IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Finland, 12 points (Eurovisie songfestivaltopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 12-05-2011 23:43 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Naar nederlandse maatstaven wel ja


Black seeds of bunny!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 7:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Beetje onzin. Het barst van de goede Nederlandstalige en Nederlandse muziek. Typisch Nederlands om alleen buitenlandse of buitenlandstalige muziek goed te vinden. Terwijl we een ontzettend mooie taal hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-05-2011 7:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Jan Smit wil Within Temptation naar Songfestival sturen
Uitgegeven: 12 mei 2011 21:39
Laatst gewijzigd: 12 mei 2011 23:31

AMSTERDAM - Jan Smit wil Within Temptation volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival sturen. Deze onthulling deed hij tijdens het commentaar van de liveuitzending van het Songfestival 2011.

© NU.nl/Michael RosaNa de act van Oekraïne, zangeres Mika Newton, kwam medecommentator Daniël Dekker met de vergelijking van Within Temptation's Sharon den Adel.

Smit viel hem bij door te zeggen dat hij die band graag voor 2012 zou willen zien op het Songfestival. "Als we daarmee aankomen, dat zou pas een opening zijn", aldus Smit.



Over het optreden van de 3JS was Smit zeer te spreken. "Super! Dit kan niet meer misgaan dit," aldus de mede-Volendammer.




Nou, daar zou dat smitje best nog wel eens gelijk mee kunnen hebben...


spelfout weggehaald...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-05-2011 8:13 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 7:06 schreef bastianus het volgende:
Beetje onzin. Het barst van de goede Nederlandstalige en Nederlandse muziek. Typisch Nederlands om alleen buitenlandse of buitenlandstalige muziek goed te vinden. Terwijl we een ontzettend mooie taal hebben.


Alleen zoekt men voor het songfestival altijd de grootste droeftoeters uit de Nederlandse muziekbusiness uit om mee te laten doen. :')


 


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-05-2011 8:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 8:13 schreef Forever After het volgende:
Alleen zoekt men voor het songfestival altijd de grootste droeftoeters uit de Nederlandse muziekbusiness uit om mee te laten doen. :')




spelfout weggehaald...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 13-05-2011 8:30 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 13 mei 2011 8:13 schreef Forever After het volgende:
Alleen zoekt men voor het songfestival altijd de grootste droeftoeters uit de Nederlandse muziekbusiness uit om mee te laten doen. :')
Volgend jaar grindbashers?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-05-2011 8:51 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 13 mei 2011 8:13 schreef Forever After het volgende:
Alleen zoekt men voor het songfestival altijd de grootste droeftoeters uit de Nederlandse muziekbusiness uit om mee te laten doen. :')


Mee eens. We hebben de neiging hetzelfde type schlagermeuk erheen te sturen waar we onze oosterburen al jaren om uitlachen. Van die TROS-muziek voor op zo'n centrumplein vol simpelen.

Dat hele songfestival gaat al lang niet meer om de muziek. Naast de duidelijke vriendjespolitiek in Oost-Europa gaat het, vooral sinds de overwinning van Lordi, om spektakel, vuurwerk en vrouwen in rokjes die korter dan kort zijn en hakken van een halve meter. Als wij dan een suf mokkel met een draaiorgel sturen, drie glijerige oppernichten of drie van die Volendamse figuren vragen we er ook gewoon om, en dan is Within Temptation nog niet eens een heel slecht idee.

Verder helaas nog helemaal niets van gezien of gehoord dit jaar, en morgen mis ik 'm ook. Kroegbezoek is leuker natuurlijk, maar an sich vind ik het songfestival altijd wel vermakelijk op tv.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 13-05-2011 9:24 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Maar dit is gewoon idols op europees niveau.
Gelukkig pompt Nederland er nauwelijks geld in (bij mijn weten). Waarschijnlijk is dat de rede dat ze ook niet winnen. Geld uitgeven zodat je tegen buitenlanders kan zeggen dat ''ons'' nummertje beter is, is echt verspilling.


Atomization: Bandcamp - Spotify


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 9:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Volgens mij is het gewoon heel moeilijk om door die stemming heen te komen, omdat al die Oost-Europese landen op elkaar stemmen. Goed, toegegeven, Sieneke en de Toppers is natuurlijk wel zo'n beetje het meest trieste wat er bestaat qua Nederlandse muziek en past inderdaad goed tussen al die Tros-ellende. Terecht ook dat die niet hoog gekomen zijn. Maar met 3J's had ik het idee dat het nog aardig goed kon komen, die Jan Dulles vind ik echt één van de beste zangers in Nederland, zonder flauwekul. Ook live kan hij het absoluut waarmaken.
Ik denk dat Nederland moet stoppen met het zich laten beoordelen door een stemsysteem wat zich zo leent voor corruptie en landsbelangen. Gewoon stoppen met deelname, klaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 13-05-2011 9:35 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Heb je die vesie van Black ( Pearl Jam ) door de 3jees wel eens gehoord?
Vast wel te vinden op youtube


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-05-2011 9:35 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

3JS had maar een saai nummer, veel te braafjes. NL kan wel roepen dat ze niet winnen omdat ze niet genoeg meebetalen, maar volgens mij winnen ze simpelweg niet doordat wij er zulke kutmuziek heen sturen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 9:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 9:35 schreef MMayo het volgende:
3JS had maar een saai nummer, veel te braafjes. NL kan wel roepen dat ze niet winnen omdat ze niet genoeg meebetalen, maar volgens mij winnen ze simpelweg niet doordat wij er zulke kutmuziek heen sturen.
Pffhaha.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-05-2011 9:48 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ghehe


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 13-05-2011 9:57 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 9:28 schreef bastianus het volgende: Maar met 3J's had ik het idee dat het nog aardig goed kon komen, die Jan Dulles vind ik echt één van de beste zangers in Nederland, zonder flauwekul. Ook live kan hij het absoluut waarmaken.
Ik vond hem toch niet zo heel goed zingen gisteren.

Viel mij ook op in de docu over het hele gebeuren die begin van de week op tv was, dat de zang van veel winnaars van afgelopen jaren niet echt boven de maat is. Zal misschien door de druk komen.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 10:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 9:57 schreef bokaj het volgende:
Ik vond hem toch niet zo heel goed zingen gisteren.

Viel mij ook op in de docu over het hele gebeuren die begin van de week op tv was, dat de zang van veel winnaars van afgelopen jaren niet echt boven de maat is. Zal misschien door de druk komen.


Vergeleken met anders niet nee. Maar gemiddeld stak hij er nog bovenuit, de rest was echt waardeloos gemiddeld. Alhoewel, er waren wel wat goede nummers bij, beter ook dan Nederland. Maar de uitslag was nog vreemd vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-05-2011 11:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 9:28 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is het gewoon heel moeilijk om door die stemming heen te komen, omdat al die Oost-Europese landen op elkaar stemmen.


Ik denk dat het niet eens meer zo is dat de landen op elkaar stemmen, maar dat het meer zo is dat veel oost-europese mensen geëmigreerd zijn naar (westersere) Europese landen. Denk aan alle Polen die in Nederland zitten, en zo heeft elk land wel zijn 'eigen' etnische minderheid. Al deze mensen mogen vanuit Frankrijk of welk ander land dan ook stemmen op hun eigen thuisland.

Je kan natuurlijk zeggen dat het aantal immigranten best gering is, maar ik vraag me aan de andere kant ook af hoeveel mensen er nu nog stemmen voor het Eurovisie songfestival. Ik denk dat in landen als Nederland mensen niet eens meer stemmen en dat Oost-Europesen dat nog wel doen.

Oost-Europesen hebben ook een andere cultuur en ik heb een keer wat gelezen over een filosoof dat elke cultuur van andere soorten muziek houdt. Daarbij neem ik het verschil tussen Volendamse muziek en muziek uit India even als groot verschil. Mensen uit India vinden Volendamse muziek waarschijnlijk kut (genoeg Nederlanders ook, maar genoeg ook wel) en Nederlanders kunnen vaak geen touw aan Indiase muziek vastknopen. Ik denk dat het verschil tussen Oost/West qua muziek misschien ook zo in elkaar zit. Ik heb alleen niet alle muziekacts gezien om hier grondig achter te staan.

quote:

Goed, toegegeven, Sieneke en de Toppers is natuurlijk wel zo'n beetje het meest trieste wat er bestaat qua Nederlandse muziek en past inderdaad goed tussen al die Tros-ellende. Terecht ook dat die niet hoog gekomen zijn. Maar met 3J's had ik het idee dat het nog aardig goed kon komen, die Jan Dulles vind ik echt één van de beste zangers in Nederland, zonder flauwekul. Ook live kan hij het absoluut waarmaken.


Het meest frappante eraan vind ik, is dat er een vakjury is die voor 50% mee-oordeelt (dacht ik). En zij negeren de kwaliteitsmuziek van de 3J's (in vergelijking met de rest) tegenover twee Ierse tweelinghomo's met ADHD. Dát vind ik nog het ergste.


quote:

Ik denk dat Nederland moet stoppen met het zich laten beoordelen door een stemsysteem wat zich zo leent voor corruptie en landsbelangen. Gewoon stoppen met deelname, klaar.


Dat roept iedereen al jaren, maar het zit niet eens zo erg in elkaar. Oostenrijk doet weer een keer mee en gaan meteen door naar de volgende ronde. Ik vraag me af of dat komt door landjespolitiek.

Dat hele songfestival boeit me al geen ene reet meer en met muziek heeft het inderdaad niets meer te maken. Wel is het leuk om het even een half uurtje te kijken en om erom te lachen.

Ik denk dat de 3J's heus wel wisten dat ze niet zoveel kans maakten. Het nummer mist gewoon dat 'vuurwerk' wat nodig is om een beetje hoog te scoren. Maar de 3J's zullen er niet eens rouwig om zijn. Weet je waarom?
De 3J's hebben er bar weinig aan om door te breken in de EU. Het is beter voor ze om het binnen de Nederlandse grenzen te houden (met een knipoog naar Duitsland en België), zo doen Nick en Simon en Jan Smit het ook. Met het songfestival zijn de 3J's een tijd lang op TV geweest met een serie over hoe ze de liedjes maakten enzo en hoe het hele songfestival gebeuren eraan toe ging. En ik denk dat ze het meer voor die serie gedaan hebben, dan voor het songfestival zelf. Veel mensen zien de 3J's nog steeds als meelifters van Jan Smit (en Nick & Simon) in zijn eigen TV-serie, want zo zijn zij (volgens mij) een beetje bekend geworden.

De 3J's zijn nu een flink aantal uren op de Nederlandse TV geweest, en ik denk dat dat het meest van waarde voor hun is. En al was het niet voor die TV-serie eromheen, dan kijken er alsnog best veel mensen naar het Eurovisie songfestival in Nederland.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 13-05-2011 11:32]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 11:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je presenteert je mening nu wel ineens alsof je het gelijk aan je kant hebt en als feit, Pim. Je lijkt Grunberg wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-05-2011 11:23 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

IK BEN ARNON GRUNBERG NIET


















[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 13-05-2011 11:23]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-05-2011 11:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:14 schreef iPim het volgende:
ik heb een keer wat gelezen over een filosoof dat elke cultuur van andere soorten muziek houdt.

Nooit van gehoord! Pretentieus!
quote:
muziek uit India

Nooit gehoord!
quote:
Mensen uit India vinden Volendamse muziek waarschijnlijk kut (genoeg Nederlanders ook, maar genoeg ook wel) en Nederlanders kunnen vaak geen touw aan Indiase muziek vastknopen.

Hoe weet jij dat nou?!?
quote:
de kwaliteitsmuziek van de 3J's

Pretentieuze snob!
quote:
Oostenrijk doet weer een keer mee en gaan meteen door naar de volgende ronde. Ik vraag me af of dat komt door landjespolitiek.

Wat een passief-agressieve suggestie! Staat je stuk sowieso vol van!
quote:
Dat hele songfestival boeit me al geen ene reet meer en met muziek heeft het inderdaad niets meer te maken. Wel is het leuk om het even een half uurtje te kijken en om erom te lachen.

Pretentieuze snob!
quote:
De 3J's hebben er bar weinig aan om door te breken in de EU. Het is beter voor ze om het binnen de Nederlandse grenzen te houden (met een knipoog naar Duitsland en België)

Hoe weet jij dat nou?!?






Maar goed. Even serieus, ik denk dat je goede punten maakt


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-05-2011 11:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:19 schreef bastianus het volgende:
Je presenteert je mening nu wel ineens alsof je het gelijk aan je kant hebt en als feit, Pim. Je lijkt Grunberg wel.

he, kut


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-05-2011 11:31 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hihi @ rauwig.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 11:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:31 schreef Nix het volgende:
Hihi @ rauwig.
Ik heb jou anders van de week ook een voltooid deelwoord verkeerd zien vervoegen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-05-2011 11:33 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Jaja, Bastianus laat niets ongemerkt!

quote:
Op 13 mei 2011 7:06 schreef bastianus het volgende:
Terwijl we een ontzettend mooie taal hebben.


Zei de Nederlands-docent

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 13-05-2011 11:34]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 13-05-2011 11:35 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 10:37 schreef bastianus het volgende:
Vergeleken met anders niet nee. Maar gemiddeld stak hij er nog bovenuit, de rest was echt waardeloos gemiddeld. Alhoewel, er waren wel wat goede nummers bij, beter ook dan Nederland. Maar de uitslag was nog vreemd vind ik.
Ik heb het allemaal niet gekeken, alleen het nederlandse liedje kwam langs in het journaal en de zang viel mij op. Ik heb dan ook geen idee of de rest slechter of beter was.

Ik betwijfel trouwens of een Within Temptation wel de finale kan halen. Blijft toch een loterij dat songfestival.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-05-2011 11:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Veel goedlopende artiesten willen helemaal niet meedoen aan het songfestival en ik zie dus ook niet waarom Within Temptation wel graag gezichtsverlies zou lijden.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen