IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 08-05-2005 23:28 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

haat en agressie is het gevolg van en natuurlijk kwaad. schuld doet niet terzake, daarom is het iets universeels en kan een levenskwaliteit enkel verbeterd worden door een visie die de negatieve energie omzet in een positief geheel. Metal is the way!


:p


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-05-2005 23:35 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

mwah, haat en agressie is alleen maar het tekstuele gedeelte van metal-muziek, het gaat mij meer om de instrumentale kracht van metal.



Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 08-05-2005 23:38 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

dat vind ik mooi

vroeger had ik dat ook.. het contrast tussen de zware, bombastische of harde en aan de andere kant zwierige , kunstige, overwelmende en traantjeskrachtige klanken

nu gewoon vet kracht


:p


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 08-05-2005 23:39 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2005 23:35 schreef Audiophile het volgende:
mwah, haat en agressie is alleen maar het tekstuele gedeelte van metal-muziek, het gaat mij meer om de instrumentale kracht van metal.


Hmh, toch niet iets met stokjes ofzo?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-05-2005 23:43 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 mei 2005 23:39 schreef Brujo het volgende:
Hmh, toch niet iets met stokjes ofzo?
jawel! maar ook dat krachtige gitaargeluid en af en toe de basgitaar als je hem hoort...



Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 08-05-2005 23:43 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

vind ik ook meestal terecht wat je zegt


:p


Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 08-05-2005 23:58 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

Gewoon fuckin blasten!!!!


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-05-2005 23:58 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2005 23:35 schreef Audiophile het volgende:
mwah, haat en agressie is alleen maar het tekstuele gedeelte van metal-muziek, het gaat mij meer om de instrumentale kracht van metal.

Bedoel je dan het geluidsniveau, of instrumentale beheersing e.d.?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-05-2005 23:59 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

instrumentale beheersing, volume telt ook wel mee, als je metal zachtjes draait is het een stuk minder. maar voornamelijk de instrumentale beheersing en zo...



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2005 0:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, maar die instrumentale beheersing is nu net meestal niet zo indrukwekkend in metal. Vind ik dan he.

Ik weet zelf ook niet waarom ik van metal houd hoor... er valt genoeg op te zeiken laat ik het houden op een zekere hoekigheid/rechtlijnigheid/doortastendheid in composities. Qua instrumentbeheersing en extremiteit loopt metal gewoon achter op andere genres.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-05-2005 0:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

vind ik wel meevallen. licht ongeveer gelijk, ik weet van metaldrummers dat hun snelheid hoger ligt dan bij andere genres maar metalfills zijnmeestal minder fantasierijk.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2005 0:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 0:01 schreef M. het volgende:
Qua instrumentbeheersing en extremiteit loopt metal gewoon achter op andere genres.


Je vergeet dat voor een gemiddelde mettulhead extreem = hard, raggen, blasten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 09-05-2005 0:08 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht



je vergeet mishandeld en mishandelen

en druggebruikende verdoofmachine


:p


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 09-05-2005 0:09 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Gewoon fuckin blasten!!!!


quote:

Je vergeet dat voor een gemiddelde mettulhead extreem = hard, raggen, blasten.




Suck my piss


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2005 0:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 0:03 schreef Audiophile het volgende:
vind ik wel meevallen. licht ongeveer gelijk, ik weet van metaldrummers dat hun snelheid hoger ligt dan bij andere genres maar metalfills zijnmeestal minder fantasierijk.



Ik had het over extremiteit & instrumentbeheersing, niet over "drumsnelheid" -- lekker boeiend, die drumsnelheid.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-05-2005 0:12 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 0:03 schreef Audiophile het volgende:
ik weet van metaldrummers dat hun snelheid hoger ligt dan bij andere genres maar metalfills zijnmeestal minder fantasierijk.


Die snelle jongens zijn gewoon prutsers die alles op 10 uitversterkt moeten krijgen omdat anders niets van hun drumsound overblijft. Liever langzamer en beuken dan snel en aaien.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-05-2005 0:15 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 9 mei 2005 0:12 schreef Staalman het volgende:
Die snelle jongens zijn gewoon prutsers die alles op 10 uitversterkt moeten krijgen omdat anders niets van hun drumsound overblijft. Liever langzamer en beuken dan snel en aaien.

nee!!! da's saai, dan kan je beter doom metal ga spelen ofzo. gewoon oefenen totdat je snel kan beuken.

@ m.
Instrument beheersing ligt gemiddeld met metalmuzikanten iets hoger dan andere genres volgens mij.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-05-2005 0:17 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 0:15 schreef Audiophile het volgende:
gewoon oefenen totdat je snel kan beuken.


Er zijn er echt maar zeer weinig die ultra-snel hard kunnen beuken. Ook gelijk de minst interessante drumstijl overigens.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 09-05-2005 0:17 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

beheersing? tja... is relatief ... ik vind dat de snelheid meestal wel hoger ligt, en dat het spontaner si


:p


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2005 0:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 0:15 schreef Audiophile het volgende:
@ m.
Instrument beheersing ligt gemiddeld met metalmuzikanten iets hoger dan andere genres volgens mij.

Sorry, maar volgens mij is dat echt lulkoek. Ik zie de meeste metaldrummers nog geen fatsoenlijke groove neerleggen, meestal slaan ze gewoon elk gat dicht omdat ze niet weten hoe ze andere instrumenten ruimte moeten geven.
Het meeste metal-gitaarwerk kan ik ook niet echt complex noemen, het is vooral power-chord-churning.... spanningsopbouw? Hebben ze nooit van gehoord... de bas ronkt er meestal onder mee, ook niet bepaald avontuurlijk te noemen dus. En dan metal-zang, vaak is het brullen, krijsen, blaffen, schreeuwen, of als een misthoorn trompetteren (Nevermore, Iron Maiden, Judas Priest), volume en range OK maar dynamiek ho maar.

Niets ten nadele van individuele muzikanten in bands als bijvoorbeeld (wederom) Nevermore of Morbid Angel hoor... of een gitarist als Erik Rutan, een drummer als (bv.) Nick Barker of die kerel van My Dying Bride... Steve DiGiorgio, Andy Larocque, ga zo maar door... maar over het algemeen is metal als genre voor de gemiddelde muzikant relatief makkelijk onder de knie te krijgen.

En de metalheads vinden het toch wel vet. Als het maar beukt, weet je.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-05-2005 0:23]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 09-05-2005 0:26 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

zal wel zijn. fuck dat zeemzoterig gepingel en geplingel op TMF met de meest ranzige overgeproducede jingles die omgezet worden in 3minuut-lange teisterpathetisme. Fuck alle zoetgevoicede wannabee-rich-and-famous snobs die denken dat ze muziek hebben gecreeerd


:p


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2005 0:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Eh.....


Yeah man! It's all about intolerance and hatred, no fucking compromise!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


cooperfan
rollator rocker
Usericon van cooperfan
Posted 09-05-2005 0:34 by cooperfan (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van cooperfanQuote dit bericht

ik wordt zo verschrikkelijk moe van al het gegeneraliseer. Als ik drummer ben en ik speel in een metalband dan ben ik beter of sneller of nee, juist langzamer en minder technisch. Wat een gelul, waasrom moeten (dat ten eerste al) alle muzieksoorten in hokjes gestopt worden. En ten tweede waarom moeten dan alle muzikanten in die bepaalde groep op een hoop geveegd worden. Is de teloorgang van de metalscene (en daar ging dit topic over) niet vooral te danken aan de hokjesgeest en onderlinge rivaliteit van al die groepjes ?


Rock moet Rollen


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 09-05-2005 0:38 by Spuitpoep Wijzig reactieProfiel van SpuitpoepQuote dit bericht

euhm.. ik heb maar 2 hokjes:

interessante muziek en irritante muziek

alles in het eerste mag er zijn , en dat hoeft niet persé snel en hard te zijn.

Maar het helpt wel!


:p


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-05-2005 15:07 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ach, als het lekker klinkt hoor je mioj neit klagen over het niveau van de muzikanten...
Sowieso heb ik de neiging om metal muzikanten te verdedigen tegenover andere genres, ik weet niet waarom. Ik ga wel weer ernstig relativeren



Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen