IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 22:15 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 12-05-2005 11:02 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Mja, zoland talentloze imbecielen, wiskundenerds en andere idioten met aangeboren zwakzinnigheid de metalwereld vervuilen met technische deathmetal, neo-thrash, metalcore (alle soorten core overigens) en symphonische blackmetal kan het nooit de goede kant opgaan.
Metal moet geweldadig klinken, en niet als een ondefinieerbare bak kankerherrie.
Luister Sacrilege B.C. - Party With God, Holocaust - The Nightcomers, Hellwitch - Syzygial Miscreancy, Anvil - Metal On Metal, Angel Witch - Angel Witch en Cancer - Death Shall Rise.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 11:05 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

mwah -core duidt weer op grindcore terwijl deze toch ook een oldschool vorm heeft en zeker van belang is geweest voor de ontwikkeling van metal. Jammer dat niet alle grindcore platen zoals die napalm death - scum klinken.



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 12-05-2005 11:14 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Dat laatste is natuurlijk bullshit, ook al is de opmerking begrijpelijk. 'Klonk alles maar als...', 'in de jaren 80 was alles beter', ook al is dat laatste waar, een soort van evolutie moet er ook zijn, ook al is die tegenwoordig negatief te noemen.
Ik geef de voorkeur vooral aan de metal uit de 80's, maar tegenwoordig is er ook genoeg gaaf spul. Jammer alleen dat bepaalde genre's erg snel optrekken waar andere genre's inzakken als een mens zonder botten.
Grindcore veel invloed gehad? Misschien wat in de deathmetalscene (waar het ook uit ontstaan is) en goregrind (en dergelijke nichterige subgenre's) maar veel meer ook niet, kortom, overbodig (ook al kan ik Napalm Death best waarderen).


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 11:15 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

mwah, ja...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als er alleen maar metal gemaakt wordt die jij goed zou vinden ... dan is alles toch tering saai?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 11:18 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

dan heb je niks meer om op te zeiken ja...



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 12-05-2005 11:18 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2005 11:17 schreef Jenje het volgende:
Als er alleen maar metal gemaakt wordt die jij goed zou vinden ... dan is alles toch tering saai?


Natuurlijk. Maar wat is er nu leuker dan zeiken op alles wat jou niet bevalt.
Daar heb jij ook wel een handje van Jenje.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En geen nieuwe bands en stromingen meer om te ontdekken.

Mensen die zeggen dat alles moet blijven zoals het is/was, staan al met één been in het graf daar ze niet tegen vooruitgang kunnen.


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 12-05-2005 11:20 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 12 mei 2005 11:02 schreef CoenV het volgende:
Mja, zoland talentloze imbecielen, wiskundenerds en andere idioten met aangeboren zwakzinnigheid de metalwereld vervuilen met technische deathmetal, neo-thrash, metalcore (alle soorten core overigens) en symphonische blackmetal kan het nooit de goede kant opgaan.
Metal moet geweldadig klinken, en niet als een ondefinieerbare bak kankerherrie.
Luister Sacrilege B.C. - Party With God, Holocaust - The Nightcomers, Hellwitch - Syzygial Miscreancy, Anvil - Metal On Metal, Angel Witch - Angel Witch en Cancer - Death Shall Rise.


Die bands klinken idd enorm gewelddadig.....


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2005 11:18 schreef CoenV het volgende:
Natuurlijk. Maar wat is er nu leuker dan zeiken op alles wat jou niet bevalt.
Daar heb jij ook wel een handje van Jenje.
Zekers, kut muziek blijft kut muziek .. maar ik ga niet roepen dat die muziek er niet meer zou moeten zijn ...


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 12-05-2005 11:26 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2005 11:19 schreef Jenje het volgende:
En geen nieuwe bands en stromingen meer om te ontdekken.

Mensen die zeggen dat alles moet blijven zoals het is/was, staan al met één been in het graf daar ze niet tegen vooruitgang kunnen.


Dat klopt, en ik hoor niet bij de mensen die willen dat alles gebleven zou zijn zoals het ooit was (vind ik).
Wel vind ik jammer dat bepaalde dingen verdwijnen, maar dat hoort er eigenlijk gewoon bij.
Daarnaast, als nieuwe stromingen je niet bevallen, blijven er altijd nog ontwikkelingen in het genre wat je wel bevalt, want tegenwoordig ontwikkeld elk genre zich nog, tot aan het oudste genre toe.
De niet-wel discussie over het wel of niet kut/waardeloos zijn van bepaalde genre's zal een eeuwigheid doorgaan en nooit uitgevochten worden of afgesloten worden met een conclusie.
Zolang er technische deathmetalfans rondlopen zullen die terugkankeren op iedereen die op 'hun' genre zeikt, en dat geld voor alle liefhebbers van een genre die aangevallen worden op hun (vaak te verwaarlozen) smaak.
Op zich heeft zo'n discussie wel wat, iedereen weet op de een of andere manier wel met zinvolle argumenten aan te komen, maar overtuigen lukt zelden tot nooit, want iemands muzieksmaak zul je niet weg kunnen beargumenteren (daar is geweld voor nodig).

Vind ik.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als er elementen verdwijnen, houd dat gewoon in dat er niet genoeg interesse in is ... zou dat immers wel zo zijn dan zou er voldoende nieuwe aanwas komen ..


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 12-05-2005 11:27 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2005 11:14 schreef CoenV het volgende:

Grindcore veel invloed gehad? Misschien wat in de deathmetalscene (waar het ook uit ontstaan is)
Volgens mij niet.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik dacht dat grindcore uit de punk wereld kwam ...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 11:30 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 12 mei 2005 11:27 schreef BARABAS het volgende:
Volgens mij niet.

In 1982, a band named Deep Wound appeared and sped things up even more. The drums were faster, and the vocals were even angrier. This is probably the first band whose drummer, J. Mascis, used a blast beat. A blast beat is incredibly fast playing of the snare drum while the hi- hat or ride snare is played at once with the bass drum. This later became a staple drumming element of the genres of Death Metal, Black Metal, Grindcore, and other extreme music styles.

http://grindradio.com/whatisgrindcore.html



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja?
En?


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-05-2005 11:32 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Volgens mij kwam Grind ook uit de punk.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 11:32 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

alletwee toch?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Volgens mij is dat stukje tamelijk bullshit .. heb al meerdere keren hier gelezen dat blasten al langer bestond en uit andere genres kwam (volgens mij zelfs jazz).

Maar dat boeit in principe niet ...

Grind komt iig niet uit de Death


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-05-2005 11:34 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hmm grotendeels punk.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Orion
Usericon van Orion
Posted 12-05-2005 11:35 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2005 11:30 schreef Audiophile het volgende:
In 1982, a band named Deep Wound appeared and sped things up even more. The drums were faster, and the vocals were even angrier. This is probably the first band whose drummer, J. Mascis, used a blast beat. A blast beat is incredibly fast playing of the snare drum while the hi- hat or ride snare is played at once with the bass drum. This later became a staple drumming element of the genres of Death Metal, Black Metal, Grindcore, and other extreme music styles.

http://grindradio.com/whatisgrindcore.html



jah en?
wat bewijst dit nou?


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 11:38 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

gezeur...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 11:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Meng je zelf er dan ook niet in ...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-05-2005 13:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2005 11:34 schreef Jenje het volgende:
Volgens mij is dat stukje tamelijk bullshit .. heb al meerdere keren hier gelezen dat blasten al langer bestond en uit andere genres kwam (volgens mij zelfs jazz).



Volgens mij was dat toch anders dan de metal blastbeat. Meer ghosten dan vol doorhakken. Eerste metal blastbeats gok ik toch oude Bathory of Napalm Death.

Maar goed, dat was het onderwerp niet echt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen