IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 16:53 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Het idee dat er meer zit in veel black metal dan alleen muziek, deel ik wel. Het grote manko aan al die nieuwe (vooral death(thrash)) bands is dat er geen zak in zit. "Zolang het maar beukt" is het credo, en dit levert teveel saaie toegankelijke muziek op. Bands die kunnen verkopen en daarom geconcentreerd zitten op labels als Nuclear Blast en Century Media. Officieel is het metal, maar persoonlijk vind ik het plakkaat 'metal' te mooi voor dergelijke bands.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2004 16:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Zoals eerder gezegt, de mensen die net nieuw zijn moeten het genre nog verkennen en luisteren daardoor ook nog naar de muziek die door de meeste mensen die al langer naar metal luisteren als slecht wordt gezien. Zo is volgens mij vrijwel iedereen geweest. En wat de muziek betreft, je hoort tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar van oude bands die goed waren terwijl er in die tijd ook vast genoeg bands waren die dat niet waren.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 16:55 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:49 schreef VVL het volgende:
Ik ken geen bands die keer op keer 'sublieme meesterwerkjes' aflevert. Ja, Burzum misschien. Dat is de enige band waarvan ik echt alles goed vind. Welke bands kun je volgens jou nog meer tot die 5%/1% rekenen dan?


Dat is ook persoonlijk. Morbid Angel en Suffocation zijn twee voorbeelden van bands die nog steeds iets goeds afleveren op recente cd's. Veel thrash metal bands zijn ingezakt, al leeft er momenteel een thrash revival die het genre op een goede manier nieuw leven inblaast hopelijk.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 16:55 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 16:54 schreef Schaep het volgende:
Zoals eerder gezegt, de mensen die net nieuw zijn moeten het genre nog verkennen en luisteren daardoor ook nog naar de muziek die door de meeste mensen die al langer naar metal luisteren als slecht wordt gezien. Zo is volgens mij vrijwel iedereen geweest. En wat de muziek betreft, je hoort tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar van oude bands die goed waren terwijl er in die tijd ook vast genoeg bands waren die dat niet waren.
allicht, maar over dei bands gaat het niet

edit, heb geen zin om dit topic nu helemaal door te lezen om weer ''up to date'' te zijn, ik blijf bij mijn standpunt eerste 2 pagina's hiervan

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 07-06-2004 16:57]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:57 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:49 schreef VVL het volgende:
Ik ken geen bands die keer op keer 'sublieme meesterwerkjes' aflevert. Ja, Burzum misschien. Dat is de enige band waarvan ik echt alles goed vind. Welke bands kun je volgens jou nog meer tot die 5%/1% rekenen dan?


Bands die NAAR MIJN IDEE steeds briljante platen aflever(d)en zijn:
Emperor
Limbonic Art
Sear Bliss
Borknagar
Tartaros
Enslaved
Dissection
Mayhem




When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 16:58 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:54 schreef Schaep het volgende:
Zoals eerder gezegt, de mensen die net nieuw zijn moeten het genre nog verkennen en luisteren daardoor ook nog naar de muziek die door de meeste mensen die al langer naar metal luisteren als slecht wordt gezien. Zo is volgens mij vrijwel iedereen geweest. En wat de muziek betreft, je hoort tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar van oude bands die goed waren terwijl er in die tijd ook vast genoeg bands waren die dat niet waren.


Ik kijk niet naar specifieke bands, maar overall. Moderne thrash en death metal. In het verleden is death metal al eens flink ingezakt vanwege het hoge aanbod bands die stuk voor stuk niks boeiends te bieden hadden, en ik heb het gevoel dat dat weer gebeurt.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2004 16:58 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:55 schreef HgarrothwulfF het volgende:
allicht, maar over dei bands gaat het niet


Wat ik wil zeggen is dat er volgens mij helemaal niet zoveel veranderd is in die tijd, er zijn nog steeds goede en slechte bands, alleen worden de goede niet vergeten in de toekomst. Waarschijnlijk kijken mensen zo over een aantal jaar ook terug op deze tijd, toen er nog zoveel goede bands waren, terwijl er zoals bekend ook genoeg slechte bands zijn in deze tijd.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 16:59 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:58 schreef Schaep het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat er volgens mij helemaal niet zoveel veranderd is in die tijd, er zijn nog steeds goede en slechte bands, alleen worden de goede niet vergeten in de toekomst.

dat was inderdaad ook al door jenje opgemerkt


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 16:59 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 16:57 schreef Count Usher het volgende:
Bands die NAAR MIJN IDEE steeds briljante platen aflever(d)en zijn:
Emperor
Limbonic Art
Sear Bliss
Borknagar
Tartaros
Enslaved
Dissection
Mayhem



over smaak valt niet te twisten

ben het niet eens met:

dissection, mayhem, enslaved... de rest ken ik niet of nauwelijks

als je een discussie wilt voeren over smaken, niet over feiten, is dit zinloos


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:00 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 16:58 schreef Schaep het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat er volgens mij helemaal niet zoveel veranderd is in die tijd, er zijn nog steeds goede en slechte bands, alleen worden de goede niet vergeten in de toekomst. Waarschijnlijk kijken mensen zo over een aantal jaar ook terug op deze tijd, toen er nog zoveel goede bands waren, terwijl er zoals bekend ook genoeg slechte bands zijn in deze tijd.
dei ''goede'' bands zijn dan waarschijnlijk nog steeds korn, limb bizkit en marilyn manson commercie wat goed valt bij het domme puberpubliek blijft wel hangen

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 07-06-2004 17:01]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2004 17:01 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:59 schreef El Chulo het volgende:
dat was inderdaad ook al door jenje opgemerkt


Daarom begon ik mijn post ook met "zoals eerder gezegt".

quote:
Op 7 juni 2004 16:58 schreef TNightmare het volgende:
Ik kijk niet naar specifieke bands, maar overall. Moderne thrash en death metal. In het verleden is death metal al eens flink ingezakt vanwege het hoge aanbod bands die stuk voor stuk niks boeiends te bieden hadden, en ik heb het gevoel dat dat weer gebeurt.


Ik denk niet dat er tegenwoordig te weinig interessante death metal uitkomt, misschien wel teveel minder interessante.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 17:01 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:53 schreef TNightmare het volgende:
Bands die kunnen verkopen en daarom geconcentreerd zitten op labels als Nuclear Blast en Century Media. Officieel is het metal, maar persoonlijk vind ik het plakkaat 'metal' te mooi voor dergelijke bands.


alle muziek/metal die deze labels uitbrengen kunnen het daglicht van de top40 nog steeds niet verdragen. Het is wel zo dat er verbredingen van het genre is opgetreden samen met toetreding van de zogenaamde uitverkoop/commerciele bandjes, ach dat hoort erbij. Ik weet zeker dat wanneer bandjes, die persoonlijk dichter bij iemand staan of die je geweldig vind, immens populair worden en miljoenen gaan verkopen vanzelf minder to de verbeelding spreken. het speciale is eraf, dat gebeurt zo vaak, maar het blijft metal......


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:02 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

schaep, je contermineert


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 07-06-2004 17:02 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

it's all about evolution baby , yahoeioe


Uit liefde voor ZM.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-06-2004 17:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht


vandaag bij sesamstraat...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 17:03 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:02 schreef adder het volgende:
it's all about evolution baby , yahoeioe


check


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:03 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:01 schreef Spirit In Black het volgende:
alle muziek/metal die deze labels uitbrengen kunnen het daglicht van de top40 nog steeds niet verdragen. Het is wel zo dat er verbredingen van het genre is opgetreden samen met toetreding van de zogenaamde uitverkoop/commerciele bandjes, ach dat hoort erbij. Ik weet zeker dat wanneer bandjes, die persoonlijk dichter bij iemand staan of die je geweldig vind, immens populair worden en miljoenen gaan verkopen vanzelf minder to de verbeelding spreken. het speciale is eraf, dat gebeurt zo vaak, maar het blijft metal......
wie zegt dat dat erbij hoort? is de eesentie van het ontstaan van metal geweest om in de top 40 te komen? omgekeerd lijkt me juist, dus het hoort er helemaal NIET bij


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 17:03 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:01 schreef Schaep het volgende:
Ik denk niet dat er tegenwoordig te weinig interessante death metal uitkomt, misschien wel teveel minder interessante.


Ik zeg beiden.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 17:04 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:03 schreef HgarrothwulfF het volgende:
wie zegt dat dat erbij hoort? is de eesentie van het ontstaan van metal geweest om in de top 40 te komen? omgekeerd lijkt me juist, dus het hoort er helemaal NIET bij


ik bedoel ook niet dat het in de top440 moet komen, dat bedoelde ik als referentie


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:05 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:59 schreef HgarrothwulfF het volgende:
over smaak valt niet te twisten

ben het niet eens met:

dissection, mayhem, enslaved... de rest ken ik niet of nauwelijks

als je een discussie wilt voeren over smaken, niet over feiten, is dit zinloos


Nou, in dit geval valt er m.i. wel degelijk te twisten over smaak. (Ik beroep me hier op de profetische woorden van Dhr. H. Brusselmans - "Over smaak valt te twisten.")


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:05 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:04 schreef Spirit In Black het volgende:
ik bedoel ook niet dat het in de top440 moet komen, dat bedoelde ik als referentie
ik ook, faam heeft niks met metal te maken, dan ga je maar op bon jovi lijken, is geen metal... volgens pubertjes wel


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:07 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:05 schreef Count Usher het volgende:
Nou, in dit geval valt er m.i. wel degelijk te twisten over smaak. (Ik beroep me hier op de profetische woorden van Dhr. H. Brusselmans - "Over smaak valt te twisten.")
dat zei hitler tegen de jugend...



We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 17:09 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:05 schreef HgarrothwulfF het volgende:
ik ook, faam heeft niks met metal te maken, dan ga je maar op bon jovi lijken, is geen metal... volgens pubertjes wel


veel mensen zijn bij de Black Album toch ook afgehaakt als ware het geen metal meer, zelfde met Megadeth... Op het moment dat Deicide bij wijze van spreken geen satanistische teksten meer gebruikt en mid tempo gaat, maar vervolgens wel 2,3 miljoen platen verkoopt is het volgens velen geen metal meer, en verloochenen ze zichzelf wedden?

Hiermee zeg ik niet dat dit ooit zal gebeuren, het is maar een voorbeeld.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:09 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:07 schreef HgarrothwulfF het volgende:
dat zei hitler tegen de jugend...




Is toch zo? Over smaak valt nu eenmaal te twisten. Als Hitler dat ooit gezegd heeft, nou dan heeft hij op dat punt gelijk. Al doet dat hier weinig ter zake...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2004 17:13 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:00 schreef HgarrothwulfF het volgende:
dei ''goede'' bands zijn dan waarschijnlijk nog steeds korn, limb bizkit en marilyn manson commercie wat goed valt bij het domme puberpubliek blijft wel hangen


Die bands reken ik voor het gemak maar even niet tot "de scene" maar tot muziek waar veel mensen mee beginnen om zo later naar beter muziek te luisteren die daar wel binnen valt, of juist niet en verder gaat met het luisteren naar r&b.

quote:
Op 7 juni 2004 17:03 schreef TNightmare het volgende:
Ik zeg beiden.


Oke, maar dit topic gaat erover of het achteruit is gegaan en ik denk dat het altijd al zo geweest is, hoewel ik nou niet bepaald tot de oude garde behoor.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen