|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
hehe lijkt me meer gekut dan voor 20 eu een nieuwe halen. Zal eens kijken of mn collega's er een beetje verstand van hebben, jammer dat er een superhandige fietsenmaker die bij ons werkte vertrokken is. Dankje, ben blij dat ik geen geld in mn oude panasonic heb gestoken, heb deze voor 175 gekocht en kreeg er 2 reserve velgen bij die dus op mn oude panasonic kunnen. Hij is erg goed onderhouden maar dat moet ik nu dus ook maar gaan doen [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-06-2012 15:20] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mooie fiets wel ja. Zijn dat aluminium verlijmde lugs, of is het gewoon staal? Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Idd een mooie fiets. Vandaag begint de Tour Divide, over 40 min. zelfs. http://tourdivide.org/ Over 2 maanden sta ik daar ook. Ik geloof het nog steeds niet... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Alu idd. Heb wel het idee dat die voorvork toch wat wiebeliger reageert dan met staal. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zeker weten dat de voorvork ook alu is? Alu voorvorken zijn meestal kaarsrecht nl. In ieder geval, een "wiebelige" voorvork duidt meestal op speling op het balhoofd. Makkelijk vast te stellen, druk je voorrem maximaal in, leun op het stuur en probeer je fiets naar voren te duwen, als je de vork voelt bewegen is het tijd om iemand naar je balhoofd te laten kijken. oja, je hebt zelf een balhoofd. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Ah dan vraag ik het me af, hij is niet kaarsrecht, nee het is niet het balhoofd ofzo hoor maar gewoon het aluminium frame gaat naar mijn idee wat anders om met de trillingen. Opzich geen last mee hoor alleen lijkt het anders aan te voelen als mn stalen ros. Je bent zelf een krankarm. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Staal is wat comfortabeler, aluminium is stugger. Heb je een geschroefd balhoofd of een a-head variant, bij die laatste kan je de speling er uitdraaien. Met je RaceFace. |
|
Derailleur kooien zijn vrij goed terug te buigen, heb ik ook al eens mogen doen en anders inderdaad ook nog met de afstelling spelen. Hopelijk volgende week mijn bestelde wielset binnen, achter zit er een mooi geluid in de naaf: |
|
WOW, dat is een saai filmpje! |
|
Gaat ook zo even niet om het filmpje, maar om het geluid. Zit mooi in elkaar die naaf, al dat spul van hope trouwens. http://www.hopetech.com/ [Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 11-06-2012 15:43] |
|
Ziet er flashy uit, typisch voor CNC gefreesde spul. Zelf vind ik 'ouderwetse' 'forged' onderdelen prima, die zijn vaak ook sterker. |
|
|
|
Dit quote: Maar je hebt in ieder geval geen moeite om je fiets te vinden in het fietsenrek. |
|
Was ook de bedoeling. Al zal die weinig in een fietsenrek staan. |
|
quote: Lastig om aan te komen in moderne formaten. Dit is ook mooi: http://chrisking.com/ |
|
Daar is helemaal niet lastig aan te komen hoor, zo te zien zijn al jouw onderdelen ook gewoon 'forged'. Ben geen fan van de kleurtjes van je fiets, maar tip top spul zo te zien. Wel lijkt het net alsof je geen handvaten hebt en de kabellijnen onder/voor je stuur zijn ook erg slordig qua lengte/bocht. Of mis ik iets? |
|
Bij deze komen er wel zwarte banden onder. Afmontage is niet verkeerd vind ik zelf. Goed gezien, ben deze aan het opbouwen en had even een foto buiten gemaakt. Zitten inderdaad nog geen handvatten op en de kabels zijn nog wat lang even kijken hoelang ik ze wil hebben. Andere frame is nu kaal, die onderdelen zitten hier op, daar mag ik van het weekend mee naar de dealer, vanwege een scheurtje. |
|
Ligt geen ketting op ook, op zich ook een hint. Maar goed, mooi dingetje wel, volledig LX afgemonteerd? Ik ben alleen geen fan van die externe kogellagers, dat hele hollowtech gedoe kan me niet echt bekoren eigenlijk. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: Had deze post nog niet gezien. Nee: XTR crank, SRAM X7 shifters, SRAM X9 voor en achter derailleur en de nieuwe XT remmen. Ietsje luxer dan LX. Qua Hollowtech/externe lagers: ik rijd er al een tijd mee, ook op de vorige fiets, maar nog geen problemen mee gehad. Montage en demontage van de crank is wel makkelijk en snel. Ze kunnen sneller slijten, maar als je ze er goed op draait en je bracket pot is vlak kunnen ze zo 10.000km mee. Set ceramische van Hope of Chris King lijken me nog wel mooi. Maar een traditionele interne vierkante as is natuurlijk super degelijk, maar een beetje fatsoenlijke crank daarvoor is aardig prijzig, Rotor of Middleburn bijvoorbeeld, wel prachtig spul. |
|
Zat al een tijd te kijken naar dit frame, maar van de week toch besloten te bestellen: |
|
Mooi frame, zal vast goed staan bij die witte voorvork en onderdelen. Dit is mijn fiets - gestript en met slicks om mee door de stad te sjezen. |
|
Ziet er goed uit, staal, Rohloff en Magura's. Zal wel redelijk onverwoestbaar zijn. |
|
Wat staat je zadel hoog!! Dat hebben meer mensen, vooral van die lange Hollanders ;-). Wat een heerlijke scheurbak verder. Ik gaat even spammen. Mocht je zin hebben om mijn reis te volgen, check http://www.greatdivide.nl -- ik wil er mijn komende tocht (die begin Augustus begint) op documenteren. Zegt het voort, en tips zijn ook welkom natuurlijk. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Daar heb ik wel zin in. Tips: grotendeels offroad toch? Dan is tubeless rijden misschien een aanrader of anders latex binnenbanden. |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |