![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
1. Lost Highway ![]() 2. Living dead trilogie van George A. Romero 3. Fight Club 4. The Matrix 5. Cube (+ alle James Bond) ![]() |
|
quote: Kleine correctie: 'Festen' is van Thomas Vinterberg, niet van Lars von Trier. Beide regisseurs hebben wel in de Dogma-groep gezeten ('Festen' en 'The Idiots' zijn allebei Dogma-films). Een Dogma-film maken betekent de volgende eed zweren: quote: http://www.dogme95.dk ![]() |
|
- Big Lebowski - Fargo Coen Brothers rule! ![]() |
|
quote: YEAH!! Maar waarom staat "Oh Brother were art thou" er niet tussen? Die film (ook van hun) is eigenlijk nog beter dan the big lebowski,of in ieder geval net zo goed ![]() "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." ![]() |
|
FF mezelf quote met kleine wijziging quote: 1) Braveheart 2) The Matrix 3) The Rock 4) Kiss of the Dragon ![]() 5) Saving private ryan [Dit bericht is gewijzigd door Ares op 03-12-2001 17:03] ![]() |
|
In willekeurige volgorde: - C'era una volta il West (a.k.a. Once upon a time in the west (1969) - Chocolat (2000) - English Patient, The (1996) - Matrix, The (1999) - Star Trek: First Contact (1996) - What's Eating Gilbert Grape (1993) - Agnes Browne (1999) - Alien: Resurrection (1997) - Aliens (1986) - American Beauty (1999) - Angela's Ashes (1999) - As Good As It Gets (1997) - Avengers, The (1998) - Being John Malkovich (1999) - Buono, il brutto, il cattivo, Il (a.k.a. The Good, the bad and the Ugly) (1966) - Cell, The (2000) - Cider House Rules, The (1999) - Close Encounters of the Third Kind (1977) - Clueless (1995) - Dark City (1998) - Deep Impact (1998) - Fifth Element, The (1997) - Final Destination (2000) - Final Fantasy: The Spirits Within (2001) - Forrest Gump (1994) - From Dusk Till Dawn (1996) - Full Monty, The (1997) - Green Mile, The (1999) - Insider, The (1999) - Jeffrey (1995) - L.A. Confidential (1997) - Leggenda del pianista sull'oceano, La (a.k.a. The Legend of 1900) (1998) - Lethal Weapon (1987) - Many Adventures of Winnie the Pooh, The (1977) - Memento (2000) - One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) - Pitch Black (2000) - Saving Private Ryan (1998) - Schindler's List (1993) - Shawshank Redemption, The (1994) - Shining, The (1980) - Sixth Sense, The (1999) - Soylent Green (1973) - Star Trek: Insurrection (1998) - Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) - Three to Tango (1999) - Time to Kill, A (1996) - Twelve Monkeys (1995) - Usual Suspects, The (1995) - Wizard of Oz, The (1939) - Wo de fu qin mu qin (a.k.a. The Road Home) (1999) If you can't eat it or fuck it, then kill it... ![]() |
|
En dan zijn er nog wel minimaal 2 miljoen goede films te noemen ![]() If you can't eat it or fuck it, then kill it... ![]() |
|
Ik heb ook een hele hoop films die ik goed vindt, maar zoveel... dat nou ook weer niet.. ![]() |
|
La double vie de Véronique - Kryszystof Kieslowski Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... ![]() |
|
Le grand beouf ; gasten besluiten zich letterlijk dood te eten. Gummo ; anarchistische en artistieke film. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
C'est arrive pres de chez vous - docu over een seriemoordenaar = vette humor!!!!!!! The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
quote: a.k.a. Man bites Dog... die staat iig op mijn "must see list", maar ik ben hem nog niet in de videotheek tegengekomen (op dvd) If you can't eat it or fuck it, then kill it... ![]() |
|
quote: Volgens mij heb ik die jaren en jaren geleden eens gezien; er staat me wel het e.e.a. van bij. Ik moet hem nog maar eens zien, want in mijn herinnering (toen was ik nog maar 10 of 11 jaar denk ik) vond ik hem geweldig... If you can't eat it or fuck it, then kill it... ![]() |
|
Ik hou niet zo van films, maar Spaceballs The Movie kan ik geen genoeg van krijgen. En dan vooral die 'Instant Cassetes': they're out before the movie! "what happened to then?" -"we just passed it." "when?" -"just now!" "then go back to then" -"when?" "now!" -"whe can't, we're at now now" "when will then be now?" -"Soon!" ![]() Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Sarjenka, weet je zeker dat dat lijstje niet gewoon alle films zijn de je je uberhaupt nog kan herinneren? ![]() "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." ![]() |
|
Somehow I doubt that. ![]() Dead things grow from deep inside... ![]() |
|
Ja meneer Linknl, er is al een topic over, maar die staat weer in 'Onzin'... beetje jammer. Goed, om verder te gaan (gelukkig is er cut en paste, ik had een hele zooi getypt, klik op 'Verstuur reactie' is het topic gesloten! ![]() In antwoord op XNegativeX: The Cube is wel OK inderdaad, alleen vond ik het jammer dat de hoofdrolspelers zulke stereotypen waren. Wel een cool einde trouwens, ook tof dat juist die ene figuur naar buiten kan... Brotherhood of the Wolf moet ik nog eens zien. Hmmm... wat zijn nou goede films... Pi is een goede film, en woensdag ga ik naar 'Requiem For A Dream', da's van dezelfde regisseur, daar verwacht ik ook wel veel van. Pi gaat over een jonge kerel, vreselijk goed in wiskunde en computers bouwen (maar zonder sociaal leven) die achter het 'patroon' in het getal Pi aanzit. De film wordt telkens onderbroken door de chronische migraine-aanvallen van die jongen (zeer tof effect, geeft de film echt een krankzinnig, claustrofobisch gevoel mee) en dan zitten er ook nog mensen achter hem aan, omdat dat patroon voor van alles en nog wat gebruikt kan worden, van de Stock Exchange t/m het gezicht van jEHOVAH. En pas heb ik Memento gezien, die was ook niet verkeerd... Dat gaat over een vent wiens geheugen maar een kwartier 'groot' is. Met behulp van foto's, tatoeages etc. moet hij telkens opnieuw uitvinden waar hij is en wat hij aan het doen is. En de vertelstructuur in de film is gewoon fantastisch... twee reeksen scene's wisselen elkaar af, de ene reeks loopt terug in de tijd, de andere vooruit en op het eind van de film komen de twee 'tijdlijnen' bij elkaar. Zeer cool gedaan. ![]() |
|
Dit ging even vooraf aan Dwaallichts antwoord: Gisteren heb ik The cube en Brotherhood of the wolf gezien. Allebei ongelovelijk vet! - The cube: een film over zes mensen die wakker worden in een doodelijk doolhof van kamers. Ze moeten daar zien uit te komen voordat ze gedood worden of gek worden. - The brotherhood of the wolf (frans gesproken): 2 mensen van het hof van Lodewijk XV die opzoek gaan naar een beest dat vrouwen en kinderen vermoord in een boeren dorpje. (speelt zich af in het frankrijk van 1766) En Linknl...denk je nou werkelijk dat ik eerst een kwartier ga zoeken voordat ik een topic start? Daar zijn jullie moderators toch voor. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
sorry kan niet zien wanner iemand iets typed. heb het topic verplaatst naar algemeen. ![]() |
|
... danke! Als er zoveel topics zijn, zal het altijd wel een beetje schipperen blijven. Ik wil trouwens ook absoluut 'Mulholland Drive' gaan zien (nieuwe film van David Lynch). ![]() |
|
Heeft iemand hier The wall van Pink floyd wel eens gezien? Lekker psychedelische film. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
quote: een beetje medewerking zou wel fijn zijn, het houdt het forum ook wat overzichterlijker. ![]() |
|
quote: Ik-maar ik vind de soundtrack beter Hello-hooray-let the show begin-I've been ready ![]() |
|
romeo en juliet shakespeare in love green mile ever after en veel van zulke films ![]() |
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |