IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws, feitjes, ditjes, datjes en overig gejank Deel DCLXVI Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-06-2006 12:34 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 juni 2006 12:07 schreef kwelgeest het volgende:
Maar misschien kan aangeven waarmee je het waarom niet eens bent?

Vooruit dan maar
quote:
Op 21 juni 2006 12:01 schreef kwelgeest het volgende:
...Joods-christelijk gedachtegoed en normen en waarden, waar onze liberale normen en waarden die jij wel wil beschermen uiteinderlijk wel vandaan komen...

Dat zei ik ook al ergens, doet er verder niet toe. Gewoon even laten zien dat ik ook tof ben ofzo

quote:
De groei van het islamitische gedeelte van de bevolking in Nederland zal afvlakken; Mits je een migratiestop regelt. Als er een migratiestop ingevoerd wordt zal het oplossen in de bevolking gezien het niet islamitische/westerse gedeelte van de bevolking nog steeds ver in de meerderheid is. Als je steeds nieuw vlees binnen blijft halen zal dit niet gebeuren. Je kan niet dweilen met een open kraan.

Kindertal tweede generatie neemt af, maar zoiets zie jij ook al:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/allochtonen/publicaties/artikelen/2006-1919-wm.htm

Immigratiesaldo niet westerse allochtonen was vorig jaar al negatief, westerse allochtonen al vanaf 2002.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G5&LA=nl&DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3,7&D2=1-7&D3=0&D4=a&D5=0&D6=a&HDR=T,G3&LYR=G2:0,G4:0

In 2003 werd deze daling ook al gezien:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/allochtonen/publicaties/artikelen/archief/2004/2004-1534-wm.htm

Ik kan nu geen specifiekere cijfers vinden (immigratiesaldo moslims), maar dit laat mijns inziens wel zien dat het met die open kraan wel meevalt.

quote:
Wat moslims in hun thuissituatie doen zal mij, tot op verre hoogte, aan mijn kont roesten. Maar wanneer een moslim gemeenschap bezoek krijgt van beleidsmakers, volksvertegewoordigers, leden vd koninklijke familie etc hebben zij zich gewoon geintegreerd en open voor onze normen en waarden in te stellen. Nederland is nou eenmaal 'ons' land waar onze wetten en normen waarden gelden. Als dat 'ze' niet zint rotten 'ze' maar op.
Een burka buitenshuis is natuurlijk helemaal uit de boze. De drager is niet herkenbaar. Er kan net zo goed een (mannelijke)terrorist met een bomgordel onder lopen.

Op zich ben ik het met je eens (het vette), maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen bepaalde normen en waarden. Schudden van handen, lekker belangrijk. Slaan van vrouwen, wel belangrijk!

Ik deel overigens je vrees mbt de burka's, maar ik denk dat het nu nog niet zo ver is. Zijn wel de eerste dingen die van mij pertinent verboden mogen worden.

quote:
Ik vind jouw 'liberalisering' vd islam niet opgaan, sorry. Ik vind dat je pas van zoiets kan spreken als het voor de gehele linie geldt en niet als het slechts voor een gedeelte geldt wat amper de tegenstrijdige ontwikkelingen binnen die groep in evenwicht houdt.

Tsja, ik zei zo'n proces nou eenmaal zo. Als het meetbaar is en het blijkt de islam netto niet liberaliseert, dan betekent het niet dat het proces niet bezig is. Op een gegeven moment zullen de voorlopers de achterlopers meetrekken. Ik denk dat dat nu ook al gebeurt, jij niet, of in mindere mate. Prima.

Zo duidelijk?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2006 12:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 juni 2006 12:34 schreef ZelThoR het volgende:
Vooruit dan maar
Mooi.

quote:
Dat zei ik ook al ergens, doet er verder niet toe. Gewoon even laten zien dat ik ook tof ben ofzo
Ja maar jij wilt/wilde toch slechts onze 'liberale' normen en waarden 'verdedigen' en niet de Joods-christelijke? Dat gaat in mijn optiek niet samen omdat 'onze liberale' zijn voortgevoeild uit die Joods-christelijke.


quote:
Kindertal tweede generatie neemt af, maar zoiets zie jij ook al:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/allochtonen/publicaties/artikelen/2006-1919-wm.htm

Immigratiesaldo niet westerse allochtonen was vorig jaar al negatief, westerse allochtonen al vanaf 2002.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G5&LA=nl&DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3,7&D2=1-7&D3=0&D4=a&D5=0&D6=a&HDR=T,G3&LYR=G2:0,G4:0

In 2003 werd deze daling ook al gezien:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/allochtonen/publicaties/artikelen/archief/2004/2004-1534-wm.htm

Ik kan nu geen specifiekere cijfers vinden (immigratiesaldo moslims), maar dit laat mijns inziens wel zien dat het met die open kraan wel meevalt.
Het kindertal neemt af maar ligt nog wel boven het autochtoons gemiddelde.

Die tweede zijn idd negatieve getallen, ik vraag me af of het klopt.
Maar voor zover ik weet neemt het aantal moslims wel toe.

Die derde link zegt iets wat ik al vermoedde:"Groei van het aantal allochtonen sterk gedaald."

De groei daalt maar het absolute aantal stijdt dus nog wel. Al zijn het getallen uit '03.


quote:
Op zich ben ik het met je eens (het vette), maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen bepaalde normen en waarden. Schudden van handen, lekker belangrijk. Slaan van vrouwen, wel belangrijk!

Ik deel overigens je vrees mbt de burka's, maar ik denk dat het nu nog niet zo ver is. Zijn wel de eerste dingen die van mij pertinent verboden mogen worden.
Daarom zeg ik: Tot op een verre hoogte". Mishandeling en het voorbereiden van misdrijven/aanslagen mag van mij natuurlijk niet. Ook niet binnen de huiselijkekring/sfeer.


quote:
Tsja, ik zei zo'n proces nou eenmaal zo. Als het meetbaar is en het blijkt de islam netto niet liberaliseert, dan betekent het niet dat het proces niet bezig is. Op een gegeven moment zullen de voorlopers de achterlopers meetrekken. Ik denk dat dat nu ook al gebeurt, jij niet, of in mindere mate. Prima.

Zo duidelijk?
Whisfull thinking. Zolang iets netto niet positief verandert verandert het dus niet positief.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-06-2006 12:50 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Kinderen, een democratie is een contradictio in terminis. Óf je wilt de democratie behouden en weert daarom groeperingen die gevaarlijk zijn uit de democratie, waardoor je niet democratisch bent, de democratie houdt op te bestaan. Óf je houdt je aan de democratische normen en waarden en laat groeperingen die gevaarlijk zijn voor de democratie participeren aan de democratie, waardoor ze de democratie om zeep kunnen helpen, de democratie houdt wederom op te bestaan.

Either way, democracy isn't possible.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-06-2006 12:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 juni 2006 12:46 schreef kwelgeest het volgende:
Mooi.


quote:
Ja maar jij wilt/wilde toch slechts onze 'liberale' normen en waarden 'verdedigen' en niet de Joods-christelijke? Dat gaat in mijn optiek niet samen omdat 'onze liberale' zijn voortgevoeild uit die Joods-christelijke.

Nee, dat klinkt ook scheef. Volgens mij zei ik ook dit: "Hij schuift dus in die zin niet de verantwoordelijkheid voor normen en waarden van zich af, hij zegt alleen dat de Christelijk normen en waarden (voor zover die niet al in de wet staan, want, ja, veel van de wetten zijn daarvan afgeleid) niet door de overheid moeten worden opgelegd aan de bevolking."

quote:
Het kindertal neemt af maar ligt nog wel boven het autochtoons gemiddelde.
Klopt, maar het komt nu erg dichtbij, goede zaak.

quote:
Die tweede zijn idd negatieve getallen, ik vraag me af of het klopt.
hehe

quote:
Maar voor zover ik weet neemt het aantal moslims wel toe.
Zou kunnen, wil ik ook wel geloven, jammer dat dat niet zo 1-2-3 te vinden is.

quote:
Die derde link zegt iets wat ik al vermoedde:"Groei van het aantal allochtonen sterk gedaald."

De groei daalt maar het absolute aantal stijdt dus nog wel. Al zijn het getallen uit '03.


Ook wat dat betreft jammer dat er geen versie voor 2005 is.


quote:
Daarom zeg ik: Tot op een verre hoogte". Mishandeling en het voorbereiden van misdrijven/aanslagen mag van mij natuurlijk niet. Ook niet binnen de huiselijkekring/sfeer.

Prima, dan kunnen we het daar over eens zijn!

quote:
Whisfull thinking. Zolang iets netto niet positief verandert verandert het dus niet positief.

Ga jij het maar meten dan, spreken we dan verder over netto positieve liberalisering van religieuze groeperingen in de Nederlandse en Westerse samenleving. Wat overiges een mooi onderzoek zou zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2006 12:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 juni 2006 12:50 schreef Misanthrope het volgende:
Kinderen, een democratie is een contradictio in terminis. Óf je wilt de democratie behouden en weert daarom groeperingen die gevaarlijk zijn uit de democratie, waardoor je niet democratisch bent, de democratie houdt op te bestaan. Óf je houdt je aan de democratische normen en waarden en laat groeperingen die gevaarlijk zijn voor de democratie participeren aan de democratie, waardoor ze de democratie om zeep kunnen helpen, de democratie houdt wederom op te bestaan.

Either way, democracy isn't possible.
Mooi heh. No future for democracy!

Maar ik ben dus voorstander van de eerste optie. Al vind ik wel dat dat binnen Nederland zoals wij het nu kennen niet kan/mag. De grondwet moet aangepast worden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 21-06-2006 12:52 by Chantalie Profiel van Chantalie

en zolang we een niet-gekozen staatshoofd houden is Nederland al helemaal geen democratie


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2006 12:54 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 juni 2006 12:51 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, dat klinkt ook scheef. Volgens mij zei ik ook dit: "Hij schuift dus in die zin niet de verantwoordelijkheid voor normen en waarden van zich af, hij zegt alleen dat de Christelijk normen en waarden (voor zover die niet al in de wet staan, want, ja, veel van de wetten zijn daarvan afgeleid) niet door de overheid moeten worden opgelegd aan de bevolking."



quote:
Op 21 juni 2006 11:18 schreef ZelThoR het volgende:
Ik wil helemaal niet je JC traditie waarborgen, ik wil Nederland anno nu waarborgen! Dus de liberale normen en waarden die jij als het kernpunt noemt dus.


Ik interpreteerde dit iets anders.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2006 12:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 juni 2006 12:52 schreef Chantalie het volgende:
en zolang we een niet-gekozen staatshoofd houden is Nederland al helemaal geen democratie
Een democratie en een staatshoofd met symbolische waarde gaan perfect samen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-06-2006 12:56 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 21 juni 2006 12:52 schreef Chantalie het volgende:
en zolang we een niet-gekozen staatshoofd houden is Nederland al helemaal geen democratie
Onzin. Bea moet doen wat de regering haar zegt dat ze moet doen, dat is wettelijk zo vastgelegd. Doet ze dit niet, dan wordt ze afgezet/ontslagen. De regering is gekozen door het plebs, dus Bea doet wat het plebs wil dat ze doet. Bea is een soort ambtenaar. Dus ofwel je vindt dat alle ambtenaren gekozen moeten worden, ofwel je hebt niet zo goed nagedacht over je uitspraak.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-06-2006 12:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 juni 2006 12:54 schreef kwelgeest het volgende:
Ik interpreteerde dit iets anders.

Ja, maar dat andere zei ik eerder

Wat ik bedoelde was dat het me niet uitmaakt hoe we die normen en waarden gekregen hebben, die JC traditie kan we dat betreft gestolen worden. Het gaat me erom dat ik dik tevreden ben met wat we nu hebben, dat wil ik behouden, en daar hoort voor mij de oorsprong niet bij.

Zelf snap ik het ook nog maar net


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2006 12:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 21 juni 2006 12:56 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, maar dat andere zei ik eerder
Waardoor het dus geinterpreteerd kan worden als een correctie op.

quote:
Wat ik bedoelde was dat het me niet uitmaakt hoe we die normen en waarden gekregen hebben, die JC traditie kan we dat betreft gestolen worden. Het gaat me erom dat ik dik tevreden ben met wat we nu hebben, dat wil ik behouden, en daar hoort voor mij de oorsprong niet bij.
Ik denk niet dat je normen en waarden als iets 'los' moet zien zonder histrorie. En dat je bewust moet zijn van de oorsprong van de zaken die onze maatschappij gecre-eerd hebben zoals hij nu is.

quote:
Zelf snap ik het ook nog maar net
Hehe.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 21-06-2006 13:03 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 21 juni 2006 12:56 schreef Misanthrope het volgende:
Onzin. Bea moet doen wat de regering haar zegt dat ze moet doen, dat is wettelijk zo vastgelegd. Doet ze dit niet, dan wordt ze afgezet/ontslagen. De regering is gekozen door het plebs, dus Bea doet wat het plebs wil dat ze doet. Bea is een soort ambtenaar. Dus ofwel je vindt dat alle ambtenaren gekozen moeten worden, ofwel je hebt niet zo goed nagedacht over je uitspraak.


Kun je een staatshoofd afzetten dan? Ik heb altijd gedacht dat een staashoofd boven 't kabinet stond?
En ik dacht trouwens dat 't juist Bea is die de formateur aanwees?

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 21-06-2006 13:05]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-06-2006 13:06 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 21 juni 2006 13:03 schreef Chantalie het volgende:
Kun je een staatshoofd afzetten dan? Ik heb altijd gedacht dat een staashoofd boven 't kabinet stond?
En ik dacht trouwens dat 't juist Bea is die de formateur aanwees?
Dat is per land natuurlijk anders geregeld.

Bea beslist niets zelf, dat wordt allemaal door de regering voor haar besloten.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 21-06-2006 13:08]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 21-06-2006 13:07 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 21 juni 2006 13:06 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is per land natuurlijk anders geregeld.


De vraag mag je wat mij betreft voor Nederland beantwoorden, mocht je daar zin in hebben.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-06-2006 13:09 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 21 juni 2006 12:59 schreef kwelgeest het volgende:
Waardoor het dus geinterpreteerd kan worden als een correctie op.

Ik denk niet dat je normen en waarden als iets 'los' moet zien zonder histrorie. En dat je bewust moet zijn van de oorsprong van de zaken die onze maatschappij gecre-eerd hebben zoals hij nu is.

Hehe.

Hehe, ja, dat kun je zo interpreteren, ik zie het meer als een andere invalshoek.

Ja, daar heb je wel gelijk in, het bewustzijn moet er wel zijn, maar dat is voor de geschiedenisboeken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-06-2006 13:13 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 21 juni 2006 13:07 schreef Chantalie het volgende:
De vraag mag je wat mij betreft voor Nederland beantwoorden, mocht je daar zin in hebben.
http://nl.wikisource.org/wiki/Nederlandse_grondwet/Hoofdstuk_2

Let vooral op artikel 35.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 21-06-2006 13:17 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 21 juni 2006 13:13 schreef Misanthrope het volgende:
http://nl.wikisource.org/wiki/Nederlandse_grondwet/Hoofdstuk_2

Let vooral op artikel 35.


Aha, ik begrijp 't.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-06-2006 13:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

FRNK woont toch in Zwolle he?


quote:
Man met brommobiel van snelweg gehaald

Uitgegeven: 21 juni 2006 13:10
Laatst gewijzigd: 21 juni 2006 13:15

HATTEMERBROEK - Een 83-jarige man uit Zwolle is dinsdagmiddag met zijn brommobiel van de weg gehaald. Hij reed op het knooppunt van de snelwegen A50 en A28 bij Hattemerbroek met het wagentje dat niet harder kan dan 45 kilometer per uur.

De man was zich van geen kwaad bewust, aldus de politie woensdag. De Zwollenaar had bovendien geen geldig bromfietscertificaat en zijn rijbewijs bleek ongeldig verklaard. De sleepdienst heeft de weggebruiker met zijn brommobiel thuis afgezet.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-06-2006 14:01 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Wuppies

Nederland is in de ban van de wuppies. De vijftien miljoen kleine wuppies en 770 duizend mega-wuppies die Albert Heijn voor de actie besteld heeft zijn bijna allemaal op. Dat de rage groteske vormen heeft aangenomen blijkt wel. Op internet worden bedragen van honderd euro geboden voor een grote wuppie. Albert Heijn zal de wuppies niet nabestellen, maar wie er nog geen heeft kan er natuurlijk altijd een zelf maken.

http://www.netnu.nl/Wuppie/

Goeie handel hoor


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-06-2006 14:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tijdens de lunch een chauffeur gesproken die een bod van 100 euro had gekregen voor zijn megawup ...


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-06-2006 14:08 by watery black Profiel van watery black





dit is best ernstig.....


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-06-2006 14:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

hoor dat op internet al 150 geboden wordt
botmongolen, mogen ze er terminale herpes van krijgen


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 21-06-2006 14:13 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 21 juni 2006 14:11 schreef Jenje het volgende:
hoor dat op internet al 150 geboden wordt
botmongolen, mogen ze er terminale herpes van krijgen



LOL


Suck my piss


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-06-2006 14:22 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Gister vroeg Raj ook al wat ik voor mijn Wup wil hebben. Ik ga nog even wacht nog even, dan wordt de prijs nog omhoog gedreven


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-06-2006 15:56 by watery black Profiel van watery black

hmmm ik begin langzaamaan ook al aan verkopen te denken (ik heb er hier 2 zitten )



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen