IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Het tuin topic... Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 10:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 10:13 schreef varanus het volgende:
Oeh, daar krijg je spijt van... Een courgetteplant heeft minimaal een vierkante meter ruimte nodig...
Hmm.. Maar even herplanten dan maar als ze te groot worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-05-2011 10:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dat raad ik je wel aan ja, worden monsters van planten!


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-05-2011 10:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2010 16:20 schreef varanus het volgende:




Kijk Bastianus... Courgetteplantjes..


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 10:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Godsaldekristus!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-05-2011 10:55 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Aardappeltjes, sla, uitjes, pepertjes, rubus, kiwi, maggieplant, peterselie, rode bes, aardbeien en ik vergeet er nog twee.


Oeh ik heb een rode bes en een kruisbes op dezelfde stok. Tof ding.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 10:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 10:55 schreef Nix het volgende:
rubus
Rubus? Gewoon braamstruiken bedoel je? En kruisbessen, jamjam, daar kun je echt goed jam van maken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-05-2011 11:05 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 10:35 schreef bastianus het volgende:
Godsaldekristus!


Inderdaad, dan is jouw rijtje toch een beetje krapjes he...


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 11:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 11:05 schreef varanus het volgende:
Inderdaad, dan is jouw rijtje toch een beetje krapjes he...
Nogal. Maar heb gelukkig nog wel extra ruimte indien nodig. Moet ze dan alleen even onder het net vandaan halen. En een stuk of drie kunnen er dan blijven staan. Hoop aleen dat de duiven hier ze met rust laten als er geen net over zit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-05-2011 11:11 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb nog nooit de courgettes tegen wat voor ongedierte dan ook beschermd, maar ja, met duiven heb ik weinig ervaring, geen idee of die kwaad kunnen..


spelfout weggehaald...


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-05-2011 11:17 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 10:58 schreef bastianus het volgende:
Rubus? Gewoon braamstruiken bedoel je? En kruisbessen, jamjam, daar kun je echt goed jam van maken.






I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 11:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 11:17 schreef Nix het volgende:

De kruisbessenjam van mijn oma blijft onovertroffen. Helaas is dat verleden tijd, ze zit inmiddels in het bejaardentehuis. Niks weert.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 11:24 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 11:11 schreef varanus het volgende:
Ik heb nog nooit de courgettes tegen wat voor ongedierte dan ook beschermd, maar ja, met duiven heb ik weinig ervaring, geen idee of die kwaad kunnen..
Zeker wel. Vorig jaar hebben ze het leeuwendeel van mijn groene kool opgevreten. Toen heb ik er een net los overheen gedaan, maar daar zat de prijsvlieger van de buurman in vast. Heb hem wel goed los kunnen krijgen, maar met prijzen winnen was het daarna een stuk minder.
Nu heb ik een soort kasje met buizen en een net, en dat gaat behoorlijk goed. Er is nog geen vogel aan de zaden geweest, en alles is nog onaangevreten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-05-2011 11:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Bij ons komen de postduiven helemaal niet in de groentetuin. Misschien krijgen ze al genoeg eten in het hok

Ik denk dat de kruisbessen het niet redden tot evt. jam

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 12-05-2011 11:25]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2011 11:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2011 11:24 schreef Nix het volgende:
Bij ons komen de duiven helemaal niet in de groentetuin.

Hier wel. Maar het schijnt dat ze alleen kool lekker vinden, dus waarschijnlijk heb ik nergens last van dit keer. Bij de boer waar ik werkte aten ze alleen van de kool, dus ik had gewoon het verkeerde gewas gekozen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-05-2011 11:28 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Even in de gaten houden dus.


Ach ja, prijswinnaars zijn wel vaker de domste duiven


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-06-2011 8:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Weer druk in de oogsttijd, al een dikke emmer peulen eraf gehaald, kan elke dag al bosuitjes eten, weer veel te veel sla en ik schat dat binnen twee weken de vroege aardappels uit de grond kunnen. De stokspekbonen en de stoksnijbonen schieten al goed bij de stokken op en de eerste courgettes zijn ook alweer bijna klaar. Ook de eerste bollen knoflook al geoogst, staan er nog iets van 25 van. Gaat weer erg lekker dit jaar.


spelfout weggehaald...


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 13-06-2011 8:43 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

hoeveel courgettes haal je van 1 zo'n monsterplant?


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-06-2011 8:52 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2011 8:43 schreef flebbie het volgende:
hoeveel courgettes haal je van 1 zo'n monsterplant?


Erg veel, kan zo ongeveer tot eind september blijven oogsten, denk dat ik de 30 tot 40 stuks per plant wel haal. En heb 4 planten staan, dus reken maar uit...


spelfout weggehaald...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2011 10:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Bon, eindelijk van mijn ophogingszand af. Had zo'n 1000 kg (zo'n 40 zakken van ongeveer 25 kg) vol geschept uit mijn achtertuin na het weghalen van de bestrating t.b.v. een vlonderplankenterras en een stukje tuin met planten. Zaterdag alles door mijn woonkamer naar de voorkant van het huis gebracht (best een gezeul nog, aangezien de gang te smal is om met een kruiwagen de hoek om te kunnen) waar het werd opgehaald door een kennis. Die had zich alleen een beetje verkeken op het gewicht van zand en kwam met een Citroen Xsara stationwagon. Bij ongeveer 1/3 van de stapel hing de carrosserie al ongeveer op de wielen en is 'ie maar vast een eerste rit gaan maken. Thuisgekomen belde 'ie op dat het toch niet echt ging werken zo, auto zuipte als een malle haha.. Morgenochtend dus deel II, waarschijnlijk met aanhanger


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2011 10:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nadeel bij een personenauto is dat je het gewicht allemaal bij je achterwiel hebt liggen en het amper kunt verdelen.
Dat gewicht had in 1 keer in mijn bussie gemogen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2011 11:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2011 10:50 schreef XXL het volgende:
Nadeel bij een personenauto is dat je het gewicht allemaal bij je achterwiel hebt liggen en het amper kunt verdelen.
Dat gewicht had in 1 keer in mijn bussie gemogen.



Ja, dat is inderdaad het stomme. Mijn Saab oldtimer zakt al te ver door als ik 150 kg tegels achterin leg, maar met 3 passagiers van 75 kg per persoon ligt 'ie nog prima op de weg. Onlangs nog 20 zakken tuinaarde gehaald, uiteindelijk maargewoon verdeeld over koffer, achterbank en bijrijdersstoel, kon net

NB: De eigenaar van Citroen die ik noemde gaf overigens al aan dat de vering van die auto een 'zwak' puntje zijn. D.w.z., zonder lading heerlijke comfortabel verende auto, maar met lading staan de koplampen al snel naar de hemel gericht... Toch wonderlijk voor een stationwagon.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 13-06-2011 11:18]


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 13-06-2011 17:18 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Nog een klein restje bamboe eruit en dan de taxushaag verplanten. Uitbreiding van het terras begint vorm te krijgen.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-06-2011 16:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 juni 2011 8:43 schreef flebbie het volgende:
hoeveel courgettes haal je van 1 zo'n monsterplant?


ik las mosterdplant


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 17-06-2011 16:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Eergisteren de vroege aardappels gerooid, 91 kilo om precies te zijn, over een paar weken de middenvroege aardappelen deruit.


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-06-2011 9:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Alle radijsjes zijn er nu uit en opgegeten. Vandaag de eerste erwten geoogst. Schat in dat volgende week ongeveer de eerste courgettes eraf kunnen. Valt me niks tegen allemaal.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen