IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Bokito boos om gloeilampverbod [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-05-2007 12:08 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 mei 2007 12:05 schreef kwelgeest het volgende:
Gebeurd bij genoeg dieren anders.
Bij mensapen meestal toch niet. Andere dieren worden door mensen nu eenmaal als minderwaardig geacht en mensenapen niet.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-05-2007 12:09 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 mei 2007 12:08 schreef Jenje het volgende:
Maar niet van de wet, dan is het hondje wel de dupe hoor. Je kunt dan beter hond aan hek binden en stenegooier aan gort schoppen
En dan ben jij volgens de wet de zak.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:05 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben geen jurist, dus mogelijk is het op dat vlak anders, maar ik betwijfel ten zeerste of Blijdorp nalatig is is geweest (en 100% veiligheid is nergens te garanderen). Immers, dit is de eerste keer ooit denk ik dat er een gorilla is ontsnapt daar.
Kijk, als iemand willens en wetens met een zak over zijn hoofd geblindeerd de snelweg op wil rennen is de "verantwoorlijke" voor die weg(gemeente?? provincie?? rijk??) eigenlijk ook niet de schuldige. een extreem voorbeeld maar de essentie is hetzelfde naar mijn mening. dat was zo een dom wijf die dacht effe een band met een gorilla te scheppen (ondanks waarschuwingen van kenners daar) en vooral het laatste punt zal toch hopelijk doen beslissen dat het vooral haar eigen schuld was. en, zoals gezegd, als blijdorp wordt verplicht meer geld te besteden aan de veilighoied is dat wel te accepteren . hopelijk kunnen ze dat dan twee kanten uit doen. dat de dieren niet gestoord worden door van die debielen
Jij bent verantwoordelijk voor het gedrag van jouw dieren. Dan kan je redelijk of onredelijk vinden. Bij mijn weten is dat in de Nederlandse wet zo.
Daarbij heeft Bokito nou niet echt iets heel raar hoeven doen om uit zijn verblijf te ontsnappen: Gewoon springen. Als dat mogelijk is dan ben je als dierentuin, naar mijn mening, vrij nalatig in je beveiliging.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 12:09 schreef Misanthrope het volgende:
En dan ben jij volgens de wet de zak.
Klopt, maar een hond wordt afgemaakt en ik niet


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:08 schreef Misanthrope het volgende:
Bij mensapen meestal toch niet. Andere dieren worden door mensen nu eenmaal als minderwaardig geacht en mensenapen niet.
Volgens mij zitten die in Artis behoorlijk goed opgesloten. En de gracht om de gorilla's bij de Apenheul is ook aardig wat groter dan hier het geval is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-05-2007 12:13 by spectre Profiel van spectre

Wanneer gaat Blijdorp een schadeclaim bij dat ongedierte neerleggen vraag ik me af.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:13 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:07 schreef attila_de_hun het volgende:
zelfs als iemandeen tijd stenen naar die hond hebt lopen gooien?? nou, dan mag die hond zich helemaal uitleven wat mij betreft
De wet is niet altijd gelijk aan het moreel gelijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-05-2007 12:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 mei 2007 12:10 schreef kwelgeest het volgende:
Jij bent verantwoordelijk voor het gedrag van jouw dieren. Dan kan je redelijk of onredelijk vinden. Bij mijn weten is dat in de Nederlandse wet zo.
Daarbij heeft Bokito nou niet echt iets heel raar hoeven doen om uit zijn verblijf te ontsnappen: Gewoon springen. Als dat mogelijk is dan ben je als dierentuin, naar mijn mening, vrij nalatig in je beveiliging.
Dat is zo bij huisdieren ja ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:13 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:10 schreef kwelgeest het volgende:
Jij bent verantwoordelijk voor het gedrag van jouw dieren. Dan kan je redelijk of onredelijk vinden. Bij mijn weten is dat in de Nederlandse wet zo.
Daarbij heeft Bokito nou niet echt iets heel raar hoeven doen om uit zijn verblijf te ontsnappen: Gewoon springen. Als dat mogelijk is dan ben je als dierentuin, naar mijn mening, vrij nalatig in je beveiliging.


in die zin heb je gelijk en dan is het ook redelijk dat de dierentuin actie moet ondernemen dat de kans van 1 op 10.000 naar 1 op 1000.000 moet gaan (om maar wat nummertjes te noemen). maar de dierentuin heeft ook!!! die vrouw gewaarschuwd en dat maakt dat de dierentuin niet zomaar heeft lopen aanklooien.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 12:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 mei 2007 12:08 schreef Misanthrope het volgende:
Bij mensapen meestal toch niet. Andere dieren worden door mensen nu eenmaal als minderwaardig geacht en mensenapen niet.

niet minderwaardig, een krokodil is gewoon altijd gevaarlijk en valt niet aan te leren dat hij geen mensen mag proeven.
mensapen zijn meestal een stuk voorspelbaarder en minder agressief en ze kunnen dingen leren.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-05-2007 12:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 mei 2007 12:12 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens mij zitten die in Artis behoorlijk goed opgesloten. En de gracht om de gorilla's bij de Apenheul is ook aardig wat groter dan hier het geval is.
Tsja, in principe was de gracht in Blijdorp ook groot genoeg, hetzij dat Bokito niet zo bang is voor water als een normale gorilla en meerdere malen in het water heeft gestaan. (Dat had natuurlijk wel een duidelijk signaal moeten zijn dat de beveiliging misschien niet goed genoeg was)


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:13 schreef Jenje het volgende:
Dat is zo bij huisdieren ja ...
Volgens diverse juristen was deze beed juridisch vergelijkbaar met een hondenbeet.

@Atilla: Ik ben het persoonlijk met je eens. Zoals ik op de vorige pagina al aangaf vind ik het persoonlijk haar eigen schuld. Ik denk alleen dat de rechter, gezien Nederlandse wetten, er anders over zal oordelen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:16 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:14 schreef Misanthrope het volgende:
Tsja, in principe was de gracht in Blijdorp ook groot genoeg, hetzij dat Bokito niet zo bang is voor water als een normale gorilla en meerdere malen in het water heeft gestaan. (Dat had natuurlijk wel een duidelijk signaal moeten zijn dat de beveiliging misschien niet goed genoeg was)
Hij haalde de overkant met zijn voorpoten. Dat zie ik ze bij de Apenheul niet nadoen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:14 schreef ElitE het volgende:
niet minderwaardig, een krokodil is gewoon altijd gevaarlijk en valt niet aan te leren dat hij geen mensen mag proeven.
mensapen zijn meestal een stuk voorspelbaarder en minder agressief en ze kunnen dingen leren.




en fuck vooral niet met stekelstaartroggen, je gaat eraan!!! (he steve???)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-05-2007 12:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 mei 2007 12:14 schreef ElitE het volgende:
niet minderwaardig, een krokodil is gewoon altijd gevaarlijk en valt niet aan te leren dat hij geen mensen mag proeven.
mensapen zijn meestal een stuk voorspelbaarder en minder agressief en ze kunnen dingen leren.


Krokodillen worden ook wel eens in een verlaagd complex, wat voor de rest vrij natuurlijk is, geplaatst, zodat mensen van bovenaf naar beneden kunnen kijken hoe de kroko's zich gedragen. Soms kunnen mensen dan alsnog hun hand in de buurt van een krokodil steken, zoals laatst in (volgens mij) China was gebeurd. Foto's van een krokodil met een hand in z'n bek stonden in vrijwel alle kranten.

Overigens zag ik laatst op National Geographic een kerel die beweerde dat hij z'n krokodillen wel een hoop had aangeleerd en verrek, hij liet het nog zien ook! Ook krokodillen is iets aan te leren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:14 schreef ElitE het volgende:
niet minderwaardig, een krokodil is gewoon altijd gevaarlijk en valt niet aan te leren dat hij geen mensen mag proeven.
mensapen zijn meestal een stuk voorspelbaarder en minder agressief en ze kunnen dingen leren.


Maakt dat mensapen niet juist onvoorspelbaarder? Van een krokodil weet je nmlk dat hij altijd, onder iedere omstandigheid, gevaarlijk blijft. Bij een mensaap is dat een ander verhaal.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:17 schreef Misanthrope het volgende:
Krokodillen worden ook wel eens in een verlaagd complex, wat voor de rest vrij natuurlijk is, geplaatst, zodat mensen van bovenaf naar beneden kunnen kijken hoe de kroko's zich gedragen. Soms kunnen mensen dan alsnog hun hand in de buurt van een krokodil steken, zoals laatst in (volgens mij) China was gebeurd. Foto's van een krokodil met een hand in z'n bek stonden in vrijwel alle kranten.

Overigens zag ik laatst op National Geographic een kerel die beweerde dat hij z'n krokodillen wel een hoop had aangeleerd en verrek, hij liet het nog zien ook! Ook krokodillen is iets aan te leren.
Dat was de dierenarts die naast het dier in het verblijf zat. Het dier was blijkbaar, nog, niet genoeg verdoofd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:17 schreef Misanthrope het volgende:
..hoe de kroko's zich gedragen.


dat is weinig boeiend. Slapen, niet bewegen etc (tenzij er een chinees in de buurt is, die denk dat hij ze effe kan aaien natuurlijk)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-05-2007 12:21 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 23 mei 2007 12:15 schreef kwelgeest het volgende:
Volgens diverse juristen was deze beed juridisch vergelijkbaar met een hondenbeet.

@Atilla: Ik ben het persoonlijk met je eens. Zoals ik op de vorige pagina al aangaf vind ik het persoonlijk haar eigen schuld. Ik denk alleen dat de rechter, gezien Nederlandse wetten, er anders over zal oordelen.
Anyways, hoe het in de praktijk zal zijn, moet nog blijken. In theorie vind ik dat de vrouw schuldig is en dat het principe dierentuin simpelweg een reeel gevaar met zich meebrengt dat de dieren kunnen ontsnappen en dat de dierentuin niet altijd in staat is dat te voorkomen, simpelweg omdat dieren niet te voorspellen zijn.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-05-2007 12:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 mei 2007 12:20 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is weinig boeiend. Slapen, niet bewegen etc (tenzij er een chinees in de buurt is, die denk dat hij ze effe kan aaien natuurlijk)


of steve irwin... lol



of dundee


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:21 schreef Misanthrope het volgende:
Anyways, hoe het in de praktijk zal zijn, moet nog blijken. In theorie vind ik dat de vrouw schuldig is en dat het principe dierentuin simpelweg een reeel gevaar met zich meebrengt dat de dieren kunnen ontsnappen en dat de dierentuin niet altijd in staat is dat te voorkomen, simpelweg omdat dieren niet te voorspellen zijn.
Dan gooi je het op de eigen verantwoordelijkheid van de bezoeker, waar ik het persoonlijk overigens wel mee eens ben. De wet is echter minder liberaal.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 12:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah krokodillen is wel wat aan te leren, als je ze vaak vast houd(als jonkie dan) dan wennen ze een beetje aan je, maarja echt veel kan je ze niet leren.

quote:
Op 23 mei 2007 12:19 schreef kwelgeest het volgende:
Maakt dat mensapen niet juist onvoorspelbaarder? Van een krokodil weet je nmlk dat hij altijd, onder iedere omstandigheid, gevaarlijk blijft. Bij een mensaap is dat een ander verhaal.


jah de intelligentie zorgt wel dat er meer uitzonderingen zijn. Maar met een mensaap is er er ook veel meer omgang mogelijk en over het algemeen begrijpen we elkaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-05-2007 12:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 mei 2007 12:22 schreef ElitE het volgende:

jah de intelligentie zorgt wel dat er meer uitzonderingen zijn. Maar met een mensaap is er er ook veel meer omgang mogelijk en over het algemeen begrijpen we elkaar.

Dat denk ik ook wel's met vrouwen maar die blijven ook onvoorspelbaar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-05-2007 12:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 mei 2007 12:22 schreef kwelgeest het volgende:
Dan gooi je het op de eigen verantwoordelijkheid van de bezoeker, waar ik het persoonlijk overigens wel mee eens ben. De wet is echter minder liberaal.


ik vind ook dat de dierentuin bezoekers de toegang mag ontzeggen (voor die het welzijn van de dieren stelselmatig ondermijnen). maar ik neem aan dat dat nu al een mogelijkheid is


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2007 12:24 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ kwelbeest:
die schijnen nog intelligenter te zijn dan mensapen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-05-2007 12:25]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen