IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Wacken 2004 (deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
Haensjen
Usericon van Haensjen
Posted 08-08-2004 23:58 by Haensjen Wijzig reactieProfiel van HaensjenQuote dit bericht

De bands vielen me stuk voor stuk wel mee...
Geen echte superspectaculaire uitschieters, hoewel ik me wel de tering gelachen heb tijdens Mayhem toen een vriendin bijna zo'n varkenskop voor haar hersens kreeg. ohja, Noren en hongaarse Duitsers heerschen

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-08-2004 0:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 21:48 schreef arrebar het volgende:
Het geluid was ruk en ze speelden niet echt overtuigend. Nummers die ze op cd goed zijn klonken tijdens het optreden maar matig. Tja en als dan die zanger zijn poot open gaat snijden.....

ik vond het echt een heerschend optreden. eerste keer dat ik ze zag trouwens, maar ik was best wel impressed.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-08-2004 0:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 21:55 schreef valfar het volgende:
Pandabeertjes heb ik niet gezien. Bij Satyricon wel.

Die zijn zich toen de zon onderging allemaal snel bij de tent gaan schminken.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-08-2004 1:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 17:04 schreef ghoulliette het volgende:
Ik ben niet verbrand Gezellig was het wel, en gelukkig werden we net niet in onze aarsjes doorzocht op "Droge" door de KUT POLIZEI, dankzij mijn mooie pucca sokken denk ik Wat een lul was die politie gast. Of ik onder de drugs zat.... "wat denk je zelf".
en overal die STAU argh........

Wij hadden de oprit naar de autosnelweg gemist dus zijn we maar een stuk doorgereden richting Itzehoe en hebben daar de eerstvolgende oprit gepakt... Geen slecht idee achteraf want wij hebben die hele razzia niet gezien.

Verder waren al die files idd echt superirritant. Het eerste stuk stonden we gewoon zo lang stil dat iedereen uit zijn auto ging en over de autosnelweg aan het lopen was.

Maar het festival zelf was wel tof...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 09-08-2004 2:16 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Hehe, welke idioot gaat dan ook mayhem kijken terwijl SATAN tegelijkertijd een ongelovelijk te gekke show neerzet op de party stage! damn wat was dat VET!
verder ja saxon, grave digger, dio, JBO hehehe, helloween enz waren wel gaaf, festival zelf was ook tof
niet zoveel zm volk gezien, maar kan me nog herinneren dat ik nog ff renskydom en digerdoden aangesproken heb.

Oja en warlock was ook echt gaaf, toen ze zegmaar weg waren met dat orkest, cult nummers!!

[Dit bericht is gewijzigd door testement op 09-08-2004 2:17]

zzz

Argh
Usericon van Argh
Posted 09-08-2004 5:11 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ook nog bands gezien die NIET gay zijn?

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 09-08-2004 7:05 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Gaat het nog Gayer dan Mayhem dan???

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-08-2004 7:22 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Wacken was gaaf maar echt veels te warm. Ik ben woensdag al verbrand, vanaf toen maar gaan smeren met factor 30 maar t hielp niet meer... Slapen ging ook moeilijk met die hitte dus die late concerten trok ik ook bijna niet meer... volgens mij wordt ik te oud hehehe.

Bands die ik vrijdag gezien heb:
Orphanage was weer redelijk suf, al heeft die zangeres nu eindelijk eens niet zo vreselijk vals gezongen.
Cathedral helaas ook weer vrij saai, toen maar naar de wet stage gegaan om Vanguard te kijken (niet de heavy metal band). Die waren gelukkig wel behoorlijk goed al was het geluid niet fantastisch, zonde want zo was de chello niet goed te horen.
Arch Enemy gaf een goed optreden. Angela gaat ook steeds beter zingen!
Mayhem was gelukkig geen al te grote tegenvaller omdat ik wist wat ik kon verwachten (had op internet al wat live materiaal gezien). Hellhammer blijft een geweldige drummer maar voor de rest is het gewoon een belachelijk slechte liveband. Het gooien met varkenskoppen was lollig maar voor de muziek hoefde je niet te gaan.
Mambo Kurt was ook weer lollig en met wel goede muziek haha. Volgend jaar moet die op het hoofdpodium komen te staan. Daarna naar de tent voor Sufferage. Ik kende het nog niet, maar 't was erg toffe brute death met een vrouwelijke gruntster die t ook erg goed deed.
's Nachts nog Amon Amarth gekeken, was ook leuk maar ik sliep al half hehe...

Zaterdag vroeg begonnen met Bal-Sagoth, vielen helaas nogal tegen door t vreselijk slechte geluid. Zanger had helaas ook zn zwaarden niet meegenomen hehehe. Die gek stond wel in een dikke jas terwijl t al erg warm aan het worden was.
Unleashed klein stukje gezien maar t blijft een saaie kutband
Stukje After Forever, die gaan helaas ook steeds meer de powermetal kant op. Toen maar naar Cannibal Corpse gelopen, die waren wel okee maar helaas geen Hammer Smashed Face hehehe. En tering wat heeft die zanger een dikke nek
Hypocrisy weer leuk als altijd, maar weinig verrassend meer.
Disbelief was een van de beste concerten van wacken. Perfect geluid, geweldige nummers. Erg staan (nu nog nekpijn hehe)
Satyricon was gaaf en de Darkthrone nummers waren helemaal erg heerschend. Volgens mij was Nocturno Culto erg zenuwachtig, hij stond er een beetje verloren bij op t podium hehe. Satyr nam af+toe de presentatie maar over omdat NC niet echt wist wat ie moest zeggen. Maar gelukkig zong hij wel erg goed. Jammer dat het maar een half uurtje duurde, er was nog een hele waslijst darkthrone nummers die ik wou horen. Maar hopelijk is het ze bevallen en gaan ze dit vaker doen...

Niet veel ZM'ers gezien. Arrebar en She-Devil langs zien lopen en hoi gezegd tegen Lainedil. Volgens mij waren er gewoon nauwelijks zm'ers (of ze stonden allemaal bij het gaye heavy metal podium natuurlijk )
Verder heb ik me weer staan verbazen dat die duitsers zo op heavy metal geilen dat ze het zelfs op de black stage plannen maar ik had ondertussen ook niet echt anders verwacht.

Zenial

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 09-08-2004 9:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik ga by the way nooit meer vooraan staan bij Arch Enemy... Wat een f**king hysterie zeg!!!

Ik heb me door zo'n security guard eruit laten tillen omdat ik zo'nn beetje dood gedrukt werd tegen het hek. Vlak daarvoor werd er al iemand half bewusteloos tussen uit gehaald en dat wilde ik niet gaan afwachten.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 09-08-2004 10:12 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

Ik heb die zanger van Mayhem nog backstage gezien waar die fijn met iedereen op de foto ging maar ik zag niet aan hem dat die zijn arm had open gehaald Death Angel en COB vond ik goed klinken. Mnemic had ik ook graag willen zien maar hoorde ik van een afstand

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-08-2004 11:10 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ben ook weer terug.. was weer heersend....

Mini-review dan maar:

BANDS: Het lijkt wel of ik elk jaar minder bands zie, maar wel meer kan genieten van de paar bands die ik zie:

Death Angel was erg gaaf, duidelijk een goede keuze geweest van de organisatie om die te laten openen op zaterdag , damn wat weet die het publiek goed wakker te maken 'have you ever had Death Angel as a alarm clock before' ..

Unleashed heb ik nooit veel aan gevonden, maar speelden dit jaar ook erg goed ..

Waarom iedereen het hier afgeeft op Mayhem begrijp ik niet helemaal. Het geluid was soms slecht ja, maar de set was erg goed. Het is duidelijk dat Mayhem doorheeft dat de meeste mensen toch vooral voor oud werk komen kijken, en ik was dan ook erg blij dat er nummers gespeeld werden als Pagan Fears, Necrolust en Freezing Moon. De show had wel iets hilarisch, met die varkenskoppen, maar deed zeker niet af aan de kwaliteit van het optreden.

Destruction speelt altijd goed en dus ook dit jaar.. Echt gaaf hoe er uit drie man zo'n muur van geluid kan komen..

Antrax vond ik niet veel aan maar had ik na Waldrock vorig jaar ook niet echt hoge verwachtingen van ... saaie meuk..

En dan la momemt suprème, Satyricon en Darkthrone (teminste, het D. logo stond op de shirt, maar het was natuurlijk alleen Nocturno Culto met S. als ondersteuning bij een Darkthrone setlist): GAAAAAAAAAF!! Hoewel de nieuwere Satyricon nummers mij totaal niet konden boeien was het optreden toch erg gaaf.. Satyr is duidelijk een echte frontman, en duidelijk zeer bezopen...

Dan dus Nocturno Culto .. Ik kan er weinig meer over zeggen dan dat ik het gewoon een steengoed optreden vond.. nummers van Panzerfaust, Transilvanian Hunger, Under A Funeral Moon.. damn... een one-time-chance, ook al is het niet helemaal Darkthrone, die het zeker waard was..
Jammer vond ik wel dat kennelijk het grootste gedeelte van het publiek nog nooit van Nocturno Culto gehoord had ofzo.. werkelijk extreem lam publiek... Een quote van Mikeee, waar ik het zeker mee eens ben: Het leek wel alsof iedereen voor één band kwam en voor één nummer (-> Satyricon - Mother North) ..
Wel vaag trouwens om darkthrone nummers te horen met 3 gitaren

Volgens mij is dat wel zo'n beetje alles wat ik gezien heb dit jaar...

STAU:

Fuckin' kut stau zeg .. overal die werkzaamheden tussen Itzehoe en Hamburg.. heb er 2,5 uur langer over gedaan dan op de heenreis. Leukste van alles was nog de file onder de Elbe-tunnel, gaf je de keuze tussen doodgaan van uitlaatgassen (als je de blowers aan liet staan) of van de hitte (met raampjes en blowers uit) ... heb maar voor een compromis gekozen en leef nog enigzins..

@Zillah-Morte: je gaat me toch niet vertellen dat je uiteindelijk geen enkele band-foto hebt genomen, ondanks je mogelijkheden ..

Edit: Post Scriptum: Amon Amarth en Cathedral waren ook wel ok.

Edit: Nog een PS: Belachelijk dat die Fascisten van Böse Onkelz worden uitgenodigd op wacken terwijl het motto van dit jaar was 'metal against racism' er schenen enorm veel nazistische lui op af gekomen te zijn (die veelal gelukkig donderdagnacht weer weggingen) ..... en zoals iemand al eerder zei: Die plee-negers hadden ook wel iets vreemds ja.. jammer trouwens dat ze per uur betaald kregen en niet per drol, want het schoonmaken ging echt extreem langzaam.. Verder vond ik het voor mijn vriendin erg sneu dat er op het héle festivalterrein geen enkele dixie te vinden was, en je dus helemaal naar de achterkant moest lopen voor betaal-wc's, terwijl voor de heren gewoon aan beide zijden van de podia's van die urinoir-hokken stonden (en een hoop hekken )

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 09-08-2004 11:18]

Meridian
Usericon van Meridian
Posted 09-08-2004 11:53 by Meridian Wijzig reactieProfiel van MeridianQuote dit bericht

quote:
Verder vond ik het voor mijn vriendin erg sneu dat er op het héle festivalterrein geen enkele dixie te vinden was, en je dus helemaal naar de achterkant moest lopen voor betaal-wc's, terwijl voor de heren gewoon aan beide zijden van de podia's van die urinoir-hokken stonden (en een hoop hekken )

Bij de ingang rechts in de hoek had je ook allemaal gewone gratis wc's, of was dat alleen bij Saxon en Satyricon?

Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 09-08-2004 11:58 by Joep 777 Wijzig reactieProfiel van Joep 777Quote dit bericht

En bij de WET stage stonden er ook.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-08-2004 12:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

O .. nou ja.. dan zal ze er wel overheen gekeken hebben

..

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-08-2004 12:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb Wacken ook weer overleefd.Ik voel me wel oud worden...de late bands 's nacht kon ik maar met moeite volgen omdat ik al half sliep...
De bands die ik gezien heb die de moeite waard waren:
CATHEDRAL-lekker om weer eens live te zien na al die jaren.
ENGINE OF PAIN-Goed optreden,jammer dat zovelen naar Arch Enemy waren.
MAYHEM-ik vond het geluid redelijk goed (op enkele keren na) en de setlist was ook erg gaaf.Jammer dat er een crowdsurfer verkeerd in mijn nek/rug terecht kwam waardoor ik de rest van het weekend (en nu nog) steeds veel last van heb gehad. Kon nog niet meer rechtlopen.Maniak heb ik nooit een goede zanger gevonden maar de rest van de band speelde ouderwets lekker
AMON AMARTH-was gewoon te moe van alle hitte en bier om echt te genieten want ze speelden wel erg bruut!
BAL SAGOTH-jammer dat ze zo'n kutgeluid hadden....wel warm om een bomberjack te dragen op het podium bij een temperatuur van meer dan 30 graden celsius hehe.
UNLEASHED-stond vooraan tegen het hek en het was gewoon geweldig...gave setlist!Jammer van die smerige kutpolen die vooraan de boel aan het verzieken waren..stelletje asociale kloothomo's...
SATYRICON-gaaf om te zien en vooraal "Mother North" was kippevel!
De organisatie had alles trouwens goed aangekondigd; het was Satyricon met Nocturno Culto VAN Darkthrone (dus niet Darkthrone) die zou spelen.Geweldig om dit mee te maken,klonk ook erg heavy met een extra gitaar erbij (3 in totaal).
Kortom: Wacken is een geweldig festival maar jammer dat er zoveel Duitsers zijn.
Op de terugweg nog drugs controle gehad.De agent vond het vreemd dat ik geen drugs gebruikte,ondanks dat ik uit Nederland kom???!!!
Ik heb hem verteld dat het wel een zielig cliche is dat alle Hollanders drugsgebruikers zouden zijn...ik kon toen meteen doorrijden hehe.
Verder nog veel postitieve reacties op mijn tattoos gekregen...door meerdere mensen gefotografeerd. Displeased wil er eentje op hun eigen site EN de site van Managarm zetten.Wel erg gaaf!

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Hub de Gallier
Posted 09-08-2004 12:54 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2004 12:52 schreef Hub de Gallier het volgende:
Heb Wacken ook weer overleefd.Ik voel me wel oud worden...de late bands 's nacht kon ik maar met moeite volgen omdat ik al half sliep...
De bands die ik gezien heb die de moeite waard waren:
CATHEDRAL-lekker om weer eens live te zien na al die jaren.
ENGINE OF PAIN-Goed optreden,jammer dat zovelen naar Arch Enemy waren.
MAYHEM-ik vond het geluid redelijk goed (op enkele keren na) en de setlist was ook erg gaaf.Jammer dat er een crowdsurfer verkeerd in mijn nek/rug terecht kwam waardoor ik de rest van het weekend (en nu nog) steeds veel last van heb gehad. Kon nog niet meer rechtlopen.Maniak heb ik nooit een goede zanger gevonden maar de rest van de band speelde ouderwets lekker
AMON AMARTH-was gewoon te moe van alle hitte en bier om echt te genieten want ze speelden wel erg bruut!
BAL SAGOTH-jammer dat ze zo'n kutgeluid hadden....wel warm om een bomberjack te dragen op het podium bij een temperatuur van meer dan 30 graden celsius hehe.
UNLEASHED-stond vooraan tegen het hek en het was gewoon geweldig...gave setlist!Jammer van die smerige kutpolen die vooraan de boel aan het verzieken waren..stelletje asociale kloothomo's...
ANTHRAX: jeugdsentiment...geweldig optreden...jammer dat mijn stem helemaal was verdwenen door het meezingen/schreeuwen hahaha.
SATYRICON-gaaf om te zien en vooraal "Mother North" was kippevel!
De organisatie had alles trouwens goed aangekondigd; het was Satyricon met Nocturno Culto VAN Darkthrone (dus niet Darkthrone) die zou spelen.Geweldig om dit mee te maken,klonk ook erg heavy met een extra gitaar erbij (3 in totaal).
Kortom: Wacken is een geweldig festival maar jammer dat er zoveel Duitsers zijn.
Op de terugweg nog drugs controle gehad.De agent vond het vreemd dat ik geen drugs gebruikte,ondanks dat ik uit Nederland kom???!!!
Ik heb hem verteld dat het wel een zielig cliche is dat alle Hollanders drugsgebruikers zouden zijn...ik kon toen meteen doorrijden hehe.
Verder nog veel postitieve reacties op mijn tattoos gekregen...door meerdere mensen gefotografeerd. Displeased wil er eentje op hun eigen site EN de site van Managarm zetten.Wel erg gaaf!

Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-08-2004 12:55 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Leuke week gehad, een paar dagen kankerblauw geweest en zo, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Nog een stel mensen van hier ontmoet, maar niet echt veel mensen die ik nog niet eerder had gezien ofzo.

Vette bands:

DIO!
SAXON!
Cathedral!
En Feinstein/the Rods, al is het me een fuckin' raadsel waarom daar echt bijna niemand stond te kijken, en wel bij bv. Dio, want het is toch echt bijna net zo goed.
En Satan was ook wel ontzettend cool, die zanger, niet te geloven!

Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen

Hub de Gallier
Posted 09-08-2004 12:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vreemd,mijn post staat er 2 keer????

Viel me trouwens wel op dat er tegenwoordig meer bootleg/zelfgedrukte shirtjes te koop zijn dan origine bandshirtjes...vind ik wel een slechte zaak.

Aerpel
Fear no Beer
Usericon van Aerpel
Posted 09-08-2004 13:24 by Aerpel Wijzig reactieProfiel van AerpelQuote dit bericht

Wat fototjes van Wacken.

Half zat is ook maar weg gegooid geld.

Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 09-08-2004 14:19 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

hebben er eigenlijk nog meer mensen ektomorph (oid) gezien? was wel lachen, lekker natgespoten worden met wasser

respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...

Orion
Usericon van Orion
Posted 09-08-2004 14:29 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

heeft er nog een ziel , Hobbyboy gezien !?
zo ja verslagje!

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 09-08-2004 14:35 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Nee niet gezien, aangezien ze volgende week in tilburg spelen!

zzz

Orion
Usericon van Orion
Posted 09-08-2004 14:42 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

!@#$%$#!@~$#@$%!#@%$#$%$%@#$%!@#$~#@$# *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
waarom kan ik daar nou godverdomme niet bij zijn

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 09-08-2004 14:44 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

Natuurlijk kun je dat wel, gewoon een kwestie van kiezen :p

zzz

Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 09-08-2004 15:26 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Weinig Nederlanders gezien btw...

Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com