![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
Docu over fiets-punkers (of hoe je het ook wilt noemen) in New York. http://www.snagfilms.com/films/title/bike#.T4BasIHMZZE.facebook ![]() |
|
Een reisfiets moet ook wel een beetje een tank zijn natuurlijk. Ik ben erg blij met het sjeesgedrag van deze idworx. De geometrie is hetzelfde als de idworx Power Rohler, een fully rigid MTB. Het Off Rohler-frame is alleen wat steviger denk ik en er zitten meer toeters en bellen op (dragers, naafdynamo, spatborden). Ik vond de Santos Travelmaster toch stukken lomper. Het is een beetje het verschil tussen een kleine tractor of een Landrover, qua gevoel. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Weet iemand een veilige manier om een vastgeroeste zadelpen los te krijgen? De pen en het frame zijn van aluminium. Kruipolie al geprobeerd maar na een paar nachtjes geen enkele beweging in te krijgen. Ook nog ammonia geprobeerd wat aluminiumoxide weg zou vreten maar ook dat helpt niet. Ik kan het ook alleen op het randje en in de vastschroefboutopening(jaja dat) spuiten maarja dat ding zit er natuurlijk 10a20 cm in. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Hoe probeer je de zadelpen in beweging te krijgen? Met een pijptang? Als loswrikken niet lukt kun je een ijzerzaagje proberen. Ik heb het zelf eens met zoeen gedaan, dat gaat nog best gemakkelijk. ![]() ![]() |
|
quote: Mijn mountainbike is een hardtail en met starre voorvork, natuurlijk ook helemaal star. Maar dat rijdt ontzettend leuk, brede banden erop en lage banden spanning en het is niet eens oncomfortabel. Als je een beetje actief rijdt tenminste. Ik was op een technisch rondje hier in de buurt niet eens veel langzamer. Je moet wel wat meer moeite doen, maar je hebt ook wat meer plezier. Gisteren een toertocht in Essen, Duitsland gefietst, mooi werk is dat. 66km en 1500 hoogtemeters. Leuke sfeer ook, ontspannender dan in Nederland, veel meer op plezier gericht, moet ook wel met die fully's die ze daar rijden. Ik was nog niet zo dapper dat ik de starre vork er in gelaten heb, maar had nog wel gekund. Als het heel hobbelig word in de afdalingen is vering wel prettig, anders word het heel vermoeiend na een tijdje. En Duitsland natuurlijk, dus een aantal Id-worxen gezien inclusief Rohloff. Sommige zelf met Gemran-A Kilo vork. ![]() ![]() |
|
quote: Mooie dingen ja, die Idworx. Vind ze wel stelselmatig overpriced. Maar goed, ik heb er nooit op gefietst, dus misschien is het het allemaal waard. Mijn Cannondale (waarvan alleen het frame en de remmen nog origineel zijn tegenwoordig) bevalt me nog steeds uiterst goed. Heel degelijk aluminium ding, versnelt lekker, stuurt goed. Alleen is ie misschien wat zwaar (15 kg). Wat legt zo'n off-rohler op de weegschaal? Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen ![]() |
|
quote: http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html Wat bij mij werkte was kruipolie, nachtje wachten, en vervolgens héél hard aan het zadel draaien/trekken. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen ![]() |
|
quote: Met alle toeters en bellen (voordrager, achterdrager, spatborden, standaard, verlichting): 15,7 kg. En overpriced, ach. Een fiets die werkloos in de schuur staat is per definitie overpriced ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Yep, een knetterdure fiets is nogal altijd 100x goedkoper dan een cheap-ass auto, zeker op termijn. Bij de aanschaf van een fiets kun je je dus lekker uitleven als consument zonder 'kapitalistisch schuldgevoel', hehe. ![]() ![]() |
|
quote: Alle meuk eraf (behalve voorlamp, kan er niet af zonder draden door te knippen): 14 kg. Niet verkeerd voor een tank toch? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: Nee, zeker niet verkeerd, alles rond de 15 kg is wat mij betreft mooi voor een vakantiefiets. Doe je zelf het onderhoud? Met het oog op eventuele defecten die zich voor gaan doen in Amerika? Altijd handig als je zelf een spaak kan vervangen en een wiel kunt richten. Bijvoorbeeld. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen ![]() |
|
quote: Ja, dat laatste lukt me nog wel. Ik moet nog ff de Rohloff-naaf nader bekijken ivm zelf olie verversen, maar ik verwacht dat dat een fluitje van een cent is. Een hele verbetering ten opzichte van een cassette, ik ben bepaald niet handig en zat altijd te klooien met die sluitring bij het eraf halen en er weer op zetten. Ketting spannen, spaak vervangen, wiel richten, band plakken (whaha) kan ik allemaal. Remmen repareren is tricky maar wrsch. niet nodig. Verder: tie-wraps en duct tape. ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
rotor, misschien heb jij wat meer kijk hier op: ![]() Zou het scheurtje in het frame zitten of alleen in de lak? ![]() |
|
In het frame, vrees ik. ![]() |
|
Bummer! ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
ziet ernaar uit dat je frame het aan het begeven is, is dit de verbinding van de achtervork ter hoogte van de trappers? Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
Seatstays aan de zitbuis, heb de lak al weg geschuurd om wat beter zicht te krijgen, maar in het materiaal is niks te zien, ook niet aan de binnenkant van de buis. ![]() |
|
quote: Dat heb ik laatst dus gedaan met m'n fiets; alles er af gestript en smalle slicks er onder gezet. Heel andere fiets opeens, heerlijk om de stad mee door te scheuren. Als het nodig is schroef ik de boel er wel weer op. Aanrader wat mij betreft. ![]() ![]() |
|
Was weer een mooie rit: ![]() ![]() |
|
Gisteren voor het eerst dit jaar boven de 100 km: 120 km in de benen. Lekker man. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube ![]() |
|
En ik heb voor het eerst in twee jaar een (weliswaar erg korte) fietsvakantie gedaan. Holy crap, ik was vergeten hoe leuk dat was! Prachtig weer in de Ardennen gehad en ik begon net weer sterker te worden met klimmen. Maar ja, morgen weer wark'n. Bah. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Ik heb mijn eerste wedstrijd erop zitten, hartstikke leuk en volgens mij niet eens slecht gepresteerd. Ik hoop dat uitslag vanavond online staat. Was grotendeels over een motorcrosscircuit en erg mul, dus lekker intensief. Aardig warm ook vanochtend al. ![]() |
|
Even op gereden en gelijk op m'n verlanglijstje gezet. Wat een racebak, geweldig! ![]() ![]() |
|
Haha, een transportfiets die er wel degelijk uitziet. Naafversnelling achter of singlespeed? ![]() |
![]() |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |