IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Auteur:
Topic : Finland, 12 points (Eurovisie songfestivaltopic) Vorige pagina | Volgende pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 13-05-2011 11:37 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 13 mei 2011 11:32 schreef bastianus het volgende:
Ik heb jou anders van de week ook een voltooid deelwoord verkeerd zien vervoegen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 11:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:35 schreef bokaj het volgende:
Ik heb het allemaal niet gekeken, alleen het nederlandse liedje kwam langs in het journaal en de zang viel mij op. Ik heb dan ook geen idee of de rest slechter of beter was.

Ik betwijfel trouwens of een Within Temptation wel de finale kan halen. Blijft toch een loterij dat songfestival.
Jouw laatste zin vat de conclusie perfect samen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-05-2011 11:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:37 schreef G.I.R.L. het volgende:

Bij Nix viel het me op omdat ze taal en macht of zoiets had gestudeerd. Daarom ben ik er even extra op gaan letten.
Overigens maak ik zelf ook fouten bij het leven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-05-2011 11:45 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:32 schreef bastianus het volgende:
Ik heb jou anders van de week ook een voltooid deelwoord verkeerd zien vervoegen.



Heel goed, je zou zo een docent kunnen zijn . Steevast een van de commentaren op m'n werk, "je mag wel wat extra aandacht besteden aan je Nederlands".


Maar taal & macht heeft helemaal niets te maken met je spelling hoor. Taal bepaalt wat wij kunnen denken, de taal maakt de grenzen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-05-2011 11:53 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:45 schreef Nix het volgende:
Maar taal & macht heeft helemaal niets te maken met je spelling hoor. Taal bepaalt wat wij kunnen denken, de taal maakt de grenzen.


Welke filosoof zei dat ook alweer? Arghhh, het was niet Wittgenstein toch?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-05-2011 14:29 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 13 mei 2011 7:35 schreef varanus het volgende:
Jan Smit wil Within Temptation naar Songfestival sturen
Uitgegeven: 12 mei 2011 21:39
Laatst gewijzigd: 12 mei 2011 23:31

AMSTERDAM - Jan Smit wil Within Temptation volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival sturen. Deze onthulling deed hij tijdens het commentaar van de liveuitzending van het Songfestival 2011.

© NU.nl/Michael RosaNa de act van Oekraïne, zangeres Mika Newton, kwam medecommentator Daniël Dekker met de vergelijking van Within Temptation's Sharon den Adel.

Smit viel hem bij door te zeggen dat hij die band graag voor 2012 zou willen zien op het Songfestival. "Als we daarmee aankomen, dat zou pas een opening zijn", aldus Smit.



Over het optreden van de 3JS was Smit zeer te spreken. "Super! Dit kan niet meer misgaan dit," aldus de mede-Volendammer.




Nou, daar zou dat smitje best nog wel eens gelijk mee kunnen hebben...


Mja. Misschien is het nu hier al ergens gepost, maar vanmorgen was sharon op de radio en die liet een zeer duidelijk nee blijken. Ze zei: NEEEEE!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 13-05-2011 15:27 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:14 schreef iPim het volgende:

Het meest frappante eraan vind ik, is dat er een vakjury is die voor 50% mee-oordeelt (dacht ik). En zij negeren de kwaliteitsmuziek van de 3J's (in vergelijking met de rest) tegenover twee Ierse tweelinghomo's met ADHD. Dát vind ik nog het ergste.


Hier ben ik het mee eens.
Ik heb wel die voorrondes gekeken (vanachter de laptop met de TV afgestemd op 1 op de achtergrond) en ik vond de 3J's helemaal zo slecht nog niet.
Als er dan zo'n nummer als dat van Ierland of Bosnie door gaat dan vraag je je af waar die vakjury dan op let... Een aantal van die 'zangers' kregen nog geen noot zuiver uit hun 'gouden keeltjes'.
Dat het publiek liever show ziet dan kwaliteit vind ik niet zo vreemd. De meeste mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld...
Ach ja, volgend jaar beter?


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-05-2011 16:19 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:14 schreef iPim het volgende:

Oost-Europesen hebben ook een andere cultuur en ik heb een keer wat gelezen over een filosoof dat elke cultuur van andere soorten muziek houdt. Daarbij neem ik het verschil tussen Volendamse muziek en muziek uit India even als groot verschil. Mensen uit India vinden Volendamse muziek waarschijnlijk kut (genoeg Nederlanders ook, maar genoeg ook wel) en Nederlanders kunnen vaak geen touw aan Indiase muziek vastknopen. Ik denk dat het verschil tussen Oost/West qua muziek misschien ook zo in elkaar zit.

Goed ingeschat. Het klopt in ieder geval dat India-ers niet zelden gillend gek worden van Westerse muziek, omdat zij totaal niet gewend zijn aan het om de haverklap wisselen van akkoord, maar juist één drone anderhalf uur lang op zich in laten werken.

Ik denk wel dat het verschil tussen West- en Oost-Europeanen iets minder radicaal is dan je nu vermoedt. Maar vergeet één ding niet: het Songfestival is gericht op een totaal ander publiek dan ons, serieuze muziekliefhebbers (althans, dat zijn wij volgens mij, anders zaten we niet op een forum over muziek te lullen). En ja, dat publiek is nou eenmaal visueel ingesteld en wil vermaakt worden, en voor dat doel is het 'lekker een liedje zingen'-imago van de 3JS gewoon niet geschikt. Dan kunnen wij, serieuze muziekliefhebbers, wel het waarom proberen te achterhalen van het afvallen van bepaalde kandidaten, maar ik denk dat we daar toch niet uit komen, omdat wij muziek nou eenmaal totaal anders beleven en beschouwen dan de mensen die wél tot de beoogde doelgroep behoren.

Denk ik.
Dan.
Toch.

Zodoende.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2011 23:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Oekraïne was echt pijnlijk

doe mij maar IJsland


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-05-2011 23:36 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Moldavië was toch vrij geniaal.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-05-2011 2:45 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2011 11:14 schreef iPim het volgende:
Oost-Europesen hebben ook een andere cultuur en ik heb een keer wat gelezen over een filosoof dat elke cultuur van andere soorten muziek houdt.




Van wat ik hoorde was Azerbeidzjan gewoon een herhaling van Westerse popmuziek hoor. Sowieso al dat Oostblok spul, alleen Moldavia had nog wel iets Klezmer-achtige stukken. Dus: leuke these voor amateur antropologen, maar in deze context is het natuurlijk gewoon een pretentieus misbaksel.

EDIT: leuk topic om terug te lezen overigens.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-05-2011 2:45]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-05-2011 12:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Maar die herhaling van Westerse popmuziek loopt toch wel redelijk wat jaren achter. In die zin hebben ze dan toch een 'eigen' stukje muziek die wij niet (meer) moeten?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-05-2011 13:29 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik ben niet zo van een evolutionair standpunt wat betreft 'cultuur' waarbij de Westerse standaard het hoogste staat in een hiërarchisch model.





Gelukkig is kwelgeest nog geband.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-05-2011 13:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:29 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik ben niet zo van een evolutionair standpunt wat betreft 'cultuur' waarbij de Westerse standaard het hoogste staat in een hiërarchisch model.

Ik zei ook niet dat het hoger was, slechts eerder. Het is feitelijk allemaal kut


Quis moderabat ipsos moderatores?


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-05-2011 13:32 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:29 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik ben niet zo van een evolutionair standpunt wat betreft 'cultuur' waarbij de Westerse standaard het hoogste staat in een hiërarchisch model.



Dat hoeft ook niet. We kunnen toch ook, op gematigd cultuurrelativistische wijze, concluderen dat wij simpelweg 'andere muziek' leuk vinden?

Geweldig dat Nederland als laatste is geëindigd, dus zelfs de vakjury vond het niks.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 15-05-2011 13:32]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-05-2011 13:35 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik zei ook niet dat het hoger was, slechts eerder. Het is feitelijk allemaal kut


Jongen, in het woord 'achter lopen' zit echt wel een verborgen waardeoordeel dat getuigd van een Eurocentrisch neokolonialistisch discours.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-05-2011 13:35 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik zei ook niet dat het hoger was, slechts eerder. Het is feitelijk allemaal kut


Ik vond Servië nog best leuk eigenlijk


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-05-2011 13:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:35 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jongen, in het woord 'achter lopen' zit echt wel een verborgen waardeoordeel dat getuigd van een Eurocentrisch neokolonialistisch discours.



Nee
quote:
Op 15 mei 2011 13:35 schreef iPim het volgende:
Ik vond Servië nog best leuk eigenlijk

Ik heb er amper wat van gezien

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-05-2011 13:36]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-05-2011 13:40 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Nee



Dat is 't mooie van culturele antropologie, jij weet niet dat je gevangen zit in ideologische constructies maar de antropoloog wel! Dus jouw ontkenning heeft geen wetenschappelijke waarde.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-05-2011 13:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:40 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat is 't mooie van culturele antropologie, jij weet niet dat je gevangen zit in ideologische constructies maar de antropoloog wel! Dus jouw ontkenning heeft geen wetenschappelijke waarde.

Hahaha

Ik hap wel, 'achter lopen' bedoelde ik puur chronologisch. Enige waardeoordelen die jij erin leest zijn de consequentie van de ideologische constructie waar jij in zit dat ieder mens zijn cultuur boven die van anderen stelt. Nu klopt dat wel, alleen beperkt mijn cultuur zich tot mij en sta ik dus evengoed ook boven de Westerse cultuur


Quis moderabat ipsos moderatores?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-05-2011 13:44 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hahaha
de ideologische constructie waar jij in zit dat ieder mens zijn cultuur boven die van anderen stelt.


Nee hoor, alle niet-Westerse culturen doen dat niet, alleen de boze blanke man!

Oh ja, en de Servische inzending was in het Servo-Kroatisch.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-05-2011 13:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2011 13:44 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee hoor, alle niet-Westerse culturen doen dat niet, alleen de boze blanke man!

Zo zijn wij, ja! Maar daarom zijn wij ook gaaf en goed, en de rest niet.
quote:
Oh ja, en de Servische inzending was in het Servo-Kroatisch.

Oh, da's wel lief.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 15-05-2011 14:42 by Pit Beast Wijzig reactieProfiel van Pit BeastQuote dit bericht

Serieus denken met zo'n gedrocht van een nummer te kunnen winnen, echt niet te geloven wat was dit weer een drama.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-05-2012 13:52 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

+1


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 25-05-2012 13:56 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Toch jammer dat Morning gestopt is.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dit topic is 38 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen