IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig, onzinnig, heerschend en droevig nieuws XI Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 08-09-2005 8:36 by altx Profiel van altx

Ik vraag me af wanneer we kerk en staat nu eens echt gaan scheiden en al die christelijke partijen eens afschaffen.

Neem bijvoorbeeld CDA. Zonder die C ervoor zouden ze nooit zo veel stemmen halen... De meeste mensen stemmen er alleen maar op omdat je als christen wordt geacht op een christelijke partij te stemmen. Nou, ik vind het bizar dat anno 2005 religie en politiek nog steeds zo met elkaar verweven zijn.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-09-2005 14:41 by Iskariot Profiel van Iskariot

ls ik dit zo lees is de SGP niet terecht gewezen, maar de staat (met wel negatieve gevolgen voor de SGP):

De rechter over de SGP 7-09-05


Beeld van vrouwe justitia in Delft (foto ANP)

Hoe zit dat nou? De rechtbank zegt dat de SGP discrimineert, wat niet mag. Maar tegelijkertijd staat zij toe dat de partij haar discriminerende statuten handhaaft.

De rechtszaak over de SGP, die is aangespannen door het Clara Wichmann Proefprocessenfonds en acht andere maatschappelijke organisaties, was tweeledig.

Tegen de staat
Aan de ene kant klaagden de eiseressen de staat aan die volgens hen in strijd handelde met onder meer het internationale Vrouwenverdrag van de Verenigde Naties, dat Nederland eind jaren tachtig heeft geratificeerd.

De rechtbank gaf hun daarin gelijk. Ook zij vindt dat de staat onrechtmatig heeft gehandeld, doordat zij geen passende maatregelen heeft genomen om discriminatie van vrouwen in het politieke en openbare leven uit te bannen.

Sterker nog, ze bepaalde dat de staat niet langer subsidie aan de SGP mag verstrekken, zolang die partij vrouwen niet als volwaardig lid toelaat.

Tegen de SGP
Aan de andere kant eisten de aanklaagsters dat de SGP artikel 10 uit de statuten zou schrappen. Daarin staat dat vrouwen alleen buitengewoon lid mogen worden, wat betekent dat zij binnen de partij geen stemrecht hebben en geen politieke of bestuurlijke functies mogen bekleden.

Op dit punt haalden zij bakzeil. De rechter oordeelde dat het toelaten van vrouwen als volwaardig lid van de SGP geen algemeen belang dient, maar alleen het belang van SGP-vrouwen, en die voerden geen proces.

Het moet voor de rechter een lastige kwestie zijn geweest, omdat er drie verschillende grondrechten in het geding waren, die formeel allemaal even zwaar moeten wegen: dat van vrijheid van vergadering, vrijheid van godsdienst of het non-discriminatiebeginsel.

Uiteindelijk is gekozen voor het principe dat de Staatkundig Gereformeerde Partij mag geloven wat zij wil, en in haar statuten mag zetten wat zij wil (mits er geen mensen naar de rechter stappen, omdat zij zich onrechtvaardig behandeld voelen), maar dat de overheid dat nog niet hoeft te subsidiëren.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-09-2005 15:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun


Australische lerares had groepseks met leerlingen

In Australië moet een 25-jarige lerares twee jaar de cel in wegens seksueel misbruik van jongens onder de 17 jaar. Lerares Sarah Jayne Vercoe had twee maanden een verhouding met een 15-jarige jongen die ze eind 2004 op een schoolkamp ontmoette. Ook ging de lerares in haar huis een keer van bil met vier jongens tegelijk. Dat viertal was tussen 14 en 16 jaar oud.

Tegen de rechter zei de lerares wetenschappen dat haar gedrag kwam vanwege huwelijksproblemen en omdat ze zich verstoten voelde door haar collega's. Familieleden van de jongens en activisten tegen seksueel misbruik protesteerden tegen de uitspraak. Ze vonden dat Vercoe veel te licht werd bestraft.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-09-2005 15:55]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 08-09-2005 15:57 by Smoochy Profiel van Smoochy

quote:
Op 8 september 2005 15:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Australische lerares had groepseks met leerlingen

In Australië moet een 25-jarige lerares twee jaar de cel in wegens seksueel misbruik van jongens onder de 17 jaar. Lerares Sarah Jayne Vercoe had twee maanden een verhouding met een 15-jarige jongen die ze eind 2004 op een schoolkamp ontmoette. Ook ging de lerares in haar huis een keer van bil met vier jongens tegelijk. Dat viertal was tussen 14 en 16 jaar oud.

Tegen de rechter zei de lerares wetenschappen dat haar gedrag kwam vanwege huwelijksproblemen en omdat ze zich verstoten voelde door haar collega's. Familieleden van de jongens en activisten tegen seksueel misbruik protesteerden tegen de uitspraak. Ze vonden dat Vercoe veel te licht werd bestraft.




SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 08-09-2005 16:00 by Smoochy Profiel van Smoochy



de lerares in kwestie


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-09-2005 16:03 by Iskariot Profiel van Iskariot

Franeker kan accijnsvrij bier drinken

Uitgegeven: 8 september 2005 14:56
Laatst gewijzigd: 8 september 2005 15:39
FRANEKER - Bierliefhebbers uit Franeker hebben deze week ongetwijfeld een gat in de lucht gesprongen, want uit een document uit 1504 van de toenmalige Hertog van Saksen blijkt dat de inwoners van het Friese stadje tot in de eeuwigheid geen accijns over bier hoeven te betalen.De recent aangetreden directeur Manon Borst van museum 't Coopmanshûs liet dat donderdag weten.

De Franekers kregen volgens Borst de accijnsvrijstelling als beloning voor een soort verraad. "Franeker had de Saksen gevraagd het bewind in Friesland over te nemen. Als dank kregen ze de vrijstelling van George, Hertog van Saksen. Aangezien destijds bier zelfs door kinderen en gewoon bij het ontbijt werd gedronken, was dat erg interessant", vertelt Borst.

Verloren

Het toeval wil dat vanaf 17 tot en met 25 september de Agrarische Dagen in Franeker plaatsvinden, een evenement waar ook bier wordt gedronken. "Als het document nog geldig was geweest zou dat fantastisch voor de Agrarische Dagen zijn. Helaas heeft het document met het verdwijnen van de Saksen uit Friesland zijn rechtsgeldigheid verloren", aldus de directeur.

't Coopmanshûs ontleent haar naam aan het gelijknamige gebouw in het Friese stadje. Het museum gaat echter volgend jaar verhuizen naar het Martenahûs. Dat gebouw is vernoemd naar Hessel van Martena, een hoge vertegenwoordiger tijdens het bewind van de Saksen in Friesland.

Waarde onbekend

Hoe blij het museum ook met de vondst is, Borst kan er niets mee. "Want het blijkt niet van ons te zijn, maar van het gemeentearchief van Franekeradeel. Het document is hier al zeker sinds de jaren veertig, maar hoe het hier is gekomen is onduidelijk. Zeker is wel dat het gemeentearchief het document nooit heeft gemist", aldus Borst. De waarde van het document is onbekend.

Was ik toch bijna meteen naar Franeker gegaan


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-09-2005 16:06 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 september 2005 22:30 schreef Psychonaut het volgende:
Tot 20 procent minder werk in internationaal transport
DEN HAAG - Nederlandse transportbedrijven hebben door toegenomen concurrentie op lonen binnen de EU de afgelopen tien jaar ruim 10 tot 20 procent van hun marktaandeel verloren in het internationale wegvervoer.

Ook verdwijnt werk uit ons land doordat veel Nederlandse wegvervoerders zich in nieuwe lidstaten, zoals Polen, hebben gevestigd om vanuit daar te werken met goedkopere chauffeurs.

Dat heeft staatssecretaris Van Hoof van Sociale Zaken woensdag geschreven in antwoord op vragen van Tweede-Kamerlid De Wit van de SP. Het Kamerlid maakt zich zorgen over het verdwijnen van werk voor Nederlandse chauffeurs in het internationale wegtransport.
----
Dank je wel, Chellie


Verloren maarktaandeel betekent niet minder werk. De markt is enorm gegroeid de laatste jaren en zeker na de toetreding. Een kleiner marktaandeel is sowieso een noodzakelijk gevolg van een marktuitbreiding.

Stel je bent een monopolist en je verkoopt dagelijks 100 appels. Vanaf vandaag wordt het afzet gebied groter maar dit wordt door je concurrent overgenomen. Jij verkoopt nog steeds 100 appels maar hij verkoopt ook nog eens 80. Je marktaandeel is van 100% naar 55% gedaald maar je hebt er niet minder werk door.

Dit deed zich deels voor in de laatste jaren. UIteraard heeft de sterke concurrentie ook het een en ander weggeknabbeld bij Nederlandse bedrijven. Dat hoort erbij. Iedereen doet waar die goed in is en wat hij goedkoop kan leveren. Derhalve domineert Nederland bijvoorbeeld de Europese bloemenmarkten of waterbouw markten waardoor er 'marktaandeel in andere landen is kwijtgeraakt'. Dat is een positieve ontwikkeling.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-09-2005 17:09 by Snaack Profiel van Snaack

Grappig

quote:
Barend en van Dorp scoren slecht
Het gaat niet goed met de talkshow Barend en Van Dorp op de nieuwe zender Talpa. De kijkcijfers vallen behoorlijk tegen. Keken er maandag nog 311.000 mensen, gisteren was dat aantal terug gelopen tot 211.000. Bij RTL 4 keken er gemiddeld 700.000 mensen naar het programma.

Afgelopen zaterdag zei Frits Barend nog in de Volkskrant dat het programma bij de top hoort. "Er zijn er echt heel weinig die kunnen tippen aan ons", voegde hij er nog aan toe.


Sukkels. Dat programma journalistiek noemen is voor zelfs een redacteur van de Ditjes en Datjes nog een belediging.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-09-2005 19:08 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Humor

quote:
Franeker kan accijnsvrij bier drinken

Gepubliceerd op donderdag 08 september 2005

FRANEKER (ANP) - Bierliefhebbers uit Franeker hebben deze week ongetwijfeld een gat in de lucht gesprongen, want uit een document uit 1504 van de toenmalige Hertog van Saksen blijkt dat de inwoners van het Friese stadje tot in de eeuwigheid geen accijns over bier hoeven te betalen.

De recent aangetreden directeur Manon Borst van museum 't Coopmanshûs vond het document bij toeval in een la, zo liet zij donderdag weten.





BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-09-2005 19:26 by BARABAS Profiel van BARABAS



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2005 19:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 8 september 2005 16:06 schreef Chelman het volgende:
Verloren maarktaandeel betekent niet minder werk. De markt is enorm gegroeid de laatste jaren en zeker na de toetreding. Een kleiner marktaandeel is sowieso een noodzakelijk gevolg van een marktuitbreiding.

Stel je bent een monopolist en je verkoopt dagelijks 100 appels. Vanaf vandaag wordt het afzet gebied groter maar dit wordt door je concurrent overgenomen. Jij verkoopt nog steeds 100 appels maar hij verkoopt ook nog eens 80. Je marktaandeel is van 100% naar 55% gedaald maar je hebt er niet minder werk door.

Dit deed zich deels voor in de laatste jaren. UIteraard heeft de sterke concurrentie ook het een en ander weggeknabbeld bij Nederlandse bedrijven. Dat hoort erbij. Iedereen doet waar die goed in is en wat hij goedkoop kan leveren. Derhalve domineert Nederland bijvoorbeeld de Europese bloemenmarkten of waterbouw markten waardoor er 'marktaandeel in andere landen is kwijtgeraakt'. Dat is een positieve ontwikkeling.


dit noem ik stagnatie


signature


Gahlgarath
Usericon van Gahlgarath
Posted 08-09-2005 20:17 by Gahlgarath Profiel van Gahlgarath

watskebeurt..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2005 8:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Powell heeft spijt van presentatie massavernietigingswapens

De Amerikaanse oud-minister Powell betreurt zijn optreden in de VN-veiligheidsraad vlak voor het begin van de oorlog in Irak. Hij heeft dat gezegd in een televisie-interview met ABC News. Volgens Powell is het nog steeds een smet op zijn blazoen. "Het was pijnlijk. Het is pijnlijk nu."

Powell was destijds minister van Buitenlandse Zaken. Voor de voltallige veiligheidsraad presenteerde hij de bewijzen die Amerika had voor de Iraakse massavernietigingswapens. De beelden van plattegronden waarop Powell aanwees waar de Iraakse leider Saddam Hussein de wapens had verstopt gingen de hele wereld over. Zijn verhaal maakte de noodzaak om in te grijpen in Irak veel geloofwaardiger. Maar achteraf bleken de beschuldigingen onterecht. De inlichtingen van de Amerikaanse veiligheidsdiensten waarop Powell zich baseerde, klopten niet. Toen dat duidelijk werd was hij volledig van de kaart, zo zei Powell in het interview.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-09-2005 8:56 by M. Profiel van M.

quote:
Op 8 september 2005 16:00 schreef Smoochy het volgende:


de lerares in kwestie

Stel je voor, je bent 15 en je docente Engels (geen supermodel, maar toch ook niet verkeerd) laat haar tieten zien en vraagt of je d'r wil neuken.

Tering jantje, ik zou het wel weten, hehe. Doet me denken aan die lekkere aardrijkskunde-chick die bij mij voor de klas stond..... puber fantasieën haha.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-09-2005 8:57]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2005 9:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 september 2005 8:56 schreef M. het volgende:
Stel je voor, je bent 15 en je docente Engels (geen supermodel, maar toch ook niet verkeerd) laat haar tieten zien en vraagt of je d'r wil neuken.

Tering jantje, ik zou het wel weten, hehe. Doet me denken aan die lekkere aardrijkskunde-chick die bij mij voor de klas stond..... puber fantasieën haha.


inderdaad. en het merendeel van de jongens ook wel denk ik. zouden jongens en meisjes hierin sterk verschillen?? zijn jongetjes al op vroegere leeftijd "geiler"? komop M, jij weet dat vast!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2005 9:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 9 september 2005 9:00 schreef attila_de_hun het volgende:
inderdaad. en het merendeel van de jongens ook wel denk ik. zouden jongens en meisjes hierin sterk verschillen?? zijn jongetjes al op vroegere leeftijd "geiler"? komop M, jij weet dat vast!!!
Ik denk niet dat M's belevingen synoniem staan voor de gemiddelde jongere ... die was volgens mij toch wel iets geiler op zijn 15e


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-09-2005 9:04 by M. Profiel van M.

1. Ik was een voor-beel-di-ge jongeman
2. Vrouwen zijn eerder geiler, en langer. Kijk maar naar die docente!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2005 9:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja bij jou zijn ze altijd langer ... maar dat kan zo zijn voordelen hebben


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2005 9:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 9 september 2005 9:04 schreef M. het volgende:
1. Ik was een voor-beel-di-ge jongeman



ja, die de "katjes in het donker eens extra knijpen"

quote:

2. Vrouwen zijn eerder geiler, en langer. Kijk maar naar die docente!


beide stellingen vallen niet uit de foto af te leiden!!!

van "eerder" weten we niks en daarmee ook niks van langer. ha, misschien is ze pas een week "geil" en voor het eerst.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-09-2005 12:05 by Chelman Profiel van Chelman



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 09-09-2005 20:20 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Duitser brouwt sterkste bier ter wereld

Uitgegeven: 9 september 2005 19:14

AMMERSEE - De Duitse brouwmeester Harald Schneider heeft het naar eigen zeggen sterkste bier ter wereld bereid na een gistingsperiode van twaalf weken. De drank bevat 25,4 procent alcohol en laat zich serveren in een borrelglas.

"Iedereen die het heeft geproefd is enthousiast. Het smaakt als een mengsel van bier en sherry", aldus de in Beieren woonachtige Schneider.


De 36-jarige brouwer adviseert hooguit drie glazen van zijn product te consumeren. "Wie meer drinkt, valt om." Schneider onttroont met zijn brouwsel de Amerikaanse Boston Beer Company, die tot nu toe het sterkste bier ter wereld had met het merk Samuel Adams Utopias (25 procent).

De Duitser denkt zijn koppositie niet lang te behouden. "Ik ben er vrij zeker van dat de Amerikanen nog iets achter de hand hebben."

Bron: www.nu.nl




Dit zou ik best een willen proeven


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2005 21:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

stop de persen.... breaking news!!!

(van FOK!!!)

Zwangere Tanja dreigt Big Brother te verlaten

De zwangere deelneemster Tanja dreigt Big Brother vrijwillig te verlaten. De 27-jarige Groningse is zwaar teleurgesteld dat BB-presentator Ruud de Wild in de wekelijkse live-uitzending gisteren wereldkundig maakte dat ze een meisje verwacht. Kort daarvoor had ze nog laten weten tot de geboorte in het ongewisse te willen blijven.

Uit angst het nieuws van schreeuwende fans buiten de omheining van het huis te moeten horen liet Tanja zich na de live-uitzending in de dagboekkamer alsnog inlichten. In een telefoongesprek mocht haar moeder haar vertellen dat het ongeboren kind een meisje is. "Als ik mijn moeder niet had gesproken had ik mijn koffers gepakt. Ik ben er niet blij om, echt niet", zo reageerde Tanja naar de andere bewoners van het Big Brotherhuis over de bekendmaking. "Het is niet meer leuk. Ik weet nu wat het is. De spanning en de leukigheid is er af."

Vandaag lijkt ze alsnog vastbesloten het beroemde tv-huis te verlaten. De moeder van Tanja zou inmiddels van Groningen naar Aalsmeer onderweg zijn om haar dochter op te halen. Of er door het productieteam nog een poging zal worden ondernomen de kandidate in het huis te houden is niet bekend. De geboorte van een baby in de realitysoap zou ongetwijfeld wereldwijde publiciteit opleveren voor producent Endemol.

De zwangere kandidate werd kort voor de start van de vijfde Nederlandse editie met veel bombarie aangekondigd. Tanja zou de eerste deelneemster worden die in het Big Brotherhuis zou gaan bevallen. De aankondiging leidde zelfs tot verontruste reacties vanuit de politiek. Onlangs stelde de Arbeidsinspectie beperkingen aan het filmen van de pasgeboren baby.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2005 22:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Attila .... dat jij die zooi kijkt ..... schokkend


Nameless shadow
Usericon van Nameless shadow
Posted 09-09-2005 22:19 by Nameless shadow Profiel van Nameless shadowhttp://jeroendekker.com

Ja, Fok is niet voor true-e metalheads



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-09-2005 22:26 by Iskariot Profiel van Iskariot

5% korting studieboeken

De Tweede Kamer heeft afgedwongen dat studenten een aparte korting kunnen bedingen op hun studieboeken en studie-muziekuitgaven. De student kan individueel 5% korting bedingen.

De LSVb is uiteraard blij met een begin van het openbreken van de boekenmarkt voor het onderwijs, maar is teleurgesteld met de uitspraak van het Commissariaat voor de Media dat boekhandels niet verplicht zijn de student te informeren over de getroffen regeling. Daarbij moet een student bij de aankoop een zogenaamde zelfverklaring afgeven alvorens hij de korting kan ontvangen, in welke hij vermeldt dat hij staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling, welke studierichting hij volgt en dat de boeken zijn voorgeschreven door zijn studierichting. De LSVb zal de Colleges van Bestuur van hogescholen en universiteiten aanspreken om hun studenten bij te staan in het verkrijgen van- en informeren over deze korting.

De Boekverkopersbond heeft reeds een voorbeeld van zo'n zelfverklaring gemaakt, welke te vinden is op: ScienceGuide.


5%, nouja iets is beter als niets...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen