IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 19:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 19:20 schreef attila_de_hun het volgende:
sissy boy!
hellhammer en slaughter (can) rossen nog steeds het merendeel va de bands plat! straks ga je nog van die rare dingen zoals :possessed is matig, oude metallica zuigt etc. etc.



Slaughter heerscht! Ben daarmee in aanraking gekomen door de cover van Incinerator door Napalm Death waar vroeger de clip regelmatig van op tv werd uitgezonden.

Ik vond dat toentertijd het enige goede Napalm Death nummer. Wist ik veel dat het een cover was... Maar toen ik eenmaal vernam dat het dus een cover was, heb ik het origineel eens opgezocht.

Het leuke aan dat nummer is dat de riffs echt supersimpel zijn, maar toch heel effectief.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 07-06-2004 19:51 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 7 juni 2004 18:48 schreef attila_de_hun het volgende:
NEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Metal is niet "teloor aan het gaan".
Hetgenre is levendiger dan ooit, gezien de miljoen releases per maand. Daarbij is de diversiteit sterkt toegenoemen en voor iedereen is er wel wat.
Echter, de meeste fans verpesten het voor zichzelf. Stel: Evil pietje ontdekt Morbid angel. Leuk want daar zijn zeker 666.666 inferieure copien, zoals severe torture etc, van. Dus in een kort tijdsbestek kun je lekker veel kopen (of downloaden) en binnen een week ben je het genre geheel beu aangezien zulke superieure band uiterst dun bezaaid bent. en het afstompingsproces begint.
Als je lang van metal wilt genieten moet je naar mijn mening gebruik maken van de gigantische diversiteit. Dan ontdek je dat er nog zeer veel fraais, stimulerends etc etc wordt gebracht.


zit wel iets in, maar..

in de jaren 80 kreeg ik per week wel 20 tapes vol met troep, slechte exodus of coroner ripp offs, dat zal altijd zo blijven, de metal scene is alleen aan het afnemen qua kwaliteit omdat mensen hun hart en ziel niet meer in metal hebben zitten. Het is een HOBBY en geen PASSIE meer. Ik kom zo vaak mensen tegen die zeggen helemaal black metal te zijn (of death) en die dan sodom, kreator of hellhammer niet kennen, dan heb je geen PASSIE, die branden een paar cdtjes, bestellen een mooi shirt bij displeased( band nog nooit gehoord)en hoppa,


Furious black death metal http://www.sammath.nl


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 20:00 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 19:51 schreef verwoesting het volgende:
zit wel iets in, maar..

in de jaren 80 kreeg ik per week wel 20 tapes vol met troep, slechte exodus of coroner ripp offs, dat zal altijd zo blijven, de metal scene is alleen aan het afnemen qua kwaliteit omdat mensen hun hart en ziel niet meer in metal hebben zitten. Het is een HOBBY en geen PASSIE meer. Ik kom zo vaak mensen tegen die zeggen helemaal black metal te zijn (of death) en die dan sodom, kreator of hellhammer niet kennen, dan heb je geen PASSIE, die branden een paar cdtjes, bestellen een mooi shirt bij displeased( band nog nooit gehoord)en hoppa,



das waar, vr velen is het een attitude ipv een levenswijze. das goed vr de commercie, maar eens ze wat ouder zijn en niet meer hoeven een attitude tonen verlaten ze het.
das klote


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 20:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 19:51 schreef verwoesting het volgende:
zit wel iets in, maar..

in de jaren 80 kreeg ik per week wel 20 tapes vol met troep, slechte exodus of coroner ripp offs, dat zal altijd zo blijven, de metal scene is alleen aan het afnemen qua kwaliteit omdat mensen hun hart en ziel niet meer in metal hebben zitten. Het is een HOBBY en geen PASSIE meer. Ik kom zo vaak mensen tegen die zeggen helemaal black metal te zijn (of death) en die dan sodom, kreator of hellhammer niet kennen, dan heb je geen PASSIE, die branden een paar cdtjes, bestellen een mooi shirt bij displeased( band nog nooit gehoord)en hoppa,


Ja, ok, er zijn tegenwoordig meer mensen die niet echt serieus met metal bezig zijn, dan vroeger. Maar betekent dat dat het aantal mensen dat er wel serieus mee bezig is, minder is geworden? Mijns inziens staat dat volledig los van elkaar. Het is toch niet zo dat voor elk nu-metal kiddie dat erbij komt, er een "echte" metalhead af moet vallen, of wel soms?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 20:06 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht

nee, maar ze komen minder en minder in contact met echte metal


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 20:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:06 schreef northblackdeathsatan het volgende:
nee, maar ze komen minder en minder in contact met echte metal


Ja, maar dat heeft toch niks te maken met de mensen die wel actief op zoek gaan naar echte metal?

Of die "meelopers" nu de laatste R'nB, trance, nu-metal of death/black trend volgen, daar voel jij toch niks van?

Vroeger wist dat soort mensen uberhaupt niet eens dat er zoiets bestond als metal. Nu ruiken ze er een beetje aan, maar verdiepen ze zich er niet verder in. What's the difference?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 20:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:02 schreef altx het volgende:
Ja, ok, er zijn tegenwoordig meer mensen die niet echt serieus met metal bezig zijn, dan vroeger. Maar betekent dat dat het aantal mensen dat er wel serieus mee bezig is, minder is geworden? Mijns inziens staat dat volledig los van elkaar. Het is toch niet zo dat voor elk nu-metal kiddie dat erbij komt, er een "echte" metalhead af moet vallen, of wel soms?
Wat is niet echt serieus?

Zo lang iemand metal luistert vind ik het prima, diegene die het voor het imago doen, vallen tohc rap af!


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 20:14 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:11 schreef altx het volgende:
Ja, maar dat heeft toch niks te maken met de mensen die wel actief op zoek gaan naar echte metal?

Of die "meelopers" nu de laatste R'nB, trance, nu-metal of death/black trend volgen, daar voel jij toch niks van?

Vroeger wist dat soort mensen uberhaupt niet eens dat er zoiets bestond als metal. Nu ruiken ze er een beetje aan, maar verdiepen ze zich er niet verder in. What's the difference?



jij ging toch ook niet op zoek nara echte metal toen je niet wist dat dat bestond?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 20:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:14 schreef northblackdeathsatan het volgende:
jij ging toch ook niet op zoek nara echte metal toen je niet wist dat dat bestond?
'echte' metal leer je al luisterende kennen ... je moet ergens beginnen, voor ons was dat waarschijnlijk iets van Metallica, guns n roses, maiden, fear factory ...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 20:21 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:06 schreef northblackdeathsatan het volgende:
nee, maar ze komen minder en minder in contact met echte metal


quote:
Op 7 juni 2004 20:14 schreef northblackdeathsatan het volgende:
jij ging toch ook niet op zoek nara echte metal toen je niet wist dat dat bestond?


Je krijgt het voor elkaar om in 2 posts jezelf al tegen te gaan spreken...

Nu komen mensen tenminste nog in aanraking met (nu-)metal zonder dat ze er iets voor hoeven doen. Die luxe had men vroeger niet...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 20:35 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht

komaan, nu metal heeft meer gemeen met rnb dan met echte metal

[Dit bericht is gewijzigd door northblackdeathsatan op 07-06-2004 20:35]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 20:39 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:35 schreef northblackdeathsatan het volgende:
komaan, nu metal heeft meer gemeen met rnb dan met echte metal


Da's het punt niet...

Nieuwe Metallica heeft ook meer gemeen met de inhoud van mijn vuilnisbak dan met echte metal, maar je komt toch makkelijker dan vroeger met metal in aanraking, terwijl jij al de hele tijd het tegendeel beweert, maar ik weet dus nog steeds niet waar je dat vandaan haalt en hoe je die bewering wilt beargumenteren...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 20:39 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:35 schreef northblackdeathsatan het volgende:
komaan, nu metal heeft meer gemeen met rnb dan met echte metal


das toch wel onzin.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 20:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:39 schreef altx het volgende:
Da's het punt niet...

Nieuwe Metallica heeft ook meer gemeen met de inhoud van mijn vuilnisbak dan met echte metal, maar je komt toch makkelijker dan vroeger met metal in aanraking, terwijl jij al de hele tijd het tegendeel beweert, maar ik weet dus nog steeds niet waar je dat vandaan haalt en hoe je die bewering wilt beargumenteren...



Klopt ... internet heeft metal wat meer onder de aandacht gebracht, wat leid tot meer metalheads, meer metalmuzikanten, en dus meer bands. Al zou het percentage baggerbands toenemen op het totaal, dan nog komen er meer goede bands. En dat is goed, dus een teloorgang is niet van toepassing vind ik


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 20:42 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht

vroeger waren er meer radioprogrammas en metal op tv, nu alleen nu metal , en thats all. zo kom je niet in aanraking met metal , want er is alleen nu metal . nu metal leidt niet automatisch naar metal. dus kom je niet in aanraking met metal .

vroeger kreeg je de kans rechtstreeks met metal in aanraking te komen. nu gebruikt men nu metal dikwijls als excuus om geen metal meer te moeten spelen, zo lijkt het mij.

ik hoop dat je het nu begrijpt, want ik ben het lichtjes beu om het woord metal te moeten gebruiken, en nee, ik ga geen dwaze synoniemen gebruiken

[Dit bericht is gewijzigd door northblackdeathsatan op 07-06-2004 20:44]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 20:48 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ik moet toch zeggen dat de OOR bijvoorbeeld, hoezeer ik dat blad betreur ook altijd keurig netjes de metal releases, niet allemaal natuurlijk, behandeld.

Over de radio begin ik helemaal niet, 15 jaar geleden had je alleen maar Vara's Vuurwerk (1,5 uur per week) en daar werd niet alleen maar goeie metal gedraaid in tegenstelling wat mensen nu denken, Stryper kwam net zo hard aan bod als Pestilence en nog vaker, ik bedoel maar.

Ook Headbanger's Ball op MTV was niet zo exxxxtreem als mensen nu nog in hun gedachten hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 07-06-2004 20:53]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-06-2004 20:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:42 schreef northblackdeathsatan het volgende:
vroeger waren er meer radioprogrammas en metal op tv, nu alleen nu metal , en thats all. zo kom je niet in aanraking met metal , want er is alleen nu metal . nu metal leidt niet automatisch naar metal. dus kom je niet in aanraking met metal .

vroeger kreeg je de kans rechtstreeks met metal in aanraking te komen. nu gebruikt men nu metal dikwijls als excuus om geen metal meer te moeten spelen, zo lijkt het mij.

ik hoop dat je het nu begrijpt, want ik ben het lichtjes beu om het woord metal te moeten gebruiken, en nee, ik ga geen dwaze synoniemen gebruiken


Ja en dan komen we weer op het punt dat je er zelf ook wat voor moet doen.

De mensen die de moeite nemen om te ontdekken wat er nog meer is, die komen uiteindelijk wel met "echte" metal in aanraking. Via internet en zo dan, tv en radio is zo passé...

Nee, met je armen over elkaar gaan zitten wachten totdat de metal naar jou toe komt, gaat nog steeds niet werken... En gelukkig maar...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 07-06-2004 20:50 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl



veel mensen die gelijk hebben,

invloed van nu metal, toegankelijkheid van metal, vroeger 1 keer in de week op de radio, meer nep metalheads, geen verstand of gevoel voor muziek.
fuck hun, ik ga lekker een oude autopsy lp opzetten



Furious black death metal http://www.sammath.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 20:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ga ik cephalic carnage streamen van relpase records website


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 07-06-2004 20:52 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

dat is inderdaad wel handig ja


Furious black death metal http://www.sammath.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 20:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vind ik ideaal, zo kun je bands leren kenne voordat ik er wat van koop


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 07-06-2004 20:56 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

toch een stuk minder spannend dan wachten op een slechte tape zoals vroeger, alhoewel het allemaal wel een stuk goedkoper en eenvoudiger is.

begin nu zelf te twijfelen


Furious black death metal http://www.sammath.nl


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 20:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:51 schreef Jenje het volgende:
ga ik cephalic carnage streamen van relpase records website


dit hebben ze nog niet zo lang hoor dat streamwerk en nog volldedige nummers ook. Ze hebben uberhaupt een nieuwe site!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-06-2004 21:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik heb lekker een video dvd van twee live concerten. concert van 20 maart (04) en van 7 september (03)


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:03 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

leuk voor je!







waarvan dan?


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen