IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-06-2004 21:06 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht




Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:07 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-06-2004 21:07 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

o ik dcaht dat het een retorische vraag was.
van cephalic natuurlijk.
ik wordt ook bedankt in de news sectie, ik ben gaaf


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:10 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

welk news?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-06-2004 21:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 21:10 schreef Spirit In Black het volgende:
welk news?

ben je voor het ootje aan het houden, of serieus?

Word up to the following cats - Don Decker, Gus @ Hairy Mary's, Prong, Black Dahlia Murder, The Red Chord, Anal Blast (past and present), Demoniac, Ed & the Fuzz Hawgs, Mick from Slipknot, Black Market Fetus, Cattle Decapitation, the cat who hooked us up with the nugs in ater the show @ Hairy Mary's, Testament, Throcult.com, Rebecca Van Der Schaft for the Dutch translations (shadowsofdisgust.nl), and all the cool friends we got to party with thanx for the amazing time, see you when we have more new tunes!!! Prost, Cheers, Salute

en ik maar denken dat ik al genoeg opgeschept had


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:21 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ootje, ootje, dit topic gaat over de teloorgang en jij gaat verder met dvd's die ik niet heb/ken en waar de bovenstaande info vandaan komt is me ook een raadsel, maakt niet uit hoor, maar ik begreep het niet helemaal....staat het op de news section van relapse dan? En wat precies heb je dan precies vertaald voor de heren? Volgens mij is dit een gevalletje miscommunicatie...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:31 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 20:42 schreef northblackdeathsatan het volgende:
vroeger waren er meer radioprogrammas en metal op tv, nu alleen nu metal , en thats all. zo kom je niet in aanraking met metal , want er is alleen nu metal . nu metal leidt niet automatisch naar metal. dus kom je niet in aanraking met metal .



heb het effe opgezocht en er bestaat nog tseeds zoiets als Vara's Vuurwerk, alleen heet het nu Aardschok (verassend) op Kink, en heb een willekeurige playlist gepakt:


De playlist van vrijdag 14 mei 2004

21:00 uur:
1. Ministry – No ‘W’
2. Hansel Und Gretyl – Third Reich From The Sun
3. Fear Factory - Archetype
4. Pantera – Killers
5. Exciter – Violence And Force
6. Distant Thunder – Run With The Pack
7. Velvet Revolver - Slither
8. Queensryche – Best I Can
9. The Ring – Gathering Darkness
10. Ozzy Osbourne – Mr. Crowley
11. Lemmy Kilmister - Desire

22:00 uur:
1. Annihilator – Demon Dance
2. Death Angel – 5 Steps Of Freedom
3. Dream Evil – The Sledge
4. Big Iron – The Breakdown Is Coming
5. Panic Cell – Save Me
6. Disillusion - And The Mirror Cracked
7. Into Eternity – 3 Dimensional Aperture
8. Hatesphere - Vermin
9. Hearse – Turncoat
10. Silent Scyte – My Only Family (My Only Enemy)
11. Withering Surface - Gears
12. Deicide – Scars Of The Crucifix

ik weet niet wat hier mis mee is! Hoezo is echte metal ver weg....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 21:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ze draaien gewoon de nieuwe nummers die nu populair zijn, net zoals ze dat deden een anatal jaren terug hoor


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ja, wat is daar mis mee, zo ging het altijd toch? Of ben ik nou gek?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-06-2004 21:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 21:21 schreef Spirit In Black het volgende:
ootje, ootje, dit topic gaat over de teloorgang en jij gaat verder met dvd's die ik niet heb/ken en waar de bovenstaande info vandaan komt is me ook een raadsel, maakt niet uit hoor, maar ik begreep het niet helemaal....staat het op de news section van relapse dan? En wat precies heb je dan precies vertaald voor de heren? Volgens mij is dit een gevalletje miscommunicatie...

nee van cephalic carnage.
damn ik had je wel iets slimmer ingeschat.


maar de teloor gang van metal. no way. gewoon veel meer bands, dus er zit veel meer klote zooi tussen. Jammer dat juist die bands zoveel aandacht krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

oh .. ik dacht dat je negatief was .. niet goed opgelet ..


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:40 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 21:34 schreef Jenje het volgende:
oh .. ik dacht dat je negatief was .. niet goed opgelet ..


ik bedoelde het juist positief om alle mensen te snoeren die komen met argumenten kome als ware vroeger alles beter.


btw, eigenlijk was dat ook zo, hahahahahahahahahahaha gewoon het sfeertje, dat is echt wel veranderd.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 21:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 21:34 schreef ghoulliette het volgende:
nee van cephalic carnage.
damn ik had je wel iets slimmer ingeschat.
.


hehe: MILN BALLEN JUEKEN...vertalen kun je wel ja

zo duidelijk was je info overigens niet hoor, ik heb geen iq van 150, ligt er een fractie onder


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-06-2004 13:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:37 schreef Jenje het volgende:
Dit is nou iets waar ik schijt aan heb, die hele attitude van de black metal, dat hele better-than-thou gedoe. Leer eerst maar eens een fatsoenlijke productie neer te zetten.
Ik ken genoeg 'underground' black platen met een goedde productie. Maarja het blijft moeilijk voor sommige om te begrijpen/accepteren dat het in black metal om iets anders gaat dan strak technisch spel en een vette heldere productie. Black metal kan nou eenmaal aanslaan terwijl het geluid minder is en de muziekant een steekje laat vallen, dat kunnen we van andere metal soorten niet zeggen (hoogstens van punk). En dat heeft o.a. te maken met dat echte black een intensere, dieper gaande muziek soort is dan bv death en/of grind.
quote:
Op 7 juni 2004 16:42 schreef Count Usher het volgende:
Op zich heb je gelijk als het om 95% van de black-metal bands gaat, maar er is nog steeds die sublieme 5% die keer op keer duistere, diepgaande meesterwerkjes aflevert. (Al is dat misschien tegenwoordig gereduceerd tot amper 1%, maar kom).

ttsss wat een onzin. Ik koop iedere maand een aardige stapel black cd's zonder dat ik ze van te voren gehoord heb en ze bevallen bijna altijd en er zit vaak genoeg een 'extra' dimensie in.
quote:
Op 7 juni 2004 16:49 schreef VVL het volgende:
Ik ken geen bands die keer op keer 'sublieme meesterwerkjes' aflevert. Ja, Burzum misschien. Dat is de enige band waarvan ik echt alles goed vind. Welke bands kun je volgens jou nog meer tot die 5%/1% rekenen dan?
Lunar Aurora, Abigor, Absu, Lugubrum, Drudkh, Bilskirnir, Infinity, Darkened Nocturn Slaughtercult, Taake, Seigneur Voland.
Ja dat zijn allen bands waarvan ieder 'album' geniaal is.
quote:
Op 7 juni 2004 17:31 schreef HgarrothwulfF het volgende:
@ count usher en chelman
;
Ze hebben zo hard gelijk. Zowiezo het argument:"Over smaak valt niet te twisten" is zo slap.
En dan nog kan je het er zeker wel over hebben of een bepaald album 'inhoud' heeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 08-06-2004 18:02 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Typische blacky fan uitspraak, ze mogen een steekje laten vallen en hebben meer diepgang dan death of grind. Dan mag jij me is haarfijn gaan vertellen wat er dan wel zo superieur is aan blackymetal


"This one is older than shit, heavier than time!"


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 08-06-2004 20:16 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 18:02 schreef 0Tolerence het volgende:
Typische blacky fan uitspraak, ze mogen een steekje laten vallen en hebben meer diepgang dan death of grind. Dan mag jij me is haarfijn gaan vertellen wat er dan wel zo superieur is aan blackymetal


Dat is niet uit te leggen. Je voelt de muziek aan, of niet. De meeste black metal vond ik vroeger ook maar saai, maar daar ben ik op terug gekomen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-06-2004 20:22 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 20:16 schreef TNightmare het volgende:
Dat is niet uit te leggen. Je voelt de muziek aan, of niet. De meeste black metal vond ik vroeger ook maar saai, maar daar ben ik op terug gekomen.


Bij mij is het precies andersom.

Ik vond death metal altijd maar saaie, eentonige, chaotische takkeherrie waar geen lijn of iets in te ontdekken viel. Ik heb altijd black metal verkozen boven death metal.

Maar daar begin ik nu ook op terug te komen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-06-2004 20:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

als er al sprake is van teloorgang, of als ik me daar uberhaupt mee bezig houd:

Is het ergste aan de teloorgang van de metalscene niet dat de idealen zo verwaterd raken? Terwijl het eerst een tegencultuur was, begint het meer en meer een vastgeroest conservatief geheel te worden, juist datgene waar men zich eerst tegen afzette. En nu worden veranderingen, vaak bij voorbaat al afgekeurd, en zijn nieuwe invloeden vanuit andere culturen al helemaal uit de boze.
En dan heb ik het dus over de metal als cultuur, en niet over metal als iets waar mensen naar luisteren. Als iemand zich "metal" noemt, zal hij zich eerder tegen vernieuwing afzetten, dan iemand die alleen zegt dat hij het luistert. En dan maakt het ook niet uit of je black death of heavy bent

edit: sorry voor de generalisaties

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 08-06-2004 20:33]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-06-2004 22:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ben geen die hard metal, maar ik begrijp wel wat je bedoeld, maar of dat nou goed te noemen is, een beetje kortzichtig is het natuurlijk wel! Ik denk ook dat het iets is voor < 25 jaar. Dat bedoelde ik met 'sfeertje' een paar posts hierboven, eind jaren tachtig, begin jaren negentig.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-06-2004 22:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 20:32 schreef ZelThoR het volgende:
als er al sprake is van teloorgang, of als ik me daar uberhaupt mee bezig houd:

Is het ergste aan de teloorgang van de metalscene niet dat de idealen zo verwaterd raken? Terwijl het eerst een tegencultuur was, begint het meer en meer een vastgeroest conservatief geheel te worden, juist datgene waar men zich eerst tegen afzette. En nu worden veranderingen, vaak bij voorbaat al afgekeurd, en zijn nieuwe invloeden vanuit andere culturen al helemaal uit de boze.
En dan heb ik het dus over de metal als cultuur, en niet over metal als iets waar mensen naar luisteren. Als iemand zich "metal" noemt, zal hij zich eerder tegen vernieuwing afzetten, dan iemand die alleen zegt dat hij het luistert. En dan maakt het ook niet uit of je black death of heavy bent

edit: sorry voor de generalisaties


Klopt wel kijk maar op ZM, er zitten me hier een zooi prutsers die nog nooit een metalcd gehoort hebben ...


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 08-06-2004 22:57 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 22:52 schreef Jenje het volgende:
Klopt wel kijk maar op ZM, er zitten me hier een zooi prutsers die nog nooit een metalcd gehoort hebben ...


dan zal ik daar echt wel niet toe behoren...heb thuis een 250 metalcds liggen...en als je me niet gelooft: ik nodig je uit


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-06-2004 22:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 22:52 schreef Jenje het volgende:
Klopt wel kijk maar op ZM, er zitten me hier een zooi prutsers die nog nooit een metalcd gehoort hebben ...


klopt ik heb meer metal platen dan cd's


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-06-2004 22:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

cd's wordn ook van plastics gemaakt

maar je begrijpt wel wat ik bedoel


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-06-2004 22:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2004 22:57 schreef EVILinetje het volgende:
dan zal ik daar echt wel niet toe behoren...heb thuis een 250 metalcds liggen...en als je me niet gelooft: ik nodig je uit


Je voelde je blijkbaar enorm aangesproken?


250 CDs poeh poeh.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-06-2004 23:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En het interesseert haar NIETS!


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen