|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
Eerder voor rots, wortels en nattigheid. Los zand -> zo glad mogelijk. |
|
Dan zit ik goed. Net door vochtige bosgrond wezen raggen. Megavet! Ja hoor... |
|
Gaaf! Oostenrijk sowieso goed. Have fun! Ja hoor... |
|
Dankjewel, kijk er al erg naar uit, ga elke zomer die kant op om te klimmen, maar nu voor het eerst met de mountainbike. Lijkt me echt gaaf om lange ritten te maken en veel te klimmen en mooie afdalingen natuurlijk. |
|
Zaterdag een tocht van 60 km gefietst over de weg op een fiets die daar duidelijk niet zo voor gemaakt is. Geeft niets, extra work-out. Heerlijk. Wel stevig hamermans tegengekomen op de laatste 7 km. Zaterdag weer. Misschien toch voor de wegfiets gaan... Of beiden... Ja hoor... |
|
quote:Zojuist weer even gelezen. Erg leuk om te volgen M.! |
|
+1 Net terug van twee weken mountainbiken in Oostenrijk. Super! |
|
Vandaag de boel verwisselt van 9 naar 10-speed. Van de week een mooie tweedehands set X9 derailleur en shifters kunnen scoren, bijna als nieuw. Erg fijn van die liner om de kabel, dan gaat het einde niet rafelen en kun je die mooi weer opnieuw gebruiken. Ook mooi dat je de shifter niet uit elkaar hoeft te halen om een kabel te wisselen. Goed bedacht, net als doorlopende buitenkabel. |
|
Niet dat ie het leest binnenkort maarre M. je blog verhalen en foto's zijn geweldig. Wat een fietstocht man! |
|
THX Mmayo! Vandaag heb ik de Mexicaanse grens bereikt. Nu in een hotel, straks bier. Beste tocht ooit, tot nu toe. Kan het éénieder aanraden . http://www.adventurecycling.org/routes/greatdivide.cfm (op motor kan ook) Ik hoop nog een stukje langs de westkust te kunnen fietsen voordat ik vanuit L.A. terugvlieg. Na al die droogte ben ik wel toe aan wat zeezicht. Mensen nog racefiets tips? Als ik weer thuis ben wil ik "aan de race". Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Wát gaaf zeg! Geweldige foto's, verslag en trip Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Erg leuk om te lezen. Maar racefiets? Tsss, mountainbike voor jou. |
|
Je schrijft erg leuk en heb absoluut mooie plaatjes geschoten. Krijg gelijk ook zin een roadtrip te maken...wat een landschappen. |
|
quote: Bedroven kip-kerriesalade eten en de race komt vanzelf. |
|
Lance weet dat soort dingen. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote: Mooie reis zeg. Vond de verhaaltjes op je weblog ook onderhoudend, vooral de delen die met je dieet vandoen hadden. Wat voor tips wil je over racefietsen trouwens? Je bent natuurlijk in het meest ongelukkige jaargetijde teruggekomen om met racefietsen te gaan beginnen. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: THX! Vooral het eten, haha... Very nice. Qua racefiets ben ik er inmiddels al redelijk uit. Ik moet alleen mezelf nog even opmeten (binnenbeenlengte etc.). Maar ik ga voor een Canyon fiets (vriend van me is vriend van de Canyon importeur), carbon frame, wrsch. Ultegra afgemonteerd. Daarom moet ik ook zelf meten, omdat die lui geen winkels tussen fabriek en klant hebben zitten. Het is wel kutweer om te (race)fietsen ja. Vooral als het gaat ijzelen, of nat blijft... Maar bv. vandaag was dan weer prima geweest. Ach, ik denk maar zo: vanwege het weer heb ik nu geen haast. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Canyon is inderdaad een mooi merk. En betrekkelijk vriendelijk geprijsd vanwege de middle man die ertussen uit zit inderdaad. Ik las op het cyclingnews forum wel berichten dat de service wat te wensen overlaat, maar dat zal wellicht meevallen als je er mensen kent. Binnenbeenlengte is overigens bij die nieuwe geometrie van ondergeschikt belang. Belangrijker is de lengte van de top-tube, en de reach die je zelf haalt met je bovenlichaam. Kun je ook weinig aan veranderen door een kortere stuurpen te monteren, omdat dat je stuurgedrag geweld aandoet. Ik durf momenteel niet echt op de racer te gaan vanwege natheid en bladeren, ben al weleens loeihard op mijn bek gegaan door net te snel een bochtje te pakken en wat bladeren aan te tikken met mijn achterwiel, geen pretje. Zeker op een carbon fiets zou ik liever niet op de platte gaan. Edit: Overigens ook niet onbelangrijk, blijf zover mogelijk weg bij alles wat met carbon wielen/spaken te maken heeft. Geen winst op snelheid, en een flinke vermindering op het gebied van comfort en veiligheid. Wie ooit bedacht heeft dat holle carbon spaken een goed idee waren mag onder een tractor komen. [Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 14-11-2012 20:21] Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Waarom niet mountainbiken? Leek me meer wat voor jou? |
|
quote: Vind ik ook leuk, maar mijn reisfiets doet thuis al dienst als mountainbike. En de trails hier laten wel wat te wensen over, moet ik zeggen. Dat Lage Vuursche heb je op een gegeven moment ook wel gezien. Ik vind het ook leuk om met een hoge gemiddelde snelheid over het asfalt te zoeven. Ik vind fietsen gewoon leuk! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Hier in de stad zit een fietsenfabrikant genaamd Pelago. Vast niet wat je zoekt maar ik vind het erg mooie fietsen. |
|
Sinds enige tijd waag ik mij ook op de MTB trails van de Veluwezoom. God damn, wat heb ik een boel lol op mijn Mountainbike. Ik ga op zondagen met een groep vanuit de vetste fietswinkel van Arnhem met een zooitje ongeregeld de bossen in. Afgelopen zondag zo smerig geworden... modder tot achter mijn ballen. Het was dan ook zeik- en zeiknat, overal. Wat een geweldige manier om te sporten, zeg. Ben zeer tevrden met mijn oude Koga Miyata, maar ga in de toekomst wel upgraden. Een man of 4 in 'onze' groep rijdt op single gear fietsen. Dat is ook wel erg vet, zeg. Ja hoor... |
|
Ja, zonder versnellingen voel je nog meer een klein kind op een crossfietsje, heerlijk. |
|
Dat is wel het gevoel dat ik krijg van hossen in de bossen, inderdaad. Ja hoor... |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |