IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Bokito boos om gloeilampverbod [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-06-2007 13:42 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 7 juni 2007 13:41 schreef Jolijn het volgende:
Dan vraag ik me weer af waarom dan een Marokkaan, een oud iemand, een homo of een vrouw niet representatief is? Wat voor soort baan is dat dan dat een bepaald persoon dat werk niet kan doen gebaseerd op uiterlijk?

mis mee weet ik niet, daarom vraag ik me dit soort dingen ook af.

Een functie als jong, mannelijk, Nederlands hetero/niet verwijfd model wellicht?

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 07-06-2007 13:43]


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-06-2007 13:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 juni 2007 13:41 schreef Jolijn het volgende:
Dan vraag ik me weer af waarom dan een Marokkaan, een oud iemand, een homo of een vrouw niet representatief is? Wat voor soort baan is dat dan dat een bepaald persoon dat werk niet kan doen gebaseerd op uiterlijk?

mis mee weet ik niet, daarom vraag ik me dit soort dingen ook af.

verkoper van nazi-merchendise


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2007 13:44 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 juni 2007 13:00 schreef H-K het volgende:
Voor zover ik zie valt een coffeeshop wel onder de noemer Hoereca, maar niet onder de drank- en horecawet.
Maar je hebt gelijk dat een duidelijke definitie ervan ontbreekt ja.

Ja, volgens mij heb je gelijk.

Dat terwijl de term zelf eigenlijk best duidelijk is: hotel, restaurant, café... Duidelijk geen coffeeshop in ieder geval


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-06-2007 13:44 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 juni 2007 13:40 schreef ElitE het volgende:
dan draait het alleen om het verwijfde dan om het homoschap denkik.

maar de 2 dingen zijn vaak erg verbonden met elkaar.


volgens mij valt het aan een groot deel van de homo'e niet te zien of ze al dan niet homo zijn. dat is net zo slim om te denken dat criminelen in een boevenpak rondlopen(zoals in de Donald Duck)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-06-2007 13:46]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-06-2007 13:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe kijk uit straks heet het nog horecaco


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 13:46 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 juni 2007 13:41 schreef Jolijn het volgende:
Dan vraag ik me weer af waarom dan een Marokkaan, een oud iemand, een homo of een vrouw niet representatief is? Wat voor soort baan is dat dan dat een bepaald persoon dat werk niet kan doen gebaseerd op uiterlijk?

mis mee weet ik niet, daarom vraag ik me dit soort dingen ook af.
Een Marokkaan is niet handig in de deur aan deur verkoop, simpelweg omdat mensen liever de deur niet opendoen voor een Marokkaan en wel voor een blank blonde Nederlander.
Een oud iemand is niet handig in een drukke baan die veel tijd kost, simpelweg omdat jongeren energieker zijn. Daarnaast kost 1 oud persoon een stuk meer, en kun je vaak 2 jonge academici aannemen voor hetzelfde bedrag als 1 oudere, die nog niet eens per se academicus is.
Een homo kan opschudding veroorzaken op de werkvloer in bv. een klein bedrijf. Dat is niet wenselijk.
Een vrouw kan niet serieus genomen worden, of er bestaat het gevaar dat ze op zwangerschapsverlof gaat.

Dat soort dingen, het is allemaal mogelijk. Of het goed of slecht is, maakt niet uit, het ís gewoonweg zo.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-06-2007 13:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 juni 2007 13:44 schreef attila_de_hun het volgende:
volgens mij valt het aan een groot derl van de homo'e niet te zien of ze al dan niet homo zijn. dat is net zo slim om te denken dat criminelen in een boevenpak rondlopen(zoals in de Donald Duck)


jah bij veel zie je het idd niet direct, en dan moet het ook geen probleem opleveren. maarja dan komt de baas daar ook niet snel achter omdat hij het niet overal benadrukt lijkt me.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-06-2007 13:47 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 juni 2007 13:42 schreef ElitE het volgende:
in de kledingbranche, cosmetica, kappers en veel andere verzorgings dingen. ik denk dat er meer plaats voor die mensen is als dat er homo's zijn hoor.


Ik vroeg juist naar welke beroepen iemand die homosexueel is niet zou kunnen uitoefenen vanwege de geaardheid. Het verwijfde (of de vrouw met de broek aan) mag je er zelf bij bedenken maar dat valt daar volgens mij ook buiten.

Doe nog eens een poging



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 13:49 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 juni 2007 13:47 schreef Judge M. het volgende:


Ik vroeg juist naar welke beroepen iemand die homosexueel is niet zou kunnen uitoefenen vanwege de geaardheid. Het verwijfde (of de vrouw met de broek aan) mag je er zelf bij bedenken maar dat valt daar volgens mij ook buiten.

Doe nog eens een poging
Het gaat er niet per se om of hij het wel of niet kan, het gaat er vooral om hoe andere mensen op hem en zijn geaardheid reageren. Dat jij of ik er tolerant tegenover staat, wil niet zeggen dat iedereen dat doet. En als ik een klein bedrijf heb, waarvan ik afhankelijk ben, en weet dat als ik een homo aanneem dat het de gehele werksfeer gaat verpesten, dus slecht is voor de dynamiek van mijn bedrijf en dus gevaarlijk is voor mijn inkomsten, dan ga ik die homo niet aannemen.

Ies discriminatie, ja, maar ies ook mijn goed recht.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 07-06-2007 13:50]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-06-2007 13:50 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 juni 2007 13:15 schreef kwelgeest het volgende:
AMSTERDAM - Paris Hilton komt misschien donderdag al vrij. In Hollywood gonst het van de geruchten over een vervroegde vrijlating van de hotelerfgename.


Boeien die discriminatie, dit is nou het echte nieuws


Zenial


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-06-2007 13:53 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 juni 2007 13:49 schreef Misanthrope het volgende:
Het gaat er niet per se om of hij het wel of niet kan, het gaat er vooral om hoe andere mensen op hem en zijn geaardheid reageren. Dat jij of ik er tolerant tegenover staat, wil niet zeggen dat iedereen dat doet. En als ik een klein bedrijf heb, waarvan ik afhankelijk ben, en weet dat als ik een homo aanneem dat het de gehele werksfeer gaat verpesten, dus slecht is voor de dynamiek van mijn bedrijf en dus gevaarlijk is voor mijn inkomsten, dan ga ik die homo niet aannemen.

Ies discriminatie, ja, maar ies ook mijn goed recht.
Ben je dan ook zo'n grote vent dat je dat die homo op die manier duidelijk maakt of doe je het ook af met "past niet in de bedrijfscultuur"? Ik vermoed het laatste namelijk.

En zo krijg je het kringetje nooit rond voor de minderheden. Het enige advies wat je een homo dan mee zou kunnen geven om wel aan een baan te komen is hetero worden en dat lijkt me nogal lastig. Net als een neger vragen blank te worden.

Dus het mooie liberale praatje dat ieder mens vrij is zijn eigen keuzes te maken gaat dus mooi niet voor iedereen op.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-06-2007 13:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 juni 2007 13:47 schreef Judge M. het volgende:


Ik vroeg juist naar welke beroepen iemand die homosexueel is niet zou kunnen uitoefenen vanwege de geaardheid. Het verwijfde (of de vrouw met de broek aan) mag je er zelf bij bedenken maar dat valt daar volgens mij ook buiten.

Doe nog eens een poging


vrouwverwennende gigolo.

geaardheid heeft idd geen ene ruk met werk te maken. maar dat heeft niemand nog beweerd hierzo.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 13:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 juni 2007 13:53 schreef Judge M. het volgende:
Ben je dan ook zo'n grote vent dat je dat die homo op die manier duidelijk maakt of doe je het ook af met "past niet in de bedrijfscultuur"? Ik vermoed het laatste namelijk.

En zo krijg je het kringetje nooit rond voor de minderheden. Het enige advies wat je een homo dan mee zou kunnen geven om wel aan een baan te komen is hetero worden en dat lijkt me nogal lastig. Net als een neger vragen blank te worden.

Dus het mooie liberale praatje dat ieder mens vrij is zijn eigen keuzes te maken gaat dus mooi niet voor iedereen op.
Het is niet mijn probleem dat hij homo is. En al helemaal niet mijn verantwoordelijkheid.
Als ik het dan af zou doen met 'je bent niet aangenomen, want je bent homo', dan kan hij een rechtzaak aanspannen en naar alle waarschijnlijkheid winnen. Niet raar dus dat zoiets afgedaan wordt met 'het past niet in de bedrijfscultuur'.

Als ondernemer kun je niet puur ideologisch te werk gaan, laat staan de precieze redenen laten weten waarom je iemand niet aanneemt of ontslaat (want dan kan het te snel op discriminatie gegooid worden en rechtzaken maken een ondernemer financieel en persoonlijk kapot), want je hebt de verantwoordelijkheid je bedrijf te laten overleven, zodat zowel jouw inkomen als de inkomens van de werknemers niet in gevaar komen.

PS: iedere liberaal weet ook dat er consequenties aan keuzes zitten. Jouw verantwoordelijkheid om die te aanvaarden als jij keuzes maakt waarvan je weet dat ze niet algemeen geaccepteerd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 07-06-2007 13:59]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-06-2007 13:58 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 juni 2007 13:53 schreef Judge M. het volgende:
En zo krijg je het kringetje nooit rond voor de minderheden. Het enige advies wat je een homo dan mee zou kunnen geven om wel aan een baan te komen is hetero worden en dat lijkt me nogal lastig. Net als een neger vragen blank te worden.

In genoemd voorbeeld zou het beste advies zijn "Solliciteer ergens anders". Want als de werknemers in een bedrijf een homo niet zouden tolereren, zou het ook niet in het belang van de homo in kwestie zijn om daar aangenomen te worden.


Zenial


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 07-06-2007 14:02 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 7 juni 2007 13:46 schreef Misanthrope het volgende:
Een Marokkaan is niet handig in de deur aan deur verkoop, simpelweg omdat mensen liever de deur niet opendoen voor een Marokkaan en wel voor een blank blonde Nederlander.
Een oud iemand is niet handig in een drukke baan die veel tijd kost, simpelweg omdat jongeren energieker zijn. Daarnaast kost 1 oud persoon een stuk meer, en kun je vaak 2 jonge academici aannemen voor hetzelfde bedrag als 1 oudere, die nog niet eens per se academicus is.
Een homo kan opschudding veroorzaken op de werkvloer in bv. een klein bedrijf. Dat is niet wenselijk.
Een vrouw kan niet serieus genomen worden, of er bestaat het gevaar dat ze op zwangerschapsverlof gaat.

Dat soort dingen, het is allemaal mogelijk. Of het goed of slecht is, maakt niet uit, het ís gewoonweg zo.



naja goed of slecht heb ik t niet over. maar ik vind t wel een vervelend idee dat ik niet wordt beoordeeld naar wat ik kan maar omdat ik misschien wel met zwangerschapsverlof ga. (overigens kost zwangerschapsverlof de werkgever geen extra geld, maar dat terzijde). en in het geheel, het ís misschien wel zo, maar dat wil niet zeggen dat men er niet over na kan denken of dat ook normaal/logisch is.

maar het is ook mogelijk dat deze mooie slanke blonde mannelijke heteroseksuele jonge Nederlander zichzelf tegen een boom aanrijdt... :D. dat zou flauw zijn


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 14:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

In welk opzicht kost zwangerschapsverlof de werkgever geen geld?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-06-2007 14:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 juni 2007 13:58 schreef Zenial het volgende:
In genoemd voorbeeld zou het beste advies zijn "Solliciteer ergens anders". Want als de werknemers in een bedrijf een homo niet zouden tolereren, zou het ook niet in het belang van de homo in kwestie zijn om daar aangenomen te worden.


Waar, desaliettemin zou het de werknemer sieren als hij eens eerlijk durft te zeggen: "ik neem je niet aan omdat je een homo bent" of "ik neem je niet aan omdat je witte sokken aanhebt", of wat voor reden dan ook. Dan weet de kandidaat wat er ten minste aan schort en kan hij/zij er (zover mogelijk dan) iets aan doen bij een volgende poging.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-06-2007 14:07]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-06-2007 14:05 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 juni 2007 13:56 schreef ElitE het volgende:
vrouwverwennende gigolo.
goed punt

quote:
geaardheid heeft idd geen ene ruk met werk te maken. maar dat heeft niemand nog beweerd hierzo.
Nou...

Volgens Misanthroop KAN het verschil maken. Zeker weten doet hij het niet volgens mij



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 14:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 juni 2007 14:04 schreef attila_de_hun het volgende:
waar, desalittemin zou het de werknemer sieren al shij eesn eerlijk durft te zeggen: "ik neem je niet aan omdat je ene homo bent" of "ik neem je niet aan omdat je witte sokken aanhebt". of wat dan debiele reden dan ook. dan weet de kandidaat wat er ten minste aan schort en kan hij/zij er (zover mogelijk dan) iets aan doen bij een volgende poging.
En dan kan de kandidaat een rechtzaak aanspannen tegen de werkgever. Dat kost de werkgever tijd, geld en energie en waarschijnlijk verliest de werkgever de rechtzaak nog ook.
Als de werkgever zonder die kans op represailles dat soort kritiek zou mogen geven, dan zou hij dat waarschijnlijk doen. Helaas werkt het niet zo.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 14:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 juni 2007 14:05 schreef Judge M. het volgende:
goed punt

Nou...

Volgens Misanthroop KAN het verschil maken. Zeker weten doet hij het niet volgens mij
Je leest niet goed wat ik type.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 07-06-2007 14:08 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 7 juni 2007 14:03 schreef Misanthrope het volgende:
In welk opzicht kost zwangerschapsverlof de werkgever geen geld?


omdat het UWV zwangerschapsverlof betaald. al dan niet via de werkgever.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-06-2007 14:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 juni 2007 14:07 schreef Misanthrope het volgende:
En dan kan de kandidaat een rechtzaak aanspannen tegen de werkgever. Dat kost de werkgever tijd, geld en energie en waarschijnlijk verliest de werkgever de rechtzaak nog ook.
Als de werkgever zonder die kans op represailles dat soort kritiek zou mogen geven, dan zou hij dat waarschijnlijk doen. Helaas werkt het niet zo.


Nou laat dan al die theorien los in de rechtbank die hier worden opgegeven. daar zal de rechter vast van onder de indruk zijn.

(ps: mij persoonlijk mening is dat een bedrijf inderdaad zelf mag bepalen wie hij aanneemt. maar ik vind wel dat er eerlijkhied aan te pas moet komen)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2007 14:09 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 juni 2007 13:40 schreef Judge M. het volgende:
Zoals? Nu ben ik wel erg benieuwd naar de voorbeelden en om welk percentage van de banenmarkt dit zou moeten gaan. Ik schat nog geen tiende promille eerlijk gezegd.

En niet aankomen met "het past niet in de bedrijfscultuur" want dat is de grootste dooddoener ooit zo ongeveer. Behalve als het gehele bedrijf uit fundamentele christenen of moslims zou bestaamn.


Zoals? Zoals in bijna elke functie waarin je neutraliteit dient uit te stralen wat helaas vaak niet het geval is bij veel homo's.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-06-2007 14:10 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 juni 2007 13:58 schreef Zenial het volgende:
In genoemd voorbeeld zou het beste advies zijn "Solliciteer ergens anders". Want als de werknemers in een bedrijf een homo niet zouden tolereren, zou het ook niet in het belang van de homo in kwestie zijn om daar aangenomen te worden.


Dit is natuurlijk waar.

Tolerantie kan je niet afdwingen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-06-2007 14:10 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 juni 2007 14:08 schreef Jolijn het volgende:
omdat het UWV zwangerschapsverlof betaald. al dan niet via de werkgever.
En waar komt dat geld vandaan?

De werkgever maakt hoe dan ook kosten, want het werk dat de vrouw normaal doet moet opgevangen worden, ófwel door tijdelijk iemand in te huren (onpraktisch, omdat zo'n persoon ingewerkt moet worden enz.), ófwel door andere mensen haar werk te laten opvangen, wat waarschijnlijk in overuren uitbetaald moet worden. Óf het werk van de vrouw moet niet gedaan worden, wat natuurlijk ook niet heel erg handig is.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen