|
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | ||||
Auteur: |
|
|
mwah, haat en agressie is alleen maar het tekstuele gedeelte van metal-muziek, het gaat mij meer om de instrumentale kracht van metal. |
|
dat vind ik mooi vroeger had ik dat ook.. het contrast tussen de zware, bombastische of harde en aan de andere kant zwierige , kunstige, overwelmende en traantjeskrachtige klanken nu gewoon vet kracht :p |
|
quote: Hmh, toch niet iets met stokjes ofzo? Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote:jawel! maar ook dat krachtige gitaargeluid en af en toe de basgitaar als je hem hoort... |
|
vind ik ook meestal terecht wat je zegt :p |
|
Gewoon fuckin blasten!!!! There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by. |
|
quote: Bedoel je dan het geluidsniveau, of instrumentale beheersing e.d.? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
instrumentale beheersing, volume telt ook wel mee, als je metal zachtjes draait is het een stuk minder. maar voornamelijk de instrumentale beheersing en zo... |
|
Ja, maar die instrumentale beheersing is nu net meestal niet zo indrukwekkend in metal. Vind ik dan he. Ik weet zelf ook niet waarom ik van metal houd hoor... er valt genoeg op te zeiken laat ik het houden op een zekere hoekigheid/rechtlijnigheid/doortastendheid in composities. Qua instrumentbeheersing en extremiteit loopt metal gewoon achter op andere genres. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
vind ik wel meevallen. licht ongeveer gelijk, ik weet van metaldrummers dat hun snelheid hoger ligt dan bij andere genres maar metalfills zijnmeestal minder fantasierijk. |
|
quote: Je vergeet dat voor een gemiddelde mettulhead extreem = hard, raggen, blasten. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
je vergeet mishandeld en mishandelen en druggebruikende verdoofmachine :p |
|
quote: quote: Suck my piss |
|
quote: Ik had het over extremiteit & instrumentbeheersing, niet over "drumsnelheid" -- lekker boeiend, die drumsnelheid. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Die snelle jongens zijn gewoon prutsers die alles op 10 uitversterkt moeten krijgen omdat anders niets van hun drumsound overblijft. Liever langzamer en beuken dan snel en aaien. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: nee!!! da's saai, dan kan je beter doom metal ga spelen ofzo. gewoon oefenen totdat je snel kan beuken. @ m. Instrument beheersing ligt gemiddeld met metalmuzikanten iets hoger dan andere genres volgens mij. |
|
quote: Er zijn er echt maar zeer weinig die ultra-snel hard kunnen beuken. Ook gelijk de minst interessante drumstijl overigens. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
beheersing? tja... is relatief ... ik vind dat de snelheid meestal wel hoger ligt, en dat het spontaner si :p |
|
quote: Sorry, maar volgens mij is dat echt lulkoek. Ik zie de meeste metaldrummers nog geen fatsoenlijke groove neerleggen, meestal slaan ze gewoon elk gat dicht omdat ze niet weten hoe ze andere instrumenten ruimte moeten geven. Het meeste metal-gitaarwerk kan ik ook niet echt complex noemen, het is vooral power-chord-churning.... spanningsopbouw? Hebben ze nooit van gehoord... de bas ronkt er meestal onder mee, ook niet bepaald avontuurlijk te noemen dus. En dan metal-zang, vaak is het brullen, krijsen, blaffen, schreeuwen, of als een misthoorn trompetteren (Nevermore, Iron Maiden, Judas Priest), volume en range OK maar dynamiek ho maar. Niets ten nadele van individuele muzikanten in bands als bijvoorbeeld (wederom) Nevermore of Morbid Angel hoor... of een gitarist als Erik Rutan, een drummer als (bv.) Nick Barker of die kerel van My Dying Bride... Steve DiGiorgio, Andy Larocque, ga zo maar door... maar over het algemeen is metal als genre voor de gemiddelde muzikant relatief makkelijk onder de knie te krijgen. En de metalheads vinden het toch wel vet. Als het maar beukt, weet je. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-05-2005 0:23] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
zal wel zijn. fuck dat zeemzoterig gepingel en geplingel op TMF met de meest ranzige overgeproducede jingles die omgezet worden in 3minuut-lange teisterpathetisme. Fuck alle zoetgevoicede wannabee-rich-and-famous snobs die denken dat ze muziek hebben gecreeerd :p |
|
Eh..... Yeah man! It's all about intolerance and hatred, no fucking compromise! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
ik wordt zo verschrikkelijk moe van al het gegeneraliseer. Als ik drummer ben en ik speel in een metalband dan ben ik beter of sneller of nee, juist langzamer en minder technisch. Wat een gelul, waasrom moeten (dat ten eerste al) alle muzieksoorten in hokjes gestopt worden. En ten tweede waarom moeten dan alle muzikanten in die bepaalde groep op een hoop geveegd worden. Is de teloorgang van de metalscene (en daar ging dit topic over) niet vooral te danken aan de hokjesgeest en onderlinge rivaliteit van al die groepjes ? Rock moet Rollen |
|
euhm.. ik heb maar 2 hokjes: interessante muziek en irritante muziek alles in het eerste mag er zijn , en dat hoeft niet persé snel en hard te zijn. Maar het helpt wel! :p |
|
ach, als het lekker klinkt hoor je mioj neit klagen over het niveau van de muzikanten... Sowieso heb ik de neiging om metal muzikanten te verdedigen tegenover andere genres, ik weet niet waarom. Ik ga wel weer ernstig relativeren |
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |