|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Jouw laatste zin vat de conclusie perfect samen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Bij Nix viel het me op omdat ze taal en macht of zoiets had gestudeerd. Daarom ben ik er even extra op gaan letten. Overigens maak ik zelf ook fouten bij het leven. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Heel goed, je zou zo een docent kunnen zijn . Steevast een van de commentaren op m'n werk, "je mag wel wat extra aandacht besteden aan je Nederlands". Maar taal & macht heeft helemaal niets te maken met je spelling hoor. Taal bepaalt wat wij kunnen denken, de taal maakt de grenzen. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Welke filosoof zei dat ook alweer? Arghhh, het was niet Wittgenstein toch? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Mja. Misschien is het nu hier al ergens gepost, maar vanmorgen was sharon op de radio en die liet een zeer duidelijk nee blijken. Ze zei: NEEEEE! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Hier ben ik het mee eens. Ik heb wel die voorrondes gekeken (vanachter de laptop met de TV afgestemd op 1 op de achtergrond) en ik vond de 3J's helemaal zo slecht nog niet. Als er dan zo'n nummer als dat van Ierland of Bosnie door gaat dan vraag je je af waar die vakjury dan op let... Een aantal van die 'zangers' kregen nog geen noot zuiver uit hun 'gouden keeltjes'. Dat het publiek liever show ziet dan kwaliteit vind ik niet zo vreemd. De meeste mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld... Ach ja, volgend jaar beter? "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
quote: Goed ingeschat. Het klopt in ieder geval dat India-ers niet zelden gillend gek worden van Westerse muziek, omdat zij totaal niet gewend zijn aan het om de haverklap wisselen van akkoord, maar juist één drone anderhalf uur lang op zich in laten werken. Ik denk wel dat het verschil tussen West- en Oost-Europeanen iets minder radicaal is dan je nu vermoedt. Maar vergeet één ding niet: het Songfestival is gericht op een totaal ander publiek dan ons, serieuze muziekliefhebbers (althans, dat zijn wij volgens mij, anders zaten we niet op een forum over muziek te lullen). En ja, dat publiek is nou eenmaal visueel ingesteld en wil vermaakt worden, en voor dat doel is het 'lekker een liedje zingen'-imago van de 3JS gewoon niet geschikt. Dan kunnen wij, serieuze muziekliefhebbers, wel het waarom proberen te achterhalen van het afvallen van bepaalde kandidaten, maar ik denk dat we daar toch niet uit komen, omdat wij muziek nou eenmaal totaal anders beleven en beschouwen dan de mensen die wél tot de beoogde doelgroep behoren. Denk ik. Dan. Toch. Zodoende. |
|
Oekraïne was echt pijnlijk doe mij maar IJsland signature |
|
Moldavië was toch vrij geniaal. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Van wat ik hoorde was Azerbeidzjan gewoon een herhaling van Westerse popmuziek hoor. Sowieso al dat Oostblok spul, alleen Moldavia had nog wel iets Klezmer-achtige stukken. Dus: leuke these voor amateur antropologen, maar in deze context is het natuurlijk gewoon een pretentieus misbaksel. EDIT: leuk topic om terug te lezen overigens. [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-05-2011 2:45] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Maar die herhaling van Westerse popmuziek loopt toch wel redelijk wat jaren achter. In die zin hebben ze dan toch een 'eigen' stukje muziek die wij niet (meer) moeten? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik ben niet zo van een evolutionair standpunt wat betreft 'cultuur' waarbij de Westerse standaard het hoogste staat in een hiërarchisch model. Gelukkig is kwelgeest nog geband. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Ik zei ook niet dat het hoger was, slechts eerder. Het is feitelijk allemaal kut Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat hoeft ook niet. We kunnen toch ook, op gematigd cultuurrelativistische wijze, concluderen dat wij simpelweg 'andere muziek' leuk vinden? Geweldig dat Nederland als laatste is geëindigd, dus zelfs de vakjury vond het niks. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 15-05-2011 13:32] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Jongen, in het woord 'achter lopen' zit echt wel een verborgen waardeoordeel dat getuigd van een Eurocentrisch neokolonialistisch discours. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Ik vond Servië nog best leuk eigenlijk Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Nee quote: Ik heb er amper wat van gezien [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-05-2011 13:36] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat is 't mooie van culturele antropologie, jij weet niet dat je gevangen zit in ideologische constructies maar de antropoloog wel! Dus jouw ontkenning heeft geen wetenschappelijke waarde. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Hahaha Ik hap wel, 'achter lopen' bedoelde ik puur chronologisch. Enige waardeoordelen die jij erin leest zijn de consequentie van de ideologische constructie waar jij in zit dat ieder mens zijn cultuur boven die van anderen stelt. Nu klopt dat wel, alleen beperkt mijn cultuur zich tot mij en sta ik dus evengoed ook boven de Westerse cultuur Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nee hoor, alle niet-Westerse culturen doen dat niet, alleen de boze blanke man! Oh ja, en de Servische inzending was in het Servo-Kroatisch. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Zo zijn wij, ja! Maar daarom zijn wij ook gaaf en goed, en de rest niet. quote: Oh, da's wel lief. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Serieus denken met zo'n gedrocht van een nummer te kunnen winnen, echt niet te geloven wat was dit weer een drama. |
|
+1 |
|
Toch jammer dat Morning gestopt is. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |