IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XI Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Beetje slecht werkend systeem, vooral als een ramp meerdere staten treft zoals nu ...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-09-2005 16:23 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 2 september 2005 16:11 schreef kwelgeest het volgende:
O.a. in New Orleans dus je miept over niets.

idd over niets, daarom liggen er nu duizenden mensen te creperen. Met meer mankracht hadden ze al veel meer kunnen doen.

Ze moeten nu zelfs een keuze maken tussen voedsel voorziening of de plunderaars tegenhouden. ZO weinig man hebben ze dus.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:25 by Heiden Profiel van Heiden

Het was al dagen bekend dat Katrina waarschijnlijk op de schaal 5 zou toeslaan, als dat geen nood is, dan weet ik het ook niet meer.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2005 16:25 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2005 16:23 schreef ghoulliette het volgende:
idd over niets, daarom liggen er nu duizenden mensen te creperen. Met meer mankracht hadden ze al veel meer kunnen doen.

Ze moeten nu zelfs een keuze maken tussen voedsel voorziening of de plunderaars tegenhouden. ZO weinig man hebben ze dus.
Ze hebben inmiddels wel hun max. ingezet ja.

Gaan suggereren dat het tekort schieten komt door de aanwezigheid van troepen in het buitenland is gewoon onzinnig.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 september 2005 16:22 schreef Jenje het volgende:
Beetje slecht werkend systeem, vooral als een ramp meerdere staten treft zoals nu ...

Het is een gevolg van kiezen voor een federale staat waar de staten een grote mate van autonomie bezitten. Zo werkt het in principe ook in Duitsland, Zwitserland etc. etc.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:26 by Heiden Profiel van Heiden

Dat heeft niemand gesuggereert.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-09-2005 16:27 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 2 september 2005 16:22 schreef Chelman het volgende:
Rampenbestrijding is in de VS primair een taak van afzonderlijke staten. De federale regering treedt pas op als de nood hoog is en nooit vooraf....

mensen die dood in een rolstoel worden achtergelaten met een deken om zich heen, ziekenhuizen die hun spullen niet hebben waardoor mensen dood gaan. Is dat geen hoge nood?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 september 2005 16:25 schreef kwelgeest het volgende:
Ze hebben inmiddels wel hun max. ingezet ja.

Gaan suggereren dat het tekort schieten komt door de aanwezigheid van troepen in het buitenland is gewoon onzinnig.


Nee te kort schieten komt door het te traag sturen van troepen/hulp etc etc ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2005 16:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2005 16:26 schreef Heiden het volgende:
Dat heeft niemand gesuggereert.
Ik zie toch iets anders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:29 by Heiden Profiel van Heiden

Met Chelman is niet te discussiëren, Ghoulliette, hij zal Amerika altijd blijven verdedigen, terwijl ik hem toch best als een intelligent persoon inschat.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:29 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 september 2005 16:27 schreef ghoulliette het volgende:
mensen die dood in een rolstoel worden achtergelaten met een deken om zich heen, ziekenhuizen die hun spullen niet hebben waardoor mensen dood gaan. Is dat geen hoge nood?


Ze zijn nu toch bezig? Ik had het over waarom de federale overheid zich eerder niet zo enorm bemoeide met het versterken van dijken e.d. vooraf.

Nu zijn ze bezig. Mooi toch? Oh...het rampengebied is 6 keer zo groot als Nederland. Daar kan je moeilijk schitterende logistieke plannen voor gaan voorbereiden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:30 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 2 september 2005 16:29 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zie toch iets anders.


Waar?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-09-2005 16:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 2 september 2005 16:29 schreef Chelman het volgende:
Ze zijn nu toch bezig? Ik had het over waarom de federale overheid zich eerder niet zo enorm bemoeide met het versterken van dijken e.d. vooraf.

Nu zijn ze bezig. Mooi toch? Oh...het rampengebied is 6 keer zo groot als Nederland. Daar kan je moeilijk schitterende logistieke plannen voor gaan voorbereiden.


Waarom niet? Het is toch het machtige Amerika?


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-09-2005 16:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 2 september 2005 16:30 schreef Heiden het volgende:
Waar?
quote:
Op 2 september 2005 15:59 schreef ghoulliette het volgende:
Tja waar zijn de troepen als je ze nodig hebt..... prutsers
quote:
Op 2 september 2005 16:13 schreef Jenje het volgende:
Ze moesten dan ook via Irak he


Nou is die post van Jenje, neem ik aan, ironisch bedoelt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Euhm DUH


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:34 by Heiden Profiel van Heiden

Dat denk ik ook. Iedereen kan zeggen wat hij wil, in principe hadden die troepen al in New Orleans en Biloxi enzo moeten zijn voordat Katrina überhaupt aan land kwam.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-09-2005 16:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 2 september 2005 16:29 schreef Heiden het volgende:
Met Chelman is niet te discussiëren, Ghoulliette, hij zal Amerika altijd blijven verdedigen, terwijl ik hem toch best als een intelligent persoon inschat.


Met mij valt prima te discussieren over de VS want er valt genoeg op aan te merken. Echter:

Ik had het er over dat de federale overheid zich niet VOORAF actief met de ramp bemoeide.

Ze zijn nu wel bezig omdat het inmiddels wel onder de federale verantwoordelijkheid valt. Het loopt niet goed. Daar zijn legio redenen voor aan te wijzen. George Bush is echter niet een van die redenen en de oorlog in Irak is dat zeker ook niet.

Het uitzenden van troepen dat gepland en getraind is en dat bovendien volgens een vaste schema verloopt kan je moeilijk vergelijken met een onverwachte noodscenario.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Bush valt zeker te verwijten aangeizen hij de oorlog in Irak belangrijker vond dan de dijken rondom New Orleans, waar Nederlandse dijkingenieurs (beste ter wereld0 van hebben gezegd: die zijn waardeloos in geval van ene grote tropische storm

Bush wist het en deed niets: hij heeft verzaakt.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:36 by Heiden Profiel van Heiden

Kom je weer met "onverwachts". Zo onverwachts was het niet. Ik vind het een groot voorbeeld van falen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 16:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Het is toch ook zo dat de mogelijke inzet van het Amerikaanse leger in het binnenland beperkt is? Dat daarom dus ook eerst de Nationale Garde op pad gestuurd wordt?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 02-09-2005 16:37 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 2 september 2005 16:36 schreef Heiden het volgende:
Kom je weer met "onverwachts". Zo onverwachts was het niet. Ik vind het een groot voorbeeld van falen.




On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 16:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 16:36 schreef Jenje het volgende:
Bush valt zeker te verwijten aangeizen hij de oorlog in Irak belangrijker vond dan de dijken rondom New Orleans, waar Nederlandse dijkingenieurs (beste ter wereld0 van hebben gezegd: die zijn waardeloos in geval van ene grote tropische storm

Bush wist het en deed niets: hij heeft verzaakt.

Dat mag je wel iets nuanceren; de dijken waren voor een klasse 3 orkaan voldoende, Katrina was klasse 5.

Afgezien van het feit of Bush nou de juiste afweging gemaakt heeft, is het natuurlijk wel zo dat je maar tot een bepaalde hoogte bescherming kunt bieden tegen natuurrampen. Daarbij komt dat het ook veel tijd en geld kost en dat je op een gegeven moment de moeilijke afweging moet maken of de baten van iets meer bescherming nog op wegen tegen de kosten van iets meer bescherming.

Volgens jou verzaakt een bestuurder echter ALTIJD want ze steken NOOIT al het beschikbare geld in de waterkering.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2005 16:43 by Heiden Profiel van Heiden

Dat vind ik wel een erg vage post, Zelthor. Loopbaan in de politiek misschien iets voor je?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-09-2005 16:44 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 september 2005 16:40 schreef ZelThoR het volgende:
Dat mag je wel iets nuanceren; de dijken waren voor een klasse 3 orkaan voldoende, Katrina was klasse 5.

Afgezien van het feit of Bush nou de juiste afweging gemaakt heeft, is het natuurlijk wel zo dat je maar tot een bepaalde hoogte bescherming kunt bieden tegen natuurrampen. Daarbij komt dat het ook veel tijd en geld kost en dat je op een gegeven moment de moeilijke afweging moet maken of de baten van iets meer bescherming nog op wegen tegen de kosten van iets meer bescherming.

Volgens jou verzaakt een bestuurder echter ALTIJD want ze steken NOOIT al het beschikbare geld in de waterkering.


Tussen fase 3 en 5 zit erg vele verschil, en de Golf van Mexico is berucht om de grote hoeveelheden tropische stormen en orkanen; dus mikken op een medium storm is natuurlijk te dom voor woorden ..

Dat is te vergelijken met het plaatsen van een rol kooi die klappen van 100 km/u op kan vangen: zinloos.

New Orlenas ligt erg slecht voor dit soort stormen; aan de overheid (welke dan ook) is het de plicht de stad te beschermen, en dat is hier imho niet gedaan. Hier is gekozen voor prestigeprojecten.

Overigens heeft Bush het budget gehalveerd waardoor eerder bestaande plannen voor verbetering moesten worden afgeblazen ...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2005 16:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 september 2005 16:43 schreef Heiden het volgende:
Dat vind ik wel een erg vage post, Zelthor. Loopbaan in de politiek misschien iets voor je?
Hehe, ja, ik ben vandaag al de hele dag lekker wazig.

Door mijn studie heb ik wat inzicht in de manier waarop dit soort afwegingen gemaakt worden, en dus ook hoe moeilijk dat is. Al gaat het daarbij iets meer om het technische aspect.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen