IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Het tuin topic... Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2009 20:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

alles is weg te krijgen....


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 27-07-2009 20:16 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2009 13:07 schreef ElitE het volgende:
zevenblad is wel best lekker, alleen oppassen dat je niet perongeluk een ander soort heb want vele van zn broertjes zijn giftig.

Misschien wel, maar probeer die zooi maar eens uit je tuin te krijgen ...


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2009 20:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

paar liter motorolie doet wonderen

roundup wil ook wel werken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2009 20:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja, maar de rets die er wel hoort te staan ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2009 20:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Volgens mij zijn er middelen die alleen de plant doden bij bladcontact. Dan heb je niet snel last van je andere planten. De plant zal misshcien wel weer een paar keer terug proberen te komen omdat de onderkant misschien niet genoeg wordt aangetast, maar dat houd ook een keer op als je het constant weg spuit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-07-2009 21:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Roundup werkt prima. Wel op een windstille dag zonder regen gebruiken, vierentwintig uur de zooi met rust laten en vooral de goede dosering gebruiken. Veel mensen doseren te sterk en dan werkt het dus ook niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 27-07-2009 21:24 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ik vind dat tuinierders vaak veel te paniekerig doen over onkruid. Als er iets niet goed is voor de bodem is het wel braakliggende zwarte grond... dan kun je maar beter wat onkruidjes tussen je aardbeienplantjes hebben staan en die zo nu en dan een beetje wegplukken.

Wij hebben dit weekend trouwens onze eerste bossen boerenkool geoogst.
Erg leuk aangezien dat hier in de winkels niet te krijgen is.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-07-2009 21:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2009 21:24 schreef Jelle het volgende:
Wij hebben dit weekend trouwens onze eerste bossen boerenkool geoogst.
Erg leuk aangezien dat hier in de winkels niet te krijgen is.

Dat is snel! Wij hebben op het werk net de eerste plantjes in de grond gezet. Wel net de laatste wortels, boterbonen, peultjes en aardappels geoogst. En de eerste prei gezet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-07-2009 21:33 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Mooi balen, balkon is te zonnig voor leuke bloemetjes. Allemaal heel vlot dood en dat terwijl ze wel water, voeding enzo krijgen. Welke bloemen zijn bestand tegen heeeeeeel veel zon en zijn sterk genoeg om mijn tuinierskunsten te overleven?

Saai nu zo'n leeg balkon vol verdorde plantjes.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 27-07-2009 21:41 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2009 20:18 schreef ElitE het volgende:
paar liter motorolie doet wonderen

roundup wil ook wel werken

Nee.
Die ellende zooi groeit ondergronds verder.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-07-2009 21:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2009 21:33 schreef MMayo het volgende:
Mooi balen, balkon is te zonnig voor leuke bloemetjes. Allemaal heel vlot dood en dat terwijl ze wel water, voeding enzo krijgen. Welke bloemen zijn bestand tegen heeeeeeel veel zon en zijn sterk genoeg om mijn tuinierskunsten te overleven?

Saai nu zo'n leeg balkon vol verdorde plantjes.

Wij hadden toen we op de flat woonden altijd lavendel, klimop en rotsplantjes en -bloemetjes op het balkon. In de bloempotten deden we altijd van die korrels die het water lang vasthouden, dat werkte als een speer. En toch elke avond water blijven geven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-07-2009 22:00 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Hydro korrels, ook gebruikt en extra voedende zooi erbij. Van die vogelkoekjesachtig iets. En ja water.. misschien moet ik dat dan wat vaker doen. Maarja probleem is dat ik vaak van huis ben voor meerdere dagen en de zon hier echt vol op het balkon staat te fikken.

Cactussen dan maar eens proberen in leven te laten en dat terwijl ik juist uitbundig gekleurde bloemen zo leuk vind hehe.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 27-07-2009 22:13 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2009 21:29 schreef bastianus het volgende:
Dat is snel!

Bijna 24h per dag licht hè. Het groeiseizoen is kort maar het groeit dan wel als een speer.

Het schijnt zelfs dat kruiden en bessen hierdoor smaakvoller zijn dan in zuidelijke landen... nou weet ik hier niet zo veel van maar qua aardbeien was me dit wel opgevallen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2009 22:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 juli 2009 22:00 schreef MMayo het volgende:
Hydro korrels, ook gebruikt en extra voedende zooi erbij. Van die vogelkoekjesachtig iets. En ja water.. misschien moet ik dat dan wat vaker doen. Maarja probleem is dat ik vaak van huis ben voor meerdere dagen en de zon hier echt vol op het balkon staat te fikken.

Cactussen dan maar eens proberen in leven te laten en dat terwijl ik juist uitbundig gekleurde bloemen zo leuk vind hehe.


Mwa je kunt ze ook wel laten bloeien en ze daarna nog laten leven hoor. Al zul je misschien af en toe moeten pesten maar bij veel soorten hoeft dat niet zo nodig.

Voor makkelijke bloeiers kun je sommige Mammelaria's nemen, en sommige Gymnocaliciums. Als je grote cactussen hebt krijg je sowieso sneller bloemen, die vaak ook mooier zijn. Jammer genoeg hebben wij alleen kleintjes

Trouwens voor je balkon kun je Morning glory nemen, groei keihard en smeekt eigenlijk om zonlicht. Bloemen zijn echt super mooi. Probleem zal wel zijn dat je ze veel water moet kunnen geven, of een enorme pot nemen. Want ze worden nogal groot(kunnen tot 5 meter hoog klimmen, al zullen ze dat in een pot niet snel doen)




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2009 22:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 juli 2009 22:13 schreef Jelle het volgende:
Bijna 24h per dag licht hè. Het groeiseizoen is kort maar het groeit dan wel als een speer.

Het schijnt zelfs dat kruiden en bessen hierdoor smaakvoller zijn dan in zuidelijke landen... nou weet ik hier niet zo veel van maar qua aardbeien was me dit wel opgevallen.


hehe wordt het al dronken beren tijd bij jullie?

nouja helsinki zal dan wel meevallen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 27-07-2009 22:20 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

edit: verkeerde topic

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakie op 27-07-2009 22:20]


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 27-07-2009 22:22 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2009 22:17 schreef ElitE het volgende:

Trouwens voor je balkon kun je Morning glory nemen, groei keihard en smeekt eigenlijk om zonlicht. Bloemen zijn echt super mooi. Probleem zal wel zijn dat je ze veel water moet kunnen geven, of een enorme pot nemen. Want ze worden nogal groot(kunnen tot 5 meter hoog klimmen, al zullen ze dat in een pot niet snel doen)

Die speciale potten met dubbele bodem zijn ook ideaal wat water geven betreft.

Verder zet m'n vriendin als we een tijdje weg zijn vaak een emmer water naast een plantenpot en verbindt ze op de een of andere manier met een theedoek... via capilaire werking krijgt de plant dan water uit de emmer.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-07-2009 22:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wowow geniaal idee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-08-2009 23:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 06-08-2009 12:09 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Mooi man. Ik ben sowieso dol op klimplanten maar hop is toch wel m'n favoriet. En dat niet alleen vanwege de eventuele toepassing ervan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2009 12:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hoor ik meer over als mooie klimmer, wat heeft ie aan zon/bodem nodig?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 06-08-2009 12:29 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Hij groeit hier in Finland ook prima, dus ik denk dat ie niet zo kritisch is wat dat betreft.
Even gegoogled: zon/halfschaduw, bodem maakt niet veel uit.

Voor veel andere klimplanten ligt Nederland eigenlijk al op de grens qua zonlicht/temperatuur. Veel soorten die je in tuincentra kunt krijgen zijn eigenlijk niet eens geschikt voor Nederland en het gaat dan ook vaker mis dan goed met passiebloemen enzo. Zelfs clematis is moeilijk.

Ik vind blauwe regen ook altijd erg mooi maar wel heel standaard. Als ie een keer gaat, dat groeit het bovendien als een speer.
(ik heb overigens in een tuincentrum gewerkt; de meeste vragen en problemen gingen over klimmers)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2009 12:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah .. ik heb 2 blauwe regens, één groeit als een gek maar geen bloemen, één barst vd bloemen maar groeit amper ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-08-2009 13:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik heb hop ook in de duinen zien groeien, maar ook in bossen, dus grond maakt volgens mij niet zo uit idd, en tering wat ruiken die lekker

Hehe bekend probleem, tis ook een beetje de afweging vegetatieve groei tov generatieve groei. Voor groei moet je zorgen dat je meststof met een hoog stikstof gehalte geeft dus iets van 30-10-10 voor bloei juist zo min mogelijk stikstof, volgens mij net voor de bloei 10-52-10 en daarna met wat meer kali zoiets mono kalifosfaat, lastig om in tuincentra dat soort mest te vinden maar je hebt wel groei en bloei mesten al is het vaak wel een laag relatief verschil tussen de componenten en heb je kans dat je alsnog teveel stikstof geeft.

Ik heb ook mest zien staan speciaal voor klimplanten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-08-2009 15:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Morgen verse pluksla uit eigen tuin eten. Met verse radijsjes, ook uit eigen tuin.


spelfout weggehaald...


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen