat kan gebeuren. Maar besef goed dat een kind nog niet de gevolgen van evt ondergane acties kan inzien he. een 10-12 jarig meisje kan best "verliefd" worden op een oudere maar als ze het eenmaal "gedaan" hebben kan zoiets nooit meer ongedaan worden gemaakt.

Daar ben ik ook bang voor, ja.

Ik sluit het echter niet uit dat de volwassene in zo'n relatie wijs genoeg kan zijn om dat in te zien.

quote:
Op 30 mei 2006 13:44 schreef chriz het volgende:
als we het over voelen van liefde hebben is het helemaal absurd in mijn ogen, want een kind is tot die gevoelens nog helemaal niet in staat (uitzonderingen daargelaten) en een enigzins zinvolle relatie moet van 2 kanten komen, anders wordt het enkel frustrerend voor de andere partij

Ik weet niet hoeveel kinderen al dan niet op zo'n manier liefde kunnen worden, al ben ik het met je eens dat beperkt is.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 13:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:53 schreef kwelgeest het volgende:
Maar denk jij niet dat zo'n soort relatie zonder seks heel erg frustrerend is? Denk jij dat dat echt stand houdt?

Kan iemand zich niet over de frustratie heen zetten? Ik heb ook moeten wachten op seks binnen een relatie, terwijl ik zelf al ontmaagd was, dat had ik er natuurlijk voor over, omdat ik nu eenmaal van diegene houd!
quote:
Wat het is toch, o.a., juist de bedoelling van zo'n soort relatie dat je seks met elkaar hebt?
Is de pure essentiele primitive bedoelling van verliefd worden niet voortplanten?

Klopt, het is "de pure essentiele primitive bedoelling van verliefd worden". Je weet ook donders goed dat dat niet het enige is.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 30-05-2006 13:57]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-05-2006 13:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:56 schreef ZelThoR het volgende:
Kan iemand zich niet over de frustratie heen zetten? Ik heb ook moeten wachten op seks binnen een relatie, terwijl ik zelf al ontmaagd was, dat had ik er natuurlijk voor over, omdat ik nu eenmaal van diegene houd!

Klopt, het is "de pure essentiele primitive bedoelling van verliefd worden". Je weet ook donders goed dat dat niet het enige is.
Tegenwoordig niet meer maar als het meest essentiele niet beantwoord wordt....


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 14:01 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 30 mei 2006 13:56 schreef ZelThoR het volgende:
Kan iemand zich niet over de frustratie heen zetten? Ik heb ook moeten wachten op seks binnen een relatie, terwijl ik zelf al ontmaagd was, dat had ik er natuurlijk voor over, omdat ik nu eenmaal van diegene houd!


m.a.w. pedifielen kunnen ook wel wachten tot die mensen waar ze verliefd oud genoeg zijn om legaal een sexuele relatie aan te gaan

quote:
Klopt, het is "de pure essentiele primitive bedoelling van verliefd worden". Je weet ook donders goed dat dat niet het enige is.


waarom wil die partij dan dat de legale leeftijd voor sex verlaagd wordt? want daar gaat het in mijn ogen hier om

[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 30-05-2006 14:03]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 14:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:52 schreef chriz het volgende:
in het kort mijn mening:

relaties tussen kinderen en pedofielen (niet per se sexueel) zijn te risicovol vanwege het simpele feit dat kinderen mentaal nog niet volgroeit zijn, of ze nou al cup d hebben of niet. En als er 1 kind beschadigd wordt door zo'n relatie is dat al veel te veel, zeker gesteld tegen geduld bij anderen.
dat kan ik respecteren

Mijn mening: blijven verbieden. Deels om wat chriz al zegt met betrekking tot risico, en deels omdat er denk ik niet genoeg over bekend is om te kunnen zeggen dat het toegestaan moet worden.

Mijn mening over een pedofilische relatie an sich: kan werken. Geen idee om hoeveel gevallen het gaat, maar ik blijft erbij dat er gevallen zijn dat het een gezonde, evenwichtige en gelijkwaardige relatie kán zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 14:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:57 schreef kwelgeest het volgende:
Tegenwoordig niet meer maar als het meest essentiele niet beantwoord wordt....
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
quote:
Op 30 mei 2006 14:01 schreef chriz het volgende:
waarom wil die partij dan dat de legale leeftijd voor sex verlaagd wordt? want daar gaat het in mijn ogen hier om

Om dat het nu sowieso onmogelijk is. Misschien zijn sommigen er voor hun 16e wel klaar voor, en (met alle voorwaarden van dien, toestemming ouders, evenwichtige volwassene etc...) dan moeten een ouder en een kind zo'n keuze kunnen maken. Wat dat betreft logisch dat ze die leeftijd omlaag willen.

Ik blijf het wel met je eens dat het risico (te) groot is. (zie post hierboven)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2006 14:12 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

mooi, conclusie: oprotten met je pedofielen partij, je regelt maar een partner die aan rollenspellen doet



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-05-2006 14:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-05-2006 14:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 13:53 schreef kwelgeest het volgende:

Is de pure essentiele primitive bedoelling van verliefd worden niet voortplanten?


maar "lust" staat daar weer los van denk ik. anders zou je geen homo's hebben. en wat dacht van die jongen die een oma aanrandde, of dieren sex die hebben niet smet voortplanting te maken (niet aan jou gericht, puur de gedachte aan zulke acties)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-05-2006 15:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Lust is er een onderdeel van; voortplanting betekent niet alleen verwekken, maar ook opvoeding...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 30-05-2006 15:38 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Note: er is een verschil tussen pedofielen/pedofilie en pedoseksualiteit.
Voor beide groepen geldt overigens dat voortplanting niet het doel is, maar dat het meestal pure 'lust' is. Het 'aangetrokken voelen tot' en deze aandrang niet kunnen beheersen.

Pedofilie en pedoseksualiteit vallen overigens onder psychoseksuele stoornissen. Het is dus wel degelijk een stoornis, die overigens niet te behandelen is (in sommige gevallen wel te beheersen).

Verder is er ook nog het verschil tussen pedofilie (het zich aangetrokken voelen tot 'niet geslachtsrijpe kinderen') en efebofilie (het zich aangetrokken voelen tot pubers). Daar zit nog wel een groot verschil tussen, zeker voor de wet.


..."Hate can only create more hate"...


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 30-05-2006 15:54 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 15:38 schreef Immortella het volgende:
Note: er is een verschil tussen pedofielen/pedofilie en pedoseksualiteit.
Voor beide groepen geldt overigens dat voortplanting niet het doel is, maar dat het meestal pure 'lust' is. Het 'aangetrokken voelen tot' en deze aandrang niet kunnen beheersen.

Pedofilie en pedoseksualiteit vallen overigens onder psychoseksuele stoornissen. Het is dus wel degelijk een stoornis, die overigens niet te behandelen is (in sommige gevallen wel te beheersen).

Verder is er ook nog het verschil tussen pedofilie (het zich aangetrokken voelen tot 'niet geslachtsrijpe kinderen') en efebofilie (het zich aangetrokken voelen tot pubers). Daar zit nog wel een groot verschil tussen, zeker voor de wet.



Juist omdat het pure lust is bij beide gevallen vind ik het zo erg.
Een kind kun je niet betrekken bij dingen zoals sex en lust. Dat hoort een kind pas op latere leeftijd te ontdekken.

Ik kan pedofilie of pedosexualiteit is geen enkele vorm goedkeuren. Ik vind het walgelijk, ziekelijk en wat mij betreft mogen ze allemaal een nekschot.
Het is gewoon een pshychische stoornis, en als ze het niet wenselijk vinden (zoals sommige zeggen) dan kunnen ze daar heus wel iets aan doen door therapie.

Pedo's vloeien meestal uit het zelf verkracht/misbruikt zijn geweest vroeger... maar ik snap dat echt niet ... Als je dan al hebt meegemaakt hoeveel pijn en trauma je word aangedaan, hoe in hemelsnaam kun je dat iemand anders aandoen ?!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2006 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Was het niet zo dat door castratie die gevoelens verminderen?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-05-2006 16:01 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 15:54 schreef Dodo het volgende:

Pedo's vloeien meestal uit het zelf verkracht/misbruikt zijn geweest vroeger...

Is dat zo???ik dacht dat het meer aangeboren zou zijn.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2006 16:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2006 16:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Is dat zo???ik dacht dat het meer aangeboren zou zijn.
Nu verwar je het met hippies


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen