IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-05-2005 14:24 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 mei 2005 11:02 schreef CoenV het volgende:
Metal moet geweldadig klinken

De teloorgang van de metalscene komt voornamelijk door homo's zoals bovenstaand figuur die denken te kunnen zeggen hoe metal 'moet' klinken.


Zenial


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 14:37 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

mwah, volgens mij zijn dat juist de ouwe (oldschool) garde. De teloorgang word ingezet ondat nieuwe muzikanten gaan experimenteren met andere stijlen, zoals hip hop reggae e.d. De nieuwe generatie bands is rtuimdenkender en luisterd niet alleen metalmuziek maar ook andere muziek.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 14:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

oldschool betekent niet dat het om oude garde gaat ...

experimenteren is niks mis mee ... als 9 van de 10 experimenten bagger zijn, is er iig wel 1 goede stroming bij ..


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 14:43 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

nee maar wat ik lees van de oude bands is dat ze het totaal niet eens zijn met de filosofie van moderne bands, vooral die blekkies.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 14:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja, dat gooi ik maar op angstvallig vasthouden van het éne dingetje wat ze kunnen.

Oldschool staat meer voor bepaalde stijl (die overigens ook niet uitblinkt van originaliteit)


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-05-2005 14:48 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 12 mei 2005 14:46 schreef Jenje het volgende:
Tja, dat gooi ik maar op angstvallig vasthouden van het éne dingetje wat ze kunnen.

Oldschool staat meer voor bepaalde stijl (die overigens ook niet uitblinkt van originaliteit)

doe jij eens een conclusie trekken



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2005 14:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij vindt dus dat alle oldschool bands ervoor zorgen dat de metal minder word?


Ten eerste ben ik het niet met je eens dat metal minder word. Zoals alles verandert metal voortdurend, en imo is dat iets goeds.

Ten tweede zijn lang niet alle old school bands van die gasten die alles afzeiken wat modern klinkt ... er zijn voldoende muzikanten die hun stijlvoorkeuren over verschillende bands verdelen. Van die profeten die gaan zeggen hoe een stijl moet klinken zul je altijd hebben, dat is leuk om over te lachen, niet om serieus te nemen.


slome
Usericon van slome
Posted 12-05-2005 16:09 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Muzikale variatie binnen de metal zal er eerder voor zorgen dat de muziek in al zijn facetten het nog een paar decennia zal uithouden dan dat het de metal de nek om zal draaien.


Antaris
Usericon van Antaris
Posted 15-05-2005 9:32 by Antaris Wijzig reactieProfiel van AntarisQuote dit bericht

Ik ben zelf 17 jaar en mijn eerste contact met metal was bands als limp bizkit, linkin park, papa roach en dergelijke crap. Dit is alweer 4 jaar geleden, maar ik heb dus wel de moeite genomen om me in de metal te verdiepen, waardoor ik tegenwoordig niet meer naar nu-metal luister maar gewoon naar alles behalve nu-metal. Ik luister naar judas priest, ouwe iron maiden, slayer, black sabbath, venom, bathory maar ook naar de nieuwe bandjes.

Laatst in zutphen een metalnight bezocht waar bijna alle artiesten tussen de 14 en 18 jaar oud waren, maar ik heb me best vermaakt met hun muziek, voornamelijk bestaande uit covers van bijvoorbeeld Children of bodom, maar als zij hun inspiratie daaruit halen, dan denk ik dat het daar wel goed mee komt.

En dan die verhalen over dat de nieuwe fans kort haar hebben, is dat niet een beetje logisch? De meeste mensen hebben niet vanzelf lang haar maar laten het pas groeien als ze zich in de metal verdiepen. Mijn haar is nu ook kort, tot net onder mijn oren, maar ik ben het wel hard aan het laten groeien. Bedenk je dus wel dat tussen die kortharigen niet alleen mensen zitten die lang haar "gay" vinden, maar ook mensen (meer dan een klein deel) die het wil hebben maar nog niet zover zijn.

Maar ergens hebben jullie (de old-school metalheads) wel gelijk, op school is 80% van het in zwart geklede volk die hard fan van bands als evanescence, within temptation en slipknot. Maar wanneer ik in aanraking kom met dit soort mensen en ze wat van mijn muziekcollectie laat horen vinden ze het meestal wel mooi en de vraag "heb je nog meer?" wordt dan ook niet weinig aan mij gesteld. Er is echter ook volk dat altijd in hun eigen kringen zal blijven en bands evanescence en slipknot zal blijven aanbidden, wat hun betrreft geef ik jullie gelijk..."sterf"

Als dit niemand overtuigt, hier een ondersteunend voorbeeld: laatst maakte ik nog kennis met een 15-jarig meisje die een evanescence shirt droeg, ze beweerde dat ze alleen naar nu-metal luisterde. Nadat ik haar wat children of bodom en cradle of filth liet horen begon ze daar ook naar te luisteren. Weekje later: mayhem, emperor and the likes. Weer een paar weekjes later iron maiden, slayer and the likes. Een paar dagen geleden had ze Bathory, moonspell en een concertshirt van seraphique (bevrijdingsfestival) gekocht. Ontroerend is dat, of niet?

Maar uiteindelijk is het dus toch zo dat het nieuwe metalvolk alleen maar op nu metal gericht lijkt te zijn, maar zich vaak toch aan het ontwikkelen is. En trouwens, als jullie de klassieke metal zo graag willen terughalen, pakken jullie toch zelf de gitaar? nieuwe bands geinspireerd op de oude heavy metal zijn maar al te welkom.

[Dit bericht is gewijzigd door Antaris op 15-05-2005 9:34]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-05-2005 11:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah joh?
Echt?

Wat fijn voor je ....


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-05-2005 11:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Grenzeloos respect...








[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 15-05-2005 11:35]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-05-2005 11:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2005 9:32 schreef Antaris het volgende:
Als dit niemand overtuigt, hier een ondersteunend voorbeeld: laatst maakte ik nog kennis met een 15-jarig meisje die een evanescence shirt droeg, ze beweerde dat ze alleen naar nu-metal luisterde. Nadat ik haar wat children of bodom en cradle of filth liet horen begon ze daar ook naar te luisteren. Weekje later: mayhem, emperor and the likes. Weer een paar weekjes later iron maiden, slayer and the likes. Een paar dagen geleden had ze Bathory, moonspell en een concertshirt van seraphique (bevrijdingsfestival) gekocht. Ontroerend is dat, of niet?




*proest*
Een concertshirt van Seraphique HAHAHAHAHAHA! Dacht dat die alleen bandshirts verkochten, jeetje hee.. oh Metal Messiah, enlighten me..

Jij bent echt te goed voor deze wereld!



Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 15-05-2005 11:50 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 15 mei 2005 9:32 schreef Antaris het volgende:

Maar ergens hebben jullie (de old-school metalheads) wel gelijk, op school is 80% van het in zwart geklede volk die hard fan van bands als evanescence, within temptation en slipknot. Maar wanneer ik in aanraking kom met dit soort mensen en ze wat van mijn muziekcollectie laat horen vinden ze het meestal wel mooi en de vraag "heb je nog meer?" wordt dan ook niet weinig aan mij gesteld. Er is echter ook volk dat altijd in hun eigen kringen zal blijven en bands evanescence en slipknot zal blijven aanbidden, wat hun betrreft geef ik jullie gelijk..."sterf"




hahahaah Old school metalheads


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 15-05-2005 12:04 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 12 mei 2005 14:48 schreef Audiophile het volgende:
doe jij eens een conclusie trekken


"Trek jij eens een conclusie."


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 15-05-2005 19:41 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Godverdomme zeg, ik wilde eerst gaan roepen dat "gebrek aan metal in media" wel een hoop zou bijdragen aan de teloorgang van de metalscene, maar ik heb me bedacht. Ik denk dat "intolerantie van verstokte bejaarde metalfiguren" een beter argument is. Als ik even het topic over meer/minder metal op radio/teevee en dit topic ff samentrek krijg ik toch zeer sterk de indruk dat jullie hiero aan de ene kant lopen te schreeuwen dat er nieuwe aanwas moet komen. Maar als er zich hiero nieuwe aanwas aandient worden ze of onderuit geveegd of gewoonweg uitgelachen. Lekker welkom hier zeg, als ik dat zo zou krijgen zou ik ook denken "stik maar in je oltskoelmetol, stelletje grafzerken". Sjongejongejonge. En dan zeker met z'n allen brullen dat we zoooo tolerant zijn en dat de maatschappij ons verkeerd ziet in alle persiflages in films en reclame en weetikveelwat. Ik had wel wat beter van jullie gedacht. Ik krijg echt bijna last van plaatsvervangende schaamte...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-05-2005 19:48 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Is het weer zo ver? Blauwe en groene pilletje verwisseld Ir?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 15-05-2005 19:49 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Nee hoor, beetje geirriteerd alleen, Ger...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-05-2005 19:50 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2005 19:49 schreef Killing Zoe het volgende:
Nee hoor, beetje geirriteerd alleen, Ger...
Niet aan krabben, dan wordt het erger.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 15-05-2005 20:00 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Dus je wil niet bukken? Jammer!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-05-2005 20:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2005 20:00 schreef Killing Zoe het volgende:
Dus je wil niet bukken? Jammer!
Voor jou wel, maar dat is alleen omdat ik weet wat ik ervoor terug krijg.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-05-2005 20:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jonge aanwas afzeiken is een soort selectieprocedure ..

Zo is het altijd geweest, zo zal het altijd blijven.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 15-05-2005 20:06 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Dan ben ik of er heel makkelijk doorheen gerold of wat Jenje nu zegt is totale onzin...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-05-2005 20:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij bent een vrouw ... je hebt dan twee voordelen die je extra helpen ...

En kennelijk was/ben je geen irritant kutwijf ...


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 15-05-2005 20:20 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Ik was echt een schatje.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 15-05-2005 20:46 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2005 9:32 schreef Antaris het volgende:
Als dit niemand overtuigt, hier een ondersteunend voorbeeld: laatst maakte ik nog kennis met een 15-jarig meisje die een evanescence shirt droeg, ze beweerde dat ze alleen naar nu-metal luisterde. Nadat ik haar wat children of bodom en cradle of filth liet horen begon ze daar ook naar te luisteren. Weekje later: mayhem, emperor and the likes. Weer een paar weekjes later iron maiden, slayer and the likes. Een paar dagen geleden had ze Bathory, moonspell en een concertshirt van seraphique (bevrijdingsfestival) gekocht. Ontroerend is dat, of niet?


Ja, en de week daarna kreeg ze een nieuw vriendje die erg underground-hiphopfan is. Toen vond ze dat weer heel gaaf.


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen