|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
Vandaag gearriveerd: |
|
Stalen frames van Kona zijn erg oud, dan zit je wel met een heel oude mountainbike, laatste jaren allemaal aluminium. Nu zijn er enkele carbon uitvoeringen bij. Nou dat gewicht merk je nog aardig snel, gewicht in de fiets speelt meer mee dan gewicht in je lichaam. (tot op zeker hoogte natuurlijk) 1 : 7 schijnt de verhouding te zijn, vooral ook waar het zit. Carbon is inderdaad erg licht (1.45gram/cm3), maar daarnaast ook erg stijf en toch in staat schokken beter te dempen dan aluminium, dus comfortabeler. Daarnaast minder vermoeiingsverschijnselen dan metaal (al schijnt dat bij carbon ook op te treden, niet erg duidelijk nog), het kan inderdaad niet tegen punt belasting, dus bij een crash (veel) gevoeliger. En lastig te repareren. Veel mensen waar ik mee fiets fietsen op carbon en hebben daar eigenlijk geen problemen mee en die fietsen niet alleen een rondje in Nederland. Die worden af en toe goed uitgelaten in het buiorenland. Ik heb hem ook niet zozeer op vorm uitgekozen. Ik heb nu ook een Kula en dat is een enorm racemonster als dat een goede indicatie is moet deze dat al helemaal worden, met de voordelen van carbon. Heb hem ook niet kunnen test rijden, bij een webshop besteld, dus een beetje een gok. De recensies waren wel heel lovend. Ik zag hem staan en had direct zoiets van die wil ik hebben, nu met 40% korting dus mijn slag geslagen. Het balhoofd is inderdaad wat dik, maar die is ook tapered, dus extra stijf. De rest van de fiets is nog vrij rank, de carbon look had ik niet verwacht, dacht dat het effen zwart was, maar pakt toch beter uit dan gedacht. Zitten nog een paar leuke styling details op. Verder wat mooie features, zoals een BB30 bottom bracket en een direct mount voor derailleur. |
|
Nog wat foto's: |
|
|
|
Ha bedankt! Ja Mark Beaumont, ken ik natuurlijk. Hij klaagt een beetje veel vind ik . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
|
|
|
|
Hm, een zadel moet je er zelf bij denken of mis ik wat? |
|
Da's dat rode 'staafje'. |
|
Lijkt me niet al te comfortabel eigenlijk. |
|
Dat is een zadel op een ("gewone") racefiets/mountainbike ook niet. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-07-2012 21:50] |
|
Die Audi is een trial fiets, die hebben meestal geen zadel. |
|
Volgens het linkje is het toch wel meer dan enkel dat. Niet dat het een tourfiets is, maar het is meer dan een trialfiets. Of ik neem de kreet trialfiets iets te krap op. |
|
Je moet de woorden van een glamourblog niet te serieus nemen. Het is een concept, een PR stunt in de vorm van een electrische trial bike. |
|
Daar ga je dan, op je dure kutfiets. Ontwerper bouwt kartonnen fiets van 10 euro Anderen zeiden dat het onmogelijk was, toch lukte het De Israëlische ontwerper Izhar Gafni is een liefhebber van fietsen. Toen hij hoorde dat iemand een kano had gemaakt van karton, begon hij te denken: zou ik ook een fiets van karton kunnen maken? Anderen vertelden hem dat het onmogelijk was, maar hij bleef er zoveel aan denken, dat zijn vrouw op een avond zei: “Ik ken jou: eerst maak je jezelf gek, dan maak je mij gek en vervolgens maak je je hele familie gek. Probeer het maar gewoon.” Gafni ging aan de slag en wist met veel proberen een werkend prototype te maken. Gafni’s truc is dat hij de verschillende onderdelen van de fiets vouwt, net als origami. Als basis gebruikt hij dik karton, dat ook als verpakkingsmateriaal gebruikt wordt. De eerste modellen leken volgens hem ook op een kruising van een verpakking en een fiets. Het karton wordt afgewerkt met verf, waardoor de fiets van lichtgewicht, hard plastic gemaakt lijkt. Nit alleen het frame en het stuur, maar ook de wielen en het zadel zijn van karton gemaakt. De fiets van Gafni kost aan materiaal zo’n 10 euro. In de winkel zou hij volgens de ontwerper zo’n 50 euro moeten kosten. Bron: nocamels.com, via treehugger http://nieuws.nl.msn.com/optimistisch/ontwerper-bouwt-kartonnen-fiets-van-10-euro |
|
Mijn nieuwe cruiser papi's, voor nog geen 50 piek. Against God and Government |
|
quote: Gelukt dus. |
|
Jep. En het voelt heerlijk weer te hebben gesport. En heersen zeg, op de mountainbike. In het bos wat stevige klimmetjes, afdalingen en en kleine sprongen gemaakt. En op de weg lekker hard. Gaaf! :-) Ja hoor... |
|
En hier issie dan; Frankenstein. Sorry voor de bewogen lelijke foto's... Ja hoor... |
|
Leuke fiets, klassieke mountainbike. Een van de eerste Rock Shox' erin en hoewel velgremmen, zijn dat wel goede. Lekker groffe banden ook. |
|
Jep, het is een 'aftast-fiets'. Even zien of het bevalt voor ik een godsvermogen uitgeef aan een meer op mijn (dan naar het oppervlak gekomen) voorkeuren afgestemd model. So far, so good. Ik merk in elk geval dat de banden het in het bos goed doen. Yahtzee. Maar op de weg is het best zwaar. Zondag ga ik 30 km over de weg pakken met die boys onder mijn zeemreet, ben benieuwd. Ja hoor... |
|
Erg verstandig, je wil niet weten hoe vaak het voorkomt dat er iemand bij een fietsenzaak komt een paar duizend euro neergooit en met een mooie fiets wegloopt. Die na een paar weken weer in de schuur staat te verstoffen. Zijn ook banden voor de in Alpen. |
|
quote: Ha, de Alpen. Dat haal in niet in het bos hier, maar wel wat stevige heuvels. Wat ik gisteren al merkte was dat je eigenlijk niet teveel moet schakelen, en wanneer het wel nodig is, je het echt moet plannen. Met andere woorden; ergens tegen een helling aan kwam ik stil te staan. Vanavond nog even een klein rondje doen. Al is mijn reet volledig aan gort. Snel zeembroekje kopen, en weer zitten op dat kreng. En ik doe wel even mijn snowboard helm op tot mijn fietshelm binnen is... Ja hoor... |
|
Cool fietsje, lekker 90s. De banden zijn inderdaad wel erg grof, heel geschikt voor rulle zandgrond geloof ik, minder voor hardere ondergrond. |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |