|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
Veel plezier. Hoor iedereen er erg positief over. |
|
Zo, dat was leuk! Kona Unit is een leuke fiets. Voor mijn smaak iets te comfortabel door de 29'ers. Ik zit een stuk hoger op dat ding dan op mijn 26'er. Verschil van een sjiek paard en een Shetlander pony in mijn beleving. Ik wil meer rauwdouwen op een kleine wildebras. Maar, ik ben wel helemaal overtuigd van singlespeed! Ik ga dus ook mijn 26'er ombouwen naar singlespeed. Helemaal te gek! Ja hoor... |
|
quote: Nee, helaas niet gelukt. Mooi spul hadden ze staan. |
|
Op zo'n frame ga ik vanavond mijn single speed MTB bouwen. Mijn frame en vork zien er iets meer gehavend uit, maar hij blijft dope. Woej. Ja hoor... |
|
gaaf. Vandaag de eerste rit op de 101 gemaakt: Wel met crank natuurlijk. Spul kwam vandaag binnen dus de boel afgebouwd. |
|
Godver, wat een wreed ding! Crank wel handig, ja. He he. Ja hoor... |
|
Dankjewel, is wel vrij bruut apparaat inderdaad. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen bij het echte werk, nu alleen op de weg geweest. Er kan een 140mm vork in, meer schijnt ook te kunnen. Steekas achter, frame is lekker dik. Komt bij deze bazen vandaan: http://www.liteville.de/ |
|
|
|
Gave fietsen hoor, vooral die Kona's. (al is de carbon een beetje lelijk) Ik heb vandaag mijn machtige Cannondale vakantiefiets weer rijklaar gemaakt. Nieuwe cassette, ketting, middelste voorblad, banden. Nu met een totaalgewicht (incl. bagagedragers) van 13.7 kg, wel content mee, omdat ik dan zelf wat minder hoef af te vallen voor ik op vakantie ga. Nu in de lente een lang weekend naar Terschelling. [Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 07-02-2013 20:28] Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Die carbon vond ik zelf de mooiste van de Kona's op het gebrek aan kleur na. Fietst echt enorm strak dat ding. Enorm race monster. |
|
Het ruseultaat; een jaren '90 26" Unit met een beetje 'dodgy' downhill stuur. Helemaal gaaf. Zondag gaat 'ie mee de bossen rond Arnhem in. Ja hoor... |
|
Zo, vandaag de singlespeed getest in een prachtig sneeuwlandschap en sprookjebos. Geweldige rit op een heerlijke stuiterfiets! Ram-bam-bam. Ja hoor... |
|
Lekker toch, vering is voor bejaarden. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Juistem. Al zijn dit zulke dikke tracktorbanden, die veren genoeg door. Mits 2 bar. Ja hoor... |
|
Mooi hè. Vandaag in Duitsland gefietst, dus de eerste paar honderd hoogtemeters van het jaar zitten er weer op. Tracks lagen er goed bij, mooi opgevroren en een beetje sneeuw. Zon erbij en rond het vriespunt heerlijk. Fiets is super, klimt goed, maar afdalen en singletrack is nog fijner. Dan wel vering aan de voorkant, maar goede stijve achterkant en breed zacht rubber is het goed te doen. Kon de 29'er fullies bij/voor blijven. |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Count Steel op 10-02-2013 20:48] Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
quote: Ik als N00B vraag me af wat dat tandwieltje achter is, geen derailleur toch? Hou je zo de boel goed op spanning oid? Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Singulator/chain tensioner. Inderdaad om de ketting op spanning te houden. |
|
Dat I.d.d. Ja hoor... |
|
quote: Klinkt super goed! Ja hoor... |
|
quote: Ok top, thanks. Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Hier zouden we het gewoon een kettingspanner noemen. Klinkt minder interessant, dat wel. |
|
Kon er even niet op komen, zie het vaker in het Engels voorbij komen. Wat ook kan en wel gaaf is is een excentrische bottom bracket: Of sliding/verwisselbare drop-outs/patten/uitvaleinden: |
|
Ja, ik heb een zo'n excentrische bottom bracket (EB. Super vet. Elke plusminus 1000 km fiets op z'n kop, twee slagen los met een inbussleutel, trapas klein stukje draaien in het EBB, twee slagen vast met de inbussleutel en hops ketting is weer op spanning. Gaat ook makkelijk omdat mijn fietsbouwer (idworx) een goed doordachte oplossing gekozen heeft . Ik ben er blij mee. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |