IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 13-05-2011 23:44 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 23:35 schreef Nimbus het volgende:
Ook een leuk concept maar nee:


Ik twijfelde al.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-09-2011 16:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Gisteren middelste kettingblad en ketting vervangen, nu trapt hij niet meer door. Vooral handig in het terrein waar je de 2 voor toch het meest gebruikt.


rotor
Usericon van rotor
Posted 08-09-2011 16:58 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Dan was je veel te laat en is je kransje wss ook aan vervanging toe.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-09-2011 17:14 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

De laatste keer dat ik bij de dealer was waar ik hem kocht, zei hij dat hij nog wel even mee kon, maar ik heb er sindsdien best veel mee gefietst en ik las al dat 3000km in redelijke zware omstandigheden erg netjes is, daar zat het wel aan.
Als ik het oude tandblad bekeek zag je allemaal "haaienvinnen". Kreeg ook het advies om dan ook de cassette te vervangen, maar de man van de winkel zei dat ik eerst een blad en ketting kon proberen, als dat niet liep alsnog de cassette. Maar net even een stukje geprobeerd en het lijkt goed te gaan.

Was wel een klusje om het te vervangen, heb de verkeerde cranktrekker gehaald, ik heb een holle trapas en daar moet een andere sleutel bij, maar door alle tandbladen los te halen kon ik het blad over de crank heen halen. Helaas van het binnenste blad de draad van een bevestigingsbout verdraaid. :S


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-09-2011 20:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een teringbende, ik haat dat. Aan moeten klooien al erg genoeg, en dan ook nog pardoes die goedkope zut met gare schroefdraad kapot draaien.

Rohloff voor M.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-09-2011 20:14 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Rohloff is ook mooi en ook zeker van nut in een MTB, ook al zie je ze weinig. Ben alleen bang dat als ik er een in de mijne zet ik over de prijs van mijn fiets ga.

Qua MTB + Rohloff: http://www.idworx-bikes.de/

Verder erg tevreden over shimano XT.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-09-2011 19:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Auw, nog een piep in mijn oren, de nieuwe binnenband van mijn mtb klapte uit elkaar toen ik het wiel in mijn fiets zette, stond er dus bovenop en dan is 4 bar best veel. Kreeg ook heel fijn al dat talkpoeder in mijn ogen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 22-09-2011 20:52 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2011 20:00 schreef M. het volgende:
Wat een teringbende, ik haat dat. Aan moeten klooien al erg genoeg, en dan ook nog pardoes die goedkope zut met gare schroefdraad kapot draaien.

Rohloff voor M.

Ik overweeg de mijne te verkopen, CroMo frame maat L (20-21"oid) met Rohloff, Magura en de hele reutemeteut in zeer goede staat. Ik heb geen haast en weet het ook nog niet zeker, laat maar horen of je interesse hebt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2011 21:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

fietsen is gezond

eet meer fiets


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-09-2011 17:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 september 2011 20:52 schreef rotor het volgende:
Ik overweeg de mijne te verkopen, CroMo frame maat L (20-21"oid) met Rohloff, Magura en de hele reutemeteut in zeer goede staat. Ik heb geen haast en weet het ook nog niet zeker, laat maar horen of je interesse hebt.

Thanks, but no, thanks ik heb vandaag (na werkelijk maanden obsessief onderzoek, droomde zelfs over cranklengtes en velgbreedtes) in Amsterdam de knoop doorgehakt. Er valt een last van mijn schouders, en een hele hoop geld uit mijn portemonnee.

Nu wachten...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-09-2011 18:06 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Plaatjes pik!


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-09-2011 18:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou ja, eerst moet-ie geleverd worden. Frame komt uit de States, fiets wordt geassembleerd in Duitsland (en het is allemaal bedacht door een Nederlander). Dus ik moet nog ff geduld hebben.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-09-2011 18:11 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ai, wachten op iets wat je gekocht hebt, als ik érgens een schijthekel aan heb.
Succes en veel plezier ermee, ik zie de foto's wel verschijnen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-09-2011 18:11 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Info, details?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-09-2011 18:11 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Wat voor fiets is het? Linkje of is ie custom? Ik ben ook wel benieuwd namelijk.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-09-2011 18:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik wilde per sé een Rohloff-fiets. Ik heb vandaag onder andere op een aluminium Santos Travelmaster gereden, met riemaandrijving. En op een stalen Santos. En op een titanium Van Nicholas Pioneer. Allemaal gewoon met ketting.

Maar als eerste heb ik op een idworx Off Rohler (ook gewoon met ketting) door het Westerpark in A'dam gescheurd. Man man man wat een fiets is dat .

Marketing:
http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/off-rohler/
http://www.idworx-bikes.de/nl/informationen/integrated-design.php

Maar serieus, het moment dat ik op die fiets stapte was ik verkocht. Ik heb de titanium versie besteld (die moet nog op de markt komen, volgende maand), financieel gezien niet de meest rationele actie die ik ooit heb gedaan maar wat wordt dat vet!!
Hier nog een testrapport van mijn dealer: http://www.vakantiefietser.nl/vakantiefietsen/idworx/off-rohler/

*edit* hij is dus niet custom (nou ja, in zeer beperkte mate -- handvatten, pedalen, banden enzo kan je zelf een beetje kiezen, verder "is-ie zoals-ie is"). Hij is wel, hoe zal ik het zeggen... tot in de puntjes uitgedacht!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 24-09-2011 18:46]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-09-2011 19:01 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Gaaf man!

quote:
Op 8 september 2011 20:14 schreef Nimbus het volgende:
Qua MTB + Rohloff: http://www.idworx-bikes.de/





bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-09-2011 20:04 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ziet er zeker netjes uit.

Zijn remblokjes wel handig voor in de bergen?


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 24-09-2011 20:29 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Jammer, ik las 'fisten'.

Ik ben van plan de hardloopschoenen aan de wilgen te knotten (ba-da-BAM), en te gaan mountainbiken.


Ja hoor...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-09-2011 20:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Is wel minder intensief.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-09-2011 21:19 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

GAAF, M.!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-09-2011 23:58 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2011 20:29 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Jammer, ik las 'fisten'.

Ik ben van plan de hardloopschoenen aan de wilgen te knotten (ba-da-BAM), en te gaan mountainbiken.


Leuk, ik zit sinds dit jaar ook veel meer op de mtb, daarnaast nog hardlopen.

quote:
Op 24 september 2011 20:37 schreef bokkie666 het volgende:
Is wel minder intensief.


Hoeft helemaal niet, je kunt het beiden zo zwaar of zo licht maken als je wilt, dus daar is zo niks over te zegen.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 24-09-2011 23:59 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Net van station Zaandam naar Koog aan de Zaan gefietst. Het was een kippenstukje, maar op mijn nieuwe fiets ging het prima


5 Euro's? Op je muil!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-09-2011 0:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 september 2011 20:04 schreef bokkie666 het volgende:
Ziet er zeker netjes uit.

Zijn remblokjes wel handig voor in de bergen?

Bedankt! Ik weet niet precies wat je met je vraag bedoelt, want je hebt remblokjes en remblokjes. Maar uit uitgebreide eerstehands ervaring weet ik dat deze remmen prima zijn . Het zijn remmen waarbij de blokjes niet door middel van het trekken aan een kabel op een velg gedrukt worden, maar door middel van oliedruk in een leiding.

Ik vermoed dat jij schijfremmen voor ogen had als beter alternatief. Dat zijn ook remmen met een meer dan behoorlijke remkracht, het nadeel is alleen dat ze nogal kwetsbaar zijn. Met een vakantiefiets ga je relatief vaak vliegen en kom je vaak ook op relatief afgelegen plekken, met een mountainbike is het meestal toch een parcours vlakbij de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Als je remschijf in het vliegtuig of onderweg een tikkie krijgt, kan je behoorlijk met de gebakken peren zitten. Ook is het, bij heftig remmen, veel meer stress op velg + spaken.

Die "remblokjes" zijn iig prima, met een vol beladen fiets met 80 per uur naar beneden denderen en dan toch goed kunnen remmen is geen enkel probleem.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 25-09-2011 0:09]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-09-2011 2:08 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Oh, ok. Als ze lang genoeg mee gaan, moet het te doen zijn. Remblokjes is dan ook wel weer makkelijker om reserve van mee te nemen.

quote:
Op 24 september 2011 23:58 schreef Nimbus het volgende:Hoeft helemaal niet, je kunt het beiden zo zwaar of zo licht maken als je wilt, dus daar is zo niks over te zegen.
Hoeft niet, maar zo werkt het vaak wel. Waarschijnlijk fiets jij ook langer dan dat je loopt.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen