IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Het tuin topic... Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-06-2006 9:54 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Haha, het enige koudbloedige wat hier nog zit, zijn de vissen en de salamanders in de vijver. Maar zou nog wel eens iets in de tuin willen realiseren met Europese hagedissen, maar heb daar nu geen ruimte voor helaas...


spelfout weggehaald...


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 9:57 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

voor mooie muurhagedissen is niet zo heel moeilijk toch... ...

wel balen geen ruimte... ken het probleem wel... ik hoop dat ik binnen afzienbare tijd ook een beter onderkomen kan zoeken zodat ik wat meer ruimte heb voor de koudbloedigen... (lees aparte kamer) zeker met mijn laatste aanwinst (zie avatar) is dat toch zeer aanbevelens waardig hahaha...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 10:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Dit jaar boor het eerst geen eigen tuin...
Heb nu gelukkig wel een gigantisch stuk grond van een boer te leen waar ik een groentetuin heb mogen aanleggen (>200m2).
Ik ben wel tuifreak maar vind siertuinen maar niks: veel te duur en je hebt er geen zak aan. Kruidentuin kunnen wel mooi zijn trouwens.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 10:13 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

mijn balkon staat vol met bakken met kruiden en hier en daar wat sierplanten... ik heb zelfs een moerasje ... hahaha... je moet wat...

maar ik ben ook wel een tuinier wat dat betreft... zelf hou ik vooral van een natuurlijke tuin... met kruiden en sierplanten gecompineerd... en het liefst zo natuurlijk mogelijk... zou zelf het liefst een mooi stukje heide willen maken met een moeras (kreek) en een mooi stukje schots en scheve muur... en denk dat varanus wel weet wat daar in gaat rondscharrelen ...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 10:32 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Een heide is anders totaal niet natuurlijk hoor :p


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 10:37 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

kun je even nader toelichten waarom heide niet natuurlijk zou zijn?


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Marjolijn
Satyricon heerscht
Usericon van Marjolijn
Posted 09-06-2006 10:53 by Marjolijn Wijzig reactieProfiel van MarjolijnQuote dit bericht

quote:
Op 8 juni 2006 17:58 schreef skarmoon het volgende:
Nee, da's slot Loevestein. Maar ik ga echt niet veel geld in die tuin pompen. Ik hou wel van een beetje wild, en het is wel te gek om vlak bij het stadscentrum je eigen bos te hebben.

Alleen wel uitkijken dat je niet teveel brandnetels krijg he. TOen ik hier net ging wonen, was de hele tuin een grote brandnetel. En nu ziet het eruit als op pagina 1. Brandnetels zijn zo gemeen, die komen super vaak weer terug, ook al trek ze je uit de grond. 2 cm ernaast zit dan weer een beebie die je niet kan zien.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 11:12 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2006 10:37 schreef Cpt.Chaos het volgende:
kun je even nader toelichten waarom heide niet natuurlijk zou zijn?

In Nederland is alleen heide te vinden op plekken waar de bodem in het verleden zodanig verneukt is dat de bodem veel te zuur is geworden (door zgn. potstallen).
Bovendien zou er binnen de kortste keren bos staan, als we de jonge berkjes niet zouden maaien; of binnen de kortste keren grasland als de hele boel niet eens in de x jaar afgeplagd zou worden. En of het nou periodiek afgebrand, afgeplagd, gemaaid, of begraasd (door schapen) wordt, "natuurlijk" is het niet. Ik zeg trouwens niet dat het niet mooi is hè.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 11:18 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

tsja... owkee... hier in nederland is het niet 100% natuurlijk (alhoewel begrazing door dieren zoals schapen vind ik toch vrij natuurlijk ) maar er zijn zat gebieden waar het wel natuurlijk is... en als ik ooit eens een tuin heb maak ik het gewoon natuurlijk


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 11:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Nergens ter wereld is een heideveld 100% natuurlijk; overal moet er geplagd/gemaaid/begraasd worden om het te behouden.
No offense; gewoon ff ter info.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 11:38 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 9 juni 2006 11:34 schreef Jällö het volgende:
Nergens ter wereld is een heideveld 100% natuurlijk; overal moet er geplagd/gemaaid/begraasd worden om het te behouden.
No offense; gewoon ff ter info.



hmmm... of begraasd en dat is wel natuurlijk ...

hahahahaha... ach wat maakt het uit... als het maar mooi is


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-06-2006 12:51 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Iemand een idee wat me 500kg grind gaat kosten~?


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 09-06-2006 12:51 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 9 juni 2006 12:51 schreef Smoochy het volgende:
Iemand een idee wat me 500kg grind gaat kosten~?


veel?


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-06-2006 12:52 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ligt eraan volgens mij kan ik zo Big Bag van 500kg beter nemen dan losse zakken.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 12:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Moet je een stratenmakersbedrijf bellen ... tuincentra zijn daar duur in


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-06-2006 12:57 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ja ik was al van plan om bij een gewone grind,zand handel te gaan kijken ipv een tuincentra. Nu hoor ik net dat een oom van me vriendin ook een grind en zandgroothandel heeft..alleen die is op vakantie tot volgende week donderdag..even bellen zo.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 13:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Regel dan meteen dat ie de grond die je af moet voeren meeneemt, kom je in deze regio bijna niet vanaf ...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 09-06-2006 13:12 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ja, en idd gewoon een bigbag is stukken goedkoper dan die loesse zakken


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2006 13:25 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

BigBag zit alleen wel 1500 kg in. Vaak gaan ze niet voor kleine beetjes. (tenzij je een jonge blonde vrouw bent natuurlijk)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 09-06-2006 13:45 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mwoah, dan zeg je toch gewoon de hoeveelheid die je moet hebben? Als je maar betaald komen ze alles brengen hoor..


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-06-2006 13:46 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Hier heb je ze in 200 kg 500 kg 1000kg big bags dus het is wel mogelijk hoor..gewoon ff rondkijken.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Daops
Usericon van Daops
Posted 10-06-2006 12:58 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Gisteren maar weer wat zooi gekocht voor op mn balkon. Het is geen tuin helaas, maar beter dan niks..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-06-2006 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo, hele dag aan het werk geweest, en tegen het einde wat foto;s van de achtertuin gemaakt ..









[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 11-06-2006 14:03]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 11-06-2006 14:08 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Oei, burgerlijk hoor . Hehe, ziet er zeer geschikt uit voor BBQ's keertje vleesch rooschteren??


Bruce Banner


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2006 14:14 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Netjes Jenje!
Humzz ik heb ook een poging gedaan om planten op het balkon te houden maar ze gaan allemaal heel snel dood. Ik gok doordat de eerste uren van de dag.. (tot uurtje of 4) de zon er vol op staat. Zijn er planten die heel goed tegen volle zon kunnen?


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen