IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:14 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:09 schreef Count Usher het volgende:
Is toch zo? Over smaak valt nu eenmaal te twisten. Als Hitler dat ooit gezegd heeft, nou dan heeft hij op dat punt gelijk. Al doet dat hier weinig ter zake...
je kunt erover twisten wat je wilt, het leidt nergens naar, omdat er geen modaal mogelijk is bij smaak, en als je zo stupide bent dat je denkt dat dat er wel is en een ander geen ''smaak heeft'' omdat het eenmaal afwijkt van jouw visie begrijp ik niet hoe jij nog kan leven in een wereld vol mensen met elk individueel een andere smaak, ook al is het het kleinste verschil...


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 17:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:13 schreef Schaep het volgende:
Oke, maar dit topic gaat erover of het achteruit is gegaan en ik denk dat het altijd al zo geweest is, hoewel ik nou niet bepaald tot de oude garde behoor.


idd, alleen is de kledingwijze nogal drastisch veranderd en wordt er niet meer oeverloos gezopen en gedived, dat vond ik persoonlijk wel wat hebben, het is, net als de maatschappij, nogal individueler geworden.....aaaarrgghh wat een cliche , maar goed....oh ja en meer poseurs, maar die waren er stiekem altijd al, ghehe, dat waren de nerds.....


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:18 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:13 schreef Schaep het volgende:
Die bands reken ik voor het gemak maar even niet tot "de scene" maar tot muziek waar veel mensen mee beginnen om zo later naar beter muziek te luisteren die daar wel binnen valt, of juist niet en verder gaat met het luisteren naar r&b.
je kunt in dat hokje van je wel elke band zetten, smaken veranderen, weet jij veel of je over een jaar r&b luistert terwijl je nu nog vrolijk de eerste LP van kreator afspeelt en onderkwijlt?



We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:20 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:14 schreef HgarrothwulfF het volgende:
je kunt erover twisten wat je wilt, het leidt nergens naar, omdat er geen modaal mogelijk is bij smaak, en als je zo stupide bent dat je denkt dat dat er wel is en een ander geen ''smaak heeft'' omdat het eenmaal afwijkt van jouw visie begrijp ik niet hoe jij nog kan leven in een wereld vol mensen met elk individueel een andere smaak, ook al is het het kleinste verschil...


Hmmm, ik vermoed dat we ergens wel hetzelfde bedoelen. Ik respecteer net de smaak van iemand anders, daarom valt er ook over te twisten en dat maakt het net interessant. Ik zou nogal stupide zijn, als ik dat niet door had.

Enfin, we wijken nu toch wat af van het topic me dunkt. Er zijn bij een cd, los van enige smaak, toch een aantal objectieve criteria die je kunt handhaven. Wat is anders het nut van bijvoorbeeld een review.
Over smaak valt dus te twisten.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 17:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Over smaak valt wel twisten. Toegegeven binnen de muziek is dat moeilijker dan bijvoorbeeld bij kleding of het interieur van je huis maar het is mogelijk. Slechte smaak en goede smaak bestaan en zijn verder onafhankelijk van het feit of je iets wel of niet persoonlijk kan waarderen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2004 17:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:02 schreef HgarrothwulfF het volgende:
schaep, je contermineert


Als je contamineert bedoeld, ik denk het niet. Als er genoeg goede bands zijn betekent dat niet dat er niet teveel slechte bands zijn, maar dat is weer een heel andere discussie die hier eigenlijk niets mee te maken heeft.

quote:
Op 7 juni 2004 17:18 schreef HgarrothwulfF het volgende:
je kunt in dat hokje van je wel elke band zetten, smaken veranderen, weet jij veel of je over een jaar r&b luistert terwijl je nu nog vrolijk de eerste LP van kreator afspeelt en onderkwijlt?




Dat is waar, maar het gaat hier over de metalscene en ik denk niet dat de bands die jij noemde over het algemeen daartoe gerekend worden, maar dan krijg je weer een wat is wel en wat is geen metal discussie en dat hoort ook weer thuis in een ander topic.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-06-2004 17:21 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:18 schreef HgarrothwulfF het volgende:
je kunt in dat hokje van je wel elke band zetten, smaken veranderen, weet jij veel of je over een jaar r&b luistert terwijl je nu nog vrolijk de eerste LP van kreator afspeelt en onderkwijlt?



mmmm, misschien beide wel, al acht ik de kans dat ik r&b ga waarderen klein echter er gloren lichtpuntjes in de vorm van The Streets, Outkast, N*E*R*D, is niet echt r&b, of ben ik nu aan het vloeken in de kerk


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:22 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:21 schreef Schaep het volgende:
Als je contamineert bedoeld, ik denk het niet. Als er genoeg goede bands zijn betekent dat niet dat er niet teveel slechte bands zijn, maar dat is weer een heel andere discussie die hier eigenlijk niets mee te maken heeft.



Dat is waar, maar het gaat hier over de metalscene en ik denk niet dat de bands die jij noemde over het algemeen daartoe gerekend worden, maar dan krijg je weer een wat is wel en wat is geen metal discussie en dat hoort ook weer thuis in een ander topic.
dat is dit topic juist: wat is er tegenwoordig nog metal?

en ik had ff geen zin in om het woordenboek erbij te pakken, ik weet hoe ik het uitspreek

en zei dus dat het glas halfvol was, niet halfleeg.... lijkt me een kotsduidelijke contaminatie

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 07-06-2004 17:24]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 07-06-2004 17:23 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:20 schreef Chelman het volgende:
Over smaak valt wel twisten. Toegegeven binnen de muziek is dat moeilijker dan bijvoorbeeld bij kleding of het interieur van je huis maar het is mogelijk. Slechte smaak en goede smaak bestaan en zijn verder onafhankelijk van het feit of je iets wel of niet persoonlijk kan waarderen.
Smaak is persoonlijk.
Voor iedereen smaakt alles anders.


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 17:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:21 schreef Spirit In Black het volgende:
mmmm, misschien beide wel, al acht ik de kans dat ik r&b ga waarderen klein echter er gloren lichtpuntjes in de vorm van The Streets, Outkast, N*E*R*D, is niet echt r&b, of ben ik nu aan het vloeken in de kerk


Outkast vond ik vroeger aardig.

Die gasten van NERD zijn werkelijk geniaal. Ze hebben met z'n tweetjes een hele genre en geluid gecreerd waar echt iedereen nu aan vastklampt. Daarnaast zijn ze bij zoveel projecten betrokken dat ze enkel respect verdienen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 17:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:23 schreef Manifest het volgende:
Smaak is persoonlijk.
Voor iedereen smaakt alles anders.


Er is nog steeds een verschil tussen kitsch, camp en goede smaak.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:24 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:23 schreef Chelman het volgende:
Er is nog steeds een verschil tussen kitsch, camp en goede smaak.


My point exactly!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 07-06-2004 17:25 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:23 schreef Chelman het volgende:
Er is nog steeds een verschil tussen kitsch, camp en goede smaak.


[offtopic] Lees nu pas je mailtjes, was 't weekend weg.. Zal na 't eten wel ff reageren [/offtopic]


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 17:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:25 schreef Immortella het volgende:
[offtopic] Lees nu pas je mailtjes, was 't weekend weg.. Zal na 't eten wel ff reageren [/offtopic]


Check


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 17:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:24 schreef Count Usher het volgende:
My point exactly!


Zullen we een tweemansZMvereniging genaamd Tussen Metal en Kitsch oprichten? Jij wordt voorzitter en ik penningmeester.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:30 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:27 schreef Chelman het volgende:
Zullen we een tweemansZMvereniging genaamd Tussen Metal en Kitsch oprichten? Jij wordt voorzitter en ik penningmeester.


Elementary, my dear Watson! Wanneer beginnen we?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-06-2004 17:31 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:22 schreef HgarrothwulfF het volgende:
dat is dit topic juist: wat is er tegenwoordig nog metal?

en ik had ff geen zin in om het woordenboek erbij te pakken, ik weet hoe ik het uitspreek

en zei dus dat het glas halfvol was, niet halfleeg.... lijkt me een kotsduidelijke contaminatie


In dat geval vind ik dus dat de bands die jij noemde niet tot metal gerekent kunnen worden.

En het ging er hier over of het achteruit ging, en ik zei dat het nog hetzelfde is gebleven, misschien inderdaad in een wat slecht geformuleerde zin.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:31 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

@ count usher en chelman

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 07-06-2004 17:32]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 07-06-2004 17:31 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:23 schreef Chelman het volgende:
Er is nog steeds een verschil tussen kitsch, camp en goede smaak.
Als je van grindcore houdt heb je naar mijn mening een slechte smaak. De user van Zm "Nekro" denkt dan het omgekeerde.


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2004 17:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:30 schreef Count Usher het volgende:
Elementary, my dear Watson! Wanneer beginnen we?


Ik heb reeds de NCRV benaderd of we een eigen stuk tijdens 'Tussen Kunst en Kitsch' mogen hebben. De brieven naar de Kamer van Koophandel zijn ook al klaar....dus.....we're in business!

bij deze stel ik ons eerste agendapunt voor de volgende ALV voor: Royeren van Hgaarrothwullf en Manifest.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:32 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:31 schreef Schaep het volgende:
In dat geval vind ik dus dat de bands die jij noemde niet tot metal gerekent kunnen worden.

En het ging er hier over of het achteruit ging, en ik zei dat het nog hetzelfde is gebleven, misschien inderdaad in een wat slecht geformuleerde zin.
welke bands noemde ik dan? kan me alleen van possessed en celtic frost herrineren eerlijk gezegt


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


northblackdeathsatan
Usericon van northblackdeathsatan
Posted 07-06-2004 17:32 by northblackdeathsatan Wijzig reactieProfiel van northblackdeathsatanQuote dit bericht



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:31 schreef Manifest het volgende:
Als je van grindcore houdt heb je naar mijn mening een slechte smaak. De user van Zm "Nekro" denkt dan het omgekeerde.


In ieder genre zijn toch kwaliteitsbands. Hoewel ik zelg geen reet vind aan bijvoorbeeld grindcore, hoor ik wel degelijk het verschil tussen een kwalitatief goeie grindcore-band en een derderangs kut-grindcore-ensembletje.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 17:34 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 17:33 schreef Count Usher het volgende:
In ieder genre zijn toch kwaliteitsbands. Hoewel ik zelg geen reet vind aan bijvoorbeeld grindcore, hoor ik wel degelijk het verschil tussen een kwalitatief goeie grindcore-band en een derderangs kut-grindcore-ensembletje.
hmmm, ik niet


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 17:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 17:32 schreef Chelman het volgende:
Ik heb reeds de NCRV benaderd of we een eigen stuk tijdens 'Tussen Kunst en Kitsch' mogen hebben. De brieven naar de Kamer van Koophandel zijn ook al klaar....dus.....we're in business!

bij deze stel ik ons eerste agendapunt voor de volgende ALV voor: Royeren van Hgaarrothwullf en Manifest.


Er wordt aan gewerkt! We gaan het nog druk hebben...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen