IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuw nieuws topic deel teveel Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 15:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

D66 tegen camera's in vliegtuig

Uitgegeven: 16 januari 2007 15:30

AMSTERDAM - D66 heeft de Europese Commissie om opheldering gevraagd over een project waarbij camera's en microfoons in vliegtuigen worden geïnstalleerd. Europarlementariër Sophie in 't Veld vreest voor de privacy van passagiers. "De muren luisteren straks letterlijk mee, dit is Orwell's 1984!"

In 't Veld doelt op het project Security of Aircraft in the Future European Environment (SAFEE). Dit project is bedoeld om passagiers beter te beschermen tegen terrorisme. De camera's en microfoons moeten verdacht gedrag van passagiers registreren.


De D66-politica noemt de maatregel onacceptabel. Zij stelt dat verdacht gedrag ook door stewards en stewardessen kan worden opgemerkt. Bovendien zou het risico op fouten te groot zijn.

Chips

In 't Veld stelt ook tegen een tweede project gekant te zijn waarbij wordt geëxperimenteerd met chips in instapkaarten. Luchthavenautoriteiten kunnen zo precies zien waar een passagier zich bevindt. Beide projecten worden gefinancierd door de Europese Unie.


En D66 neemt het op voor haar nieuwe achterban. Aanslagen door Islasmitische terroristen moeten natuurlijk wel gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat is nmlk zelf-expressie, onplooiing van het individu.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 16-01-2007 15:44 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ja.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-01-2007 15:45 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 16 januari 2007 14:02 schreef Chelman het volgende:
+1000

De effecten van de opwarming en met name de menselijke invloed daarop worden schromelijk overdreven door lobbygroepen die er zelf politiek en financieel belang bij hebben.

Wees daar niet te zeker over. Speculaties over de eventuele invloed van de mens vinden vooral plaats op populair wetenschappelijk niveau. Op wetenschappelijk niveau is er veel meer consensus

Het elsevier nog gelezen? (Echt een blad voor jou ) Er stond weer een heerlijk sussend verhaal in dat we rustig kunnen doorstoken, want de zeespiegel stijgt toch al en het maakt niks uit, want india, china en usa stoken toch wel door en het valt ook wel mee allemaal.

Oftewel een aan alle kanten krakend stuk dat hinkt op meerdere gedachten met als eenduidige conclusie dat we vooral zo door moeten gaan. Geniaal slechte journalistiek!!

Wat kerncentrales betreft, juich maar niet te hard. Wat iedereen vergeet is dat kerncentrales ook op een grondstof draait die uitputtelijk is. Na een jaar of 50 aan wereldenergieproductie zijn we er doorheen. Het wachten is nog steeds op échte alternatieven, anders lopen we tegen een soort van energiebarriere binnen 100 jaar...


Dear dirty delightful old drunken old days


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-01-2007 16:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 januari 2007 15:45 schreef Schaffelaer het volgende:
Op wetenschappelijk niveau is er veel meer consensus


Dat is dan ook traditioneel veel meer gedomineerd door lobbygroepen.....

quote:

Wat kerncentrales betreft, juich maar niet te hard. Wat iedereen vergeet is dat kerncentrales ook op een grondstof draait die uitputtelijk is. Na een jaar of 50 aan wereldenergieproductie zijn we er doorheen. Het wachten is nog steeds op échte alternatieven, anders lopen we tegen een soort van energiebarriere binnen 100 jaar...

Jij hebt het over fissiecentrales...die sowieso langer dan 50 jaar vooruit zouden kunnen.

Tegen die tijd verwacht ik dat er ook fusiecentrales zullen zijn....

P.S. Elsevier is me iets te meegaand met de mainstream. Weinig conservatisme, veel nep-liberalisme en iets te veel knuffeligheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 16-01-2007 16:01 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 16 januari 2007 13:48 schreef kwelgeest het volgende:
Bijtende drugsverslaafde weigert bloed af te staan

Uitgegeven: 16 januari 2007 12:58
Laatst gewijzigd: 16 januari 2007 12:59

UTRECHT - De 38-jarige A. van D. uit Leeuwarden die zondag een agent van de spoorwegpolitie in de vinger beet, blijft weigeren bloed af te staan. Tijdens de behandeling van het kort geding dat de agent had aangespannen, wenste Van D. dinsdag de agent zelfs de vreselijkste ziektes toe.

Van D. werd aangehouden wegens zwartrijden. Hij beet de agent dwars door diens handschoen. De advocaat van de agent , J. van Zinnicq Bergmann, citeerde uit een psychiatrisch rapport dat Van D. verslaafd is aan harddrugs.


Volgens de advocaat is het van levensbelang dat Van D. bloed afstaat om te controleren of hij aan besmettelijke ziekten lijdt.

Van D., die een verwarde indruk maakte, weigerde, ook toen rechter G. van de Burgt hem dat persoonlijk vroeg. De man zei dat hij is mishandeld door de agent. Hij schold vervolgens de agent, diens advocaat en de rechtbankpresident de huid vol.

Voorzieningenrechter Van de Burgt doet om twee uur uitspraak.



Waarom zou je geen bloed af mogen nemen van arrestanten? Zeker bij dit soort gevallen.
En stel dat de beste man aids heeft en het blijkt dat hij dat wist dan vind ik een flinke martelsessie wel op zijn plaats.


Als ik agent was, zou ik die gast eens flink op de neus buksen, eens kijken of ie dan bloedt.


Against God and Government


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 16:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 16:01 schreef Rotzak het volgende:
Als ik agent was, zou ik die gast eens flink op de neus buksen, eens kijken of ie dan bloedt.
Inmiddels heeft de rechter bepaald dat er onder dwang bloed afgenomen mag worden. Ik vind het echter compleet debiel daar er sprake kan zijn van twijfel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 16-01-2007 16:07 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 16 januari 2007 15:45 schreef Schaffelaer het volgende:

Wat kerncentrales betreft, juich maar niet te hard. Wat iedereen vergeet is dat kerncentrales ook op een grondstof draait die uitputtelijk is. Na een jaar of 50 aan wereldenergieproductie zijn we er doorheen. Het wachten is nog steeds op échte alternatieven, anders lopen we tegen een soort van energiebarriere binnen 100 jaar...
Ze zijn ook bezig met het gebruiken van thorium als nucleaire brandstof, waar veel meer van op de wereld is als uranium en plutonium. Daar kunnen tegen die tijd ook wel even mee vooruit en dan hebben we hopelijk kernfusie reactoren .

Edit van American Scientist:
Although thorium itself cannot support a nuclear chain reaction, subjecting thorium to a barrage of neutrons inside a nuclear reactor converts this element to uranium-233, which can support fission. For this reason, the designers of nuclear plants have long considered the possibility of combining thorium with a fissionable isotope, which would prime the reaction. Most countries abandoned this scheme decades ago, but increasing concerns about the diversion of plutonium from spent nuclear fuel to the construction of nuclear weapons has prompted a re-examination. Thorium-based nuclear fuels would leave far less waste plutonium than conventional fuels. What is more, the plutonium created is of a type that is unsuitable for use in bombs. The nuclear power industry is unlikely to adopt thorium for economic reasons alone, but should policymakers mandate its use in an effort to limit the proliferation of weapons, the technical modifications required of nuclear power plants would be readily achievable.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 16-01-2007 16:15]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2007 16:20 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 januari 2007 15:37 schreef kwelgeest het volgende:
Sterk, wie immer.


Ik volg tenminste geen linkse leer

Hoe had je dat dan voor je gezien. Heb je wel enig idee waar Nederland dan allemaal uit zou moeten stappen en wat dat (o.a.) voor economische gevolgen heeft?
Je maakt opmerking (voorzien van ditto taalgebruik) die ik van een kind van 12 verwacht.
Verbaas je je dan echt dat ik je uitlach? Of verbaas je je ook over het feit dat vriendje Wilders een idem hoon geluid ten eer valt bij de meeste van zijn doordachte opmerkingen?





[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 16-01-2007 16:20]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-01-2007 16:26 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

De vraag is of je alles waar je voor staat wilt opgeven voor economische vooruitgang?

Ja, nu profiteren zowel Frankrijk als de rest van de EU van het lidmaatschap van Frankrijk. Maar op het moment dat Frankrijk ergens anders op de wereld meer kan profiteren, zal Frankrijk zich daar op richten en mag de EU van Frankrijk stikken. Een potentieel gevaar dus.

Verder, zou jij met A. H. of J. S. willen samenwerken als je er in economisch opzicht op vooruit zou gaan?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 16:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 16:20 schreef Argus het volgende:
Ik volg tenminste geen linkse leer

Hoe had je dat dan voor je gezien. Heb je wel enig idee waar Nederland dan allemaal uit zou moeten stappen en wat dat (o.a.) voor economische gevolgen heeft?
Je maakt opmerking (voorzien van ditto taalgebruik) die ik van een kind van 12 verwacht.
Verbaas je je dan echt dat ik je uitlach? Of verbaas je je ook over het feit dat vriendje Wilders een idem hoon geluid ten eer valt bij de meeste van zijn doordachte opmerkingen?




Eigenlijk verbaas ik mij momenteel vooral over jouw kinderlijke vermogen tot interpreteren en het voeren van een conversatie.
Nouja, momenteel. Daar verbaas ik mij eigenlijk al een tijdje over.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 16-01-2007 16:42]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-01-2007 16:49 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 16 januari 2007 11:55 schreef kwelgeest het volgende:
Als mijn vriendin bij mij achterop m'n fiets zit dan zit zij voor de zadelpen. Dan plug ik 't lampje aan haar jas zodat de lamp zichtbaar is. Dat mag dus blijkbaar niet van onze bemoeizuchtige overheid.
Lame-ass vriendin man, kan toch goed zelf fietsen.
Zet haar net voor je op de stang met de beentjes opzij.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2007 17:06 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 januari 2007 16:26 schreef Misanthrope het volgende:
De vraag is of je alles waar je voor staat wilt opgeven voor economische vooruitgang?


Ik kan me prima vinden in het franse beleid. Nederland kan daar nog wat van leren.

quote:
Ja, nu profiteren zowel Frankrijk als de rest van de EU van het lidmaatschap van Frankrijk. Maar op het moment dat Frankrijk ergens anders op de wereld meer kan profiteren, zal Frankrijk zich daar op richten en mag de EU van Frankrijk stikken. Een potentieel gevaar dus.


Hoe zie je dit 'gevaar' voor willekeurig welke andere lidstaat?
Afgezien daarvan verwacht ik dat het op dit moment voor beide partijen een ramp zou zijn om het EU lidmaatschap te beeindigen. Zeker voor Frankrijk zelf zou die impact enorm zijn.
Kwelgeest zie ik er nog wel voor aan een plan te steunen om Nederland uit de EU te halen...

quote:
Verder, zou jij met A. H. of J. S. willen samenwerken als je er in economisch opzicht op vooruit zou gaan?


Dat heeft Nederland toch ook netjes gedaan.
http://www.mokumtv.nl/oran002.htm


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 17:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 17:06 schreef Argus het volgende:
Ik kan me prima vinden in het franse beleid. Nederland kan daar nog wat van leren.



Hoe zie je dit 'gevaar' voor willekeurig welke andere lidstaat?
Afgezien daarvan verwacht ik dat het op dit moment voor beide partijen een ramp zou zijn om het EU lidmaatschap te beeindigen. Zeker voor Frankrijk zelf zou die impact enorm zijn.
Kwelgeest zie ik er nog wel voor aan een plan te steunen om Nederland uit de EU te halen...



Dat heeft Nederland toch ook netjes gedaan.
http://www.mokumtv.nl/oran002.htm

En ik zie jou er voor aan om met oogkleppen op jouw utopie na te blijven streven. Kosten wat kost; Geen rekening houden met 'het vaderland'.

Argus, jij schat mij niet hoog in. Ik jou ook niet.

Ik doelde niet op de EU. Ik zie de navo graag ontbonden worden. En dat omdat ik de navo zoals het bondgenootschap er momenteel ligt niet functioneel vind. Ik zie aan de andere kant van de wereld interessantere militaire bondgenoten die, momenteel, meer met ons opeen lijn zitten dan Frankrijk. Ik noem Japan, Zuid-Korea, Australie.

Nederland uit de EU? Momenteel liever niet. Mocht het echter zover komen dat dat er, macro-economisch gezien, er interessanter uit gaat zien dan in de EU blijven; Waarom niet?

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 16-01-2007 17:21]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2007 17:26 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 januari 2007 17:21 schreef kwelgeest het volgende:
En ik zie jou er voor aan om met oogkleppen op jouw utopie na te blijven streven. Kosten wat kost; Geen rekening houden met 'het vaderland'.


Verwar je me met een SP stemmer ofzo?

Zuid-Korea? Wat wil je daar mee bereiken dan? Wat denk je dat dat land voor stelt zonder VS steun?
Wat heeft Japan aan leger staan nu dan?



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 17:29 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 17:26 schreef Argus het volgende:
Verwar je me met een SP stemmer ofzo?

Zuid-Korea? Wat wil je daar mee bereiken dan? Wat denk je dat dat land voor stelt zonder VS steun?
Wat heeft Japan aan leger staan nu dan?


Japan heeft de grootste en meest moderne vloot die in dat gebied ligt.
Het Zuid-Koreaanse leger stelt misschien niet heel veel voor. Ik verwacht dat zij, momenteel, loyaler zijn dan Frankrijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2007 17:39 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 januari 2007 17:29 schreef kwelgeest het volgende:
Japan heeft de grootste en meest moderne vloot die in dat gebied ligt.
Het Zuid-Koreaanse leger stelt misschien niet heel veel voor. Ik verwacht dat zij, momenteel, loyaler zijn dan Frankrijk.


Ja. Helaas ook nog steeds een wet tegen het handhaven van een leger..... De Jieitai is leuk en doet wel wat humanitair werk maar dat gaat dus niet werken.

Waar baseer jij die verwachting op dan?
ZK is nog immer weinig meer dan een Amerikaanse uitvalsbasis in die regio. Wil je daar mankracht weghalen? Bij een land dat als een bange haas naast het land met het talrijkste aantal soldaten ter wereld?
Soldaten die ook nog eens allemaal graag op 'vakantie' willen gaan in ZK?

Ik blijf wel fijn met Frankrijk in de zandbak zitten hoor.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 17:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 17:39 schreef Argus het volgende:
Ja. Helaas ook nog steeds een wet tegen het handhaven van een leger..... De Jieitai is leuk en doet wel wat humanitair werk maar dat gaat dus niet werken.

Waar baseer jij die verwachting op dan?
ZK is nog immer weinig meer dan een Amerikaanse uitvalsbasis in die regio. Wil je daar mankracht weghalen? Bij een land dat als een bange haas naast het land met het talrijkste aantal soldaten ter wereld?
Soldaten die ook nog eens allemaal graag op 'vakantie' willen gaan in ZK?

Ik blijf wel fijn met Frankrijk in de zandbak zitten hoor.
Die wet wordt herzien. Net als dat Japan overweegt kernwapens aan te schaffen. Japan haar leger dient slechts ter verdediging. En je weet zelf ook hoe rekbaar dat begrip is. Ik noem bijvoorbeeld de invasie van Irak nog steeds een preventieve oorlog. Al weet ik niet hoever de Japanse wet het toepassen van de wet aan het vrije interpreteren overlaat.
Zuid-Koreaanse soldaten kunnen prima ergens anders ingezet worden dan op het Koreaanse schiereiland. Waarom niet?

Frankrijk, nou nee, liever niet. Iets met luchtsteun en Srebrenica enzo.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2007 17:53 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 16 januari 2007 17:43 schreef kwelgeest het volgende:
Die wet wordt herzien. Net als dat Japan overweegt kernwapens aan te schaffen.[quote]

Dat dreigen ze graag ivm de onrust in de regio ja.

[quote]Japan haar leger dient slechts ter verdediging. En je weet zelf ook hoe rekbaar dat begrip is. Ik noem bijvoorbeeld de invasie van Irak nog steeds een preventieve oorlog. Al weet ik niet hoever de Japanse wet het toepassen van de wet aan het vrije interpreteren overlaat.


Japan haar leger?
Het leger van japan bestaat dus niet. De troepen van de VS daar wel. Er liggen aardig wat sancties op dat gebeuren en dat zal nog wel even zo blijven.
Verder is alles rekbaar. De boeken aanpassen later kan altijd nog. Iets waar Japan ook erg goed in is.

quote:

Zuid-Koreaanse soldaten kunnen prima ergens anders ingezet worden dan op het Koreaanse schiereiland. Waarom niet?


Iets met een op handen zijnde invasie uit het noorden? Afgezien daarvan. Zie jij die jongens even hierheen komen om zandzakken te leggen? Ik denk het niet.

quote:
Frankrijk, nou nee, liever niet. Iets met luchtsteun en Srebrenica enzo.


Daar had geen Nederlander moeten zitten. Afgezien daarvan is en blijft dat een incident.
Die hele missie blijft ook een vergissing.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 16-01-2007 18:21 by Argus Profiel van Argus

It-ers die voor 30K de man in een half jaar een paar jaar mogen brommen. Hoe ultiem dom ben je dan zeg.

###########
Celstraffen geëist tegen hackers lees voor

Uitgegeven: 16 januari 2007 14:52
Laatst gewijzigd: 16 januari 2007 17:00
BREDA - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor de rechtbank in Breda celstraffen van drie en twee jaar geëist tegen de twee belangrijkste verdachten uit het grootste onderzoek dat ooit in Nederland is uitgevoerd naar computercriminaliteit.

In beide gevallen vroeg de officier van justitie een half jaar van die straffen voorwaardelijk op te leggen.

De 20-jarige hoofdverdachte S.B. uit Loon op Zand en de 28-jarige F.C. uit het Zuid-Hollandse Rijswijk hebben volgens justitie in 2005 twee virussen geschreven en verspreid.

Geplunderd

Met het virus Toxbot bouwden ze een netwerk van geïnfecteerde computers dat werd misbruikt om bedrijven af te persen en op te lichten. Met het andere virus Wayphisher werden creditcardnummers en betaalgegevens gestolen. Rekeningen werden geplunderd om luxe apparatuur te bestellen.

Zestigduizend euro

Justitie schat dat de verdachten met hun activiteiten in een half jaar samen zestigduizend euro hebben verdiend.

Botnetwerk

Het zogenoemde botnetwerk bestond uit zeker tienduizenden maar waarschijnlijk uit miljoenen besmette computers, legde officier van justitie W. Gerretschen uit. Stiekem werd software op de computers van onbewuste thuisgebruikers geïnstalleerd.

Slachtoffers werden geconfronteerd met irritante reclame of werden bij bezoek van de internetpagina van hun bank omgeleid naar een nepsite. Het virus legde toetsaanslagen vast: inloggegevens en wachtwoorden kwamen via mail of chatkanaal bij de verdachten.

Winkeldiefstal

Gerretschen sprak van ernstige feiten en een 'krachtig signaal'. De verspreiding van computervirussen vergeleek hij met woninginbraken, oplichting via internet is volgens hem gelijk aan winkeldiefstal. "Internet is niet meer weg te denken uit onze samenleving. De aantasting van het vertrouwen in internet moet fors worden bestraft."

Telefoontaps

De verdachten hebben consequent geweigerd in te gaan op de beschuldigingen van computercriminaliteit. "Ik hou me niet bezig met het hacken van computers", was het enige dat S.B. dinsdag verklaarde. Justitie heeft de verdenkingen moeten baseren op verklaringen van vrienden van de verdachten, internet- en telefoontaps en uitgelezen harde schijven.

Hard bewijs ontbreekt, stelt de verdediging. "Er is geen een aangifte, geen enkel slachtoffer heeft zich gemeld", merkte advocaat J. van Halderen op namens S.B. Schade is volgens hem niet veroorzaakt. Advocaat R. Kaarls van de oudste verdachte noemde het langdurige onderzoek van justitie nog steeds onvolledig en ondeugdelijk.

De rechtbank doet op 30 januari uitspraak. Vier andere verdachten moeten zich op een later tijdstip verantwoorden.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-01-2007 18:32 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 16 januari 2007 16:01 schreef Chelman het volgende:
Dat is dan ook traditioneel veel meer gedomineerd door lobbygroepen.....

veel meer gedomineerd dan wat? Meer gedomineerd dan populaire wetenschap? Ik dacht het niet...

De vraag onder klimatologen is niet of er sprake is van een broeikaseffect, maar meer in welke mate de opwarming invloed zal hebben op ons klimaat. Zo is een gevolg van de opwarming een grotere wolkenvorming, wat weer een relatieve afkoeling kan veroorzaken.

En wat het lobby-verhaal betreft: ik denk dat de lobby 'tegen' het broeikaseffect vele malen groter is dan 'voor', simpelweg omdat de belangen veel groter zijn voor oliewinnende landen, rafinnaderijen enz.

Op dit moment is onze economie volledig afhankelijk van fossiele brandstoffen. Als je het zo bekijkt is het zoeken naar alternatieven voor energie een enorme uitdaging voor de toekomst met als bijkomend voordeel een verlaging van de broeikasgasuitstoot.


quote:
Jij hebt het over fissiecentrales...die sowieso langer dan 50 jaar vooruit zouden kunnen.

nee

quote:
Tegen die tijd verwacht ik dat er ook fusiecentrales zullen zijn....

Het zal nog minimaal 80 jaar duren eer er sprake zal zijn van een rendabele kernfusiereactor. Het onderzoek heeft vanwege geldtekorten (lees: lage olieprijs) vertraging gekend, doch die problemen lijken nu opgelost.



quote:
P.S. Elsevier is me iets te meegaand met de mainstream. Weinig conservatisme, veel nep-liberalisme en iets te veel knuffeligheid.
heh-heh zelfs elsevier nog te links voor je...


Dear dirty delightful old drunken old days


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 16-01-2007 18:52 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Comeback The Police in de maak

Uitgegeven: 16 januari 2007 11:46
Laatst gewijzigd: 16 januari 2007 11:58


LONDEN - De Britse popband The Police werkt aan plannen om na twee decennia weer bijeen te komen voor een tournee. Dat meldde frontman Sting dinsdag in de Britse krant Daily Mirror.

Over een reünie wordt al weken gespeculeerd en volgens Sting is het inderdaad juist dat hij met drummer Stewart Copeland en gitarist Andy Summers in gesprek is om weer (even) bij elkaar te komen.

"We zijn dertig jaar geleden begonnen met de band en het zou leuk zijn om dat feit te vieren. Hoe we dat gaan doen is nog niet duidelijk, maar we praten erover", aldus Sting.

Huwelijk

Het trio ging in 1986 uit elkaar en de leden kwamen sindsdien slechts voor bijzondere gelegenheden bij elkaar, zoals tijdens het huwelijk van Sting.

In 1977 scoorde The Police met Roxanne hun eerste grote hit. In het begin van de jaren tachtig hoorde de formatie bij de grootste popbands van dat moment.

Kijk, dat zijn dan weer leuke berichten.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 20:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 17:53 schreef Argus het volgende:
Japan haar leger?
Het leger van japan bestaat dus niet. De troepen van de VS daar wel. Er liggen aardig wat sancties op dat gebeuren en dat zal nog wel even zo blijven.
Verder is alles rekbaar. De boeken aanpassen later kan altijd nog. Iets waar Japan ook erg goed in is.
Dan mag jij mij vertellen hoe het kan dat er Japanse militairen aanwezig zijn geweest in Irak. Erg knap voor een land zonder leger.


quote:
Iets met een op handen zijnde invasie uit het noorden? Afgezien daarvan. Zie jij die jongens even hierheen komen om zandzakken te leggen? Ik denk het niet.
Zandzakken leggen is ook niet iets wat ik verlang van een militaire bondgenoot.


quote:
Daar had geen Nederlander moeten zitten. Afgezien daarvan is en blijft dat een incident.
Die hele missie blijft ook een vergissing.
Ik vind de missie geen vergissing. De missie is verkeerd uitgewerkt.
Maar er zijn meer voorbeelden waarom ik Frankrijk niet als militaire bondgenoot zie en daarom een bondgenootschap met Frankrijk onziine en overbodig vind: De houding van Frankrijk omtrent Israel <-> Libanon/Hezbollah, Frankrijk haar houding tijdens de Irak oorlog etc.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-01-2007 20:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

kwelgeest: dat waren 50 soldaten. Japan heeft een leger, maar dat is nou echt niet verschrikkelijk groot.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-01-2007 20:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 16 januari 2007 20:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
kwelgeest: dat waren 50 soldaten. Japan heeft een leger, maar dat is nou echt niet verschrikkelijk groot.
Dat weet ik ook wel. En ze mochten niet deelnemen aan gevechtshandelingen. Maar Japan heeft een leger. En Wikipedia is het niet met u eens:"Vandaag de dag heeft Japan een groot militair stelsel, met één van de meest modern aandoende uitrusting. Inzake uitgaven m.b.t. defensie stond het in 1987 op de zesde plaats in de wereld, derde in 1989, en momenteel op de tweede plaats. "
Al kopt dat aller laatste volgens mij inmiddels niet meer.

Japans landmacht zal, relatief gezien, idd niet veel voostellen. Maar als ik mij niet vergis had Japan, iig tot niet al te lang geleden, een grotere vloot dan China. De luchtmacht zal ook wel niet gering zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 16-01-2007 20:49]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-01-2007 20:56 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 16 januari 2007 18:32 schreef Schaffelaer het volgende:
En wat het lobby-verhaal betreft: ik denk dat de lobby 'tegen' het broeikaseffect vele malen groter is dan 'voor', simpelweg omdat de belangen veel groter zijn voor oliewinnende landen, rafinnaderijen enz.
Het lijkt mij eerder dat de tegen-lobby een stuk openlijker gevoerd wordt. De voor-lobby is vooral gebaat bij economisch gewin en dus speelt deze - naar goed kapitalistisch en liberaal gebruik - voornamelijk in de achterkamertjes af.

Zo, ik ga mijn bijdrage weer eens leveren



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen