![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Zal ik je, nadat je je 5,5 jaar suf hebt gegoogled, verklappen dat dat de film Tremors is. Heerlijke monster-pulp. 2 en 3 zijn ook met zichtbaar plezier gemaakt. Ik vind het echter geen meesterwerk, maar wel topvermaak ![]() Een tijdje terug is er een top 10 van de mooist gedraaide films uit 1998-2008 gekozen door Amerikaanse cameramensen. (Zie de blog op mijn website voor de nummers 11 t/m 50) De top 10: 1. Amélie: Bruno Delbonnel, ASC, AFC (2001) 2. Children of Men: Emmanuel Lubezki, ASC, AMC (2006) 3. Saving Private Ryan: Janusz Kaminski (1998) 4. There Will Be Blood: Robert Elswit, ASC (2007) 5. No Country for Old Men: Roger Deakins, ASC, BSC (2007) 6. Fight Club: Jeff Cronenweth, ASC (1999) 7. The Dark Knight: Wally Pfister, ASC (2008) 8. Road to Perdition: Conrad L. Hall, ASC (2002) 9. Cidade de Deus (City of God): César Charlone, ABC (2002) 10. American Beauty: Conrad L. Hall, ASC (1999) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm ![]() |
|
Braveheart was net op tv ![]() ![]() ![]() american psycho ![]() |
|
Brrrrrrr. Evil Dick ![]() |
|
Cidade de Deus en The Nines, enkele van de weinige films die me op een onverklaarbare wijze weten te boeien. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits ![]() |
|
Predator. ![]() |
|
One Flew Over the Cuckoo's Nest Children of Men The dark knight The butterfly effect Seven V for vandetta The road Inglorious bastards The big lebowski Mirrors zijn men favorieten waar ik nu op kan komen verder hele reeks thrillers (vooral psychologische) zoals The Cube, Hannibal, 1408, The grudge, Phonebooth als iemand aanraders weet binnen het genre mag je het me altijd laten weten ![]() ![]() |
|
Pfff. Beste film... Laat ik het houden op films die ik de laatste tijd heb gezien en goed te pruimen vond. Zoals Shutter Island. ![]() |
|
quote: vond ik ook wel een erg goeie ![]() |
|
![]() Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! ![]() |
|
Een van mijn favoriete films heb ik slechts 1 keer kunnen zien op het IFFR. Het was altijd moeilijk om de dvd te bemachtigen van de meesterlijke film Rok Dabla. (Hongaars of Roemeens...) Maar ik bedacht me net dat het vast ook deels op YouTube staat.... en jawel: (pas op: zonder de context van de film slaat dit echt nergens op!) http://www.youtube.com/watch?v=v82d_SHXI3E Het is een surrealistische mockumentary waarin de muzikanten zichzelf 'spelen'. De hoofdpersoon schijnt daar in het echt een zeer populaire zanger te zijn. Het plot ga ik niet eens proberen uit te leggen: Ik zeg: KIJK! (De engelse titel is 'Year of the Devil') ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm ![]() |
|
There can be only one: ![]() Kill on Command! ![]() |
|
WIIIIIIIIIIIIIIIIM! signature ![]() |
![]() |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |