IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opeth Vorige pagina | Volgende pagina
Hedning
Beroeps Satanist.
Usericon van Hedning
Posted 26-03-2004 21:06 by Hedning Profiel van Hedninghttp://www.nocturnalearth.tk

Opeth's volgende CD word BM.
Boe ?


Longing for the Ancient Kingdom!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 26-03-2004 21:49 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 26 maart 2004 21:06 schreef Hedning het volgende:
Opeth's volgende CD word BM.
Boe ?
schrik
ja ik ben benieuwd... denk wel dat het goed komt


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


GrinRoth
Easy Meat
Usericon van GrinRoth
Posted 26-03-2004 22:30 by GrinRoth Profiel van GrinRothhttp://www.grinroth.nl

quote:
Op 25 maart 2004 0:47 schreef Ishtar het volgende:Met herhaling bedoel ik inderdaad binnen het nummer zelf, ik denk zeker niet dat ze zichzelf met verschillende nummers kopieren.

Als ik het goed begrijp vind je dus geen enkele metalband geniaal en dat in bijna ALLE metal teveel herhaling zit. Dat moet wel, want in bijna alle metal worden riffjes binnen een nummer herhaald. Dat is wat een nummer beluisterbaar maakt.
Wat moet je met muziek waarin geen enkel stukje wordt herhaald? Als er een tof stukje in een nummer zit, wil ik het wel vaker horen terugkomen in het nummer.


Let me explain the order of things for you. There's the aristocracy, the upper class, middle class, working class, dumb animals, waiters, creeping things, head lice, people who eat packet soup...and then...you.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-03-2004 2:41 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 26 maart 2004 20:40 schreef altx het volgende:
Ik snap je punt niet.

Ik concludeer uit jouw post dat in jouw ogen de lat bij moderne metal veel hoger ligt dan bij old-school metal en dat een goed modern nummer aan veel meer eisen moet voldoen dan een old-school nummer. Maar waarom dan?

Verder blijf ik het - ondanks dat je nog een poging deed om het af te zwakken - van een ongelooflijke arrogantie getuigen om te beweren dat het "makkelijk" is wat ze doen.

Ok, het kan zo zijn dat je Opeth om welke reden dan ook niet kan waarderen... Ik kan zelf geen enkele reden bedenken waarom, maar dat zal wel aan mij liggen... Dream Theater kun je dan zeker ook niet waarderen (want Opeth is IMHO gewoon Dream Theater met een death metal sausje overgoten) ?

En Opeth voorspelbaar noemen vind ik eerlijk gezegd absoluut lachwekkend... Je kan Opeth alles noemen, maar voorspelbaar???


Hm daar heb je inderdaad wel gelijk in, dat voorspelbaar neem ik terug. Maar verder blijf ik bij wat ik zei. Inderdaad vind ik geen een metalband 'geniaal', maar in metal zoek ik ook niet naar genialiteit, dat is toch ook helemaal niet de bedoeling van metal? Wel om iets origineels en knaps in elkaar te zetten, maar that's it... Maar laten we niet gaan mierenneuken om een woord ik heb m'n punt daarover gemaakt.

Verder nog een reactie op dat old-school enzo: Ik vind dat je op 2 manieren naar muziek kunt luisteren; zowel kritisch naar de partijen luisteren en de compositie analyseren etc en ten tweede gewoon je smaak volgen en de muziek beleven. Ik denk dat de meeste mensen niet veel meer doen dan deze 2e manier, maar ik probeer (en ik zeg echt niet dat ik de waarheid in pacht heb ik ben ook maar een noob in de metal) ook kritisch te zijn en een mening te vormen. Prima als je me daarop aanvalt, maar je moet denk ik wel dat onderscheid blijven maken.
Ik ben bang dat ik misschien een verkeerde term gebruikte in mijn onnadenkendheid, ik zat in mijn hoofd met 'old-school' black: Darkthronen enzo. Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat ik daar (uiteraard) op een andere manier naar luister dan naar Opeth. Als je een compositie van Darkthrone gaat uitzoeken ben je snel klaar lijkt me. Opeth heeft andere intenties met hun muziek en dient dus ook anders benaderd te worden.
... Nou ja, ik hoop dat dit wat duidelijker is.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-03-2004 2:46 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 26 maart 2004 22:30 schreef GrinRoth het volgende:
Als ik het goed begrijp vind je dus geen enkele metalband geniaal en dat in bijna ALLE metal teveel herhaling zit. Dat moet wel, want in bijna alle metal worden riffjes binnen een nummer herhaald. Dat is wat een nummer beluisterbaar maakt.
Wat moet je met muziek waarin geen enkel stukje wordt herhaald? Als er een tof stukje in een nummer zit, wil ik het wel vaker horen terugkomen in het nummer.


Nee ik vind dus helemaal niet dat er teveel herhaling in zit. (Zie andere reactie.)
Ik ken wel muziek waarin niks herhaald wordt; wederom J.S. Bach bijvoorbeeld, waar je denkt dat hij telkens hetzelfde speelt maar toch is het elke keer weer net even anders... en dat is nou geniaal!
Overigens luister ik vooral naar black en death metal en een van de goeie aspecten vind ik juist als een band dmv herhaling je weet mee te nemen in hun nummer. In klassiek zul je dat niet zo veel tegenkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 27-03-2004 2:48]


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 27-03-2004 17:50 by altx Profiel van altx

quote:
Op 27 maart 2004 2:41 schreef Ishtar het volgende:
Hm daar heb je inderdaad wel gelijk in, dat voorspelbaar neem ik terug. Maar verder blijf ik bij wat ik zei. Inderdaad vind ik geen een metalband 'geniaal', maar in metal zoek ik ook niet naar genialiteit, dat is toch ook helemaal niet de bedoeling van metal? Wel om iets origineels en knaps in elkaar te zetten, maar that's it... Maar laten we niet gaan mierenneuken om een woord ik heb m'n punt daarover gemaakt.



Volgens mij ken jij te weinig metalbands... Er zijn best wel voorbeelden te noemen van bands die het keurmerk "geniaal" verdienen...

quote:
Op 27 maart 2004 2:41 schreef Ishtar het volgende:
Verder nog een reactie op dat old-school enzo: Ik vind dat je op 2 manieren naar muziek kunt luisteren; zowel kritisch naar de partijen luisteren en de compositie analyseren etc en ten tweede gewoon je smaak volgen en de muziek beleven. Ik denk dat de meeste mensen niet veel meer doen dan deze 2e manier, maar ik probeer (en ik zeg echt niet dat ik de waarheid in pacht heb ik ben ook maar een noob in de metal) ook kritisch te zijn en een mening te vormen. Prima als je me daarop aanvalt, maar je moet denk ik wel dat onderscheid blijven maken.
Ik ben bang dat ik misschien een verkeerde term gebruikte in mijn onnadenkendheid, ik zat in mijn hoofd met 'old-school' black: Darkthronen enzo. Wat ik probeerde duidelijk te maken was dat ik daar (uiteraard) op een andere manier naar luister dan naar Opeth. Als je een compositie van Darkthrone gaat uitzoeken ben je snel klaar lijkt me. Opeth heeft andere intenties met hun muziek en dient dus ook anders benaderd te worden.
... Nou ja, ik hoop dat dit wat duidelijker is.


Ja en nee.

Ja, aan de ene kant luister ik behoorlijk kritisch naar muziek om te bepalen wat het "kwaliteitsniveau" is, maar aan de andere kant beleef ik alle muziek in principe hetzelfde.

Neem bijvoorbeeld Metallica - Master of Puppets. Een wereldplaat, een klassieker. Ik ga helemaal uit mijn dak als ik die plaat luister, maar ga je 'm kritisch analyseren, dan kom je tot de conclusie dat de afzonderlijke riffs niet eens zo heel bijzonder zijn, maar eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk.

IMHO zal het belangrijkste van muziek toch altijd blijven dat er iets blijft hangen, een riffje, een melodielijn, een zangregel, noem maar op. Dat zal uitmaken of een bepaald muziekstuk de tand des tijds zal overleven, maar of het vanuit een objectief oogpunt gezien kwalitatief van de bovenste plank is, tsja, wie beoordeelt dat eigenlijk?

Ik vind zelf - niet speciaal voor jou bedoeld, maar in het algemeen - de opmerking "die muziek is wel goed, maar het is niet mijn smaak" daarom ook vrij onzinnig. Die opmerking impliceert namelijk dat je zelfs verstand hebt van muziek die je zelf niet kan waarderen, en ik ben persoonlijk al blij dat ik ondertussen een klein beetje verstand heb van de muziek die ik gaaf vind (heeft namelijk ook een aantal jaar geduurd).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hedning
Beroeps Satanist.
Usericon van Hedning
Posted 27-03-2004 17:58 by Hedning Profiel van Hedninghttp://www.nocturnalearth.tk

Heb nu een Orchid shirt aan.
Ik heb ook alle cd's, en vind ze allemaal top.


Longing for the Ancient Kingdom!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 27-03-2004 19:54 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

Disillusion- Back To Times Of Splendor

Opeth fans... ga dur maar aan staan!!!!

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2415.html


I Find That I Am Not There...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-03-2004 19:58 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Bednakt voor die recentie! Ik ga al vast mn tentje zoeken!


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 27-03-2004 20:46 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

zeker doen, check de mp3!!!


I Find That I Am Not There...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 27-03-2004 21:10 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Sounds nice! Wat heb ik weer een leuk vooruitzicht... de nieuwe Winds, Evergrey, Dellusion...


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 28-03-2004 16:40 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 27 maart 2004 17:50 schreef altx het volgende:
Volgens mij ken jij te weinig metalbands... Er zijn best wel voorbeelden te noemen van bands die het keurmerk "geniaal" verdienen...



Ja en nee.

Ja, aan de ene kant luister ik behoorlijk kritisch naar muziek om te bepalen wat het "kwaliteitsniveau" is, maar aan de andere kant beleef ik alle muziek in principe hetzelfde.

Neem bijvoorbeeld Metallica - Master of Puppets. Een wereldplaat, een klassieker. Ik ga helemaal uit mijn dak als ik die plaat luister, maar ga je 'm kritisch analyseren, dan kom je tot de conclusie dat de afzonderlijke riffs niet eens zo heel bijzonder zijn, maar eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk.

IMHO zal het belangrijkste van muziek toch altijd blijven dat er iets blijft hangen, een riffje, een melodielijn, een zangregel, noem maar op. Dat zal uitmaken of een bepaald muziekstuk de tand des tijds zal overleven, maar of het vanuit een objectief oogpunt gezien kwalitatief van de bovenste plank is, tsja, wie beoordeelt dat eigenlijk?

Ik vind zelf - niet speciaal voor jou bedoeld, maar in het algemeen - de opmerking "die muziek is wel goed, maar het is niet mijn smaak" daarom ook vrij onzinnig. Die opmerking impliceert namelijk dat je zelfs verstand hebt van muziek die je zelf niet kan waarderen, en ik ben persoonlijk al blij dat ik ondertussen een klein beetje verstand heb van de muziek die ik gaaf vind (heeft namelijk ook een aantal jaar geduurd).


Ik ken ongetwijfeld veeeel te weinig metalbands ik wil er nog veel meer leren kennen!
Ik wil wel graag weten wie jij in je hoofd hebt als je aan 'geniale' metalbands denkt!
..En als het even kan daar ook nog enige argumentatie bij? (.. Hoewel dat misschien lastig te geven is als je een band puur vanuit jouw beleving/gevoel beluistert.)

Verder ben ik het met je eens dat beleving van de muziek belangrijker is dan een analyse ervan.
Maar.. (misschien omdat ik zelf ook muziek speel) ik ben altijd wel razend geinteresseerd in de vraag hoe het nou kan dat een bepaald stuk mij aanspreekt of raakt. Dat is inderdaad in de eerste plaats persoonlijk, maar het heeft ook te maken met harmonieen, melodieen, ritme, interpretatie; allerlei technische aspecten dus.

"die muziek is wel goed, maar het is niet mijn smaak"
Iemand die dat zegt, zegt dat uit respect voor een muzikale prestatie van een muzikant/componist. Het is inderdaad een onzinnige opmerking om te maken als je zelf niet actief betrokken bent in muziek.
Verder valt er natuurlijk altijd over te discussieren.

Trouwens sorry als het een beetje rommelig leest maar ik weet niet hoe je reacties kunt plaatsen tussen quotes in.


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-03-2004 21:24 by altx Profiel van altx

quote:
Op 28 maart 2004 16:40 schreef Ishtar het volgende:
Ik ken ongetwijfeld veeeel te weinig metalbands ik wil er nog veel meer leren kennen!
Ik wil wel graag weten wie jij in je hoofd hebt als je aan 'geniale' metalbands denkt!
..En als het even kan daar ook nog enige argumentatie bij? (.. Hoewel dat misschien lastig te geven is als je een band puur vanuit jouw beleving/gevoel beluistert.)
(...)



Een voorbeeld dat me gelijk te binnen schiet, is de Italiaanse band Dark Lunacy.
URL: http://www.darklunacy.com

Dat is death metal met allerlei elementen die je niet echt in death metal zou verwachten, waaronder strijkinstrumenten en koorzang. De manier waarop alleen Italianen metal kunnen maken zeg maar. Beginnen ze een death metal band, willen ze er toch weer melodie in hebben. Maar ze zijn er IMHO ook in geslaagd om het "bij elkaar te laten passen". Je hebt namelijk ook bands die lukraak dingen met elkaar vermengen, maar dan met wat minder succes.

Ze hebben momenteel 2 full-length cd's uit, Devoid en Forget Me Not, die alleen helaas moeilijk te krijgen zijn. Maar met een beetje geluk ben ik binnenkort de trotse eigenaar van Forget Me Not...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 29-03-2004 20:43 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 28 maart 2004 21:24 schreef altx het volgende:
Een voorbeeld dat me gelijk te binnen schiet, is de Italiaanse band Dark Lunacy.
URL: http://www.darklunacy.com

Goedzo, doe Dark Lunacy nog maar meer promoten!


Zenial


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-03-2004 20:50 by altx Profiel van altx

quote:
Op 29 maart 2004 20:43 schreef Zenial het volgende:
Goedzo, doe Dark Lunacy nog maar meer promoten!


ff tussendoor: Ik heb Forget Me Not vanochtend binnengekregen.

Heb Devoid nu nog in bestelling staan. Hopelijk kunnen ze die nog leveren...





edit: Eigenlijk zou ik dat niet moeten doen, dat promoten, want nu zijn ze tenminste nog cvlt...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 29-03-2004 21:01]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-03-2004 11:59 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Lees net mn mail:

Hey Joost, hoe is het ermee?
Een paar dagen terug ben ik naar Opeth geweest,
eindelijk. Het optreden zou een gemengd optreden zijn,
van Damnation hebben ze echter alleen To Rid The
Disease gespeeld. Enkele andere speciale nummers waren
The Moor en APRIL ETHEREAL! Eindelijk! Ik heb zelfs
nog een T-shirt gekocht met de Australische steden en
tourdata erop. Achterop staat trouwens "In the year of
our Lord" wat wel toepasselijk is, omdat ik de week
voorafgaande het concert bij een streng christelijk
gezin heb doorgebracht, je weet wel: katholieke kerk
is satanistisch, darwin (evolutietheorie) is onzin,
etc. Ik heb dus maar verzwegen dat ik naar metal
muziek luister.
Groeten,

Stijn




jaloers


Sater
Usericon van Sater
Posted 30-03-2004 13:05 by Sater Profiel van Sater

Bij het akoestische optreden hebben ze toch ook Face of Melinda gespeeld? Hoe hebben ze dat hardere stuk aan het einde eigenlijk opgelost?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 30-03-2004 16:15 by Vlkodlak Profiel van Vlkodlak

quote:
Op 27 maart 2004 19:54 schreef rvanderholst het volgende:
Disillusion- Back To Times Of Splendor

Opeth fans... ga dur maar aan staan!!!!

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2415.html


Ik vind dat eigenlijk maar een teleurstellende plaat en zeker bij lange na niet zo geniaal als Opeth


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 10-04-2004 12:46 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 30 maart 2004 11:59 schreef Tormented soul het volgende:
Lees net mn mail:

Hey Joost, hoe is het ermee?
Een paar dagen terug ben ik naar Opeth geweest,
eindelijk. Het optreden zou een gemengd optreden zijn,
van Damnation hebben ze echter alleen To Rid The
Disease gespeeld. Enkele andere speciale nummers waren
The Moor en APRIL ETHEREAL! Eindelijk! Ik heb zelfs
nog een T-shirt gekocht met de Australische steden en
tourdata erop. Achterop staat trouwens "In the year of
our Lord" wat wel toepasselijk is, omdat ik de week
voorafgaande het concert bij een streng christelijk
gezin heb doorgebracht, je weet wel: katholieke kerk
is satanistisch, darwin (evolutietheorie) is onzin,
etc. Ik heb dus maar verzwegen dat ik naar metal
muziek luister.
Groeten,

Stijn




jaloers


heb dat zelfde mailtje ook gehad
ben ook vrij jaloers ja


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 10-04-2004 12:53 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 27 maart 2004 19:54 schreef rvanderholst het volgende:
Disillusion- Back To Times Of Splendor

Opeth fans... ga dur maar aan staan!!!!

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2415.html


Ok, ga er even een luisterbeurtje aan wagen (als ik het vinden kan)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 10-04-2004 15:38 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 27 maart 2004 19:54 schreef rvanderholst het volgende:
Disillusion- Back To Times Of Splendor

Opeth fans... ga dur maar aan staan!!!!

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2415.html



..hmm, lijkt niet eens op Opeth, hoeft ook niet, maar ik begrijp de vergelijking niet eens

Dit is zeker een getalenteerde band....., maar ik mis iets..........ach ja nog maar eens een keertje luisteren.....


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-07-2005 22:03 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Ik heb één nummertje van de nieuwe plaat gehoord (toch al gauw zo'n 10 minuten luisterplezier). Het is iig GEEN black metal geworden zoals beloofd was. Wel een perfectionering van de bestaande sound.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-07-2005 22:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

waar heb je dat nummer vandaan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-07-2005 22:05 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 juli 2005 22:03 schreef Count Usher het volgende:
Ik heb één nummertje van de nieuwe plaat gehoord (toch al gauw zo'n 10 minuten luisterplezier). Het is iig GEEN black metal geworden zoals beloofd was. Wel een perfectionering van de bestaande sound.


Ik vind het een ontzettend lekker nummer ook, ben erg benieuwd naar de rest!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-07-2005 22:06 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 juli 2005 22:05 schreef ElitE het volgende:
waar heb je dat nummer vandaan?


Ik hier:

Edit: oh link werkt niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 10-07-2005 22:07]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen