IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Het tuin topic... Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-07-2010 19:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zo, gaat lekker allemaal, wortels staan er goed bij:

Rode bieten doen het simpelweg fantastisch...

De eerste courgettes kunnen worden geoogst

En vandaag in de hitte aardappels geoogst..

Zaten flinke exemplaren bij..

Overzichtsfoto...


spelfout weggehaald...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-07-2010 20:11 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Doe je goed Veranus! Niets zo lekker als je eigen geteelde groenten Helaas hebben we alleen een balkon hier maar ben druk in de weer met sla en kaneel basilicum


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-07-2010 20:30 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2010 20:11 schreef Cadaveria het volgende:
Doe je goed Veranus! Niets zo lekker als je eigen geteelde groenten Helaas hebben we alleen een balkon hier maar ben druk in de weer met sla en kaneel basilicum


Heel erg waar, smaak is echt stukken beter, voller zeg maar. En succes met je balkon, kan je best nog veel op doen!


spelfout weggehaald...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 10-07-2010 20:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

zeg dat. Wij aten vroeger alleen maar groente, aardappels en fruit van de tuin. Merk echt dat er een enorm verschil in zit. Vooral tomaten ed, die in kassen gekweekt zijn, uit de supermarkt zijn gewoon
Ik ben dit jaar laat in het seizoen begonnen omdat ik pas half juni verhuist ben naar een appartement met balkon. Maar ik ben van plan om een kweek kast te maken waarop ik meerdere kleine kassen kwijt kan. Over een paar weken is mijn sla klaar! Ben benieuwd


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2010 21:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij had tomaten die in NL in de buitenlucht gekweekt waren?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-07-2010 22:05 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Wat is daar vreemd aan?
Tomatenplanten doen het hier ook prima hoor.


 


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2010 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Geloof niet dat tomaten het echt goed doen in de NL buitenlucht


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 11-07-2010 11:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2010 22:09 schreef Jenje het volgende:
Geloof niet dat tomaten het echt goed doen in de NL buitenlucht


Doen het prima hoor, geen probleem. Heb zelf ook een 20-tal tomatenplanten staan.


spelfout weggehaald...


rotor
Usericon van rotor
Posted 11-07-2010 11:36 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

In de uiterwaarden van de grote rivieren zie je ook vaak tomatenplanten. (dit komt door de zaadjes in onze uitwerpselen, geen grap). Het blijft een lastig gewas.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 11-07-2010 11:57 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2010 11:32 schreef varanus het volgende:
Doen het prima hoor, geen probleem. Heb zelf ook een 20-tal tomatenplanten staan.


Juist. Tomatensoep van eigen gekweekte vleestomaten. Kan geen blik of pak tegen concurreren.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 11-07-2010 11:57]


 


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-07-2010 13:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zo, voor het eerst in mijn leven "getuinierd". In mijn geval betekent dat bereklauw, klaprozen, distels en andere meuk weghalen en daarna met de gifspuit eroverheen.

Iemand nog tips voor gewassen die weinig verzorging vragen maar geen onkruid zijn? Ik ben op zoek naar het optimum wat zich ergens bevindt tussen "niets meer aan doen" en "dat ziet er best aardig uit" .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-07-2010 13:54 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Buxus? Lavendel, heide?

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 17-07-2010 13:55]


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-07-2010 13:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Alles wat groeit moet je verzorgen dus ik zou zeggen:

Grind-tegels.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-07-2010 14:00]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2010 14:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2010 13:40 schreef M. het volgende:
Zo, voor het eerst in mijn leven "getuinierd". In mijn geval betekent dat bereklauw, klaprozen, distels en andere meuk weghalen en daarna met de gifspuit eroverheen.

Iemand nog tips voor gewassen die weinig verzorging vragen maar geen onkruid zijn? Ik ben op zoek naar het optimum wat zich ergens bevindt tussen "niets meer aan doen" en "dat ziet er best aardig uit" .


Dovenetel, bloeit lang en groeit overal. Schoenlappersplant, doet het overal, hoef je niks aan te doen.

En mos, heb er shitloads van hier


rotor
Usericon van rotor
Posted 20-07-2010 10:48 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2010 13:40 schreef M. het volgende:
Iemand nog tips voor gewassen die weinig verzorging vragen maar geen onkruid zijn? Ik ben op zoek naar het optimum wat zich ergens bevindt tussen "niets meer aan doen" en "dat ziet er best aardig uit" .

Kijk maar es naar de gemiddelde Vinex-tuin.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-07-2010 12:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 juli 2010 11:36 schreef rotor het volgende:
In de uiterwaarden van de grote rivieren zie je ook vaak tomatenplanten. (dit komt door de zaadjes in onze uitwerpselen, geen grap). Het blijft een lastig gewas.


denk je niet eerder van de zaadjes gegeten door andere dieren, ik denk niet dat tomatenzaadjes de zuiveringsinstallatie doorkomen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-07-2010 12:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Iemand een idee voor planten die goed tegen weinig water en zeer schrale grond kunnen en ook nog eens vorstvast zijn?

Zijn er vorstbestendige cactussen voor buiten? Elite weet dat vast wel?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-07-2010 13:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm vorst zoals deze winter trekken ze niet zo goed, vooral omdat de herfst en lente toch iets te nat zijn. En de soorten die weer goed tegen water kunnen kunnen weer erg slecht tegen kou.

Je zou misschien wat van Opuntia soorten kunnnen proberen maar daar ken ik er niet echt wat van.

Echinocactus grusoni(schoonmoederszetel)


En misschien wat soorten Eriocactus zou je kunnen proberen.


Maar het is echt een gekut en ze worden er niet zo mooi op. Doordat ze het in de winter zo donker hebben verbranden ze weer snel in de zomer enzo.

Daarom gaan ze er al snel zo uitzien(en dit is nog redelijk netjes):



Het is misschien wel mogelijk maar ik zou dan eerst maar eens beginnen met gewoon wat Agaves en Yucca's die zijn al moeilijk genoeg.




Met andere succulenten zoals rotsplanten kom je veel verder al zijn die wel kleiner natuurlijk.

Maar voor een droge schrale grond zou ik eigenlijk gewoon een zakje gemixt zaad nemen met misschien wat toortsen, slangenkruid, en andere bloeiende duin/heide planten. In Het museum in Belgie waar ik welleens kom hebben ze echt enorm schrale grond en hebben ze maar weinig tijd om water te geven maar het is echt super mooi uitgepakt, er zijn constant mooie bloeiers aanwezig. Al zal het in de winter dan wel wat kaal zijn. Al kun je dat wel redelijk mooi houden door andere vaste duin en heide planten te nemen. Het leuke is dat er veel bijen vlinders en andere insecten aantrekt omdat het gewoon Nederlands is. En natuurlijk geen/weinig onderhoud.

Maar als je tuin niet schraal en droog genoeg is zit het zo vol met gras enzo.






♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-08-2010 12:39 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Volgend jaar de beschikking over bijna 2 keer zoveel grond op de tuin, m'n buren (broer en schoonzus) hebben er minder plezier in en tijd voor dan ze dachten en gaan er (op een klein stukje na) mee stoppen. Dat betekent dat ik ruim 200 vierkante meter kan gaan bewerken. Afgelopen weekend nog ruim 400 preiplanten gezet in de stukken waar de aardappelen uit ziijn gekomen. Ook al enkele kilo's spekbonen en sperziebonen geoogst. En wekelijks kunnen we zo ongeveer 15 courgettes oogsten. Ook de boerenkool staat er al erg goed voor. Man, gaat dit jaar erg dik boven verwachting, moet binnenkort een vriezer bij, alles zit bijna vol...


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2010 12:40 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Jezus, je weet niet van ophouden hè? Wel gaaf hoor!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-08-2010 12:43 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2010 12:40 schreef Silence het volgende:
Jezus, je weet niet van ophouden hè? Wel gaaf hoor!


Moet er wel bij zeggen dat ook vrouwlief er graag is, dat scheelt natuurlijk wel he, als ik alles in m'n eentje moet doen wordt het ook zwaar natuurlijk Maar nu kan ik ook mooi een kasje gaan bouwen, ook de ruimte voor nu. En pepers gaan ook de volle grond in volgend jaar. En naast de standaard groenten wil ik ook meer knoflook en wat vergeten groentes gaan verbouwen. Heb nu al zin in volgend jaar hehe...


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-08-2010 12:45 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Super toch? Ik hoop dat zodra wij groter wonen, we een mooie tuin hebben en evt extra grond in de buurt. Lijkt mij ook wel wat, mijn eigen groentes e.d. verbouwen. Ik kijk nu al uit naar de foto's! Meer posten dan dit jaar hè?


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 02-08-2010 12:46 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 17 juli 2010 13:58 schreef XXL het volgende:
Alles wat groeit moet je verzorgen dus ik zou zeggen:

Grind-tegels.


Haha, toevallig voor het eerst sinds jaren het afgelopen weekend de tuin maar weer eens grondig schoongemaakt: leve de hogedrukreiniger, al zal al het leven onder mijn tuin inmiddels verzopen zijn!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-08-2010 12:48 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Straks eet Varanus 3 keer op een dag warm om alles op te krijgen...

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 02-08-2010 12:48]


 


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-08-2010 12:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2010 12:48 schreef Forever After het volgende:
Straks eet Varanus 3 keer op een dag warm om alles op te krijgen...


Ach, we hebben gelukkig een grote familie

Zal deze week weer es wat foto's gaan maken...
Gisteren nog een wezel op visite in de tuin, prachtig!


spelfout weggehaald...


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen